Scorito Giro d'Italia 2017 pool

1 2 ... 7 ... 192 193
Stuff

Clement? 🙂

Jori

Qua verdeling ben ik er zelf ook nog totaal niet uit en dat komt omdat ik nog veel namen mis die in mijn ogen belangrijk zijn.
9 klassementsmannen kunnen snel veranderen in 5 of 4 als er een rit tegen zit en ze komen op achterstand binnen. Wat gebeurt er dan met ze?

Van Kruijswijk weten we in het verleden dat hij massaal gaat aanvallen en heerlijke punten voor je gaat halen, mits er geen fysieke malheur aan te pas is gekomen. Helaas gebeuren hem wel snel vervelende dingen: een paaltje, een ijsberg etc.
Sky is al een stuk riskanter, omdat we hebben gezien dat ze het niet erg vinden om Landa op te offeren voor Thomas als Landa ietsje achter staat en Thomas het nodig heeft. Omgekeerd is dat misschien ook zo, al zouden ze een slag om de arm kunnen houden vanwege de tijdrit.
Nibali zie ik wel goed komen, maar het feit dat er zulke klimgeiten zijn en er een afsluitende tijdrit is, doet mij vermoeden dat hij lekker bandjes gaat plakken en zo dus weinig punten op gaat leveren. Maar met zijn sluwheid en sterke afdaling/tijdrit zou hij mij zeker kunnen verrassen
Zakarin ga ik nog eens goed bekijken, vorig jaar was een goed Romandië een opmaat naar een sterke giro en zou ik hem absoluut niet willen missen. En in de tour getoond dat hij ook kan aanvallen.
Yates is met de jongerentrui, sterke punch en het bewijzen in 1-dagswedstrijden een zekerheidje voor mij.
Mollema is vaak prettig met die sprintjes van hem, maar ben wel erg huiverig voor die 3e week, maar hij zal gebrand zijn gezien hij geen herkansing in de tour zal krijgen en lijkt me dat hij een nette voorbereiding heeft gehad.
Pinot die zich als een Valverde presenteerde in de Alpen tour is voor mij een must, ook gezien het feit dat hij gaat aanvallen als hij niet meer het ak gaat winnen. Enig minpuntje zou kunnen zijn dat als het minder gaat, ze hem terugtrekken en snel nog klaar willen maken voor de tour
Dumoulin vind ik een te grote gok. Hij presteerde niet bij tijdritten, bergritten was het ook niet speciaal en de voorbereiding is echt gebrekkig. Kijk bijvoorbeeld naar een Kruijswijk die volgens mij zelfs 2 hoogtestages heeft gedaan, volledig is voorbereid versus Dumoulin die ergens een weekje heeft geplakt, hurry up nog naar LBL moest en nooit echt volle aandacht heeft gehad voor de Giro.
Formolo leek erg goed te zijn in de Alpen Tour en LBL, bovendien liet Cannondale iets als een slim plan zien, wat mij echt enorm verbaasde. Maar nog steeds, het blijft een cannondale en dat is link, ook al kan je mooie truipunten van het jongerenklassement verwachten. Ik weet ook niet wat hij gaat doen als hij er doorheen zakt: Jagen met Rolland op etappes?
Pozzovivo lijkt er na zijn zware crash van een tijd geleden er langzaam bovenop te komen. Gezien zijn rijstijl vind ik het een mooie renner, maar of het effectief is in een ronde als deze tegen toch wel veel grote namen?
Voor Astana weet ik niet of ze voor Kangert gaan, die de laatste jaren enorm tegenvalt of ritzeges met LL Sanchez of speculeren met Cataldo, dus daar valt nog niks over te zeggen.
Van Garderen zal ik maar niks over zeggen.
Jungels heb ik het eerder over gehad.

Hoeveel vertrouwen je hebt in welke namen, verteld een groot deel van de inrichting van je selectie. Als je veel verwacht van je klassementsmannen, zullen ontsnappingen het lastig krijgen. Immers als 10 mensen het ak willen winnen, betekent dat ze toch elke rit er een paar af moeten rijden, waarschijnlijk door een hoog tempo te voeren en aan te vallen.

