Scorito Giro d'Italia 2017 pool

1 2 ... 30 ... 192 193
MorenoHofland38

Dan drop ik ook eens een naam.

Busato. De afgelopen 2 jaar een garantie op 2 top 10 klasseringen, rasaanvaller en goed in de voorbereidingskoersen.

nathancouw

Na een 'revamp' van mijn team heb ik nu zelfs cash over! Zit wel wat in over de verdeling qua sprint-GC-TT-Aanvallers...

NNNNNNN

Jungels of Pinot
Thomas of Landa
Dennis, Bennet of Formolo

Dilemma's, dilemma's, dilemma's...

WCEendT

Pinot
Thomas
Dennis/Bennett/Formolo? Drie totaal andere renners.

Zelfde geldt eigenlijk voor al je stellingen.

Is eerder; Jungles of Thomas en Pinot of Landa, dan zou ik alsnog voor Thomas en Pinot gaan hoor daar niet van.

Nylz

MorenoHofland38

Ssssstt!!

WieVis

Twijfel nog heel erg over Jungels, Landa of Zakarin,

Heb 8 sprinters en Yates voor aanvulling teampunten, maar Jungels zou daarom niet noodzakelijk zijn.

Landa kan zo verschrikelijk verrassen zegt iets in mij en idemdito Zakarin, twijfel nog wel even verder

snoek1974

Twijfel nog tussen

NIbali , Jungels en Kruiswijk of Quintana , v Garderen en Pinot .

Opvulling is nu Diller voor de tijdrit , maar denk ook aan Bilbao voor de heuvel etappes bijv etappe 6 .

Blijf puzzelen zo

Chris85

Ik wacht met smart op de selectie van Etixx voordat ik echt ga puzzelen met mn laatste miljoenen. Zitten toch een aantal mooie 500k/750k pareltjes bij die kunnen verrassen en punten op kunnen leveren. Helaas stel je dat soort gasten vaak 6x op zonder resultaat en de 7e x als je ze er naast gezet hebt rijden ze top 5. Zo gaat het bij mij tenminste altijd haha.

zomaareens

Mollema + 500k.....of... garderen en costa Wieowie?

sprintgeit

Ik merk dat er veel twijfel is over Jungels obv met name een mindere tijdrit in Romandie en een bergetappe waarin hij in het klimmers peloton binnen komt (?). Ik verwacht zeker ook geen wonderen in de bergetappes, maar bedenk wel dat de potentiële team en truipunten niet vergeten kunnen worden.

Indien Gaviria de eerste roze trui pakt dan pakt hij de roze-, punten- en ik denk ook de jongeren trui. Inclusief teampunten voor etappe winst zijn dat al 24 punten voor Jungels. Laten we er dan even vanuit gaan dat Gaviria de overige 5 sprintetappes niet meer wint maar nog wel 2 dagen in de puntentrui en de roze trui rijdt (misschien een beetje een gekke aanname, maar even voor het gemak en om een beetje prudent te zijn). Dat is dan nog een keer 28 teampunten erbij. Dat zijn al 52 teampunten voor degenen die geen 9 sprinters nemen. Ok je kan ook teamgenoten van Greipel en Caleb gebruiken, maar wat als Gaviria ineens beter is (wat zeker kan)? De diversificatie die je met Jungels hebt is dan toch lekker. Stel Jungels rijdt dan ook nog eens Formolo naar huis in de tijdritten en pakt 40 jongerenpunten in het eindklassement . Dan zit je al tegen de 100 punten aan in dit fictieve scenario. Net onder het puntenaantal van Mollema in de laatste Tour. En dan hebben we nog geen enkel etappe punt meegerekend.

Toegegeven het is een oversimplificatie. Er zijn andere manieren om je sprintploeg te vullen, Gaviria kan tegenvallen evenals Jungels zelf. Toch lijkt het me ook te simpel om m af te schrijven alleen omdat zn tijdrit in Romandie wat tegenviel.

Laatst gewijzigd
Niballie

Goed punt idd van sprintgeit. Kijken naar (potentiële) Scorito punten is zeker relevant. Mollema's puntenaantallen bij plek 6 en 7 in de tour waren niet bijster indrukwekkend. Plus dat bijv een Jungels idd veel extra kansen heeft op punten (team, witte trui).

ONCE

Ik denk dat de kans groot is dat Gaviria na de 2e etappe sws in het roze rijdt. Daar zullen de ewans en Greipel al niet meer meesprinten.

Noud89

Kijk Gaviria is goed hoor, maar op basis van wat is hij dan zoveel beter als klimmer dan Ewan? Of zelfs Greipel?

Overigens denk ik dat ze gewoon alle drie mee gaan sprinten in etappe 2.

gesink/dekker

Maar dan is het toch veel gunstiger om Gaviria in je team te hebben dan Jungels? Qua te verwachtte puntenaantal. Of verwachten jullie dat Jungels veel punten gaat halen als Gaviria is afgestapt?

WCEendT

Jungels is van de 2.5M renners gewoon de minste klimmer, met een slechte tijdrit voor zijn doen in Romandie en dit jaar geen Kittel, zit hij zeker niet in mijn team.

Gaviria is echt geen garantie op een beter resultaat dan Ewan en Greipel, laat staan drie overwinningen.

