Scorito Giro d'Italia 2017 pool

1 2 ... 39 ... 192 193
jort101

'@jelle @jrsprunk
85% is wel veel, Haha. Ik kom uit op 55 %

ConINGtador

'@Nasibal vanwaar dat vertrouwen in Sam Bennett? Hij heeft dit wielerseizoen weliswaar een etappe in Parijs-Nice gewonnen (waarin hij o.a. Kristoff, Kittel en Greipel te snel af was), maar voor de rest reed hij een anoniem voorseizoen met zo nu en dan een DNF. Afgelopen Tour haalde hij Parijs wel, maar 2x een top 20 notering (9e en 12e) spreekt niet echt tot de verbeelding. Zijn matige prestaties in de Tour van 2016 waren (deels) natuurlijk te verklaren door zijn fysieke gesteldheid (vroege valpartij?). Dat hij de Tour uitreed was dan ook bewonderenswaardig (zie ik Pelucchi en Mareczko niet doen, wanneer ze eenmaal in contact met het asfalt zijn gekomen). Afgezien van zijn - naar het zich laat zien - doorzettingsvermogen, zie ik niet in waarom jij Bennett als 'zekerheidje' ziet. Maar misschien dat jij iets ziet wat ik niet zie ...

Niet dat ik ontzettend veel vertrouwen heb in een Sbaragli, maar hij heeft zowel in de Vuelta van 2016 als in de Vuelta van 2015 6x een top 10 notering behaald. Dat zijn toch resultaten die er niet om liegen. Sbaragli is 500k duurder, maar qua prestaties lijkt het een wereld van verschil met Bennett.

Ten slotte wil ik benadrukken dat ik de uitgebreide gedachtenspinsels van onder meer @Nasibal en @WCEendt uitermate kan waarderen. Al weet @DavidWalsh met zijn tegendraadse reacties zo nu en dan ook een glimlach op mijn gezicht te toveren. Tof dat jullie binnenkort een keer een drankje doen. Ondanks dat David aangeeft dat hij zijn knokploeg thuislaat, is het misschien verstandig als dat gebeurt onder toeziend oog van een neutrale arbiter ?! Ben benieuwd hoe lang jullie de vrede kunnen bewaren ;)

Laatst gewijzigd
ONCE

Het probleem met sbaragli is dat je niet weet of ze hem elke etappe uitspelen. In de wat lastigere finales zal dat wel het geval zijn, maar in de vlakke etappes zullen ze Gibbons gaan uitspelen, dat is wat Ddd zelf gemeld heeft

Jori

David Walsh is gewoon het alter-ego van Nasibal om nog iets meer aandacht naar zich toe te trekken. (geintje :p)

Laatst gewijzigd
BertieC

Ben toch wel benieuwd of iemand enig idee heeft wat de rol van Stuyven gaat worden. Zou die zn eigen weg mogen gaan? Of moet hij volledig in dienst van Nizzolo rijden, die zelf natuurlijk ook klachten heeft.

nasibal

'@Coningtador

Veel vertrouwen heb ik dan ook niet in Bennet, maar wel significant meer dan in de andere anderhalvers. Overigens vermoed ik niet dat er een neutrale arbiter nodig zal zijn. Zoals ik het ervaar hebben David en ik geen problemen. Het lijkt er op dat hij van stangen houdt en ik moet zeggen dat hij het nog op een erg vermakelijke manier doet ook ;)

Noud89

Ik heb Bennett ook als zekerheidje eigenlijk. Qua snelheid is hij wel heel erg goed, maar laat zich wel vaak wegdrukken. Binnen dit team, en met een beperkt aantal concurrenten verwacht ik dat dit probleem deze Giro helemaal niet zo groot gaat zijn als normaal. Ik heb wel grote verwachtingen van Bennett.

EPOmeister

Die op en neer stuiterende halfzinnen van David Walsh insprireren mij tot niets. Wallace is mijn inspiratie, zie het profiel van ondergetekende. Ik beschouw Jori's theorie als aannemelijk. De enige reden voor nasibal om van zijn profetiezolder naar beneden te komen en de rekenkracht tijdelijk in de steek te laten is om een fanta met zichzelf te gaan drinken.

Laatst gewijzigd
raymankapeens

Zit te twijfelen om Nizzolo te vervangen door Dumoulin maar dan heb ik nog maar 6 spinters en niet eens Greipel

sprintgeit

'@ONCE,

Dat zeg jij steeds inderdaad, maar heb je daar een bron voor? Ze hebben in het verleden ook gewoon alletwee meegesprint in bepaalde etappes. Een beetje zoals Belletti en Mareczko dat altijd zo succesvol deden :|

nathancouw

Zit nu op 8-1-1-3-7 (GC-klimmer-TT-Aanvaller-Sprinter). Ziet er prima uit. Sbaragli, jullie laten mij weer twijfelen..

ONCE

Die conclusie trok ik zelf eerlijk gezegd toen ze zeiden dat ze ook met Gibbons gaan sprinten. Je zou best gelijk kunnen hebben, maar ik neem het risico niet met sbaragli voor 2m. Zon fantastische sprinter is het nou ook niet als we met een vol pak gaan sprinten

Chris85

'@BertieC

Stuyven is ook mijn laatste pijnpuntje. Ik ben zo bang dat hij puur voor Nizzolo moet gaan rijden, al kan hij dan natuurlijk ook gewoon zn puntjes pakken. Misschien laten ze Nizzolo wel rustig aan doen in etappes met wat meer heuveltjes en kan Stuyven dan voor zn eigen kans gaan, dan is 1 miljoen een koopje. Zeker als Nizzolo vroeg uitvalt kan je spekkoper zijn met Stuyven.

