Tour de France Scorito

1 2 ... 108 ... 283 284
elstupidoloco

Stel dat Pinot inderdaad voor de bollentrui gaat, is hij dan zijn geld waard? Pinot nemen betekent namelijk dat je of een plaats in je klassementsploeg opoffert (Meintjes, Majka, Fuglsang, Thomas, etc.), of dat je een te grote ploeg hebt voor in de bergen (klassementsploeg + Pinot +eventuele andere aanvallers), waardoor je sprintploeg verzwakt. De afweging kan dus zijn: Neem ik Meintjes of Pinot? Meintjes is redelijk zeker van plek 1 t/m 3 in het jongerenklassement. Dit is dus weg te strepen tegen het bollenklassement. Daarnaast mag je er vanuit gaan dat Meintjes ook nog punten pakt voor het AK, terwijl Pinot in de bollen dit niet doet. De kans op teampunten is bij beiden verwaarloosbaar. Dus: zelfs als je er vanuit gaat dat Pinot voor de bollen gaat, is hij alleen rendabel als hij EN meestrijdt voor etappezeges EN je hem kopman maakt terwijl de klassementsrenners strijden om plek 10 en lager in de etappe EN je geen renner op de bank zet die ook in de punten rijdt EN je hem niet opstelt als hij geen top 20 rijdt en de klassementsmannen wel. Mocht hij 1 miljoen goedkoper geweest zijn, dan had hij zeker in mijn ploeg gezeten, bij 500k goedkoper twijfelgeval, nu geen denken aan.

Mathieu Moller

Als Pinot voor de bollen gaat, kan hij prima een etappe meepikken en hij kan teampunten van Demare krijgen. Meintjes is meer een aanklamper en zal dus niet zo gauw hoog in de etappeuitslag komen, hoewel zijn punten voor de witte trui wel vrij zeker zijn.

De bavariaan

Ik wil Nederlands bloed in mijn team, voor de sprints groenewegen erbij. Voor de bergjes ga ik met gesink. Pinot kan me wat...

kierewietje

Gesink en Groenewegen zijn onmisbaar in het team van elke rechtgeaarde chauvinist, De bavariaan. Bij mij staan ze erin.

elstupidoloco

'@MathieuMoller, dit jaar heb ik in de Dauphine een Meintjes gezien die ook aan kan vallen. Gezien zijn leeftijd is het niet verwonderlijk als hij nog een stapje gemaakt heeft. Pinot moet in ieder geval 3x top 5 rijden om naast de punten voor bollen richting de vuistregel van 100 punten per miljoen te gaan.
De kans op teampunten vind ik echt verwaarloosbaar, namelijk: Demare in de groene trui. In een deelnemersveld met Sagan, Kittel, Matthews en Colbrelli lijkt dat teveel van het goede, ook voor een Demare in topvorm.
Demare kan best een etappe winnen, maar hoe groot is de kans dat je dan Pinot opstelt?

Icon

'@Elstupido

Stel Meintjes wordt 2e in jongeren klassement en 8e in het algemeen klassement dan heeft hij 68 klassementspunten.
Als Pinot de bollentrui wint dan krijgt hij 60 klassementspunten.

De punten die ze zullen pakken in etappes zullen ongeveer gelijk zijn, waarom dan toch liever Meintjes dan Pinot?

(of zie ik het verkeerd in met de punten voor de etappe?)

lars91

Omdat de kans dat Meintjes punten pakt in jongeren en AK groter is dan Pinot de bollentrui wint.

Malathion

Primoz maakt me gek. Of Fabio. Of allebei.
Op wie kan ik nu uiteindelijk meer rekenen qua punten?
Kan iemand mijn gemoed wat sussen?
Zucht...

Treenert

Felline of Aru?

Bode80

'@Malathion

Zelfde problematiek hier. :-S
Ik heb plek moeten maken voor een sprinter die ik meer punten zie pakken dan Primoz of Fabio...

