Scorito Giro d'Italia 2017 pool

1 2 ... 36 ... 192 193
pirazzi

'@jelle Kruiswijk is een voetballer die speelt bij Vitesse.

Crashtester

Ik blijf nog wel een dagje een paar posities wisselen gok ik, maar ben er wel uit dat ik in ieder geval Quintana en Greipel niet mee ga nemen. Nibali waarschijnlijk ook niet.

Malathion

Ruffioni of Bauhaus?

Gelegevaar

Malathion, dat is juist waar het spelletje om draait ;-)

WCEendT

Ruffoni.

zomaareens

zakarin of mollema?

thombvb

Degene die het in jouw ogen het beste gaat doen.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Zakarin. Ik doe vrolijk mee aan deze vragen, maar ga niet verwachten dat ik mijn antwoord ga onderbouwen >_< als de vraagsteller dat ook niet kan/doet.

jsprunk

Geen Belletti, maakt dat Busato interessanter? Want die Mareczko kan nog geen drempel op.

nathancouw

'@once zullen ze bij astana zich in de heuvelachtige sprints niet meer richten op Bilbao? Heeft een goede sprint na een wat zwaardere dag.

ONCE

zomaareens

Mollema natuurlijk.

ONCE

'@ nathancouw

Ja die kun je ook opschrijven. Zat wat vergelijkbare etappes terug te kijken en daar zie ik LL Sanchez sprints aantrekken voor Tiralongo

Laatst gewijzigd
jort101

'@nathancouw
Je kan natuurlijk ook Bilbao en Sanchez beiden nemen ;)

Arnaud Demare

Zijn er meningen over Rojas/Bennatti? Twee oude rotte die zich kunnen gaan mengen in de sprints?

nasibal

WCeendt en ik discussieren nu al even per PM over sprintsamenstellingen. Greipel is voor ons, en voor de meesten hier een enorme struggle. Ik heb hem zojuist een enorme lap tekst met mn overwegingen gestuurd, maar voor hen die het leuk vinden zal ik hem hier ook even delen. Zij die het niet leuk vinden moeten maar even een flink stukje scrollen ;) Nizzolo heb ik expres niet meegenomen in mn overwegingen, omdat daar geen pijl op te trekken is en wél nogal een prijskaartje aan hangt. Op- en/of aanmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom!


Ja, die Greipel heeft me kopzorgen bezorgt. Uiteindelijk zie ik het zo:

De enige sprinters waar je echt vanuit mag gaan deze Giro (naast Greipel) zijn: Modolo, Gaviria, en Ewan. Samen kosten die 9 miljoen.

Daarna moet je nog 6 plekken opvullen . 1 daarvan kan met Yates, hou je 5 plekken over. Voor die 5 plekken moet je per plek minimaal 500k uitgeven, maar we weten dat dat niet realistisch is. Dus laten we nog steeds krap gaan zitten en 750k per plek rekenen. 5x 750k = 3.750.000. Ronden we voor het gemak af naar boven (om ook de verplichting van nog een 750k'er weg te nemen) en je zit op 4 miljoen voor je overige plekken. Dus: Er van uitgaande dat je Greipel niet meeneemt en derhalve de andere 3 zekerheidjes wél meeneemt ben je nog steeds minimaal(!) 13 miljoen kwijt voor een enigzins fatsoenlijk sprintteam.

Met het geld van Greipel kan je logischerwijs 3 dingen doen:

- Investeren in je klassementsteam
-Investeren in je sprintteam
-Investeren in je overige renners

42 miljoen - 13 miljoen = 29 miljoen. Trek daar een Quintana en Yates van af en je houd nog 21 miljoen over. Met die 21 miljoen moet je nog 20 - 9 (sprintteam + yates) - Quintana = 10 plekken vullen.

Je hebt al 2 renners voor je klassementsteam. Stel je wil voor de volle pot gaan en daar nog 7 goede namen (dus geen 'gokjes') aan toevoegen. Dan heb je voor die 7 namen nog maximaal 19,5 miljoen. Immers, je moet dan altijd nog 3 plekken in je selectie opvullen om aan de 20 te komen. Dat is afgerond 2.75 miljoen per renner. Pinot, Zakarin, Jungels, Landa, Thomas, Dumoulin en Kruijswijk zijn 7 plausibele opties voor samen 19 miljoen. Houdt je dus nog eens 500k over ook. Ga je voor Nibali ipv quintana dan kan je daar nog eens een miljoen bijrekenen ook. In dat geval heb je niet slechts 1,5 miljoen voor 3 opvullertjes, maar het dubbele.

Ben je er nog bij haha?

Met andere woorden: Het geld van Greipel heb je in z'n geheel eigenlijk niet nodig voor je klassementsteam. OF je moet Quintana én Nibali mee willen nemen. De vraag wordt dan eigenlijk of:
- Quintana vs Greipel
of:
- Nibali vs Greipel

Gezien het feit dat je in deze berekening nog 1,5 - 3 miljoen over hebt voor 'overige renners' die je waarschijnlijk ook niet veel op zult stellen hoef je het geld van Greipel ook niet te steken in je overige renners.

M.a.w: TENZIJ je Nibali én Quintana mee wil nemen ten koste van Greipel, kan je al het geld van Greipel in je sprintteam stoppen.

De vraag is vervolgens: Waarom dan niet gewoon Greipel?

