Tour de France Scorito

1 2 ... 101 ... 283 284
elstupidoloco

'@vasnd: 2 tijdritten en teampunten kittel. Je weet bij lampaert tenminste wanneer je hem op moet stellen. Gevalletje bodnar. Al lijkt de tijdrit van Lampaert iets beter de laatste tijd

vasnd

Ja loco, maar dan ga je uit van groen voor Kittel. In één rit. Aan het eind van de ronde. Mwa.

Laatst gewijzigd
Edd1e

'@nasibal

Ja, ik bedoel ik kan Kung nemen die redelijk zekere punten pakt en dan de 9e man voor de bergritten opvullen of een klimmer nemen en dan de 9e man moet opvullen in de tijdritten.
Die 150 kan hoger uitvallen als je een koppeltje hebt, maar het is ter indicatie.
Meer de vraag of je 9 renners nodig hebt die een berg op kunnen ivm met uitval en of het reëel is dat een Nieve, Bennett of Navarro 200+ punten gaat pakken in de bergritten.

nasibal

'@Vasnd

Ik sluit me volledig bij Elstupido aan. Zit daarbij ook nog wel eens in een verdwaalde ontsnapping van 23 man. Geen 1e keus als aanvaller, ook geen 2e of 3e, maar een prima alternatief als je hem toch in je team hebt. Zeker als Kittel op dat moment ook nog het groen zou dragen en Martin een kans heeft op de overwinning, mochten de favorieten het toch gaan uitmaken. Ook dat laatste is deze Tour helemaal niet onmogelijk. Hoeft in principe alleen bergop te blijven plakken en heeft beneden aan de meet slechts Valverde te kloppen ;)

Verder ging het om een situatie waarbij je QS'ers als opvulling voor je sprintteam gebruikt. Dáár zou ik dus eerder voor Lampaert dan Trentin gaan, omdat je eerstgenoemde dus óók met relatief veel zekerheid in de tijdritten op kan stellen. De teampunten pakt hij uiteraard met name dan in de sprintetappes, maar dat is dan ook het plan. Overigens niet een plan waar ik deze tour voor zou gaan, maar vooruit.

Laatst gewijzigd
Milanos Kateros

'@Gaitbeel, ik zou voor optie B gaan. Greipel schat ik hoger in dan Bouhanni, Meintjes gelijkwaardig of beter dan Yates.

vasnd

'@nasi
Oke. Mag je zelf voor kiezen natuurlijk.

hartstikkebedankt

O jee, ik ben toch weer even aan het schuiven geslagen en onze vriend Alejandro verwijderen biedt wel een aardig potentieel moet ik zeggen. Nu heb ik met het verwijderen van Alejandro + 2 tijdrijders van 750K ineens Aru, Colbrelli en Castroviejo wat ik toch degelijke keuzes vind in hun disciplines, voor hetzelfde geld. Wat vinden jullie van deze uitruil?

Het punt waar ik ook nog over twijfel is onze Noorse reus Kristoff, of toch der Gorilla, bij mij altijd een zekerheidje geweest en bijna altijd wel degelijk maar nooit echt een joepie..

Laatst gewijzigd
nasibal

Meer de vraag of je 9 renners nodig hebt die een berg op kunnen ivm met uitval en of het reëel is dat een Nieve, Bennett of Navarro 200+ punten gaat pakken in de bergritten.

Het antwoord op je eerste vraag is naar mijn mening 'nee'. Je hebt ook altijd nog een Sagan die een prima aanvulling is náást eventueel speciaal aangeschafte aanvallers. Matthews zelfde verhaal, mocht hij daadwerkelijk zijn zinnen gezet hebben op het groen. Wie weet zelfs Colbrelli. Ik denk dat je altijd wel aan 9 plausibele namen komt voor de bergritten die niet bergop eindigen, ook al neem je geen 9 AK renners mee. Het antwoord op je 2e vraag is mijns inziens 'ja' (met uitzondering van Nieve), mits ze succesvol voor de bergtrui gaan. Dat wil zeggen: 1e,2e of misschien 3e worden in dit klassement. Dat zou best eens kunnen gelden voor 1 van die namen, maar wélke valt geen pijl op te trekken. Daarbij is de kans dat het níet een van die namen is minstens net zo groot. Voor Nieve ben ik wat pessimistischer. Froome elke bergrit in het geel + eindoverwinning + 1 overwinning bergop levert nog steeds geen 100 teampunten op. In de aanval zie ik hem niet gaan als Froome niets overkomt, en laatste man zie ik hem ook niet zijn. M.a.w geen top 20 plekken.

Het jammere is een beetje dat je deze tour geen echte 'frailles' of 'costa's'' hebt. Ja, je hebt Rolland natuurlijk, dat is waar, maar die heeft ook al de Giro in de benen.

Laatst gewijzigd
Edd1e

'@kay010b

Ik zou er niet vanuit gaan dat Gilbert en Ulissi top20 gaan rijden.

Pinot Grigio

Bahrein zegt net dat Ion Izagirre niet voor het algemeen klassement gaat.... :(

Edd1e

Bedankt nasibal, gevalletje high risk high reward.

nasibal

'@Vasnd

@nasi
Oke. Mag je zelf voor kiezen natuurlijk.