Qua sprinters zegt ook een aantal niet zoveel, maar hoe vaak en wanneer je ze verwacht. Als je bijvoorbeeld een Porsev of Ruffoni hebt en ze komen bij de helft van de etapes niet aan sprinten, dan was een Yates bijvoorbeeld beter om op te stellen met mogelijke teampunten Ewan, Jongerentrui. Dat is al snel een aantal punten waarvoor je 6e sprinter of 7e wel heel hoog moet eindigen. Als Ewan bijvoorbeeld Etappe 1 wint, levert Yates je al 10+8+6 punten op, nog los van Yates zijn eigen resultaat (waarschijnlijk 0, maar je snapt mijn punt). Zelfde zal bijvoorbeeld gelden voor Jungels met Gaviria. Voor Greipel ben ik dus ook nog op zoek naar een teamgenoot die in bepaalde etappes punten kan scoren en anders dienst doen als sprintersopvulling. 24 punten is een 9e plaats in de sprint(!)
Mijn inschatting van 1ste lijn sprinter zijn Gaviria, Greipel en Ewan, 2e lijn met Modolo, Viviani, Nizzolo (mits fit), Bennet. Dus dan zijn er al snel de nodige plekken vergeven. Neem daarbij in ogenschouw dat Mareczko ook zeker zal uitpakken op het vlakke, maar met een bergje er niet meer aan te pas komt en de echte nuttige sprintersplekken worden al snel dun.

Qua tijdrijder lijkt me dat iedereen Dennis wil, niet duur, wil zichzelf bewijzen in een vrije rol en zie hem als absolute topfavoriet voor de 2 tijdritten en met de nieuwe kopman regel, is dat gewoon erg prettig.

4 aanvallers lijkt me veel, maar als je namen ziet staat waar je automatisch vertrouwen in hebt, dan valt die keuze zeker te begrijpen.

Nog veel twijfels en de lijst is nog lang niet volledig, dus schatting is dat over een week dit stukje hier al volledig waardeloos is :p

ONCE

Weet iemand nog de selectie van de winnaar van vorig jaar. Of het de Giro was of tour of vuelta, kan me herinneren dat die naast de broodnodige Ak renners vooral aanvallers had.
Als je bergetappes wat plaatsjes over hebt naast je Ak renners hoef je maar 1 of 2 goeie aanvallers te hebben om spekkoper te zijn. Als je er 5 hebt zijn die 3 miskopen niet zo erg. Kunst is om in je Ak mannen geen miskoop te hebben.

WCEendT

'@Jori
"Qua tijdrijder lijkt me dat iedereen Dennis wil"

Ik denk dat dit vooral een afweging gaat worden met Dumoulin, als ik persoonlijk beide zou nemen zou ik niet weten wie ik voor de tijdrit kopman moet maken en waarschijnlijk de verkeerde dan kopman maken. Gaat weer lastig worden dit jaar :S.

MorenoHofland38

Dumoulin wordt zwaar overrated door Scorito. Dat ie de beste puncher van het hele veld zou zijn is belachelijk en dan kan ie tegelijk natuurlijk niet óók een betere tijdrijder zijn dan Dennis. Maar misschien verrast ie vriend en vijand en heeft ie succesvol de transitie naar klassementsrenner gemaakt zonder ook maar een beetje van z'n tijdritcapaciteiten in te leveren.

WCEendT

'@MorenoHofland
Hij heeft natuurlijk al één keer een goede Vuelta gereden. Daar was hij vooral de eerste week een van de betere punchers/klimmers.

