Tour de France Scorito

1 2 ... 180 ... 283 284
Poeksel

"Met de driesecondenregel is die kans niet heel groot, lijkt me."

Die regel telt alleen in vlakke etappes.

Jori

Daar ben ik toch wel beetje jaloers op @WCEendT en @Madeks!

Hier:
Gilbert (C) (opportunistisch zeker kijkende naar Matthews en Sagan en ploegen die vol voor hen werken, maar heb gewoon een goed gevoel over Phil)
Sagan
Matthews
Colbrelli
D.Martin
Froome
Swift

Dan voor nog 2 plaatsen nog keuze uit:
Buchmann (voor evt. Sagan overwinning)
Kittel (puntentrui en evt. Gilbert overwinning)
Kung (wittetrui en gele truipunten, mss zelfs met Greg overwinning)
Demare

Gezien ik zo vol vertrouwen over Gilbert ben, zou ik dus ook eigenlijk gewoon Küng voor de standaardpunten moeten nemen en Demare is ook wel een leuke gok + nog wat punten uit het puntenklassement, 2e plaats wordt lastig vasthouden, maar denk niet dat hij verder zakt dan 4, wat dan nog 2 kleine puntjes is. Dus eigenlijk Kittel voor trui en teampunten vs Demare voor de verrassing. Onderstaand nog even scenarios waarmee Demare 2e plaats puntenklassement verliest, zonder tussensprints meegerekend.

Voor Matthews om er voorbij te gaan: plek bij de eerste 3
Voor Sagan om er voorbij te gaan: plek bij de eerste 2
Colbrelli plek bij de eerste 6
Trentin en Swift laat ik voor gemakt maar buiten de beschouwing

@Poeksel: Really? ik dacht dat ze het tot en met stage x gingen gebruiken als test?

Laatst gewijzigd
jort101

Felline staat ook hoog bij mij voor morgen. Wat is jullie positie in de algemene poule op dit moment? Ik sta 16000e na m'n slechte start. (Mede door het perongeluk verwijderen van m'n kopman) maar ik heb alle vertrouwen dat ik nog binnen die 10% kom gezien de teams van de mensen die boven mij staan ;) vorige jaar bij de 2% gekomen. En toen had ik ook 3 á 4 etappes waarbij ik onder gemiddeld scoorde. Nu overigens niet.

Laatst gewijzigd
garbalawal

Klopt, WCEendt. Al zou je dan ook kunnen 'gokken' op teampunten van Van Avermaet met Porte. Die heeft immers reële kans op winst. Of Küng uitspelen als je die hebt.

Ik denk dat Froome ook mijn negende remmer wordt overigens. Ik speel Sagan (C), Gilbert, EBH, Demare, Matthews, D. Martin, Henao en Roglic sowieso.
Froome, Porte of Küng wordt mijn negende.

Ik denk dat Colbrelli ook meedoet morgen trouwens. Ik vond m er prima uitzien vandaag, al was het tactisch weer niet zo sterk.

WCEendT

'@poeksel
Hij telt alleen in 9 geselecteerde etappe's door de organisatie.

Daar zit etappe 3 inderdaad niet bij :D.

kevinraar

Deze voor morgen
Sagan
Matthews
Colbert
Van avermaet
Daniel Martin
Buchmann teampunten als sagan wint
Bardet
Froome
Porte
Robglic

Welke van deze 10 eruit halen?

garbalawal

Ah, ok. Thanks, Poeksel. Dan tellen alle seconden morgen mee. Zou Porte al proberen iets terug te pakken? Zijn sprintje is minder goed dan die van Froome toch?

Jori

Oei, dan is de grote Küng wel een linke tussen al deze dwergen

Geurtje

Gilbert
D. Martin
Froome
Felline
Demare
EBH
Aru
Kittel (alleen voor de teampunten)

Reserve: Fuglsang, de Gendt

Iemand hier moeite mee? 😃

LdR

Had Bevin graag opgesteld morgen, maar twijfel of hij fit genoeg aan de start verschijnt. Iemand meer informatie?

nasibal

'@Poeksel


Maar zelfs nasibal zag pas heel laat het licht, wat mis ik hier?

Ik denk dat je niks mist, voor mij is het ook een hele stoeipartij geweest. Hier het verhelderende epos: ;)

Swift was voor mij altijd al wel een optie. Sterker nog: Hij stond als een van de eersten op de lijst, maar naarmate het budget ruimer is worden je plekjes meer waardevol. Je hebt altijd wel 25 renners die je eigenlijk mee wil nemen. Normaal vallen er daar altijd wel een stuk of 7 van af omdat je budget te krap is en je sowieso moest besparen. Dat was dit jaar niet het geval. Dan moet je overwegen of je die plek wil 'opofferen' aan een renner die mogelijk 15x in de punten rijdt maar mogelijk ook 0 keer, óf die plek wil opofferen aan een renner van vergelijkbare prijs die sowieso wel 100-150 punten kan halen.

