Tour de France Scorito

1 2 ... 105 ... 283 284
Jelle van der Linden

Waarom wordt er op Wielerflits eigenlijk gezegd dat Pieter van Speybrouck de sprinter van dienst is bij Wanty?
Bron? Iemand daar bevestiging van?
Ik lees juist dat hij de man is voor de vluchten en heuvelaankomsten:
''Vanspeybrouck is samen met Van Keirsbulck en Backaert de man die zich moet tonen in een lange ontsnapping voor Wanty-Groupe Gobert. "Dat is het doel, al besef ik dat ik lang niet de enige renner ben met zo'n plan. We moeten ons tonen in een vlucht, veel meer kan je van onze ploeg niet verlangen en al wat extra komt, is mooi. En ja, zo'n rit met aankomst op een korte helling, zoals waar Greg Van Avermaet twee jaar geleden won (in Rodez, red), spreekt me ook wel aan, al zijn er dit jaar wel niet veel van die aard in de Tour. Ik finish graag op zo'n aankomst. Als ik echt goed ben, dan moet me dat wel liggen, kan ik me tonen, maar ik besef wel dat in de Tour het niveau een pak hoger ligt. Ik merkte dat al in de Dauphiné, er wordt daar toch iets steviger gekoerst dan in andere wedstrijden op het jaar. Je moet als renner altijd ambitie hebben, maar ik ben ook realistisch."

Niet dat ik hem anders zou gaan kiezen, maar wil het toch wel duidelijk hebben

flashke

'@jelle
Normaal gaan Smith en Pasqualon wat door elkaar sprinten, vermoed ik. Smith kan ik een beetje inschatten, en vindt hem eigenlijk helemaal niet zo slecht. In een ontregelde spurt zonder echte treinen komt hij het allerbest tot zijn recht, dan zie je wat hij zich echt man tegen man waard is tegen de rest. Op zijn eentje tegen sterke treintjes komt hij nooit echt uit de verf. Zelf een weg naar voren kiezen en dan nog eens meesprinten is wat te hoog gegrepen. Over Pasqualon kan ik je eigenlijk niet veel zeggen. Ik ken zijn kwaliteiten/specialiteiten niet echt.

raymankapeens

Iemand het al gedurfd om Froome+Izagirre te slachtofferen voor Bardet+Aru?

Pietje Precies

'@Nasibal, haha ja dat sowieso. Had na de Hammer Series meer van hem verwacht in Zwitserland. Verwachtte vervolgens dat hij geen plekje in de Tour-selectie zou krijgen :p

Eens qua Dan Martin, die schaar ik tot de '1miljoen-te-goedkoop-groep'. Althans, bij een prijs van 3 miljoen zou er ook omtrent hem twijfel heersen. Nu zag ik hier sporadisch ook een post over hem, maar dan probeer je of mensen op een dwaalspoor te zetten of je vergeet net als Scorito elke keer dat ie wel in een aardig ploegje rondrijdt :p

@raymankapeens,

Vind het niet zozeer een kwestie van durven. Froome hoort gewoon altijd in je Tour-poule. Enige reden waarom je hem zou passeren is omdat je bewust op variantie gokt.

Vind die andere drie renners die je noemt stuk voor stuk best prima geprijsd. Voor een ieder valt wel een case te maken waarom je hem wel of niet zou moeten selecteren. Keuzes die je in die groep maakt moet je denk ik vooral baseren op hoeveel geld je in je klimploeg wil stoppen.

Laatst gewijzigd
Pantano

Naesen, Boudat of Bevin...wie gaat het meest in de top-20 sprints komen denken jullie?

aardappeljager

Bardet eruit voor Aru, maar zie geen mogelijkheid mijn team te upgraden. Ik zie wel renners die eventueel meer punten pakken dan die ik nu heb, maar dan krijg ik een erg scheve verhouding tussen AK en sprint en kan ik sommige renners niet meer opstellen.

zomaareens

Nog ff een keer over Hagen. Zit ie in de trein voor cav? Of mag ie in deze hoedanigheid van dn cav gewoon altijd voor eigen kans rijden? Iemand daar info over?

jsprunk

Renshaw zal de laatste man zijn. Voor de plekken daarvoor hebben ze Eisel en Janse. Kan me niet voorstellen dat Hagen in de trein moet zitten, maar of hij dan toch mee sprint...

jsprunk

'@Pantano: van Boudat wordt als enige vaag gezegd dat die voor de sprints wordt meegenomen. Maar het zijn alle drie grote gokken die ik enkel voor mijn budgetteam inzet.