Michel091

Wie of vertrouwen hebben in Bouhani kan, maar noem me sprinters van dezelfde prijs die je er al niet in hebt zitten standaard of meerdere sprinters die samen 2.5 m zijn en meer punten gaan pakken. Zie niet bizar veel opties

Michel091

*wel Of geen vertrouwen

elstupidoloco

'@Icon

precies wat Lars zegt + Pinot moet je vast in je bergploeg zetten zo ongeveer om niet de kans te lopen dat hij juist in de aanval zit in die etappe dat je hem niet opstelt. En je moet hem precies kopman maken in de etappe dat hij wel vooruit blijft. Hypothetisch gezien kan het dus zo zijn dat Pinot in slechts 3 etappes van de 6 waarin je hem opstelt in de punten rijdt, terwijl Meintjes in alle 6 etappes punten pakt.
Dus zelfs als Pinot 1e wordt in het bergklassement en Meintjes 2e jongere en 8e algemeen, is de kans dat je het aantal maximaal te behalen punten verzilvert veel kleiner. high risk low reward.

Slechts in het geval dat Pinot echt boven zichzelf uitstijgt en 4 ritten pakt en de bollen oid. ben je daadwerkelijk beter uit. Maar welke kans acht jij groter, Pinot die boven zichzelf uitstijgt na een zware Giro, of Meintjes die weer een jaartje verder is?

ronddraaien

Waarom die vergelijking 1 op 1 met Meintjes? Je kunt ze ook beiden nemen hoor.

Pantano

Gaat een Bevin echt een aantal keer mee sprinten en top-15 rijden?

hartstikkebedankt

Als we dat wisten dan zouden we hem allemaal nemen.

bart1e

Ik hoor niemand over keukeliere van orica, lijkt de sprinter te worden, verwacht niemand hier iets van? Toch een redelijke sprint in de benen.

ivo001

Ik heb uiteindelijk toch 2 van mijn favoriete aanvallers weer uit mijn team gezet. Ze stonden er in vanwege hun prima klim kwaliteiten, maar ook zeker de daalkwaliteiten, want ik denk dat daar vaak de beslissing gaat vallen in de vluchtetappes. Met pijn in mijn hart ook nog een Mclay eruit, hij lijkt gewoon niet in vorm.

uit:
Pantano
Brambilla
McLaat

in:
Cummings
Amador
Colbrelli

elstupidoloco

'@ronddraaien

die specifieke vergelijking was omdat ik beredeneer dat als je Pinot wel neemt, je of 1 renner moet snijden uit je klassementsploeg, of uit je sprintploeg. Als je snijdt in je sprintploeg heb je een klassementsrenner 'over' als je Pinot opstelt. Het meest logisch is dus snijden in je klassementsploeg. Gezien het budget is Meintjes dan een van de eerste renners die in aanmerking komt.Of Dan Martin, maar omdat hier meermaals (terecht in mijn ogen) beweerd is dat hij voordelig geprijsd is, ga ik ervan uit dat iedereen Martin sws in zijn ploeg heeft. 500k hoger of lager kan ook: Majka, Fuglsang, Talansky. Voor Majka en Fuglsang zou je ook een dergelijke argumentatie kunnen maken als voor Meintjes.

jort101

'@Bartie
Als jij hem een redelijke sprinter vind moet je hem nemen toch? Heb je geen antwoord voor nodig ;) als hij het echt goed gaat doen en jij hebt hem als één van de weinigen ben je spekkoper

Laatst gewijzigd
Stuff

Selectie Quick-Step ook bekend:

.. KITTEL Marcel
.. VERMOTE Julien
.. TRENTIN Matteo
.. STYBAR Zdenek
.. SABATINI Fabio
.. MARTIN Daniel
.. GILBERT Philippe
.. BRAMBILLA Gianluca
.. BAUER Jack

daannnnn

Ik vraag me af waarom iedereen ervan uitgaat dat Boudat de sprinter wordt van Direct? Zijn resultaten dit jaar zijn niet veel beter dan die van Petit en Petit heeft het vaker opgenomen tegen hoogwaardigere sprinters...

Laatst gewijzigd
Stuff

Dimension?? Direct Energie bedoel je?

daannnnn

'@Stuff haha zit even niet op te letten, excuus ;)

Orange

Laatste dilemma voor mijn scorito team:

Majka, Bevin en Avermaet OF Izagirre, Bouhanni, Gilbert

Wil graag Bouhanni als extra sprinter meenemen gezien het, vermoedelijke, aantal massasprints. Dan moet ik wel Majka en Avermaet ''downgraden'', mocht hier überhaupt sprake van zijn. Ik neig zelf toch meer naar de optie met Bouhanni, omdat ik denk dat Bouhanni met zijn punten het verschil tussen de andere renners overtreft.

Enige suggesties?

1 2 ... 108 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.