Tour de France Scorito

1 2 ... 106 ... 283 284
TrEb

Zat ook over Amador te denken, goedkoop + redelijke tijdrit en gaat lang mee de berg op. Zit te denken om hem er in te zetten voor Calmejane.

hartstikkebedankt

'@Treb, ik had Amador mee ik meen vorig jaar in de Vuelta en dit jaar in de Giro maar het aantal punten viel me dit jaar niet mee

timothyvana

1 miljoen over voor een allrounder. Ulissi of Felline.

Ulissi de betere puncheur, maar felline de betere tijdrijder. Daarnaast kunnen beide in vluchten mee zitten. De vraag is ook of Felline in de vlakke ritten ee gaat sprinten?

Voor wie zouden jullie gaan?

Ornor

Met pijn in het hart afscheid genomen van GvA en Yates. Ik denk nogsteeds dat ze veel punten gaan pakken, maar het zou bij mij ten koste van Froome of Porte gaan (tot nog toe had ik steeds Porte niet) maar ik durf het toch niet aan.

Icon

'@hartstikke bedankt, ik had hem vorig jaar in de Giro en het was een ware zondvloed aan punten, voornamelijk door de combinatie met teampunten van Quintana en (ik meen) ook Valverde, maar ook door zijn eigen uitslagen.

PS als hij de punten van de Giro 2017 bij elkaar rijdt is hij het zeker waard.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Dnizzz

Intrinsiek intrinsiek intrinsiek intrinsiek

Koenniiee

Ik heb nu een hele aardige selectie, toch wel, maar heb ik Gilbert en Ulissi als enige aanvallers. De aanvallers in bergen zijn (in potentie dmv achterop raken AK) Majka en Pinot (gaat denk ik bollen pakken). Ik ben bang dat ik te weinig renners in de 'categorie' De Gendt, Calmejane (en Navarro) heb.

Mijn sprintteam bestaat nu uit 7 pure (heuvel)sprinters (1 750K en 1 1M, huis-tuin-en-keuken-sprinter) en 1 lead-out die nog wel top 20 zal halen. Ook daar slaat de twijfel maar toe of dat niet wat te mager is.

Voor mezelf heb ik uitgemaakt dat er 9 massasprints zijn, 2 punch, 2 TT, 3 ritten naar de klassementrenners, 4 naar (bollentrui-)aanvallers in de bergen en 1 is voor heuvelaanvallers.

Iemand die mbt die informatie iets zinnigs kan zeggen over de verdeling en of mijn sprintteam tot zover te zwak is? Ik doe namelijk pas 1 jaar mee, maar wielrennen volg ik wel al jaren!

Laatst gewijzigd
janstof

Weet iemand hoe Barguil en de Gendt er fysiek voorstaan? Barguil is pas terug sinds de ronde van Romandië, is hij fysiek sterk genoeg? en wat zijn de plannen? etappes/aanvallen?
De Gendt reed goed in de Dauphiné maar stapte af i.v.m. zijn pols, in hoeverre is hij hersteld?

Icon

'@Koenniiee,

Als ik het zo lees heb je meer dan 9 renners om op te stellen voor de sprintetappes, dat lijkt me overbodig aangezien je toch vaak een trui kunt opstellen. Dan kan die besparing mooi besteden aan het upgraden van een andere renner.

ConINGtador

Zoals eerder op dit forum al terecht werd aangehaald, lijkt Zabel dé lead out te zijn die altijd meedoet om de knikkers. Dit seizoen alleen al is hij 5x top 20 geëindigd in ritten waarin hij in eerste instantie de sprint moest aantrekken voor onze Noorse reus.

Eschborn-Frankfurt 'Rund um den Finanzplatz' (2017)
2 Zabel
1 Kristoff
Amgen Tour of California (2017) Stage 3
2 Zabel
4 Kristoff
Etoile de Bessèges (2017) Stage 2
9 Zabel
1 Kristoff
Critérium du Dauphiné (2017) Stage 2
17 Zabel
2 Kristoff
Amgen Tour of California (2017) Stage 1
15 Zabel
13 Kristoff

Het leuke aan Zabel is dat er een eventuele bonus in het verschiet ligt. Mocht Kristoff uitvallen / tegenvallen, mag Zabel volledig zijn eigen plan trekken in de sprints. Dan zou Zabel zomaar eens de McLay/Holst Enger van de Tour of de Gibbons van de Giro kunnen worden. En hij kost maar 500k. Is dus niet een al te groot risico en misschien de gok wel waard.