Het werd zelfs nog 'lastiger' voor mij omdat er ook zoveel potentieel goede tijdritters waren voor slechts 500k. Kleine investering voor 'renner 19 en 20', maar toch redelijk wat mogelijke punten. Sterker nog, met het uiteindelijk toch 'wegselecteren' van Roglic wilde ik sowieso wel één goedkope tijdrijdert hebben om enigzins te compenseren t.o.v. de concurentie mét Roglic. Al helemaal omdat ik dan geen kopman had. Dan is Swift al snel zo'n jongen die dan toch weer het veld moet ruimen. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor jongens als Gilbert, Ulissi, Uran, Bennet, etc. etc. Allemaal jongens die prima punten zouden kunnen gaan pakken maar als één van de eersten sneuvelen als je geld teveel en een plekje tekort hebt.

Swift is zo, met tegenzin, wat naar de achtergrond geraakt en uiteindelijk vrijwel uit beeld geraakt toen ik met 8 (goede) sprinters + Hagen gewoon een potdicht sprintteam had. Pas toen de weersvoorspellingen tegen begonnen te vallen en het er naar uitzag dat de 1e tijdrit wel eens een loterij zou kunnen gaan worden wilde ik van Sutterlin af en zou er een plekje voor Swift vrij komen. Ik ben me toen een potje gaan schuiven en doen, maar kreeg nooit precies 500k vrij om die upgrade te maken. Wel méér dan 500k, maar dan kwamen er ook weer andere interessante opties bovendrijven.

Het was pas toen ik opeens een 'epiphany' had en me realiseerde dat ik Greipel kon laten sneuvelen voor Aru. 1 op 1 geen goede ruil, maar het creëerde wel een plekje in mijn sprintteam voor Swift én de benodigde 500k. Greipel en Sutterlin vs. Aru en Swift was nog stééds een gokje omdat het wel héél afhankelijk was van Swift, maar ik rekende uiteindelijk uit dat ik in het slechtste geval voor minder punten de boot in zou gaan dan ik zou kunnen winnen mocht het wél goed uitpakken.

Wat ik persoonlijk wel een leuke situatie vind nu is dat Trentin óók zo'n renner is voor mij. Wil hem absoluut hebben maar wegens omstandigheden sneuvelde hij steeds. Heb ook keer op keer geroepen dat ik hem pas als 5e renner zou selecteren maar hij werd bij het wegvallen van Lampaert natuurlijk nummer 4. Het hart zou het dan misschien wel van het verstand gewonnen hebben en hem óók boven Gilbert verkozen hebben. Ben benieuwd welk gokje er uiteindelijk beter uit gaat pakken: Swift of Trentin. Al moet ik wel bekennen dat ik Trentin nooit zou hebben opgesteld voor de proloog. Overwogen wel, opgesteld nooit.

Lang verhaal kort: Swift was vanaf dag 1 die miljoen waard. 2 miljoen misschien ook wel, maar dan zou het óf hij óf Colbrelli zijn geworden. Niet allebei. Wat hij maar lastig waard was, was het plekje dat hij inneemt. Niet zozeer vanwege hemzelf maar vanwege de alternatieven en het gemak waarmee je je sprintteam ook wel zonder hem dicht kon fietsen. Daardoor steeds 1 van de eersten om te sneuvelen bij verschuivingen.

Laatst gewijzigd
Jori

LdR:
“Lots of questions regarding @PaddyBevin’s #TDF2017 ITT crash. Concussion testing was done on the bus immediately following his race. We can confirm that Paddy had zero concussion symptoms and no damage to his helmet following his crash. Paddy was checked for other injuries as well. He sustained some hip abrasions and a minor ankle injury. Per our concussion protocol, Paddy will take another concussion test in the morning.”

nasibal

Ik verkies Froome i.i.g. boven Cummings, Yates en nog paar AK mannen.

472% dat yates morgen vóór Froome eindigt. Froome heeft dan weer als voordeel dat Thomas naar alle waarschijnlijkheid niet uit het geel gereden gaat worden (=8 punten), áls er verschuivingen zijn hij zelf de top 5 wel eens binnen zou kunnen komen (= minimaal 2 punten) én als je het heel veel mazzel hebt Kwiat de etappe wint. Al bij al heeft Froome derhalve mogelijk al 20 punten binnen zonder eigen uitslag terwijl Yates alleen zichzelf (of het moet van een gekke Impey/Albasini komen) heeft. Maar then again, Yates gaat onder normale omstandigheden Froome wel kloppen hier.