ONCE

Om nog even meer verwarring te stichten; Mensen hebben het allemaal over lead outs die eventueel top 20 rijden. In mijn ogen is er maar 1 lead out van de topsprinters, er van uit gaande dat alle sprinters nog gewoon in koers zijn, die ik daarin een kans geef.
Vraag me namelijk af of Bora echt met een lead out gaat werken. Sagan zal ongetwijfeld naar voren gebracht worden, maar vraag me af of Selig echt een sprint gaat aantrekken voor hem. Sagan is meester in het kiezen van het juiste wiel van de concurrent en heeft m denk ik helemaal niet nodig, dus misschien gaat Selig ook wel lekker zelf sprinten.
Zeg niet dat het gebeurd, maar als ik met een pistool op mn hoofd er 1 aan moest wijzen...

jort101

Zou idd zomaar kunnen, Sagan heeft nooit echt een trein gehad. Zal me niet verbazen als hij dat nu ook niet heeft. In dat geval kan selig een goeie optie zijn als je nog 500k over hebt.

Edit: 750k ;)

Laatst gewijzigd
Starlynk

Argh.. mijn team gereshuffled en hou ik opeens 1,5 miljoen over om van Süterlin Roglic te maken, terwijl ik gisteren uitgebreid mijn twijfels over Roglic heb geuit hier :p Eens kijken of er nog anders opties zijn om mijn team up te graden ;)

elstupidoloco

'@ONCE, jort101: PCS head to head laat zien dat ze dit jaar 1 rittenkoers samen gereden hebben, de Tour Down Under. 4 sprintetappes: Sagan 2,2,18,2 en Selig 27, 32, 60, 108. Als ik dat pistool dan toch op mn hoofd had, dan zou ik Zabel gokken. Die reed dit jaar tenminste nog 5 keer top 20 terwijl Kristoff zijn kopman was.

bart1e

Optie A: bouhani
Optie B: colbrelli + Naesen

zomaareens

waar of onwaar...: Demare-Bouhanni

betere vorm afgelopen maand, maar meer afhankelijk van zn eigen trein, verzuipt sneller in het geweld van andere treinen -- minder laten zien dit jaar maar intrinsiek zeker net zo snel, minder afhankelijk van trein grotere kans op niet uitrijden maar doet waarschijnlijk in net zoveel sprints mee dan Demare tot die tijd..?

steefje9

Man man man...wat een wisselingen heb ik al weer gemaakt. Ik heb valverde geslachtofferd maar dat zit me nog steeds niet lekker..evenals het niet kiezen van greipel. Heb nog 3 mil over voor 1 klassementrenner en die keuze zal aru of yates zijn. Nu nog tot zaterdag om kristoff eventueel te ruilen voor greipel.

Richie Dumoulin

Ik ben best tevreden met m'n team. Nog enige twijfels over mijn laatste 1.5 miljoen, maar dat moet wel lukken.

Enige renner die ik niet heb, en graag wil hebben is Aru. En misschien toch ook nog wel onze oude vriend Greipel. Ondanks alles wat gezegd is over Greipel vind ik het toch een betrouwbare optie voor mijn sprintteam.

Ik zou Valverde ook kunnen opofferen voor Aru. En dan een Colbrelli of Groenewegen upgraden naar Greipel, maar betwijfel of mijn team daar echt sterker van wordt...

ray

'@ Richie
Ik heb precies hetzelfde.......wissel Valverde voor Aru en Colbrelli voor Greipel
Maar inderdaad levert dat meer punten op? Ik denk dat ik het zo laat....

Italia

Twijfel een beetje over van Avermaet en Gilbert. Heb ze nu allebei maar ik wil er 1 weg hebben, welke zal ik kiezen?

dnizzz

is het raar dat ik een beetje diarree krijg van het woordje: intrinsiek?

hartstikkebedankt

Ik acht de kans groter dat Gilbert zijn 1 miljoen waard is dan Van Avermaet zijn 2 miljoen, waarmee ik niet zeg dat Gilbert meer punten gaat halen dan Van Avermaet.

Laatst gewijzigd
Italia

Volgend dilemma: Nog 1,5 miljoen over, Boasson Hagen of Talansky?

Icon

Amador voor 750k, dat is ook nog wel het overwegen waard.

klassikl

Beetje lastig te beantwoorden. Verhouding tussen AK en sprint van je team zou de vraag moeten beantwoorden.

elstupidoloco

'@Italia: qua prijs zijn ze wel hetzelfde, maar ik verwacht dat je Talansky en Basson Hagen in andere etappes op zult stellen. Wie je moet kiezen hangt dus echt volledig af van de samenstelling van je ploeg. Beide renners zijn op voorhand niet te duur geprijsd naar mijn idee.

1 2 ... 105 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.