Scorito Giro d'Italia 2017 pool

1 2 ... 12 ... 192 193
Twaburov

Kan Visconti wel lekker aanvallen als knecht van de Nibster?

MorenoHofland38

Aanvallers maken toch juist in de laatste etappes meer kans? Het klassement ligt al redelijk in z'n plooi, ze hebben genoeg achterstand en de favorieten hebben hun dagoverwinning wel binnen.

snoek1974

'@ Moreno

Normaal gesproken wel , maar met die zware laatste berg week , verwacht ik dat de klassement renners het lekker vinden om de eerste week in de luwte te rijden en renners als Visconti , Fraille en de Marcchi etc laten ze heus wel paar minuten gaan .

Maar is een verwachting die als 1 van de favorieten aanvalt in de eerste bergetappe gelijk niet meer opgaat , over het algemeen wordt in de eerste bergetappe duidelijk wie de bergtrui als doel hebben en kan je aanvallers verwachten .

Theorie is leuk , in theorie zijn er ook acht sprint etappes waardoor je minimaal 6 sprinters moet hebben maar er vallen in paar etappes als sprinters af vanwege de heuvels , dus is het puzzelen , is vijf sprinters genoeg en gebruik je geld van je 6de sprinter voor een aanvaller , klimmer of tijdrijder

Het leuke puzzelen is begonnen en als je denkt er straks te zijn komen er weer renners bij die je per se in je team wilt hebben waardoor je weer moet schuiven

Laatst gewijzigd
Tommytom

Na de bekendmaking van de selectie van UAE kan er in ieder geval weer een aanvaller geschrapt worden uit een aantal selecties

Wielrennertje

Namelijk Atapuma.

WCEendT

'@TommyTom
Had dat niet al gemoeten dan? Is geblesseerd afgestapt in de Tour de Alps dacht ik.

ONCE

Atapuma is in januari hard gevallen en afgelopen maand weer in Baskenland waarbij die zn pols brak. Dus zo verrassend is zn absentie niet, die had geen potten gebroken deze giro al was ie op tijd hersteld

Jori

Vind Mollema nu eigenlijk wel link worden, zijn ploeg is toch behoorlijk teleurstellend, dus alles moet van hem komen

Neluske

Mollema de wieltjesplakker gaat wel aan het Skytreintje hangen.

daaan

Wat vinden jullie van Pinot? Is het reëel dat hij het podium haalt en zijn 2,5 milj waard wordt. Wie haalt waarschijnlijk meer scorito punten binnen pinot of van garderen?

WCEendT

'@Daaan
Pinot.

ONCE

Het voordeel van pinot is dat mocht z'n Ak naar de vaantjes zijn hij altijd aanvallend gaat rijden voor etappes. Zelfs als ie strontziek is.
Pinot is van de 2,5 miljoen opties ook de enige die voor de eindoverwinning kan rijden als de vorm er is en hij geen tegenslag kent.
Het blijft een gok met hem, maar dat geldt net zo goed voor Thomas, Tj, Landa en zakarin.

Laatst gewijzigd
Wielrennertje

Denk dat ik Mollema misschien wel om ga wisselen voor Dumoulin. Mollema kent nog wel eens een slechte 3e week en heeft dus eigenlijk gewoon geen sterke knechten om dat nog enigszins op te vangen dan.

WCEendT

'@ONCE
Samen met het Sky duo (want bij Sky weet je het maar nooit), inderdaad de enige 2.5Miller die realistisch gezien een kans maakt op eindwinst.

+ Van Garderen is vergaande glorie, als het niet voor zijn verleden was zou hij 750K kosten.

JimKro

Als Landa het op zijn heupen krijgt rijdt hij iedereen er af.

Jori

haha WCEendT, dat riep ik ook bij het klassiekerspel over Gilbert.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Als Landa zijn 2015-vorm benadert, is hij een grote kanshebber imo. Verder lijken Quintana, Nibali en Kruijswijk me de andere mogelijke winnaars. De overige mannen strijden om het podium.

WCEendT

'@Jsprunk
Denk dat er 6 namen zijn met potentie om te winnen; Landa, Thomas, Nibali, Kruijswijk, Pinot & Quintana. De ene realistischer dan de andere waarschijnlijk, maar ik verwacht wel iets van het Sky duo. Ik geloof dus ook niet in een overwinning van Dumoulin.

@Jori
Gilbert of Van Garderen, verschil moet er wezen.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Thomas zou me zeer verbazen. Pinot verwacht ik heel sterk, maar winnen?

ONCE

Thomas heb ik zo mijn vraagtekens bij. Had m eerst ook niet in mn selectie maar prijstechnisch komt het net wat beter uit dan Mollema.
Ik heb een vermoeden dat Thomas er zwaar doorheen gaat zakken, maargoed ik zit er eigenlijk altijd wel naast :D

WCEendT

'@ONCE
Thomas lijkt mij, gezamenlijk met Dumoulin, de grootste kandidaat op Roze na de eerste tijdrit. Dan pakt hij toch flinke punten voor je, dat zou hij het zomaar eens door kunnen trekken tot diep in de derde week (blijft een Sky-bot).

Laatst gewijzigd
Jori

Je hebt de Blockhaus nog voor de eerste tijdrit he? Lijkt me dat daar al flinke verschillen gemaakt kunnen worden. Daarna zie ik bijvoorbeeld een Nibali, Pinot, mss zelfs Kruijswijk en Quintana wel de voorsprong vasthouden in de tijdrit, er vanuit gaande dat die wel uitblinken op de Blockhaus

JimKro

Ik denk dat Thomas misschien wel 1 van de favorieten gaat zijn op de eerste bergop aankomst. Hij is in supervorm en klimt beter dan ooit.

Jori

Darkhorse!

WCEendT

'@Tompot
Winnaar van het jongere klassement, kanshebber voor top 5.

1 2 ... 12 ... 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.