Kung is inderdaad ook wel een leuke als je écht moet opvullen en geen 9 fatsoenlijke renners op de been kan brengen. Zolang hij niet laat lopen zal hij z'n wit wel behouden en met wat meer mazzel ook z'n plekje in het klassement. Dat zijn 14 punten. Wint Greg dan kom je op 24. Het is wel "als als als" maar als je alternatief een zéker nulletje is, dan zijn 24 potentiele punten toch een leuk aantal. Maargoed, tussen 20 namen moeten er voor de meesten toch wel 9 renners te vinden zijn die zelf een uitslag gaan rijden morgen.

Wie er trouwens óók mee gaat doen morgen? Lutsenko! ;)

Laatst gewijzigd
LdR

Thanks @Jori! Met zijn fysieke gesteldheid lijkt het wel goed te zitten. Rest alleen nog de vraag of ik de gok ga nemen en Bevin opstel ten koste van Porte / Kung..

Primavoormij

Sagan (c)
Matthews
Colbrelli
D. Martin
Wellens
Froome
Porte

En dan heb ik nog 2 plekken voor de volgende namen: Kittel (groen en evt teampunten), roglic, aru, majka, demare ... lastig

WCEendT

'@Nasibal
Orica's mikpunt van deze Tour was stagewins met hun kopmannen Chaves en Yates, maar denk dat ze deze kans voor Alba niet laten schieten toch?

Zal er nog maar nachtje over slapen dan zeker...

Hoe denk je over Demare?

Erayse

Wat denken jullie van naesen? Die heb ik nog niet voorbij zien komen. Is in vorm en heeft in het voorjaar aangetoond dit soort klimmetjes aan te kunnen.

nasibal

Hoe denk je over Demare?

Is mijn 9e man samen met Bouhanni. Kwartje valt dan toch in de richting van de man in vorm. Vervelende is echter dat Demare in het begin van het jaar op onbeduidende momenten liet zien dit soort klimmetjes héél goed aan te kunnen, maar wanneer het er écht toe deed (voorjaarsklassiekers) liet hij het afweten. Morgen doet het er óók echt toe. Maar aan de andere kant: Vandaag deed het er ook echt toe en wordt hij gewoon 2e.

WCEendT

'@Nasi
Kijk Bouhanni 2014 Vuelta... heb er ook aan zitten denken hoor ;).

nasibal

'@WCEendt
Precies ook waarom ik er aan dacht, maar kijk ook naar het jaartal ;) Toen kwam het al redelijk uit de lucht vallen en sindsdien heeft hij in bijna 3 jaar tijd niets meer laten zien wat het idee gaf dat het wel eens iets structureels kon gaan worden.

Poeksel

Dank nasibal. Jouw verhaal over Swift geldt bij mij voor Trentin, behalve dat ik hem uiteindelijk niet opgesteld heb. Inmiddels een beetje spijt van, al had ik 'm ook niet in de tijdrit opgesteld. In mijn budgetteam leverde hij toch 28 punten op vandaag. Net als Swift trouwens...

nasibal

'@Poeksel

Trentin is zo'n renner die ALTIJD punten oplevert. Niet geheel opvallend ook van Quickstep natuurlijk. Toen T Martin daar nog rondreed was het helemaal feest. Dat vind ik het mooie aan scorito, dat dit soort jongens op de achtergrond gewoon keer op keer goudmijntjes kunnen zijn. Heel slim dat ze nu met die 'vrije kopmankeuze' alléén nog maar de etappepunten dubbel laten tellen, anders was het helemaal gekkenhuis geworden. Vooral in de Vuelta straks.

Laatst gewijzigd
LdR

'@Erayse. Vond dit in een interview met Naessen:

"Ikzelf ga me zeker niet wagen aan de kansloze Mickey Mouse-ontsnappingen, zoals ik het noem, maar ik ga me zeker een keer tonen. Als je ziet dat het een ritje is dat moeilijk is voor de spurtersploegen door een of ander klimmetje en te gemakkelijk voor de klassementsmannen, dan is het aan mij om er vol voor te gaan."

Etappe van morgen past redelijk in dat plaatje.

Edd1e

Naesen heeft ook gezegd dat dit meer een etappe is voor bakelants. Dus weet niet of hij zich hiermee gaat bemoeien.

Pietje Precies

Ai, wat mis ik Valverde. Heb nu precies zo'n ontzettend nare negende plek. Zekere punten vs een GC-renner... struggles!

1 2 ... 180 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.