Tour de France Scorito

1 2 ... 110 ... 283 284
Starlynk

'@knalerwtensoep: mensen zijn op zoek naar goedkope opties om hun sprintteam aan te vullen. En vorig jaar had je na het wegvallen van Bouhanni natuurlijk Laporte die een sloot aan punten pakte en dan wil men graag in Boudat hetzelfde zien (wishful thinking).

Knalerwtensoep

'@starlynk Ja dat snap ik maar uit de categorie 500k sprinters is Boudat de man die ik als laatst zou nemen. Nooit dus. Ik vraag mij dus af of ik iets over het hoofd zie?

zomaareens

over zaterdag..Felline.. top 20?

ONCE

'@ tvm

Arndt is al tot in den treure besproken van de week.

ronddraaien

'@knalerwtensoep
Jonge baanwielrenner, dus kan en durft wel risico's nemen
Goedkoop
Mag zijn kans gaan
Toonde vorig jaar in Rio dat hij niet trager is dan mannen als Cav, Gav of Viviani
Sterk Frans kampioenschap, dus niet in slechte vorm

Ik begrijp het wel, hij is een risico, maar voor 500K toch echt maar een klein risico.

Jelle van der Linden

Je moet gewoon zelf je keuze's maken als het gaat om de 500k renners! Zoek ze op en denk zelf of ze voor jou genoeg punten gaan halen.
Ik verwacht dat Bevin zijn 500k niet waard gaat zijn, hij heeft ziet er geen heil om waarschijnlijk met de massasprints mee te doen, en dan blijft er nog enkele heuveletappe's over.

Van Boudat verwacht ik dat hij wel zijn 500k waard kan zijn, als hij niks tegenkomt. Hij kan alle sprinters die er voor gaan niet verslaan, maar dat zijn er ook niet heel veel deze tour, dus als hij telkens rond de 13 plaatst eindigt heeft hij toch al wel een mooie score behaalt.

Want dit zijn de zekere sprinters die voor hem eindigen in een sprint:
1. Marcel Kittel
2. Arnoud Demare
3. Peter Sagan
4. Nacer Bouhanni
5. Andre Greipel
6. Mark Cavendish
7. Dylan Groenewegen
8. Alexander Kristoff
9. Micheal Matthews
10. Daniel Mclay

De andere zijn vraagtekens en zou hij dus goed voor kunnen blijven (Degenkolb, Colbrelli, Swift, Arndt, Hagen, Petit en lead-out mannen)
Dus hij zou zekers zijn geld waard kunnen zijn, maar zeker kun je er niet van zijn (is ook nog niet lang terug van een blessure, maar 0 punten is heel erg overdreven, en van de 500k renners een van de betere keuze lijkt mij)

Laatst gewijzigd
ONCE

Even over Orica.

Ik zie het never nooit niet gebeuren dat Impey of Keukeleire zich in de massasprints gaan mengen. Enige zorg die ze daar hebben is Chaves en Yates heel houden in het gedrang.
Er zijn wel een x aantal etappes waar ze voor in aanmerking komen, maar dan is het aan hen om mee te zitten in de vlucht

Malathion

'@tvm

Met zoveel ploegen die sprintersbelangen hebben lijkt me vooruit blijven een helse zaak. Ook verderop in de Tour.

MarnixBat

Pfff, eindelijk mijn team klaar, maar nu heb ik 250k over. Ik kan Kung inruilenvoor Castroviejo, maar met Porte in mijn team en zonder Valverde en Quintana vraag ik me af of dat een verbetering is. Wat denken jullie?

Icon

'@MarnixBat,

Ik denk het niet idd.

RubenVB

Marnixbat. Niemand verplicht je om je budget op te maken.

Wollage

'@MarnixBat: Je kunt Kung ook downgraden naar Sutterlin bijv om vervolgens een upgrade ergens anders van 500k te doen.

