Scorito Giro d'Italia 2017 pool

1 2 ... 38 ... 192 193
MorenoHofland38

Ik ben toch weer aan het veranderen geweest en heb nu een klassementsteam om van te smullen dat nauwelijks ten koste is gegaan van m'n sprintteam, maar natuurlijk heeft dit me bijna al m'n (goede) aanvallers gekost. Gelukkig zijn dat de minst zekere punten en kan je lekker achterover leunen als je anderen ziet vloeken dat de 5 aanvallers die zij hebben geselecteerd allemaal precies in de verkeerde etappe aanvallen of 5 kilometer voor de streep worden opgeraapt.

Die 2 etappes dat ik 50 punten op wat geluksvogels verlies neem ik dan maar op de koop toe.

Laatst gewijzigd
arviidd

Ik heb Quintana, Nibali, Greipel en Yates.

jarne17

Net een filmpje online gebracht met Scorito tips op de site. Vind het jammer dat ze dit doen. Veel renners bij die nu de meeste zullen nemen.

Knalerwtensoep

Ben het eens vanuit het Italiaanse perspectief aan het bekijken, maar de kansen voor de Italianen zijn in deze Giro toch wel relatief klein. De eindoverwinning zou alleen naar de Haai kunnen gaan en een top 10 zou er alleen in kunnen zitten voor Pozzo en Formolo, maar die kans acht ik ook niet heel groot met dit deelnemersveld. Er is de afgelopen jaren sowieso al een schifting bezig bij de pizzabakkers, maar het is te hopen dat ze niet degraderen tot koekenbakkers. Zonde dat Aru hier nog niet aan de start kan staan, Viviani wordt gepasseerd en Nizzolo nog herstellende is. Tenslotte blijft het pijnlijk dat Scarponi er niet meer bij is. Toch een behoorlijke smet op deze Giro..

poppeltje94

Door de deelname van Sbaragli is Haas ook niet meer zo interessant toch?

jelle013

'@pirazzi speelt? Waar speelt hij mee dan? Of voetbalt hij bij Vitesse? ouwe taalnazi ;)
Gelukkig kan 99% wel goed begrijpend lezen..

Lancearmstronghero

Ik heb greipel, gaviari, ewan. nibali, kruijswijk, quintana, Yates. Daarnaast nog een aantal goede sprinters/klassementsrenners en nog wat aanvallers...Wat er aan ontbreekt zijn tijdrijders, maar dat is nog redelijk op te vangen met de renners uit mijn team!

jsprunk

'@jarne: als ze Mareczko tippen als man die de giro uit gaat rijden, mogen ze van mij heel veel tips geven.

jelle013

Ik heb Quintana, Nibali, Yates, Pinot, Greipel, Ewan, Gaviria en Modolo.. Past allemaal makkelijk.. Ik wil liever volgend jaar minder budget.. 37,5 miljoen zou het leuker maken denk ik! Er zijn zoveel goede renners van 750K...

Poeksel

'@jarne17: Verwacht jij dat Youri in de top 1000 eindigt?

nasibal

Er zijn zoveel goede renners van 750K…

Klopt, dat is het hele probleem. In de jaren van Quintana, Coquard, Kwiatkowski, Gallopin etc etc sprongen zij er in die categorie al echt boven de rest uit. Dat zie ik nu minder, waardoor die hele categorie meer ezeltje prikje is voor mij. Iets waar ik me persoonlijk liever niet zo snel aan brand.

Overigens, als ik snel reken dan heb jij in je selectie nog maar gemiddeld net iets meer dan een miljoen per renner, voor de overige 12 renners. Zou mooi zijn als je daar wat flink scorende renners nog tussen hebt zitten :)

Laatst gewijzigd
AkkaBoyD

Ik heb:
Nibali, Dumoulin, Yates, Pinot, Thomas, van Garderen, Formolo, Kangert,
Dennis, van Emden, Fraile, Gasparotto
Ewan, Gaviria, Nizzolo, Modolo, Sbaragli, Bennet, Rojas, Tsatevich

Bewust niet gekozen voor Mollema en Kruijswijk, mochten ze eruit vallen is mijn Giro-poule niet naar de knoppen en mochten ze het goed doen ben ik alsnog blij

Niballie

'@jsprunk

Vorig jaar reed Mareczko zijn eerste Giro op 22-jarige leeftijd. Na vijf etappes moest hij noodgedwongen afstappen door een luchtweginfectie en maag- en darmproblemen. Mareczko is dus nog geen Pelucchi...

