Tour de France Scorito

1 2 ... 103 ... 283 284
nasibal

'@Phoenix

Met jongens die buiten de bergetappes om hun geld óók (voor minstens een groot deel) wel waard kunnen zijn. Daar kan ik zo wel 6/7 namen van bedenken. Als ze óók nog eens team/trui punten kunnen pakken tijdens de bergritten is het natuurlijk al helemaal mooi.

Laatst gewijzigd
Ensor

Ik heb 2 vragen voor ik m'n team afmaak:

-Opteren jullie voor Gilbert (punch+kittel) of Ullisi (punch+wellicht meer in de aanval)

-In mijn 20-koppige selectie, is er momenteel geen plaats voor een jongere, is dit een no-go? Of moet ik toch nog Buchmann (mijn favoriet) er tussenmengen?

kierewietje

Aanvallende klimmers. Ik heb echt 9 of 10 sprinters en 9 of 10 voor t klassement. Gokken moet je volgens mij zo veel mogelijk voorkomen.

Blaagstra

Zeker goed om na te lezen dat bijna iedereen het door begint te krijgen dat de dure ouwe infuustrekker alejandro geen beste optie is. Movistar zie ik de flop van deze tour worden.
Maak ook niet de fout teveel tt erin te zetten, omdat zon 'fijn zeker' gevoel geeft. Dan slimmer om een ak erbij te nemen voor als er 1tje uit of doordemand valt.
En mensen ik voorspel u: picopicopicopequenoaangelenktewaterbidon-alberto wordt de federer van deze tour. Let op let op

IL DON

'@ Phoenix

Klopt. Maar ondanks dat er veel sprintetappes zijn, zal ik niet teveel nadruk en teveel geld spenderen aan alleen maar sprinters. 9 dure sprinters kun je wel beter doen dan 9 AK-renners. Dat lijkt me met dit parcours evident. Maar het beste is gewoon om evenwicht tussen beiden te houden. 9 dure sprinters gaat teveel ten koste van je AK-team, terwijl een verdeling van bijvoorbeeld 8 sprinters en 7 AK renners ook heel goed kan renderen. En als je 9 dure sprinters neemt, kun je je AK-team opvullen met goedkopere aanvallers. Maar dat is altijd maar de vraag of je ze op het juiste moment opstelt en of ze daadwerkelijk de punten voor je binnen gaan halen. Je team opvullen in de bergetappes is dus niet makkelijk. Dus mijn antwoord op je vraag is: moeilijk :-P

Samenvattend is mijn betoog om je gedachtegang van 9 dure sprinters te laten voor wat is, haha.

marcelm

Bevin vs Swift? hoor graag jullie mening wie vaker punten zal pakken in de overgangsritten

snoek1974

Op dit moment

7 klassement renners
3 klimmers
2 tijdrijders
1 aanvaller
7 sprinters

Team redelijk in balans , toch kan er nog wel wat verschuiven , twijfel over wel hebben van Bardet en Valverde ( zijn aan dure kant en gaan te weinig opleveren als we idd in de bergetappes groepen vooruit gaan krijgen voor de etappe winsten , al ben ik niet compleet overtuigd dat dit vaak gaat gebeuren aangezien in de bergen het verschil gemaakt dient te worden voor het klassement ) en Bouhanni ( moet toch een keer gebeuren dat die niet na een week al thuis is ) en het niet hebben van Cavendish , Roglic en Colbrelli waarbij 1) twijfel over fitheid , 2) kan die idd mee in de bergen en 3) gaat die ook sprinten in de vlakke etappes .

nasibal

'@Ensor

Ik zie niet direct waarom Gilbert wellicht minder in de aanval zou rijden dan Ulissi. Het kan zomaar zijn hoor, maar vooraf zou ik het niet durven stellen. Iemand als Gilbert rijdt zeker niet voor spek en bonen mee. Dat daarmee je vraag uiteraard nog niet beantwoord is snap ik, maar dat is ook een beetje aan jezelf natuurlijk ;)