Oh voor ik het vergeet, Jungels is dit jaar ook geen favoriet voor de witte trui en (correct me if I'm wrong) 2.5x (of 5x?) zo duur als vorig jaar.

sprintgeit

'@gesink/dekker
Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die ze alletwee nemen.

@WCEendT
Het scenario dat Gaviria geen roze pakt in etappe 1 of 2, Jungels niet in de 2 punchetappes top 10 rijdt, ook in de tijdritten tegenvalt, in de bergen inderdaad vaak buiten de top 20 valt en vervolgens niet zelf succesvol op avontuur gaat is zeker ook mogelijk.

Ik weet zelf ook helemaal niet of ik hem wel of niet neem. Verwacht ook max net aan top 10 in dit veld, maar het is in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Landa wel iemand die op erg veel vlakken punten kan halen. Iets dat ik bijvoorbeeld ook betwijfel bij types als Nibali en Quintana die het met name moeten hebben van bergop finishes later in zo'n ronde. Zit het mee, dan zijn er weinig vluchten en pakken ze toch veel punten (Vuelta), zit het tegen dan voldoen deze mannen niet (Tour). De toppers zijn dan zeker ook niet 1 op 1 te vergelijken met de 4 mln + renners uit het verleden zoals sommigen hier wel lijken te doen. Valverde (wint nog net geen sprint van Kittel, maar voor de rest kan hij zo'n beetje alles), Froome (tijdrit, punch, berg, afdaling;)) en Sagan (sprint/heuvel/ontsnapping) zijn wat dat betreft meer veelvraten en pakken normaal gesproken meer punten. Ook Jungels kan zowel punchen, tijdritten, jongerenpunten en teampunten sprint op z'n naam schrijven. De vraag is of het alleen op basis daarvan en een beetje upside in de bergen voldoende is om 2,5 mln te betalen.

Laatst gewijzigd
janstof

Ik speel al een X aantal jaren mee met Scorito, alleen tot nu toe nog niet zo actief hier op het forum! daar breng ik nu verandering in!

Van wie verwachten jullie meer punten, dumoulin of Mollema?
Dumoulin is minder in de bergen, maar heeft met Kelderman en ten Dam betere knechten dan Mollema en daarbij zijn Tijdrit, Maar denken jullie dat hij sterk genoeg is om mee te kunnen de laatste week?
Daarnaast heb ik 4 aanvallers, Foliforov, Fraile, Costa en L Sánchez waarbij ik de eerste 2 sowieso verwacht voor de Bergtrui en mogelijk Costa ook wel. Of zijn 4 aanvallers iets te veel van het goeie ?

WCEendT

'@Janstof
Kijk voor jezelf eens waar je het aan durft ze op te stellen en waar je ze op gaat stellen. Als je niet op de 3/4 etappe's komt vind ik 4 al veel.

Heb zelf elk jaar al moeite met 1 aanvaller.

ONCE

Noud89
Wat maakt Gaviria betere klimmer dan Ewan en Greipel? Serieus?
Ik acht de kans dat ze geen van 3 meesprinten veel groter dan dat er 2 van de 3 meesprinten trouwens. Deze etappe is te vergelijken met etappe 3 in 2015. Dat ging tussen matthews, felline en Gilbert

ONCE

Wceendt

Volgens mij kostte Jungels vorig jaar toch ook al 1,5m.
Ik zag m toen zelfs als goeie value omdat ik m de eerste week sws witte trui zag rijden icm Kittel. Dat hij vervolgens verraste was helemaal mooi meegenomen natuurlijk.

Edit; budget was toen wel wat hoger denk ik. Dus verhoudingsgewijs was het wel minder dan 1,5m

Laatst gewijzigd
Crashtester

Thomas of Landa blijft voor mij de grootste resterende puzzel momenteel. Thomas zal de eerste twee weken waarschijnlijk meer punten pakken, maar als ze allebei in vorm zijn zie ik Landa in de slotweek wel echt uitpakken, waar Thomas dan meer zal moeten aanhaken. Keuzes...

Wielrennertje

Welke 1.5M sprinter schatten jullie het beste in? Ik had eerst Bennett, maar vind hem te vaak te wisselvallig..

sprintgeit

'@Wielrennertje en andere goudzoekers,

De bedoeling is dat je zelf keuzes maakt. Er loopt hier geen glazen bol rond. Als je Bennett te wisselvallig vindt, dan zou ik een andere nemen. Het is voor de andere forumleden leuk om mee te denken over gedachtenspinsels en overpeinzingen van anderen, maar een simpel moet ik Pietje of Jantje kiezen of ik heb nog 3 mln wie zouden jullie nemen kan niemand wat mee :(

ivo001

Ik twijfel nu tussen Haas + Bauhaus of Bilbao + Savitskiy
Vind Haas een topper, maar denk dat hij te weinig zijn eigen kans kan gaan met Gibbons en Sbaragli in het team.

ONCE

'@ Wielrennertje

wat vind je van die andere 3 dan? Mareckzo is nou ook niet echt stabiel te noemen en de rol(verdeling) van Rojas en Benatti is onduidelijk

En wat sprintgeit zegt. Wat is er leuk aan een poultje invullen met de kennis van een ander?

1 2 ... 30 ... 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.