Tour de France Scorito

1 2 ... 99 ... 283 284
embargo

'@Tompot, must have hoor

Edd1e

'@aardappeljager Ga je cummings wel opstellen? Anders ga je voor degene die je het hoogst verwacht in etappe 1 ivm met gele en groene trui punten.

Sonnycolbrelli

Zitten momenteel een paar renners in mn team die ik eigenlijk helemaal niet wil hebben... Meer mensen met dit probleem?

Bitburgerr

'@Sonnycolbrelli

Daar hebben ze 't kruisje voor uitgevonden.

barcasportz

'@bitburger hahaha goeie

Sonnycolbrelli

'@bitburgerr Haha maar je moet perse 20 renners hebben he.. Zo heb ik nu quintana terwijl ik niet in hem geloof. Maar wanneer ik die verwissel voor Aru kan ik niks nuttigs met die miljoen etc..

WCEendT

'@Tompot
Oeps :$. In alle haast las ik weer een A of B vraag met daarbij een iets betere onderbouwing dan andere dus dacht verblijd hem met meerdere opties, maar helaas hij zocht een tijdrijder.

Lampaert of Gallopin dan misschien?

GaitBeel

Guardini doet niet mee bij Team Emirates. Zal Swift nu meedoen op het vlakke? Elke sprintetappe plek 10-15 zou namelijk wel fijn zijn.

ONCE

sonnycolbrelli

als jij denkt dat Aru beter gaat scoren dan Quintana en je neemt Quintana omdat je geen geld over wilt houden ben je een behoorlijke droplul ;)

En je kunt toch vast wel een miljoentje kwijt in het upgraden van een 1m aanvaller naar GvA oid

Edd1e

Ik zit ook met een dilemma. Ik heb nu Küng in mijn selectie zitten, maar daar heb ik nog mijn twijfels bij.
Ik heb 8 klassementsrenners en geen aanvaller voor in de bergetappes (5, 9, 12, 13, 17, 18). Nu zou ik als 9e renner een sprinter kunnen kiezen die truipunten pakt en het zo oplossen, maar als er iemand uitvalt heb je geen backup.
Ik ga ervanuit dat Küng rond de 100 punten pakt in de tijdritten waarin ik hem alleen opstel en kopman maak in de eerste. Met de truipunten erbij (6x8 voor groen) zit je dan rond de 150.
In plaats van Küng kan ik ook Nieve nemen als Skyman en hopen op teampunten van Froome.
Of een aanvaller zoals Navarro, Bennett en Durasek die je 6 keer opstelt.
Welk soort type renner schatten jullie het hoogst in voor 750k?

lennym

Door alle bekendmakingen van vandaag m'n hele team weer overhoop gegooid.
Eigenlijk moet ik nu alleen nog een klassementsrenner en een aanvaller/'bolletjesrenner'.
Wat zou jullie voorkeur hebben: Aru + De Gendt of Meintjes + Pinot?

Timbapao

Hoewel ik een zwak heb voor Valverde, ben ik geneigd om zijn bedrag tóch uit te geven aan twee sprinters. Weinig etappes waarin ik hem écht zie excelleren. Bovendien kan het makkelijk gedekt worden met wat minder prijzige klassementsmannen/klimmers die ook nog eens een redelijk rijdrit kunnen rijden. Ik gooi liever Froome eruit, maar vrees dat hij ook deze tour weer zijn prijskaartje waard zal zijn.

ConINGtador

Heb lange tijd (minstens een week) niet gesleuteld aan mijn team. Nu begon het toch weer te kriebelen. Het puzzelen is o zo leuk. Na een 2 vs 2 ruil liggen nu alle puzzelstukjes op zijn plaats, denk ik ... Greipel en De Gendt hebben plaatsgemaakt voor Bouhanni en Meintjes. Ik hoor graag of dat in jullie ogen een verstandige keuze is.

Greipel vs Bouhanni
Zoals op dit forum meerdere keren is aangehaald, laat Greipel nog wel eens lopen in de sprint als hij geen zicht meer heeft op de overwinning. Wordt hij 10e terwijl een 4e plek er ook nog dik ingezeten had. Dat is natuurlijk funest voor je Scorito. Bouhanni daarentegen is Fransman; trots als de Fransozen zijn, zal hij vast wel altijd het maximale eruit persen.

De Gendt vs Meintjes
Had in eerste instantie nog 1 miljoen over. Kon nog wel een renner voor in de bergen gebruiken. De Gendt was vorig jaar een prima keuze, met een etappezege op de Mont Ventoux, 2e plaats in het bergklassement en als bonus een nette 2e plaats achter GVA in een overgangsetappe. De vraag is of hij dat huzarenstukje dit jaar kan herhalen. Zijn polsblessure (?) spreekt niet in zijn voordeel. Is hij daarom ook uitgestapt in de wegrace van het Belgisch kampioenschap? Meintjes daarentegen is de torenhoge favoriet voor het jongerenklassement en zal ergens tussen plek 8 en plek 12 in het AK eindigen vermoed ik. De moraal van het verhaal: De Gendt heeft veel potentiële punten, Meintjes heeft veel zekere punten. In potentie zullen ze elkaar niet veel ontlopen, tenzij De Gendt het op zijn heupen krijgt en meer dan één etappezege pakt én daarnaast de bolletjestrui weet te winnen.

Doe ik er verstandig aan om deze wissel door te voeren?

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Edd1e

Met de truipunten erbij (6×8 voor groen) zit je dan rond de 150.

huh?

@Coningtador

Zoals op dit forum meerdere keren is aangehaald, laat Greipel de boel nog wel eens lopen in de sprint als hij geen zicht meer heeft op de overwinning.