Wat je jongeren betreft: De plekken 1 t/m 5 in het jongerenklassement leveren bij elkaar 160 punten op. Dan heb ik het nog niet eens over de truipunten tijdens etappes. Per etappe zijn dat 16 punten. 16x21 zijn 336 punten. In totaal net geen 500 punten. Daarbij is het jongeren klassement misschien wel het makkelijkst te voorspellen klassement met relatief zeer weinig gegadigden. Ze hoeven ook niet daadwerkelijk mee te doen in de etappes om alsnog 3e of 4e te staan in dit klassement. Nu ga je natuurlijk nooit het maximum van 500 punten pakken. Daarnaast is het het sowieso niet waard om daar op te gokken omdat de nummers 4 en 5 uit dit klassement 9 van de 10 keer minder punten zullen halen dan een alternatief voor dezelfde prijs. Wat je echter met zekerheid kan stellen is dat je zonder het selecteren van jongeren dit volledige aantal 'gratis' punten bij voorbaat al zou liggen. Of dat uitmaakt of niet hangt natuurlijk ook van de rest van je selectie af. Als je het gevoel hebt dat het punten dat je ergens anders moet laten liggen om enkele van deze jongerenpunten op te strijken opweegt tegen het aantal punten dat je laat liggen door geen enkele jongere mee te nemen, dan moet je de jongeren uiteraard lekker thuislaten. :)

@Blaagstra
[Quote]Maak ook niet de fout teveel tt erin te zetten, omdat zon ‘fijn zeker’ gevoel geeft. Dan slimmer om een ak erbij te nemen voor als er 1tje uit of doordemand valt.[/quote]
Ik kan voor 2 miljoen 3 tijdrijders meenemen die op papier in beide tijdritten top 10 kunnen rijden. Natuurlijk is nog maar de vraag of ze in etappe 20 nog mee doen en spelen ook weersomstandigheden een rol. Daarentegen kan ik voor diezelfde prijs geen 3 Ak meenemen die een meerwaarde zijn wanneer er een ander door de mand valt. Zelfs niet één, als je bedenkt dat die andere 2 plekken dan ook nog opgevuld moeten worden met minimaal 500k.

Wil overigens niet zeggen dat niet klopt wat je zegt, maar tegelijk is het alternatief wat je biedt ook geen oplossing.

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Wat jullie wel vergeten met die sprinteropvul vs klassementsopval mannen, is dat het veel makkelijker is om je sprintteam op te vullen. Gilbert maakt bij elke sprint etappe best een aardige kans op 10 punten + nog groene trui punten. Voor gele trui punten is dit hetzelfde behalve dat de kans op etappewinst veel lager is. Dat scheelt dus wel een aantal punten per keer..

Ensor

'@nasibal
Bedankt voor de reactie!

Dat wordt weer flink wat puzzelen, omdat ik graag buchmann er in zou fietsen. Maar de vraag is ook wie? Van de goedkope (Uran&Bennet) verwacht ik wel degelijk iets en van de duurdere denk ik dat ik enkel Fuglsang kan opofferen. Héél misschien Ion Izzagire, al wordt het wel interessant nu hij op etappezeges lijkt te mikken.

Och dat eindeloze wikken en wegen, wat zouden we zonder Scorito doen :-)

sprintgeit

Moet ik Valverde weglaten is eigenlijk gewoon dezelfde vraag als moet ik 8 topsprinters nemen toch? Dat is eigenlijk vanaf het begin af aan al een vraag die ik me stel. Een andere optie is om een goedkope (mogelijke faler) als Bevin/Petit te nemen aangevuld met Boasson (2e gedeelte tour), maar dat kost je dan wel weer een plek in je team. Gezien de overlap in kwaliteiten tussen Boasson en types als GvA en Gilbert zal het vermoedelijk betekenen dat je geen Gilbert hebt, wat gevoelsmatig pijnlijk kan gaan worden. (heb nog trauma's van het klassiekerspel)

IL DON

Dat heb ik dus met de twijfel tussen Thomas en Meintjes. Meintjes is erg aantrekkelijk omdat hij veel jongerenpunten binnenhaalt, naast zijn klassementspunten. Maar Thomas kan ook teampunten binnenhalen, kan goed tijdrijden en ik verwacht dat hij in de bergetappes ook wel lang bij Froome zal blijven. Ik verwacht hem samen met Henao toch als laatste luitenant van Froome. En waarbij Landa meer de vrije rol krijgt om op aanvallen te reageren en af en toe hem vooruitschuiven. Mijn gevoel zegt gewoon dat Thomas weer hetzelfde kan als in 2015 (dacht ik uit mijn hoofd), waarbij hij heel lang zelf hoog staat in het AK. Lastig, lastig!

