Tour de France Scorito

1 2 ... 100 ... 283 284
Starlynk

Uran met klassementsambities voor 1m is toch best verleidelijk.. maar ja...

nasibal

Rudy Molard doet weer mee jongens! ;) #RememberGiro2017

Laatst gewijzigd
nathancouw

En die andere 3.5 miljoen sprinter? Ene Cavendish? Gaat die het wel beter doen dan de heren Greipel, Kristoff, Degenkolb?

vasnd

Zelfs afgelopen Giro was er twijfel omtrent Greipel. Dat hij inmiddels (leeftijd & veld) minder kans op ritwinst heeft is duidelijk, en ergens moet de grote ommekeer komen. Maar wijst iets er op dat het deze Tour is? Zijn voorbereiding is nagenoeg gelijk geweest de afgelopen jaren, met vergelijkbare resultaten. Mijns inziens dus geen reden tot paniekeren en nog altijd de steady Gorilla met nu zelfs bijgestelde prijs.

nasibal

'-nevermind-

Laatst gewijzigd
Kay010b

Kunnen Ulissi en Gilbert top 20 rijden in de TT?

luukrothkrantz

Ik twijfel nogal heel erg over Kristoff. Hij kan ofwel gebrand zijn om zich in de kijker te rijden bij andere teams ofwel hij mist de 100% scherpte die echt wel nodig is in de Tour de France vanwege de schermutselingen bij zijn huidige werkgever... Moeilijk moeilijk.

vasnd

'@nasibal
Utopia, is dat een film over Quintana vs Froome vs Contador vs Valverde vs Pantani vs Armstrong vs Ekimov vs Riis vs Ricco vs Landis vs Basso vs Simoni vs Bettini op de Stelvio?
Nice.

Edit: hoe kan ik der Jan vergeten..

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Vasnd

Het heeft wel een beetje dezelfde realiteitszin inderdaad.

ConINGtador

Ben er steeds meer van overtuigd dat mijn team staat als een huis na de wissel Bouhanni + Meintjes --> Greipel + De Gendt. De zwakte van mijn team ligt echter in mijn sprintequipe en de vraag is in hoeverre dat verstandig is deze Tour. Ik heb zes pure sprinters, aangevuld met:
- Trentin
- Gilbert
- Boasson Hagen / Daniel Martin

Het idee is om alle ballen op Quick-Step te zetten. Als Kittel (C) de sprints overtuigend wint, pakken Trentin en Gilbert allebei 16 teampunten (10 etappezege + 6 groene trui). Met name Trentin heeft zelf ook een (kleine) kans om top 20 te eindigen in de sprintetappes; stiekem hoop ik dat hij een Richeze'tje doet. Als 9e man heb ik de keuze uit Boasson Hagen (indien Cav vroegtijdig uitvalt/tegenvalt) of Daniel Martin. Conclusie: ik neem een hoop risico met mijn sprinttrein. Mijn vraag aan jullie: wellicht té veel risicio?
___
Overweeg trouwens ook om last minute Valverde te wisselen voor Quintana. Volgens neemt bijna niemand hier de Colombiaanse klimgeit. En ik moet toch ergens het verschil mee maken. Dat Valverde nog eens expliciet heeft aangegeven volledig in dienst te rijden van, zit mij niet helemaal lekker.

Laatst gewijzigd
Kay010b

Ik denk dat Sabatini de laatste man is voor Kittel

barcasportz

'@coningtador sabatini is de lead out van kittel

Icon

Om te winnen moet je risico's nemen, als Kittel het echt zo goed gaat doen ben je spekkoper, zo niet dan wordt het heeel lastig. Als je de Scorito (of de wielerfliets) poule wilt winnen zou ik er voor gaan.

ConINGtador

'@Kay010b @barcasportz
Ik weet dat Sabatini de lead out van Kittel is. Ik zie Sabatini echter zelf geen top 20 rijden. Trentin daarentegen zou best eens mee kunnen doen in de sprints, zeker wanneer Kittel moet lossen of lek rijdt in de finale. In de Ronde van Zwitserland is Trentin 4x top 10 geëindigd in de sprint, waaronder 2x een overtuigende 3e plaats. Ik kan me haast niet voorstellen dat hij het geen enkele keer gaat proberen.

Laatst gewijzigd
barcasportz

Die gaat echt in de trein moeten zitten hoor. Misschien een keer in de aanval maar thats it

aardappeljager

Wanneer worden rugnummers bekend gemaakt?

elstupidoloco

Wie wordt de colbrelli2016 / molard2017 /Carthy2016 van deze Tour? Ik wil graag Guillaume Martin en Oliver Naesen nomineren

nasibal

'@Coningtador

Ik ben zelf enorme fan van Trentin. Altijd wel goed voor puntjes en ik volg je redenatie dat hij wel eens mee kan gaan doen mocht Kittel iets overkomen. Ben het verder echter niet helemaal eens met je redenatie. Kijkend naar het feit dat a) Kittel echt wel een flinke trein nodig heeft en b) de selectie van QS dan vermoed ik dat Trentin gewoon heel netjes vóór Sabatini plaats zal moeten gaan nemen in die trein. Sprinten náást Kittel is daarmee vrijwel uitgesloten.

