Scorito Giro d'Italia 2017 pool

1 2 ... 32 ... 192 193
EPOmeister

Terwijl iedereen (behalve nasibal) zich tot zwetens aan toe het hoofd breekt over de sprinttrein probeert ondergetekende de aanwezigheid van Kruijswijk in deze Giro op waarde te schatten. Met een prijs van 3.5 miljoen kost de beste man een halve miljoen meer dan twee andere landgenoten die een fatsoenlijk klassement hopen neer te zetten, Bauke en Tom. Landgenoten en een fatsoenlijk klassement rijden, het is de laatste jaren geen beste combinatie geweest. Voor de scorito punten viel de schade mee. Meestal stuurde een van de landgenoten pas op de op een na laatste dag zijn carbonnen ros de gletsjer in of besloot de Astana armada op zo'n zelfde dag om een leider zonder klimknechten maar eens uit de leiderstrui te rijden. Grote leider Plugge besloot deze winter geen windjack-aantrektraining te geven aan zijn pupillen. Begrijpelijk want zulke dingen gebeuren, het zijn incidenten en die horen bij het (toch vooral Nederlandse) wielrennen. Op nieuwe incidenten is het lastig voor te bereiden en als het aantrekken van een windjack niet de oorzaak zal zijn van het onvermijdelijke incident van dit jaar dan kunnen we niet anders dan de Grote Leider gelijk geven betreffende zijn beslissing de training niet te geven. Zo'n incident zal er natuurlijk gaan komen dit jaar. Voor onze poule punten is het nogal belangrijk of dat op de flanken van de Etna of een anonieme klim in etappe 20 gebeurt. Zijwieltjes lijken een interessante optie ter bevorderingen van de kansen op het halen van Milaan voor onze landgenoten maar dit schijnt te veel rolweerstand te geven en maakt het lastig sturen in de afdaling. En daar blinkt de rood-wit-blauwe brigade doorgaans sowieso niet in uit. Dankzij een sterke investering van TLJ hoeft Steven in ieder geval niet bang te zijn dat hij geisoleerd komt te zitten als hij er bij zit op de anonieme klim. Als Nairo wordt bijgestaan door zijn armada heeft Steven ervaren ploegmaat en voormalig klassementsman Jurgen tot zijn beschikking om alle aanvallen van Amador, Izagirre en Anacona te parereren. Ik ben er nog niet uit.

Laatst gewijzigd
fringale

nog 1 knop door te hakken, maar wel geen onbelangrijke : mollema/yates oftewel quintana/kelderman...ik zie die laatste namelijk boven zich zelf uitgroeien, nu het kopmanschap door de heer Dumoulin gedragen wordt

Awesem

'@fringale

Er is wat mij betreft maar 1 must-have in de hele selectie en dat is Yates.

sprintgeit

'@fringale,
ik denk dat dit de vraag is waar je je pooltje mee moet beginnen. Ben ik bereid om 2-2,5 miljoen in te leveren om Quintana op te nemen? Waarschijnlijk heb je op dat moment nee gezegd tegen jezelf, en ben je er nu door middel van het bekende uitruilen van koppeltjes weer terecht gekomen :P. Als je eerste ingeving echter nee was, dan kan je het er beter bij laten. Mocht je echt vertrouwen hebben in Kelderman, dan zou ik 'm dus eerder voor iemand anders plaatsen..je zult vast nog wel een paar renners van rond de miljoen hebben met redelijk vergelijkbare kwaliteiten. Overigens heb ik ook 100 manieren bedacht om Quintana wel of niet op te nemen, dus ik snap waar de gedachte vandaan komt ;)

Laatst gewijzigd
David Walsh

Must have: Yates in z'n jongerentenue
Nice to have: Bauke, maar Nederlander dus voorkeur. Make se Neshelands big again

MorenoHofland38

Ik ben heel benieuwd naar Mollema. Als ie top is kan ie met de besten mee naar boven (zoals naar Chalet Reynard in de Tour) en hij kan ook nog leuk aankomen. Maar toch heeft ie over 3 weken in een grote ronde nooit veel punten gehaald (was er bij 'de Tour van Bau en Lau' al Scorito?).