IL DON

'@sprintgeit

Dat verhaal over teampunten van Gilbert, bedoel ik ook te zeggen in mijn eerdere post van 21:37

nasibal

'@Sprintgeit

Gilbert maakt daarentegen in sprintersritten vrijwel 0 kans om zelf etappepunten te pakken. Ulissi, Swift, Atapuma. Sagan, diezelfde Gilbert etc zijn allemaal mannen die in de bergetappes naast (groene,witte of berg) team of trui-punten zélf kans maken op een topklassering óf teampunten via winst van een ploeggenoot.

M.a.w: In sprintetappes is het makkelijker kiezen wie je moet hebben om op te vullen, maar zit bijvoorbeeld zo'n Gilbert aan een max van 16 punten, terwijl de aanvallers in de bergen in ieder geval een kans hebben daar bovenuit te komen. Natuurlijk, ze kunnen ook zomaar op enkele schamele puntjes uitkomen maar Kittel kan ook zomaar 2e worden en/of 2e staan in het puntenklassement.

Laatst gewijzigd
user18281

Poeh Poeh wat een puzzel. Valverde eruit gehaald :(

Aru in de plaats. Majka geupgrade naar Yates. De Gendt geupgrade Fuglsang en T. Martin geupgrade naar Roglic....

Ik heb nu het volledige jongeren klassement in mijn team maargoed.. Ik ben blij als het zaterdag is!

elstupidoloco

Valverde zal maar eens de Tour winnen

IL DON

'@snoek 1974

Colbrelli is ook zo'n twijfelgeval. Als ik 100% zou weten dat hij ook op het vlakke gaat sprinten, dan is hij wel zijn geld waard. Maar uit de woorden van het team is het moeilijk op te maken of dit zo is. Die vervelende teamleiders zouden eens beter wat meer duidelijkheid over hun doelen van hun team en hun renners moeten geven!

snoek1974

'@ Il Don om die redenen heb ik zowel Meintjes als Thomas . Verwacht ook veel van Thomas

@ sprint geit had Gilbert wel in klassiekersspel , de reden waarom ik m niet gekozen heb dat in elke etappe met Kittel ( vlak) en D Martin ( heuvel) betere kopmannen zijn al zou Gilbert zomaar kunnen verrassen .

Bardet / Valverde is qua budget ook gelijk aan Contador & Quintana .

Martinho237

'@Ensor

Ik worstel met hetzelfde vraagstuk. Mijn gevoel zegt dat Gilbert effectiever is in zijn rijden en vaak met volle overtuiging aan een avontuur begint. Ulissi daarentegen zal wat vaker mee zitten, maar ook links en rechts toch ook moeten buigen voor renners die hij op papier zou moeten verslaan.

Al met al denk ik dat Ulissi aanmerkelijk vaker in de vlucht van de dag zal zitten dan Gilbert. Gilbert zie ik echter in 'zijn' etappes wel beter presteren. Als je je wil wapenen tegen mogelijke tegenslag zou ik Ulissi nemen...dat doe ik ook.

nasibal


Valverde zal maar eens de Tour winnen

Ben bang dat WF dan te klein is en minstens een week plat ligt.

Oveigens hoorde ik de rijdend rechter (ja, de tv staat al de hele avond op SBS6) net zeggen dat 'de poort sowieso weg gaat'. Zou dat een goedbedoeld verdekt advies zijn aan ons autisten?

Laatst gewijzigd
Niballie

'@ IL DON & snoek:

Over Thomas:
http://www.cyclingweekly.com/news/racing/tour-de-france/geraint-thomas-dont-feel-giro-ditalia-337275

Imbatido

'@flashke: Geldt dat van die 3-seconden niet alleen voor vlakke aankomsten? Of merken ze rit 3 ook aan als vlakke aankomst?

Charlie33

'@starlynk, koen vertelde net op wf live dat het hele team voor Contador rijdt. Degenkolb ook, hij gaat mee als knecht voor t vlakke. Misschien sprint ie n keer mee, maar niet standaard

ConINGtador

'@nasibal

‘de poort sowieso weg gaat’

Je bedoelt dat Porte er sowieso doorheen gaat zakken? Het zou zomaar kunnen. Het is tenslotte een teamgenoot van TJ ;)

Mooie_Mario

Quintana heeft alleen kans op de eindoverwinning als Valverde kort in het klassement staat en Froome op beide mannen moet reageren. Quintana blijft natuurlijk de kopman, maar Valverde gaat echt niet laten lopen.

1 2 ... 103 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.