Tour de France Scorito

1 2 ... 107 ... 283 284
Bidonhouder

'@Starlynk
Ben het volledig met je eens; Als Kristoff afstapt ben je spekkoper. Dit is ook het geval met Laporte (wanneer Bouhanni afstapt), maar kun je hierop gokken? In mijn optiek niet.

Matt89

'@ koenniiee

Ik denk dat je er van uit gaat dat de etappes 5, 12 en 18 voor de klassementsrenners zijn en de etappes 8,9, 13 en 17 voor de klimmende aanvallers?

Het kan natuurlijk ook maar zo zijn dat er 5 of 6 etappes voor de klassementsrenners gaan zijn. Omdat vorig jaar vaak een vluchter won wil niet zeggen dat het dit jaar ook gaat gebeuren. Daarnaast zijn bijvoorbeeld etappe 9 en 17 (volgens mij zijn dat de Mont du Chat en Galibier etappes?) dusdanig zwaar dat het ook voor de klassementsmannen kan zijn en als dat niet zo is, ze misschien wel strijden voor plek 3.

Ik lees vaak dat de klassementsrenners weinig aan bod komen, maar ik denk dat het in de praktijk best mee kan vallen. Een Froome kan toch zo maar 7 x 3e worden? (etappes: 1, 5, 9, 12, 17, 18 en 20)

Phoenix0000

'@MAtt

Als froome top 3 rijdt in de openingsrit eet ik mijn fiets op.... Zou me verbazen als hij top 10 rijdt. Misschien net top 20

kschiffmacher

Wie durft er iets te roepen over kwiatkovski? Tijdrit kampioen en kan punchen... imo kanshebber op geel in de eerste week? Plus teampunten Froome?

lars91

Volledig in dienst van Froome denk ik

Starlynk

'@bidonhouder: in bepaalde situaties kun je speculeren op uitval van een sprinter (soms is het zelfs vooraf aangekondigd), maar bij Kristoff lijkt het me wat voorbarig ja ;)

Bidonhouder

Kwiatkovski is een gok. Hem erbij nemen kan heel goed of heel slecht uitpakken. In het beste scenario rijdt hij rond de 10e-15e plek in de eerste tijdrit en rijdt hij zichzelf in etappe 3 in het geel. Daarna neemt Froome het geel over in etappe 5 en blijf je teampunten pakken.
Aan de andere kant kan Kwiat ook zomaar buiten de top 20 vallen in de tijdrit en niet meedoen in de punchetappes, omdat Sky alle ballen op Froome gooit. Wie weet is Froome wel echt niet zo sterk, waardoor hij ook het geel niet pakt. Dan heb je met Kwiat 1,5 miljoen weggegooid.

Treenert

Volgens Peter Sagan vindt de volgende renner altijd de weg. Michael Gogl werd vanwege zijn achternaam al eens in de maling genomen door de wereldkampioen, die zei dat de Oostenrijker de bijnaam Google Maps draagt.

Als ik hem hoor of lees moet ik altijd glimlachen, wat een baas!

Marthijn8

Alleen Quick-step heeft zijn team nog niet helemaal prijs gegeven toch?

kschiffmacher

Dan is in die optiek Thomas een betere keuze wellicht... alleen dan ben je weer afhankelijk van Froome.

Matt89

'@ Phoenix0000

Ik zie Froome in de 1e etappe ook niet in de top 3 eindigen, maar het ging mij vooral om het voorbeeld dat het aantal kansen voor klassementsrenners wordt onderschat. Én het aantal kansen voor types Gesink, Navarro, Pinot, Uran, De Gendt, Wellens lichtelijk wordt overschat, mede omdat het veel lastiger inschatten is wie de Fraille / Costa van de Tour wordt.

Poeksel

Dank Phoenix0000, ik kan weer copy-paste doen!

jort101

'@bidonhouder
Klopt. Ik heb zabel ook niet in mn team en gaat er ook niet inkomen, maar hij KAN heel goed uitpakken als Kristoff uitvalt. En ik betwijfel of een bevin z'n geld meer waard kan gaan zijn.. Boudat daarentegen wel(denk ik).

BallekeJus

Ik las net dat volgens Koen de Kort Degenkolb niet mee sprint op het vlakke. Lijkt me onwaarschijnlijk: heeft iemand een bron?

ronddraaien

'@matt89
Wie wordt de Rolland van deze Tour? Wat dacht je van Rolland zelf?
Nee serieus, eigenlijk is één naam redelijk eenvoudig te voorspellen. Pinot. Reed net als Majka vorig jaar een klassement in de Giro, en heeft in de Tour dezelfde rol en vrijheid die Majka had (na het afstappen van Contador). Hij bewees trouwens vorig jaar al dat hij wel van bolletjes houdt. Wat de meesten hier misschien niet weten/vergeten zijn, toen hij ziek uitstapte, stond hij op plek twee in het bergklassement, voor Majka, vlak na De Gendt die net gewonnen had op (ongeveer) de Ventoux. Topfavoriet met achttien sterren voor de bollentrui.

Icon

'@Ronddraaien,
Bedankt, je hebt me weer aan het twijfelen gebracht.

Treenert

Groenewegen - Boudat
óf
Fellini - Boasson Hagen

(denk) laatste hoofdbreker, HÉÉÉLP

Mardai

'@Treenert Alle 4! Gooi Kittel eruit! (gratis tippie...)

Matt89

Het zou mij niets verbazen als Pinot voor de 1e rustdag al ergens op het strand ligt te genieten van zijn welverdiende vakantie. Mocht hij daadwerkelijk gemotiveerd genoeg zijn is Pinot inderdaad dé favoriet voor de bollentrui.

Starlynk

'@Matt89: dat is ook een beetje mijn angst bij Pinot ;)

elrio

Even voor de mensen die denken aan de team punten in openingsrit. Je krijgt GEEN teampunten voor de rituitslag in een tijdrit alleen voor de truien. Dus groen + geel + (evt wit als Kung wint) = 14 (17) punten. Dus gelijk aan de 14de plek, niet de 9de plek.

ronddraaien

'@matt
Dat is dan weer de keerzijde van zijn (gouden?) medaille. Ik had het gevoel dat hij dit jaar voor de Giro koos omdat hij de druk/drukte bij de Tour te zwaar vindt. Volgens mij zou hij liever een gooi doen naar het podium in de Vuelta, maar kan hij als Franse topper zijn sponsors en supporters simpelweg niet teleur stellen. Anderzijds, als hij in rit drie op 20 minuten binnenkomt en die avond een videoboodschap op Twitter zet waarin hij twee keer hoest en zegt dat hij te ziek is om door te rijden en met pijn uit het hart uit de Tour stapt, wie zou daaraan twijfelen?

embargo

'@ronddraaien Ik ;)

Treenert

Hij kan ook gewoon een Bouhannietje doen maar dan in de berm en naar zijn pols grijpen.

Kun je in Engeland vast wel op gokken :)

ploep

Denken jullie dat Colbrelli etappe 3 aankan? Daarbij, ik heb gezocht naar een eerdere aankomst op Longwy, maar kon deze niet vinden. Een eerste keer dat deze wordt beklommen in een Prokoers?

1 2 ... 107 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.