Koenniiee

'@Icon

Dank voor je hulp. Dat is correct, wel bestaat die 'sprinttrein' uit (slechts?) 5 toppers, 1 lead-out (waar ik wel vertrouwen in heb, ook met teampunten) en 2 hele goedkope opties (Swift en Petit). Denk je dat het in de breedte dan nog wel sterk genoeg is of zou ik er verstandig aan doen het aantal in te perken en er een kwalitatief beter sprintteam van te maken?

Super bedankt alvast!

raymankapeens

'@Pietje precies.

Dankje. Ja inmiddels toch GVA en Aru eruit en froome er weer in. Al had ik graag Aru gehad
Bardet is denk ik toch wel een moetje vanwege zijn sterke team

Icon

Noem je Groenewegen of Bouhanni nog een topper?

Starlynk

Laat ik er nog maar eens een keuze ingooien:

Optie 1: Pinot en EBH
Optie 2: Izagirre en Colbrelli

In optie 1 Pinot als puntenpakker in de bergen en EBH voor de sprints + tijdrit. In optie 2 moet Izagirre de puntenpakker worden in de bergen + tijdrit en Colbrelli voor de sprints. Heb nu een lichte voorkeur voor optie 1, maar Pinot is eigenlijk een groot vraagteken. Kan de Majka van vorig jaar worden maar kan ook 0 punten worden. Colbrelli pakt in theorie meer punten dan EBH in de sprints, maar wat als Cav vroeg afstapt en/of Colbrelli besluit dat ie niet meesprint in de biljartvlakke ritten? Benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken!

dnizzz

'@nasibal, bedankt nu heb ik een vies broekje..

Pantano

Twijfel nog over de volgende keuze:

1. Izagirre + Gilbert
2. Meintjes + sprinter van 500k (Bourdat, Zabel, Naessen).

Welke optie gaat de meeste punten pakken? Ik neig naar optie 1, maar hoe gaat Izagirre het doen. Bij Meintjes ben je zo goed als verzekerd van de jongerentrui en +-200 punten in totaal.

jort101

'@coningtador
Sssst ;)

Bidonhouder

'@Contingtador % Jort
Ik verwacht niet veel top 10 of top 20 klasseringen van Zabel. In de Dauphiné (toch voor hen wel de generale voor de tour) maakten ze beiden deel uit van ploeg en werd Zabel 1x 17e.

Koenniiee

'@Icon ; Nee, die heb ik beide niet. Greipel, Matthews, Démare, Kittel en Sagan noem ik toch wel toppers met al die onzekerheid eronder. Al is het met Greipel ook nog wel twijfelachtig, overige twijfel ik niet over.

jort101

Kan niet veel andere sprinters bedenken voor 500k die meer punten kunnen halen dan zabel. Misschien boudat.

Poeksel

"Bij Meintjes ben je zo goed als verzekerd van de jongerentrui"

Dat lijkt mij een gewaagde bewering, maar als ik https://www.oddschecker.com/cycling/tour-de-france/tour-de-france-2017/young-rider-classification goed begrijp kan je bij de meeste bookmakers je inzet ongeveer verdubbelen door op hem in te zetten. Als je overtuigd bent dat de kans op de jongerentrui voor Meintjes veel groter is dan 50% dan zou ik dat doen in plaats van op Scorito wat in de marge te rommelen...

Laatst gewijzigd
Bidonhouder

'@Jort
Ik denk dat in deze tour een sprinter van 500K zijn punten niet waard gaat zijn. Misschien Boudat of Bevin, maar zou er niet vanuit gaan. Je kunt (naar mijn mening) beter voor teampunten gaan met je 9e plaats.

Starlynk

'@Bidonhouder: Inderdaad. Het heeft natuurlijk ook heel erg met het veld te maken. In die etappe in California waar Zabel 2e werd, werd Simone Consonni 3e, Taylor Phinney (!) 7e en Kittel maar 12e. Dat gaat in de Tour echt niet gebeuren. Ach, Zabel zal best een keer 15e worden maar heel veel heb je daar niet aan. Zabel selecteren is speculeren op afstappen van Kristoff. Dan ben je spekkoper, anders heb je een plek in je sprintteam opgegeven voor gemiddeld 2 punten per sprint ofzo, want ik zie Kristoff geen etappes winnen.

EDIT: ok, je kunt met Zabel eventueel ook nog speculeren op tijdritwinst van Martin in etappe 1. Kan je ook zomaar 22 punten opleveren!!

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Kristoff net omgewisseld voor Greipel maar heb al 9 Sprinters + een Bevin (die ik zeker wel zijn 500k waard vind met wat plekjes in de top 20)

Echter twijfel ik nog om Greipel om te wisselen voor een Aru/Yates of Meintjens en dan ergens anders nog een upgrade door te voeren.

raymankapeens

Felline, Brambilla, Gesink, Latour,Pantano of Trentin, dilemmas!

1 2 ... 106 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.