Een argument tégen Greipel is het volgende:

Als je Greipel meeneemt naast je 3 andere zekerheidjes kom je op 13,5 miljoen uit. Dat is al 0,5 miljoen méér dan het minimale wat we vast hadden gesteld. Dan heb je 4 sprinters + Yates. en moet je nog 4 plekken vullen. Daar hadden we een minimale prijs van 750k aangehangen. M.a.w: Met Greipel er bij zit je volgens de berekeningen al snel niet op minimaal 13 miljoen, maar op 16,5 miljoen voor een enigzins fatsoenlijk sprintteam. Je hebt dan 3,5 miljoen minder om te investeren in je klassementsrenners.

Echter:

In de anderhalf categorie heb je ondermeer Formolo, Amador, Pozzo en Dennis. Hoewel ik van alle 4 niet enorm fan ben zijn het prima plausibele opties als 8e en 9e renner in je klimteam. Dan heb je in de 1 miljoen categorie ook nog bijvoorbeeld Geniez, Costa, Sanchez, Kelderman en Hermans. Om dat af te toppen zijn er ook nog enkele 750k opties voor plekken 8 en 9 in je klimteam.

Alles is subjectief, maar die 3 en half miljoen minder in je klassementsteam hoef dus niet per direct een enorme opoffering te zijn.

Een argument vóór Greipel is de volgende:

Stel dat, vrij karig gezegd, Greipel (gemiddeld!) 4x 5e wordt. Dat zijn 128 etappe punten. Hij zal ook wel een tijdje in de top 5 truipunten staan dus nog eens 20 punten bovenop en nog eens 5 klassementspunten even zeggende dat hij in de eerste etappe wel top 5 sprint (en in de 2e tijd verliest). Allemaal zo uit de losse pols, maar ik denk wel redelijk aan de karige kant geschat. Dat zijn bij elkaar 153 punten. Laten we het nog iets kariger pakken en zeggen 150 punten.

Voor het geld van Greipel kan je flink wat combinaties maken, maar in alle gevallen kom ik uit op minimaal 3 vervangers. Gaan deze 3 vervangers minimaal 50 punten p p pakken?

Toegegeven, je hoef maar 2 keer 8e te worden om die 50 punten te halen. Bennet moet dat wel lukken. Ruffoni misschien ook wel. Bennati of Rojas gaan het in theorie ook wel halen, zeker met eventuele teampunten later in de Giro. Maar gaan ze sprinten, en wie dan?
Mareczko, Pelluchi en Sbaragli durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken. Alle goedkopere opties kan je ook náást Greipel nog wel meenemen.

En dan nog, al halen ze die 50 punten pp. Dan is het nog steeds niet significant méér dan Greipel en Greipel had ik naar mijn mening in dit voorbeeld al karig ingeschat. Daarbij komt dat als ik Greipel meeneem ik nog 4 plekken op kan vullen die ook wel wat puntjes zullen sprokkelen. Met 3 vervangers voor Greipel zijn dat slechts 2 plekken.

Goed verhaal, lekker kort. Greipel thuislaten of Greipel meenemen kan dus allebei, maar zo is het voor mijzelf in ieder geval wel inzichtelijk. Overigens is Jungels, naast yates ook nog een optie als aanvulling in je sprintteam wanneer je echt omhoog zit qua budget.

Laatst gewijzigd
embargo

Dit zorgt voor een hoop nieuwe inzichten, hahaha
Help....

OHBnibbik

Haha Nasibal. Ik vind het fantastisch hoe je elke keer met rekenvoorbeelden alles voor jezelf duidelijk probeert te maken.(ik lees al jaren alles ;)) Ik zit ook al 1 week puur op basis van gevoel te bedenken waar ik mijn grote geld aan ga uitgeven, de andere 16 staan al vast (voor zover dat bij mij gebeurt). Wel grappig dat je zonder rekenmethodes op dezelfde conclusies uitkomt alleen moet je nog de uiteindelijke keuze maken...

Voor de rest succes allen en probeer voor jezelf te kiezen ipv alleen maar koppeltjes op te noemen en dan te vragen welke?

gesink/dekker

Een interessant verhaal. Bedankt Nasibal en WCeendt :)

MorenoHofland38

Dit zet wel vraagtekens bij mijn sprintteam van 16,25 miljoen zónder Greipel. Ik weiger Nizzolo eruit te halen om er vervolgens achter te komen dat ie 6x 2e wordt en de puntentrui wint.

nasibal

'@Moreno

Daar heb ik ook nog lang mee in mn achterhoofd gezeten. Was Nizzolo 2 miljoen geweest had ik hem er altijd bijgepakt.

ONCE

Nasibal

Laat je deze keer even weten of je Greipel wel of niet meeneemt? Dan doe ik het tegenovergestelde

#remembergreg

nasibal

Haha ONCE, daar lig ik inderdaad nog steeds wakker van.

#JesuisPeter

Slumdoggy

Hoewel ik met interesse (al jaren) mee lees met alle overdenkingen heb ik toch vooral andere grote vraagtekens. Hoe gaat de koers er uit zien: Welke teams gaan controleren? Wie krijgt carte blanche van de ploegleider? Hoe zwak is het team van de haai? Waar richt Sky zich nou eigenlijk op? Welke extremere situaties kunnen we verwachten qua route/weer/publiek? Hoe graag willen de Italianen de 100e kleur geven? Krijgen we problemen met de Cosa Nostra? Wielrennen is net de beurs. Veel elementen van buiten de koers kunnen van invloed zijn.

snellerfietsen

Uiteindelijk kun je nog zoveel beredeneren, soms moet je ook gewoon op gevoel selecteren. En alles is na een week giro weer anders omdat met een beetje pech 20% van je team uitgevallen is.

Voor mijn eigen gemoedstoestand neem ik de Nederlanders gewoon😎

Awesem

Is Kuznetsov een betere sprinter dan Bauhaus in de categorie 750K? Ik ken ze allebei niet.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 36 ... 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.