Laatst gewijzigd
Tourminator

'@jelle013
Dat past inderdaad makkelijk. Maar het thuislaten van Greipel en/of Nibali maakt het wel een stuk eenvoudiger.

jsprunk

Dus wielerflits live gaat voor:
Quintana
Nibali
Kruijswijk
Yates
Landa
Pinot
Jungels
Formolo
Costa
Foliforov
Henao
Ewan
Gaviria
Modolo
Bennett
Mareczko
Ruffoni
Hofland
Tsatevich
Albanese

Ben benieuwd hoe hoog ze eindigen :)

Noud89

Laag.

vasnd

Met dat tot in detail kapot redeneren haal je toch alle lol er uit joh. Tenzij je autist bent :P. Ik maak altijd een selectie op basis van gevoel en wat achtergrondkennis. Ik kijk zo'n beetje alle koersen, PCS ernaast voor de hoe-zat-dat-ook-alweertjes, en that's it. Geneuzel in de marge is just that. 99% hangt af van geluk. En achteraf had altijd wel íemand gelijk.

elstupidoloco

We kijken nu natuurlijk het meest uit naar het moment dat Albanese top 20 rijdt. Dat zou de eerste keer zijn dit jaar. En helemaal prachtig als Youri hem ook nog heeft opgesteld. Ik ben wel heel benieuwd hoeveel trouwe volgers er zijn. Het zou geweldig zijn als Albanese minimaal één keer tot de drie meest gekozen kopmannen zou behoren

EPOmeister

'@Knalerwtensoep
Uitermate interessante kijk op de stand van Italiaanse zaken. Ik lees complementariteit met mijn analyse inzake de totstandkoming van de prijs voor dalers, een onvervalste poging om de koekenbakkende pizzabakkers van een glansrol te voorzien. Voor de scoritopunten hoef je ze niet mee te nemen in je poule. De teloorgang van de Italianen in tweewielerland is natuurlijk al veel eerder ingezet. Het is al om te janken bij de Zuiderlingen sinds Basso wat bloedzakken stalde bij Fuentes en Rossi van van Honda naar Yamaha ging. Parallel is de inruil van gerespecteerde WT ploegen van eigen bodem als Liquigas en Lampre voor de wildcard fietsvrienden van Willier en Nippo. De schuld ligt waarschijnlijk bij Dijsselbloem. Zonder drank en hoeren gedijen de warmbloedigen gewoon niet. Gelukkig ontvangt de haai inmiddels salaris uit een land waar Jeroen niks te zeggen heeft en een paar tulbanden in de broodnodige randzaken voorzien. Stiekem dan natuurlijk. Precies de reden dat ik Vincenzo als eerste opschrijf op mijn lijst.

Laatst gewijzigd
ONCE

'@ vasnd

Op de lange termijn zul je altijd beter presteren als je beredenerend naar het spel speelt. Toch denk ik dat vaak de winnaars van een spel meer op gevoel hebben geselecteerd. Daarom winnen er zoveel huisvrouwen pooltjes...

jelle013

'@nasibal Ja dat klopt 1.000.000 is toch genoeg voor de rest van de renners.. Ik heb er 6 van 750K waarmee ik genoeg overhoud voor de rest :)
Nog 1 tipje.. 0 renners van 500K geselecteerd..

Maarrrrrr het kan best zijn dat ik e.e.a. nog verander.. Greipel voor 6 etappes ben ik toch niet zo zeker van.. (hij moet ze bijna allemaal top 3 rijden om het eruit te halen). Heb btw voor 85% het team van de wielerflits tips.. Natuurlijk zonder Nederlanders dan, want ben inderdaad al blij als ze het goed doen.. Scorito is maar bijzaak...

Laatst gewijzigd
MorenoHofland38

EPOmeister en DavidWalsh, jullie hebben erg goede teksten, ga zo door!

jsprunk

'@jelle: 85%?
Ik kom op dit moment aan 50%.

Chris85

Zullen EPOmeister en David Walsh ook gezellig aan het PM'en zijn?! Wie is eigenlijk de copycat van jullie 2? Ga vooral zo door, zo te zien vermaken jullie een hoop mensen, klasse!

Je hoeft je tegenover mij te verdedigen Nasibal, het viel me gewoon op. Leek op zand strooien destijds maar dan vraag ik me af wat stommer is.. Het strooien of het blind aannemen?! En als het niet zo was, mijn excuses voor de aantijgingen haha.

Eens vasnd, al redeneer ik me ook (teveel) kapot. Daarentegen is bij mij geen autisme vastgesteld, komt misschien nog. Dat geluk nog steeds de aller grootste factor staat voor mij in ieder geval wel vast. Je kan het allemaal nog zo mooi voorrekenen maar als je Quintana en Greipel wel neemt en die rijden elkaar in etappe 2 in de wielen is het gewoon gedaan met je pooltje. Neem je ze niet en ze winnen beide 3 of 4 etappes is het ook klaar. Over een dikke 3 weken weten we meer!

thombvb

Ik blijf toch twijfelen over Sbaragli en Gibbons. Sbaragli lijkt gewoon de eerste man, maar op hun eigen site geven ze aan dat Sbaragli en Gibbons de kaarten die worden uitgespeeld zijn. Betekent dit dan dat ze hun eigen weg mogen gaan of interpreteer ik dit verkeerd? Heeft iemand meer gelezen over deze mannen?

1 2 ... 38 ... 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.