Phoenix0000

Het gaat druk worden in het wiel van Marcel de komende weken.

Zou het trouwens niet zo kunnen zijn dat sprinters die niet afhankelijk zijn van een treintje constanter zouden moeten presteren in zo'n druk bezet veld?
Sagan, Matthews, Colbrelli....
Zij zullen niet vaak winnen maar hebben korte klassering wel altijd zelf in de hand.
Er is namelijk maar beperkt plek voor al die treintjes.

ronddraaien

'@phoenix
Dat zijn renners die dan gebruik maken van andere treintjes. Als je het verkeerde kiest, ben je evenzeer de sjaak.

ajvs

Begin toch te overwegen Kittel en McLay eruit te gooien en dan Bouhanni en Kristoff erin te gooien. Als Mclay niets scoort is de 2e optie beter dan de eerste ondanks dat Kittel alleen wel meer punten dan een Bouhanni en Kristoff zal halen, scoort McLay weer een 150 punten is de eerste optie denk ik wel weer beter. Vind het toch lastig... Ik denk namelijk dat alle 2M+ sprinters buiten Degenkolb hun geld waard gaan zijn. Zo jammer dat er geen extra 2,5M sprinter is, had een hoop gescheeld :P

Eigenlijk wil ik Kittel in mijn team, maar als ik het per sprintrit bekijk is het misschien nog wel het beste om helemaal geen Kittel te doen :S

ONCE

Ligt eraan hoe goed ze zijn in het positioneren van zichzelf zonder trein. Van Sagan weten we dat dat geen probleem is. Heb colbrelli nog nooit in een GT zich met massasprints zien bemoeien dus geen idee.
Kittel zonder trein bv zal juist een pak minder presteren, die moet echt gebracht worden.

Kortom wel of geen treintje etc is allemaal sprinterafhankelijk

kschiffmacher

Aangezien er zoveel kenners op dit forum zitten... ik doe ook mee aan een andere pool waarbij je enerzijds punten krijgt voor de daguitslag en anderzijds voor het klassement. In beide gevallen krijgen de eerste 10 punten. Ik heb met een budget te maken en twijfel tussen Aru, Contador en Valverde. Kijkend naar het parcours van dit jaar... Wie zouden jullie dan nemen en waarom?

Bidonhouder

'@kschiffmacher
Het is van essentieel belang om te weten wat de prijsverschillen zijn tussen Aru, Contador en Valverde. Mochten ze alle drie evenveel kosten, zou ik voor Valverde gaan.

kschiffmacher

Zijn alle 3 even duur.

Bidonhouder

Dan zou ik voor Valverde gaan, omdat hij voor iedere plaats meesprint. Ook in de twee 'punchetappes' kun je hem inzetten. Naar Contador vind ik het altijd maar gissen. Hij komt op mij niet heel erg sterk over. Aru (lijkt fit), maar ik denk niet dat hij aan de punten van Valverde kan tippen.

StijnvanA_

Wie zouden jullie van deze twee het meest aanraden: Felline of Ulissi? Felline heeft dan wel zijn tijdrit maar twijfel of hij daarbuiten nog veel punten gaat pakken.

TrEb

'@marnixbat
Is Kyryenka een optie? vind ik persoonlijk sterker dan castroviejo. Omdat hij meer teampunten (froome) oplevert.

siht

Kyryenka zal geen punten pakken in de tijdrit. (Mag niet van froomy).

kschiffmacher

'@bidonhouder
Tnx! Voordeel van Valverde is dat hij na de punchetappe vermoedelijk al hoog staat in het klassement en daardoor dan al extra klassementspunten gaat pakken. Voordeel van Contador in deze is echter zijn tijdrit... Aru zitten met name mijn twijfels.

Bidonhouder

Nee, zeker in de eerste tijdrit zie ik Kyryenka geen top 15 rijden, helaas.

1 2 ... 110 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.