Elke editie van Scorito wordt dit argument aangehaald, ook door mij. Terecht ook, want het is simpelweg waar. Ondanks dat is hij echter keer op keer een van de beter scorende sprinters, of doet in ieder geval niet onder voor zijn collega's met eenzelfde prijskaartje. Of dat deze Tour wéér zo gaat zijn is uiteraard de vraag, maar ik schat hem (zelfs met laten lopen) niet direct lager in dan Kristoff, Demare, Bouhanni (vooruit, 1 miljoen goedkoper) of Degenkolb.

Laatst gewijzigd
ONCE

Hij bedoeld in totaal het koppeltje Kung + sprinter in groen in 6 bergetappes

beetje vreemde en halve rekensommen voor de rest maargoed

Laatst gewijzigd
nasibal

Ah, op die fiets. Thnx Once.

Als je er van uit gaat dat Sagan die sprinter in het groen is, zouden het in één of meer aanvalsetappes wel eens méér dan 8 punten per etappe kunnen worden. Niet onbelangrijk, als je iets dergelijks overweegt.

Laatst gewijzigd
barcasportz

Ooooh shit...
Carlos Carlos Carlos Betancur is geselecteerd. Alle selecties kunnen weer op zn kop!

aardappeljager

Daarom heb ik geen greipel kristoff en degenkolb

Bedankt voor je reactie eendt. Lampaert is een mogelijkheid. Ook goede teampunten kansen, maar daarvoor kan ik Dan Martin ook al opstellen bij een kans voor Kittel.

Mijn twijfel zit echter vooral tussen de genoemde renners. Cummings als extra aanvaller of Kung voor wit en team (Porte)

Ik wil van de twee de persoon die het beste scoort in etappe 1, maar wie gaat dat zijn. Voorlopig valt het kwartje naar de Brit. Heb ook wel een zwak voor hem na zijn mooie zege in de tour

ONCE

'@ Nasibal
Lees het nu ook van Izagirre

Zoals in de reacties onder het artikel wordt aangehaald denk ik ook dat het meer onder de noemer "we zien wel" valt.
1 van de redenen dat ik gecharmeerd van Izagirre ben omdat ie dus heel makkelijk de switch maakt als ie ziet dat een AK niet loopt en dan maar besluit voor ritzeges te gaan ipv op zn monforts te ploeteren voor een 14e plek in AK

ConINGtador

'@nasibal

Elke editie van Scorito wordt dit argument aangehaald, ook door mij. Terecht ook, want het is simpelweg waar. Ondanks dat is hij echter keer op keer een van de beter scorende sprinters, of doet in ieder geval niet onder voor zijn collega’s met eenzelfde prijskaartje. Of dat deze Tour wéér zo gaat zijn is uiteraard de vraag, maar ik schat hem (zelfs met laten lopen) niet direct lager in dan Kristoff of Degenkolb.

Helemaal mee eens. Heb lange tijd hetzelfde gedacht, totdat ik weer aan het puzzelen ben geslagen. Mede vanwege zijn polsblessure en het niet weten wanneer je De Gendt wel/niet moet opstellen, zocht ik naar een vervanger. Kwam toen uit bij Meintjes vanwege zijn grote aantal 'zekere punten'.
Het punt is echter dat ik van Kristoff en Degenkolb totaal niet overtuigd ben. Zijn zullen hoe dan ook géén deel uitmaken van mijn team. Schat een Greipel die meerdere keren laat lopen hoger in dan hen. Mijn vraag is echter niet hoe Kristoff en Degenkolb zich t.o.v. Greipel verhouden, maar of Bouhanni het puntenaantal van Greipel kan compenseren. Heb je daar ook enig idee over?
___
Edit: zie dat je inmiddels ook Demare en Bouhanni hebt toegevoegd aan het rijtje. Dus jij gaat ervan uit dat Greipel niet onder doet voor Bouhanni? En dat Greipel dus de betere keuze is?

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Once

Ik denk dat wij er hetzelfde over denken. Vond het nieuwsbericht wel een interessante wending in eerste instantie. Daarbij kunnen zijn klassementsambities nog wel eens uitmaken voor rit 1 en rit 20. Rit 1 zal het echter wel meevallen en ook als hij wél met klassementsambities start weten we nog steeds niet hoe hij er in etappe 20 bij zit.

@Coningtador
Ik bedoelde meer te zeggen dat we Greipel steeds downplayen, maar in punten maakt het elke keer weer weinig uit. En ja, ik denk dat Greipel niet onder doet voor Bouhanni. Of het daarmee een betere keuze is zal moeten blijken, het verschilt toch een miljoen.

Poeksel

Zo hee, Uran gaat voor het klassement volgens Cannondale. Dat had ik niet verwacht.

WCEendT

'@Nasibal
Greipel is het overwegen waard i.p.v. een mindere sprinter.

Zou hem daarnaast nooit vervangen voor Kittel aangezien ik in Greipel geen potentiële kopman zie.

klumper

Ff vraagje, wat denken jullie, welke optie haalt de meeste punten:

Optie 1: Aru+Boudat
Optie 2: Majka+Swift

theod8

Even een vraagje, ik heb nog 1,5 miljoen over en wil een renner selecteren voor het klassement/bergen.

De opties zijn dan:
- Izagirre
- Talansky
- Mollema
- Henao
- Kwiatkowski

Note: Fuglsang zit al in mijn team

Hoop dat iemand mij van advies kan voorzien, ik neig zelf naar Talansky, van wie ik een plek in het AK tussen de 8-10 verwacht.

1 2 ... 99 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.