Tour de France Scorito

1 2 ... 179 ... 283 284
JimKro

Roglic is voor mij wel een twijfel hoor. Maar ook weer zoiets om hem niet in te zetten.

daannnnn

'@park ik heb hetzelfde team als jij, maar als je EBH hebt dan zou ik die altijd boven Roglic en Froome opstellen

Lancearmstronghero

Bakelants morgen?

Poeksel

Nog even over Swift, op het gevaar met wijsheid achteraf te komen: Swift had in de Dauphine steeds meegesprint en mocht voor eigen kansen gaan in de Tour. Dat was informatie die voor iedereen beschikbaar was, en de opmerking van Meintjes bij de ploegenpresentatie kwam er nog bij. Daarnaast is ie multi-inzetbaar en is er een goede kans dat hij teampunten krijgt door Meintjes. Voor 2 miljoen was ie al te overwegen, maar voor 1 miljoen neem je hem dan toch sowieso? Maar zelfs nasibal zag pas heel laat het licht, wat mis ik hier?

@Lance: Ik geloof dat Bakelants morgen inderdaad als een kans zag, maar dat geldt voor enkele tientallen andere renners ook...

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Poeksel
Teveel (betere) vormen van Swift: Sagan, Matthews, Colbrelli, EBH. Als je die 4 al hebt, heb je Swift niet nodig.

Iedereen juicht wel lekker vroeg weer, maar moet nog maar zien hoe vaak Swifty top 10 gaat sprinten.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Wat denken jullie van Demare voor morgen? Als er een sprinter is die zich reusachtig ontwikkelt heeft dit jaar is hij het wel.

Demare, Roglic of Cummings is de gok voor morgen.

ONCE

Voor 2 miljoen had ik Swift sowieso nooit meegenomen. Hij heeft dan weliswaar in de dauphine meegesprint maar kwam in dat veld gemiddeld rond plek 10 uit. Als je dat vertaald naar het veld van de Tour is dit resultaat natuurlijk niet in de lijn de verwachtingen . Ik stel liever renners met team en trui punten op dan sprinters die rond plek 13 sprinten. Voor 1 miljoen kun je er niks van zeggen maar we moeten niet doen alsof het een vanzelfsprekendheid is.

Daarnaast moeten we eerst nog maar even de rest van de sprintetappes afwachten voordat we de balans gaan opmaken

Lage rugpijn

'@ lance: tja, ik heb bakelants nu op de bank zitten...pfff

Jori

'@Once, over Demare en Parijs-Nice, dit was de beschrijving van het parcours:
"al heeft de finale nog wel een verrassing in petto. De een-na-laatste kilometer stijgt namelijk met 6% en na een korte aflopende sectie loopt de weg in de laatste 500 meter vals plat op." (bron: Touretappe.nl)

Dat is echt knap van Demare, maar moeten we denk ik niet gaan vergelijken met morgen. Daar is het:
"De helling stijgt in 1,6 kilometer met 5,8% gemiddeld, waarbij het venijn nu eens niet in de staart zit. Wie aan de voet van de klim niet alert is, is gezien; de eerste 500 meter stijgt met 8,2%." Er zit ook nog een strook van 11% in. (bron: Touretappe.nl)

Hier is geen aflopende strook, is het steiler en alleen op het einde is het vals plat. Enige voordeel is dat alleen het begin steil is, dus indien ze met volle vaart beginnen (wat logisch is) valt het eerste gedeelte mee, maar ik denk desondanks dat wat punchkracht zeker geen overbodige luxe is.

Kortom: een puncher met een sprintje op het einde of iemand die het verschil kan vasthouden. Dat zijn dus GvA, Sagan, Gilbert, Matthews bij uitstek.
Of een EBH en/of Trentin het overleeft moet ik nog zien. Trentin overleeft vaak zo'n steil dingetje niet, maar vecht zich later terug (oa Giro etappe die hij won) en denk dat hij daar te laat voor komt

Let op: Ik sluit niks uit, maar geef alleen weer wat ik weet uit het verleden. Demare is echt goed in vorm, veel sterker geworden en zou er dus zeker zomaar morgen alsnog bij kunnen zitten

EDIT: Trentin is een slecht voorbeeld, daar was de strook 5km lang en steilste stuk van 17%

Laatst gewijzigd
ONCE

'@ Jori

Het blijft ook een gok natuurlijk met jongens als Demare. Maar ik zet voor morgen liever een Demare in dan Roglic om eerlijk te zijn. Nu ben ik een meester in het verneuken van dagopstellingen. Neem dat mee in je overwegingen :D
Demare kan er zomaar niet bijzitten maar ik zie Roglic morgen nu ook niet zo snel top 10 fietsen in dit veld, dan zal de schade alsnog meevallen

Laatst gewijzigd
Imbatido

Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Swift rijdt nu een leuke sprint, maar als hij vanaf nu telkens 15e wordt kan je beter teampunten opstellen. Voorlopig is het nog veel te vroeg om te zeggen dat je Swift moet hebben en Kristoff niet. Parijs is nog ver.

tvm

Wat Poeksel zegt klopt. Swift was om meerdere redenen duidelijk om mee te nemen. Daar is niets achteraf aan. Die man is wel 100x besproken vooraf.
Alleen overdrijft hij wel door te zeggen dat hij hem voor 2M ook wel had overwogen.