ConINGtador

Naar aanleiding van de berichten van @Nasibal alle renners uit mijn team verwijderd in een ultieme poging Quintana of Greipel toch nog in mijn team te fietsen. Ik moet zeggen dat de opofferingen die ik moest doen me uitermate meevielen:

Mollema (AK-renner), Nizzolo (sprinter) en Formolo (aanvaller?)
opgeofferd voor:
Quintana (AK-renner), Bennett (dan toch maar) en L. Sanchez (aanvaller)

Ben zeer benieuwd welke combo aan het einde van de Giro de meeste punten opgeleverd heeft.

Na een grondige analyse van mijn nieuwe team, toch weer alles naar het oude terug veranderd en besloten mijn eigen plan te volgen. Het lijkt erop dat ik het toch écht ga proberen zónder Quintana, Nibali en Greipel. Voordeel hiervan is dat ik door het ontbreken van Quintana en Nibali relatief gezien minder (sterke) AK-renners heb, waardoor ik het hopelijk eerder aandurf om een van mijn aanvallers in te zetten.

Enig punt van twijfel is of ik L. Sanchez nog aan mijn team zal toevoegen ten koste van Formolo. Lange tijd gedacht dat Formolo top 15 AK zou gaan rijden + top 3 Jongeren-AK. Naar aanleiding van het persbericht dat Cannondale de wereld ingestuurd heeft, begin ik hier sterk aan te twijfelen. Het lijkt me waarschijnlijker dat Formolo een aanvallende rol toebedeeld krijgt. En aanvallen kan onze oude Rabo/Belkin vriend ook; bovendien beschikt L. Sanchez over een betere punch + tijdrit en zal de lichtblauwe armada van Astana getergd zijn op etappeoverwinningen na het enorme verdriet van afgelopen 2 weken. Ik houd dan wel 500k over waarmee ik eventueel Ruffoni of Savitskiy zou kunnen 'upgraden' naar Bennett, maar vraag me af in hoeverre dat achteraf geen 'downgrade' blijkt te zijn. Iemand die mij met de kwestie Formolo --> L. Sanchez kan helpen?
___
En oh ja, voor iedereen die te lui is om @EPOmeister's profiel op te zoeken:
"Scherpe analist die actief is in de scorito poule discussies. Geinspireerd door Wallace. Genegeerd door nasibal."
Wat moet ik hier nou van zeggen, haha :)

Laatst gewijzigd
den_john

'@chris85 uit heel goede bron weet ik dat stuyven geen zin heeft om voor nizzolo te rijden :p

MorenoHofland38

Als ik Savitskiy kon upgraden naar Bennett zou ik geen seconde twijfelen. 500k vrijmaken door Sbaragli in te ruilen voor Bennett zou ik overigens ook meteen doen. Helaas zit dat er voor mij niet in.

Ik weet niet of Formolo nou daadwerkelijk z'n GC-ambities links laat liggen...

elstupidoloco

'@den_john: weet ons Jasper al wat hij wel gaat doen dan?

ConINGtador

'@MorenoHofland38

Oftewel: jij hebt Bennett al in je team en hebt veel vertrouwen in hem. Aigh, jullie maken het me wel lastig hoor.
(1) Bennett + L. Sanchez of (2) Savitskiy / Ruffoni + Formolo
___
Voor de azijnzeikers, bovenstaande is geen simpele combi versus combi. Overwegingen staan op pagina 40 van dit forum ;)

Laatst gewijzigd
den_john

geloof het of niet maar ik heb hem heel toevallig tegengekomen in het centrum van leuven, gisteren
hij wist me te vertellen dat hij zijn eigen kans mocht gaan in een 'paar' ritten, 2 a 3 dus vooraf aangestipt vermoed ik
toen vroeg ik sprint aantrekken voor nizzolo? en hij zei: pff heb daar weinig zin in, maar ploegbespreking moet nog volgen
jammergenoeg was ik op dat moment te dom om hem te vragen of hij van puntentrui een doel maakt

Laatst gewijzigd
ConINGtador

'@den_john

Die Jasper denkt nu ook wel 3x na voordat hij informatie deelt met een toevallige voorbijganger in het gezellige pittoreske Leuven.
"Pff, daar heb ik weinig zin in." Fijn om te weten als Nizzolo zijnde. Weet je meteen wat je aan je ploegmakkers hebt ...

Laatst gewijzigd
den_john

'@coningtador, ik kan maar herhalen wat hij me zei hé, je doet met de info wat je wil natuurlijk :p

Bergbeklimmer

Vraagje:

Denken jullie dat Goncalves iets kan/mag laten zien of rijdt hij volledig in dienst voor Zakarin?

Laatst gewijzigd
ConINGtador

'@Bergbeklimmer
1). Gonçalves was in de Vuelta van 2015 fantastisch. Na zijn overgang naar Katusha zijn de prestaties van José echter verre van fantastisch. Wellicht dat hij deze Giro beter uit de verf komt; in dat geval ben je spekkoper. Want kwaliteiten heeft hij zeker.
2). Voor mijn overwegingen inzake Bennett --> zie: pagina 40 van dit forum. De wielervolgers die wél vertrouwen in hem schijnen te hebben, zijn echter in grote getale aanwezig op dit forum.

daaan

Kunnen we nog iwts van Ferrari verwachten??

waggie

'@daaan
Die is dit seizoen beter in vorm dan Mercedes!

1 2 ... 39 ... 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.