Scorito Giro d'Italia 2017 pool

1 2 ... 31 ... 192 193
ONCE

Ivo001

Ik denk dat je Haas meer aanvaller moet zien dat sprinter inderdaad. Maar kan misschien best verrasssen in de heuveletappes, daar krijgt ie wel de vrije hand in

sprintgeit

'@Ivo,

Zal niet heel veel uit elkaar liggen denk ik. Overigens vind ik het wel grappig dat al die teams met net niet sprinters in dezelfde positie zitten als ons poultjesmensen. Gokken op een Pelucchi/Mareczko/Bennett/Sbaragli doen ze inmiddels liever ook niet meer, daarom maar een 2e sprinter erbij :D. Bezorgen ze ons dan weer wat hoofdpijn mee dat wel, maar goed als je er echt heel zeker van bent dat Pelucchi en Mareczko na 2 etappes als weer aan de rode wijn zitten kun je er ook je voordeel mee doen.

Laatst gewijzigd
MorenoHofland38

Aanvallers/punchers zijn deze keer echt wel onmisbaar denk ik. Ik zie 6 etappes waar ik ze op ga stellen en dat is voor mij reden om er 4 mee te nemen. Misschien dat er uiteindelijk maar 2 of 3 etappes daadwerkelijk goed uitpakken, maar ik zie de meerwaarde van een 9e sprinter of klassementsman niet echt. Je kan er altijd wel iemand met trui/teampunten neerzetten.

Niballie

Maar je ziet toch vaak in grote rondes dat zulke etappes vaak wel gewonnen worden door zo'n puncheur, maar dat vlak daarachter de mannen van het klassement de top tien vervolledigen. Kijk vorig jaar naar de etappes die Ulissi won, waar soms ook sterke sprinters er nog bij waren. Hetzelfde geldt voor de etappe die Brambilla won en die eerste etappe die Greipel won. Als iemand echter de Ulissi van deze Giro gevonden heeft, die sowieso twee punchetappes binnenharkt dan hoor ik het graag.

pirazzi

Bettiol doet ook niet mee ...

jort101

Heb nu toch maar Ruffoni vervangen door Gibbons en Woods door L.L.Sanchez, leek me toch een betere keuze omdat Ruffoni altijd wel één etappe top 10 rijdt, maar meestal afstapt na een tijdje en heb Woods vervangen omdat je toch maar weer moet zien of hij het waar gaat maken en heb bij Sanchez altijd het gevoel dat hij het heel goed gaat doen. Gibbons is natuurlijk ook een gok, maar wel een leuke en misschien wel zekere gok.

wielerliefhebbervandeweek

Maar mag Gibbons wel meesprinten? Sbargali is toch the man?

En als jullie moeten kiezen?

Jungels of Dumoulin?

jort101

'@rayman
Gibbons is samen met sbaragli de man voor de sprints heeft Dimension Data aangegeven.

Ik zou Dumoulin kiezen als ik het budget er voor had. (Heb dus wel jungels)

Laatst gewijzigd
ConINGtador

Ik weet dat de meesten op dit forum niet zo happig zijn op een renner1 versus renner2, maar ben toch wel benieuwd wie jullie de betere vinden van de 1 miljoen sprinters: Ruffoni of Savitskiy? Wees maar niet bang, ik laat mijn keuze niet van jullie afhangen; misschien kies ik ze wel allebei ... of allebei niet ;)

Mardai

Greipel niet meenemen in je poule...
Is dit een te groot risico of niet?

MarcelGr91

Geen Cimolai bij FDJ.

pirazzi

Greipel won vorig jaar 3 etappes, misschien is zijn prijs daarom zo hoog. Maar na etappe 13 stapt hij waarschijnlijk uit de Giro.

Jelle van der Linden

'@ConINGtador,

Mijn keuze gaat zeker naar Ruffoni.
Vind ik toch een zekere keuze, heeft al meer laten zien in de grote rondes, is dit jaar al goed bezig (aantal overwinningen, onder andere in Kroatie, waar Savitskiy ook aanwezig was).
Heeft ook een hogere snelheid, alleen heeft het nadeel dat hij bij een klein bergje al afhaakt (maar weet niet hoe het klimvermogen van Savitskiy is, maar zal denk ook niet bijstergoed zijn)

Maar vindt Ruffoni overigens best goedkoop geprijst, als je kijkt naar de sprinters van 1,5 miljo

Laatst gewijzigd
pirazzi

Mooi team van FdJ, compleet in dienst van T. Pinot, ook Kevin Reza gaat niet mee.