Hij was goed in Zwitserland, maar tegelijk ook wel naar verwachting. Daarbij kan ik me heel goed voorstellen, juist omdat Trentin de laatste tijd steeds sterker zelf ambities heeft, de ploegleiding hem expliciet beloofd had dat Zwitserland voor hem was. Het zou me dus niets verbazen als hij daar specifiek naar gepiekt heeft en dus ook 'te vroeg in vorm' is. Dit in tegenstelling tot andere jaren. Dit kan nog wel eens mee gaan wegen in z'n resultaten later tijdens de Tour, mocht Kittel wat overkomen.

Dat alles is nog geen reden om Trentin thuis te laten. Zoals gezegd ben ik zelf ook grote fan en had ik hem er graag bij gehad. Je mag echter maar 4 renners van 1 ploeg meenemen. Wegens bovenstaande en nog wat andere redenen zou Trentin voor mij altijd nummer 5 zijn achter (vanzelfsprekend) Kittel en Martin + Gilbert en Lampaert. Uiteraard mogelijk dat Trentin na afloop toch meer punten heeft gepakt dan één van die laatste 2, maar het zal om kleingeld gaan bij een normaal koersverloop. Gokken op uitvallen doe ik niet, behalve in het geval van Cavendish. Maar goed, dat is dan ook niet echt gokken ;)

aardappeljager

Gokken op uitvallen Cav klinkt niet gek.

Benieuwd of er mensen dan ook overwegen Laporte mee te nemen.

nasibal

'@Elstupido

Je vergeet #Formolo2016 en, uiteraard, #Barbero2015 (Dat was 2015, toch?). Overigens denk ik dat je met Naesen en G. Martin aardig in de buurt zit, al is die 2e nog maar weinig gehyped. Boudat en Petit wil ik bij dezen ook vast nomineren. Andere opties zijn in mijn ogen Fuglsang, Calmejane en, jawel, Valverde. Al is die laatste natuurlijk 'buitencategorie'.

Ik denk overigens nog steeds dat Mclay wel eens de omgekeerde weg kan gaan bewandelen, maar ik durf de gok niet aan. Voldoende andere opties.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Pfff.. ik heb nog twee dingen waar ik zwaar over twijfel:
- EBH zit in mijn selectie als sprinter. Ik denk dat hij echter geen kans krijgt in de vlakke etappes en pas na etappe 13 (waar veel sprinters naar huis zullen moeten) punten gaat pakken. Goedkopere alternatieven staan me echter ook niet aan en voor duurdere alternatieven heb ik 2M nodig.
- Aru zit niet in mijn selectie. Om hem toch te selecteren zal ik een duurdere renner op moeten offeren.

De "oplossing" voor beide problemen is het slachtofferen van Valverde, maar dat durf ik niet. Denk dat Aru toch maar kopman word in het budgetteam en EBH de laatste week iedereen naar de klote gaat rijden :)

vasnd

'@nasi
Lampaert?

Y.

Knalerwtensoep

'@ConINGtador Ik heb exact hetzelfde als jij. 6 pure sprinters aangevuld met Hagen, Trentin en Gilbert. Hiermee kom ik aan 22.5m sprinters + 2m aanvallers in mijn sprintteam. De sprinters in de categorie 1,5m en minder gaan mijn inziens echt niet veel meer punten halen dan Trentin en Gilbert. Kan mij bijna niet voorstellen dat er mensen zijn die meer dan 25m aan budget besteden aan hun sprintersgarde. Aangezien je dan wel heel erg moet korten in je klassementsteam er vanuit gaande dat je ook nog tijdrijders mee wil nemen.

nasibal

'@Jsprunk

Valverde heb ik al lang en breed geslachtoffert. Dat zou me nog wel eens in de bibs kunnen bijten, maar het is niet te ontkennen dat hij dit jaar significant duurder is (zeker t.o.v andere renners) én het aantal kansen op punten welliswaar relatief groot is, maar nog steeds kleiner dan vorig jaar. Niet echt een eerlijke 'trade-off' dus in mijn ogen.

Aru miste ik ook. Heb ik opgelost door Roglic te vervangen door Sutterlin en Fuglsang het shirtje van wijlen Scarponi aan te trekken. Ook dat zou echter nog wel eens tandafdrukken in mijn zitvlees achter kunnen laten wanneer onze Lotto Jumbo troef zich ook in de bergen uit gaat Sloveen.

@Knalerwetensoep

27 miljoen in mijn sprintteam en vooralsnog zeer content betreffende mijn andere 11 renners.

Laatst gewijzigd
GaitBeel

Beide koppeltjes zijn 5.5M
A: Yates + Bouhanni
B: Meintjes + Greipel?

1 2 ... 100 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.