ONCE

Die korte vuelta klimmetjes liggen m natuurlijk ook beter dan de wat langere beklimmingen die je normaal in de Giro hebt

Jori

'@WCEendt: Ja dat klopt, niet iedereen zal Dumoulin zo snel afschrijven als ik ;)
Zeg ik trouwens iets geks als ik Hofland overweeg? Ideaal om te mikken op truipunten met Greipel, kan zelf ook verzeild raken in de top 20 bij een spurt aan trekken en mocht hij zowaar Greipel kwijtraken bij de leadout, kan hij zelf nog doorspurten :p Maar ook vooral omdat ik niet weet wie anders interessant wordt van Lotto, afwachten daar op de heuvelmannen en aanvallers

Laatst gewijzigd
MorenoHofland38

Dat van het punchen wil ik ook nog wel geloven, al zou ik Mollema, Yates en Costa gelijkwaardig inschatten. Hij reed ook een goede Tirreno, maar daar werd hij wel 13e in de tijdrit, terwijl Dennis die tijdrit won. Lijkt me dan toch niet dat Dumoulin op dit moment ook op dat vlak de beste is.

Tommytom

Iedereen lijkt er van overtuigd dat de eerste etappe een sprint wordt waaraan Ewan, Greipel en Gaviria gaan meedoen. Maar die klim op 20km van de aankomst is echt nog wel serieus. Steiler dan bijvoorbeeld de Poggio en langer dan de Cauberg.
Ik denk dat er maar met een beperkte groep geprint wordt...

Twaburov

'@WCEendt: Ben je bij klassiekerspel nog boven de 3000 punten uitgekomen? Met je "ik spreek jou over 2 maanden wel" :). Ik 2351ste geëindigd met 3049 punten..

matthijs1978

2871
Ik vroeg me af wat jullie verwachten van Gazprom? Is alleen Porsev mogelijk interessant? (al vraag ik me af of hij zijn resultaat van vorige giro kan evenaren, en er veel interessante renners zijn voor zijn prijs).

Laatst gewijzigd
hoppa

Gaat Sky op Landa of Thomas inzetten........

Chaba

Beide een vrije rol lijkt me en zien wie na de eerste week waar staat.
Gazprom mm naast Porsev, een Firsanov, Foliforov of misschien Tsatsevich? Anders weet ik het ook niet.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Twaburov
Heb mij niet bezig gehouden met klassiekerspel, omdat ik de afgelopen maanden niet in Nederland was en er eigenlijk totaal niet aan gedacht heb. Ben 7970e geworden zie ik nu, alles in Februari ingevuld.

@TommyTom
De renners maken de koers.

Edit;
Had ook geen Gilbert of Kwiat, dus was sowieso niet bijzonder hoog geëindigd mocht je daar op doelen.

Laatst gewijzigd
BertieC

Als ik zo dit forum lees ben ik volgens mij ongeveer de enige die geen problemen heeft met de prijzen. Toen ik mijn team ging samenstellen puur op renners die ik wilde hebben kwam ik ook nagenoeg precies uit. Nu alleen nog wachten tot alle renners zijn toegevoegd en dan (als het goed is) kan ik precies een paar renners switchen en is mijn team klaar

Veel plezier allemaal!

ivo001

Geen Buchmann in de selectie van Bora :(

Wie zal ik er voor in de plaats zetten? Visconti, Batagglin, De Marchi of toch een Walscheid?

Kamikaze Kenny

Patrick Konrad kan ook een interessante optie zijn ipv Buchmann.

MorenoHofland38

Cannondale gaat wel echt voor de ultieme vrijbuitersploeg hè?

TJ Butcher er nog bij voor maar 500k, wie durft?

Kamikaze Kenny

Ik denk dat Rudy Molard een betere koop is voor 500K

ivo001

Konrad vs Rosa vs Reichenbach hmmm

Tommytom

'@Kenny...... Ssssttt!

WCEendT

'@kenny
Dat was niet nodig man! Etappe 8 ;).

Niballie

Oh, dus iedereen had Molard al op de korrel ;)

WCEendT

In de parcours beschrijven zeggen ze 4 vlakke etappes, nu zie ik wel 8 etappes waar het een massasprint kan worden...

Mooi voorbeeld is etappe 2. Deze etappe staat beschreven als heuveletappe, maar de laatste top is op 50KM voor het einde.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 7 ... 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.