Awesem

Hebben we het al gehad over Bilbao? Mag ik van hem punten verwachten tijdens de sprint?
Ik heb een grote neiging om 3+ mannen van Astana mee te nemen, omdat ze erop gebrand zijn etappes te winnen als eerbetoon.

Niballie

https://twitter.com/quickstepteam/status/859377580285317121

vasnd

Awesem: dit is ook mijn dilemma. Welke man stel je dan wanneer op? Keuze te over.
Zo ook met de oude snelle rotten van Movistar. Ze kunnen en gaan beiden ergens top 10 rijden, maar de gok is te groot.

ploep

Matig team van Quick Step, geweldige tourploeg gaan die neerzetten

BertieC

Oef dat team van QS, toch wel teleurstellend. Zat de hele tijd al te wachten op vriend Gianluca, maar die gaat nu niet mee. Zit nu opeens met een overschot van een miljoen, luxe probleem zullen we dat maar noemen. Toch nog maar even puzzelen dan

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

ik heb nog een 750 pareltjes dilemma: Gasparotto, voor de punch etappes + de lastigere sprint aankomsten (mits hij voor eigen kansen mag rijden en in vorm is) of Izagirre voor teampunten Quintana en de tijdritten (de kans dat ik hem in andere etappes opstel is vrij klein gezien de rest van mijn team).

Wat achten jullie het meest kansrijk?

elstupidoloco

Jungles heeft wel heel matige ondersteuning. Ik kan me herinneren dat hij vorig jaar nog wel eens door Brambilla door een afdaling heen geloodst is. Dat hoeven we nu niet te verwachten

ConINGtador

'@elstupidoloco

Bedacht ik me zojuist ook al. Nog een reden om hem niet op te nemen in je team.

ConINGtador

Ik heb het al een enkele keer voorbij zien komen op dit forum: Astana zal wel eens extra gemotiveerd kunnen zijn om etappes te pakken als eerbetoon aan Scarponi. Daardoor zijn mannen als Cataldo, Kangert, L. Sanchez en Bilbao toch ineens een stuk interessanter. Bovendien zijn de zojuist genoemde heren (m.u.v. Bilbao wellicht) ook een welkome aanvulling op je tijdrijdersteam. Ik probeer er minimaal eentje in mijn team te puzzelen, maar vooralsnog wil het nog niet echt lukken.

Laatst gewijzigd
Bergbeklimmer

Wat verwachten jullie dat de rol van Mezgec zal zijn?

En die van Brambilla?

elstupidoloco

'@Bergbeklimmer: ik denk dat Brambilla gewoon thuis de was opvouwt, de vaatwasser opruimt en de hond uitlaat. Zijn vrouw zal denk ik de rest van het huishouden doen. Mezgec is denk ik, ondanks de aanwezigheid van Edmondson, de vast lead out van Ewan. Edmondson is denk ik de man voor hem in de trein.

Quintana10

Nou, bergbeklimmer. Ik denk dat de rol van Brambilla in de giro niet heel groot zal zijn, zoals hierboven al aangegeven.
Wat Astana betreft, heb ik ook lang zitten puzzelen over wie van de 3 ( Cataldo, LLS, Kangert ) ik zou gaan kiezen. Uiteindelijk voor Kangert gegaan.

Jochemss

Verwachten jullie dat Battaglin een paar keer mee gaat sprinten? want het punchen wil nog niet echt lukken dit jaar
Heb toch moeite om hem in te wisselen voor Gasparotto of Bauhaus

Bergbeklimmer

Haha.

Brambilla is er bij toch? ;-)

Mezgec zal dus helemaal niet voor eigen kansen mogen gaan?

nathancouw

Quickstep heeft inmiddels ook zijn selectie bekendgemaakt, zonder Brambilla!

Bode80

'@nathancouw: Oud nieuws... Check een paar berichten terug.

arviidd

Hoezo oud nieuws? Quick step heeft net zijn selectie bekend gemaakt en daar zit idd geen Brambilla bij.

Niballie

Hij bedoelt dat ik het twitterbericht met de bekendmaking van de QS-selectie een paar berichten terug al postte.

MorenoHofland38

Laat het nou maar gewoon beginnen, ik denk niet dat mijn selectie nog beter gaat worden, maar ik blijf toch twijfelen

Laatst gewijzigd
1 2 ... 32 ... 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.