Tour de France Scorito

1 2 ... 104 ... 283 284
jort101

Bij Quickstep heb ik altijd het probleem dat bijna alle renners in hun selectie aanvallers zijn (behalve Kittel, sabatini), de ene dag gaat Gilbert in de aanval, de andere dag Brambilla, enzovoort. Daardoor stel je je Quickstep 'aanvaller' vaak op de verkeerde momenten op (of een teamgenoot moet de etappe winnen natuurlijk)..

Bah, wat jammer eigenlijk dat je je hele selectie niet meer mag volproppen met 1/2 teams ;)

jort101

'@mario
Hmmm, leg eens verder uit? Waarom alleen als valverde ook kort in het klassement staat? Kan dan toch net zo goed Porte zijn, of bardet? Dan moet hij toch ook op beide reageren..

Laatst gewijzigd
juliandavid

Molard of Latour? Wat denken jullie?

ConINGtador

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat het parcours dit jaar op het lijf geschreven is van Simon Yates. Op dit moment heb ik hem niet in mijn team, omdat ik hem vanaf begin af aan 'overpriced' vond. Maar daar begin in langzaam maar zeker op terug te komen. Simon heeft er net als Adam een handje van om in de zware bergetappes zo lang mogelijk aan te klampen bij het groepje favorieten en zo het tijdsverlies te beperken. Laat het aantal etappes dat bergop eindigt deze Tour nou eens zeer gering zijn. De meeste bergetappes zullen uitdraaien op een veredelde sprint na een technische afdaling. Simon beschikt over nóg een sterker eindschot dan zijn tweelingbroer. Verder valt mij op dat de gebroeders Yates de laatste tijd niet onverdienstelijk tijdrijden. Oké, Yates zal beslist geen top 20 eindigen in de tijdritten, maar kan wel tijd winnen op zijn voornaamste concurrent voor het jongerenklassement. Meintjes' zwakke punt is zijn tijdrit. De kwaliteiten van Meintjes liggen in het finishen bergop na een zware bergetappe (en daar zijn er niet zoveel van). 1+2 = 3.

Laatst gewijzigd
nasibal

Latour of Molard?

Voor je nulpuntenteam bedoel je?

Laatst gewijzigd
fietsumerin

Heeft iemand nog een goeie tip voor een 500k sprinter die elke vlakke etappe wel ze best gaan doen in de sprint. Zat zelf aan zabel te denken

timplify

Ik zou Molard doen, Pinot rijdt niet voor een klassement dus denk dat hij meer vrijheid krijgt dan Latour, want bij AG2R gaan alle ballen op Bardet.

Drostje

Gok is op Keukeleire of Bevin

jort101

'@Nasi
Let maar op, die Latour rijd het hele peleton deze tour helemaal naar de moeder. ;)

Jelle van der Linden

'@Fietsumerin, Zabel moet waarschijnlijk knechten voor Kristoff, zal als ik jouw was gaan voor Boudat! (Sprinter van Direct Energie, hij is de vervanger van Coquard) Want Petit was al zeker van een tourdeelname en door het wegvallen van Coquard heeft Direct Energie het plekje vergeven aan Boudat. Hij heeft de laatste tijden niet de beste resultaten gereden, vanwege zijn val in de vierdaagse van Duinkerke, daardoor heeft hij de Ronde Van Zwisterland genomen om daarvan te herstellen, en het frans kampioenschap heeft hij ook degelijk uitgereden, dus is waarschijnlijk op tijd fit voor de Tour De France, is een fransman en heeft de kans om zijn eigen weg te gaan in de sprints en zal zich zeker laten gelden, dus voor 500k een koopje en misschien wel de verrasing van de tour (Enger, Mclay)!

ps. of de pelluchi (:

elstupidoloco

'@fietsumerin: Sinds vandaag zijn we in de ban van de man die Coquard uit de Tour houdt: Thomas Boudat, de jonge Franse Olympiër en winnaar van een etappe in de Coppi e Bartali.

jort101

Is ook wel een leuke inderdaad, 20 renners proberen te selecteren die 0 punten gaan halen. Wie het minste aantal punten haalt wint :p

Pietje Precies

Haha met omgekeerde prijzen @jort101 :p

jort101

'@pietje precies
Precies. :p

vasnd

Voor het eerst aan het knutselen geweest.
Conclusie: etappe 1 is stom en ik kan mn truukje van de Giro niet toepassen. Verdomme, dat worden een paar lange nachten.

Gids05

Zit al een paar dagen maar kom er niet uit ik heb 7 sprinters maar wil er nog 1 maar ja t geld is op dus welke ak renner ga ik eruit halen
Froome
Porte
Valverde
Fuglsang
Majka
Izagirre
Buchman
Meintjes
Ik wou eerst valverde eruit halen en dan greipel pakken en van majka dan bardet maken maar ja valverde wisselen pfffff wat zouden jullie doen ??

ConINGtador

'@vasnd

Wat was jouw trucje tijdens de Giro?

nasibal

Ik zou Molard doen

ivo001

Ik was tevreden over mijn team, maar nu toch ook Coquard kwijt. Kan hem vervangen voor Bouhanni, maar daar vertrouw ik niet echt op, of gewoon Majka erin zetten.

Pietje Precies

De Scorito-puzzel was denk ik zelden zo 'lastig'.

Normaal was het vaak bezuinigen op aantal sprinters en opvullen met trui- en teamgenootpunten. Dan is het helemaal ideaal als de ronde niet met een sprint begint, maar met een tijdrit. Echter zoals Phoenix ook al uiteenzette, zo veel vlakke etappes... en opvullen in de bergen is nou eenmaal lastiger / meer van geluk afhankelijk.

Oftewel na etappe 2 zullen sommigen erg blij zijn dat ze voor opvullen hebben gekozen, maar hoe denken we er op de eerste rustdag over... en hoe aan het eind van de ronde...?

Daarnaast, hoeveel renners zijn er 500.000 te goedkoop geprijsd? Relatief (vergeleken met voorgaande edities) weinig denk ik. Hoeveel renners zijn er 1.000.000 te goedkoop geprijsd? Misschien een paar. Meer dan 1.000.000 te goedkoop? Helemaal niemand denk ik.

Wat dat betreft zijn de 'fouten' er behoorlijk uitgehaald, waardoor je niet nog een enorm budget overhoudt voor 14 (in de tijd van 16 renners) a 18 andere renners.

Laatst gewijzigd
flashke

'@fietsumerin
Als je écht van risico's houdt: Dion Smith, toch twee keer top vijf in Catalonië, en 5 keer top 20 in Romandië en Zwitserland, alles World Tour.

vasnd

'@coningtador
Kortgezegd kwam het neer op altijd 9 scorende renners kunnen opstellen. Zelfs toen ik veel uitval had. Nu zal het anders moeten. Ik overweeg sterk de oude 16+4 aanpak toe te passen.

nasibal

'@Pietje

Betancur is toch zeker een miljoen te laag ingeschaald ;) Overigens vind ik D Martin wederom erg karig gewaardeerd, maar ik snap dat je het over de wat meer voor het grote publiek verstopte sujetten hebt.

Willemt

Welke koppel pakt meer punten?

Boudat & Kristoff

Of

Bouhanni & Mclay

Kpenty

'@willemt ik denk Zabel en Cavendish :)

Ik vind McLay zekerder dat deze telkens mee wil sprinten, omdat deze ook absolute kopman is en een beetje gebaseerd op zijn tour van vorig jaar. Kristoff heeft de tour vaker uitgereden dan Bouhanni.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 104 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.