Ik kies er helemaal niet voor hoor. Enige wat ik stel is dat áls ik 4 QS'ers mee zou nemen met het plan hiermee mijn sprintteam aan te vullen, Kittel, Martin en Gilbert de 1e 3 namen zouden zijn. Voor de 4e plek zou ik net iets meer voorkeur hebben voor Lampaert (gezien zijn tijdritten en overige 'kleine' mogelijkheden) t.o.v Trentin (gezien het feit dat zijn eigen punten puur speculatie zijn). Als je me zou vragen van wie ik veruit het meest fan ben is het Trentin. Niet voor niets heb ik eerder nog staan huilen dat ik hem niet in mijn team krijg. Sterker nog, hij is altijd de eerste naam die ik invul als ik met PCM mijn eigen team samenstel, als dat niets zegt.... ;)

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Opvallend hoe vaak er aangehaald wordt hoe duur een renner vorig jaar was. Al is ie van 1 miljoen naar 5 miljoen gegaan. De enige relevante vraag is of hij zijn huidige prijs waard is...

vasnd

Wel mooi hoe ineens iedereen Valverde uit z'n team knikkert. In één dag van onmisbaar naar een simpele besparing ;).

nasibal

'@Pietje

Klopt, zo simpel is het ook. Mensen willen zich echter nog wel eens (terecht) baseren op het aantal punten van vorig jaar. De veranderingen in prijs óók meenemen is daarbij niet onbelangrijk. Haalt Valverde evenveel punten als vorig jaar dan lijkt dat alsnog veel, maar je betaalt er ook een hogere prijs voor. Het antwoord op de vraag die jij stelt is voor mij dan 'nee'. Ook gezien het aantal opties wat je hebt mocht je besparen op Valverde. Jij komt er gewoon via een iets snellere weg ;)

@Vasnd
Het type renner 'Valverde' is natuurlijk ook onmisbaar. Niet voor niets dat ook D Martin zo gehyped wordt. Valverde heeft daarbij ook nog eens een redelijk goede tijdrit en wil écht altijd meedoen. Hoe langer je echter puzzelt hoe belangrijker 'prijs' wordt. Ik denk dat velen hier al langer mee worstelden ondanks zijn 'onmisbaarheid'. Het balletje hoeft vervolgens alleen maar aan het rollen gebracht te worden. Zeg eens, heb jij Valverde nog?

Laatst gewijzigd
vasnd

'@nasibal
Ik begrijp de afweging volkomen. Ik ga vanavond/morgen aan het puzzelen maar het viel me op. Ineens slaat op sommige plekken de paniek toe heb ik het idee haha.

Laatst gewijzigd
Kay010b

Uran gaat voor het klassement, hij heeft wel eens goede tijdritten gereden maar is de eerste tijdrit niet wat te kort voor hem?

barcasportz

'@vasnd dat is logisch bij zo'n forum als dit, waar ideeën worden gedeeld. Als iemand roept: "T.Martin zekerheidje" gaan er weer 10-50 T.Martins aangeklikt worden op scorito.

Icon

Valverde blijft altijd in mijn team, al is het maar als wegkapitein om de jongere renners de weg te wijzen.

Al zie ik wel de mogelijkheden die je met 4.5 mil hebt, maar die heb je ook als je Porte in ruilt en ik kan nu al met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat er twee etappes zijn waarbij Valverde beter scoort dan Porte en daarbij heeft Valverde ook nog de kans op teampunten van Quintana, die Colombiaan wordt naar mijn idee wel heel gemakkelijk afgeserveerd. Niet dat ik hem heb maar ala

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

kay, ik zou even de recente tijdritten van Uran opzoeken als ik jou was

Pietje Precies

'@Nasibal: haha, ja das waar. Vind de opmerking rondom Porte nog frappanter.

Ik moet mijn team nog gaan maken, maar volgens mij zijn een hoop renners vrij keurig geprijsd. Vind het zelf jammer dat er geen renners zijn die 1.250.000 en 1.750.000 kosten. Met name het gat tussen 1 of 1.5 miljoen is best cruciaal of je een renner wel of niet neemt.

Laatst gewijzigd
Matti

'@nasibal: Bij 3.5 Miljoen had ik hem serieus overwogen, nu past het gewoon niet.

madeks

'@Kay

Vroeger was Uran samen met Froome de beste tijdrijders onder de klassementsmannen. Afgelopen jaren heb ik Uran nooit meer een degelijke tijdrit zien rijden. Of dat nou komt doordat hij niet meer voor een klassement rijdt of omdat hij het niet meer kan is mij een raadsel.

Zadelpen

Geen Coquard.... hmmmm.... jammer. Kwam natuurlijk zwaar te kort voor mijn degelijke selectie maar de dagjesmensen ontberen nu deze mispeer van jewelste. Eeuwig zonde is dat. Het goede nieuws is dat het gepeupel Bouhanni als plaatsvervanger zal nemen.

'Smiley die in een deuk ligt'

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

'@Zadelpen Misschien vindt er wel een upgrade plaats naar Cavendish ten koste van een andere renner

*gniffel* ?

1 2 ... 101 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.