Veel mensen zijn overigens Roglic aan het overwegen voor morgen. Heb ik iets gemist? Heeft hij enig rondje van formaat bewezen dat hij dit werk kan?
Als je andere opties hebt, zoals EB Hagen, Ulissi of Colbrelli, zou ik Roglic niet eens overwegen eigenlijk. Of onderschat ik zijn punch?

tvm

'@ WCEendt, noem jij serieus Cummings? Met alle respect hoor, maar in zijn team weet ik zelfs een beter alternatief.

Lancearmstronghero

'@lage na het uitvallen van Valverde en izagarre ga ik iets meer risico nemen, denk dat ik hem erin zet!

Jori

'@TVM: als Swift al 100x is besproken, hoe vaak denk je dat Roglic dan wel niet is besproken? :p

Kijk maar naar zijn uitslagen op PCS, elke keer als hij hoog eindigde (top 5) dan was het op dit soort etappes.

Jeffrey81

Lastig lastig morgen. Heb wel 6 renners op de bank waarvan ik bang ben dat ik morgen aan het eind van de middag wel eens spijt zou kunnen hebben...

Demare, Latour, Kung, Bardet, Buchmann en Fuglsang.

Maar wie zou ik ervoor moeten buitensluiten?

Sagan (C), Froome, Uran, Ulissi, D. Martin, Aru, Matthews, Roglic, EBH.

Iemand een bijzonder inzicht?

elstupidoloco

Roglic heeft dit seizoen een aantal behoorlijke heuvelsprints gereden, maar vaak wel van het type 'heuvel-afdaling-sprint'. In mijn ogen vooral omdat hij lekker af kan dalen en in de afdaling goed gepositioneerd zit. Maar ik kan me vergissen

Jori

'@WCEendT: Cummings zou uit de ontsnapping moeten. Maar gezien velen hier kansen zijn op etappe overwinning, denk ik niet dat ze hem niet te ver zullen laten rijden, tenzij de favorieten al mee zijn. En als de favorieten mee zijn, dan wordt het sowieso lastig. al denk ik eerlijk gezegd niet dat bepaalde favorieten mee springen in de vlucht vd dag, maar allemaal gokken op een iets later stadium.

EBH heeft ook deze etappe speciaal omcirkelt als hij niet te slecht zou staan voor geel. nou is 16 seconden teveel om geel te pakken, maar denk ik toch dat zijn kaart vol gespeeld wordt en Cummings andere kansen gaat krijgen.

@elstupidoloco: Denk dat deze etappe het meeste zegt: http://www.procyclingstats.com/race/Tirreno-Adriatico_2017_Stage_5

@Jeffrey: Latour zou ik zeker ook niet onderschatten, al zou die het ws nog iets steiler willen

@tvm: af en toe mag je best iets meer je toon matigen, zorgt dat een gesprek iets makkelijker verloopt en je ook niet van alle kanten aangevallen voelt ;) Ploegleider heeft uitgebreid over etappe 3 voor de tour gesproken met mogelijke kanshebbers EBH en Cummings. Hem nu niet overwegen terwijl je hem wel in je team hebt, zou toch tenminste dubieus zijn

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@tvm
Swift was gewoon geen 100% renner, maargoed jij je zin.

@Jori
Volledig eens met je stelling! Demare is een gok, het hangt geheel van het wedstrijdsverloop af of hij er nog bij zit, maar ik ga de gok nemen :)!

Cummings was ook meer als inzicht op teampunten EBH met eventueel eigen kans, maar ik ga gokken op Demare en Roglic :).

Laatst gewijzigd
jort101

Vergeet Froome niet op te stellen morgen mensen, je weet t maar nooit met die man met heuvel aankomsten

Laatst gewijzigd
garbalawal

'@Jeffrey81, ik zou Aru en Uran eruithalen.

@jort101, dat klopt wel, maar aan de andere kant zijn Henao en Kwiatkowski toch Sky-renners die beter zijn op zo'n aankomst. Op de laatste klim zelf hoeft men Froome niet meer te omringen, dus zou een van deze twee mannen dan niet eerder uitgespeeld worden? Of verwacht je echt dat Froome tijd wil proberen te pakken? Met de driesecondenregel is die kans niet heel groot, lijkt me.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Garbalawal
Maargoed lijkt me redelijk veilige keuze toch met teampunten Thomas?

Ik verkies Froome i.i.g. boven Cummings, Yates en nog paar AK mannen.

Simonhout

Wellens kan dit werk toch ook ? Maar zal hij het morgen proberen ?

madeks

Team

Sagan (c)
Matthews
Colbrelli
Gilbert
D.Martin
Ulissi
EBH
Demare

De laatste plek gaat tussen Froomey of Kittel voor truipunten en evt teampunten voor Gilbert of Martin.

Wat verwachten jullie morgen van Kristoff, kan die het aan ? Hij zal getergd zijn na de mislukking van vandaag.

WCEendT

'@Madeks
Denk niet dat Kristoff het aan kan.

Mijn team:
Sagan
D.Martin (vrij zeker dat ze vol voor Gilbert gaan maargoed)
Colbrelli
Matthews (c)
EBH
Ulissi
Demare
Roglic
Froome

Colbrelli overigens mijn echte favoriet, maar durf niet te gokken :$.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 179 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.