Niballie

'@ ConINGtador

Ik zou zeggen dat Ruffoni sneller is, maar Savitskiy heeft vorig jaar de Giro uitgereden en Ruffoni de afgelopen twee jaar niet. Ruffoni was echter lekker bezig in Kroatië.

Noud89

'@ONCE

Ja serieus ja, wat maakt hem de betere klimmer? Ik weet wel dat Gaviria overal gigantisch omhoog geschreven wordt, en dat het inmiddels al bijna de nieuwe Merckx is. Maar ik kan geen uitslag van hem vinden op een echt heuvelachtig parcours hoor. Ik zie nergens een uitslag terug waar hij a la Matthews of Sagan een sprint won van een groepje met een man of vijftig, of zelfs minder. Dus wat maakt hem de betere klimmen tov Ewan?

ditisdavid

Savitskiy kan prima een heuvel over, was vorig jaar 11e in de etappe naar Asolo (waar Jungels aanviel en Ulissi won). Ruffoni is zoals gezegd sneller en lijkt me niet voor etappe 13 af te stappen. Zal echter niet snel in etappe 2 meedoen als dat belangrijk is voor je. Ik heb op dit moment overigens beiden.

MorenoHofland38

'@allieballie

Maar bij sommige etappes is het lastig inschatten hoe selectief het gaat zijn. Zullen de klassementsmannen of de sterkere sprinters in de top 10 verschijnen in etappe 6 en 8? Van de puncheurs mag je verwachten dat ze op de afspraak zullen zijn.

sprintgeit

Reza kan ook van de long list inderdaad. Scheelt weer wat twijfelen, was een aardig alternatief om geld te besparen.

ditisdavid

'@Noud89
Ronde van Polen vorig jaar? In de lastige sprintetappes zat Ewan buiten de top-100 en werd Gaviria 14e en 1e. Daarnaast zat Ewan in alles wat geen sprint was in de Giro vorig jaar doorgaans bij de laatste 20. Gent-Wevelgem dit jaar is ook een mooie, 9e om 101e.

Laatst gewijzigd
jort101

Zit er over na te denken om Amador door bennati of Rojas te vervangen omdat ik maar 7 echte sprinters heb, maar het probleem is echter dat ik (zoals bijna iedereen) niet weet of één van de twee gaat sprinten..

Noud89

'@Ditisdavid

Er zijn een paar uitslagen te vinden die die richting opwijzen, maar echt overtuigend zijn ze niet. Wat ik met name bedoel te zeggen is dat er heel vaak gedaan wordt alsof Gaviria er nog bij zit als er nog maar een mannetje of 50 over zijn. En dat is gewoon niet waar. Ik heb Gaviria nog maar zelden zien sprinten vanuit een uitgedund peloton. Over het algemeen ligt hij er net als zijn grootste concurrenten gewoon vanaf.

Het is wellicht mogelijk, maar ik zie niet heel veel scenario's waarbij Gaviria als enige van de drie topsprinters overblijft. Misschien net het verschil tussen een pelotonsprint van 130 en 110 man ofzo. ;)

thombvb

https://twitter.com/quickstepteam/status/859352114283372544

Spanning!!

David Walsh

Kijk, dit zijn ze, welkome berichten! Eens zien met wat ze op de klippen komen

Nu zullen jullie denken: 'wat kan hem die kruiwagen vol Quickstep-talenten verrotten'. Zijn we de schaamte dan helemaal voorbij? Wij zijn Roompot, geen fucking Laminaatbedrijf...Wanbeleid. Opsodemieteren met die pupillen van Levevre hier. Juichen voor een half scorito-elftal Multi culti pupillen, zonder mij dan... ik zet in op NL-ers!

Chris85

'@thombvb Haha, ik zit ook al om het half uur te kijken of die al bekend is..

Ik krijg hoofdpijn van Stuyven, 1 miljoen is niks voor een man met zijn kwaliteiten. Maar mag hij alleen mee als laatste man voor Nizzolo en back up mocht zn knie het begeven. Of mag hij ook z'n etappes uitkiezen als Nizzolo het toch vol gaat houden.. Hij is al wel 20x mn team in en uit gegaan.

Toch ook maar een 2,5M klassementsman opofferen voor 2 degelijke aanvallers..

1 2 ... 31 ... 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.