Twijfel voor mijn negende plek nog tussen Bouhanni , Naesen , Maijka of Froome
Bouhanni - moet een hele goede dag hebben zoals in Vuelta 2014 maar eindig dan wel gelijk top 10 , maar verwacht het niet en geef de voorkeur aan Demare waar dat ook twijfelachtig is
Naesen - dark horse , maar de vraag is of die mee gaat doen in dit puncheurs geweld of dat die het aan Bakelants over laat , maar hij kan verrassen
Maijka - teampunten als Sagan wint en groen pakt en evt ook als Buchmann het wit pakt ( al lijkt die kans klein aangezien Yates al voor m staat)
Froome - lijken garandeerde punten omdat Thomas het geel wel zal houden .
Nu nog Naesen als 9de man want als je m hebt moet je m in bepaalde etappes ook opstellen en dan komt zo n etappe , samen met een aanvallersetappe het meest in de buurt . Laat Naesen lekker staan als 9 de man , hopelijk kan die de dark horse rol aan
Lastig om de etappe van vandaag in te schatten.
Omdat de helling verder afvlakt denk ik dat er nog wel behoorlijk wat sterke sprinters bij zullen zitten.
Ik twijfel voor mijn 9e man tussen Roglic (kan hij dit?), Kittel (truipunten, teampunten?, kan hij als alles meezit aanhaken?) Küng (truipunten) of Bouhanni (kan hij blijven aanhaken?).
Heb best leuke renners voor deze etappe:
Matthews
Sagan(c)
Gilbert
Ulissi
Colbrelli
D. Martin
EBH
maar dan voor 8 en 9:
Demare Roglic of Naessen?
Denk zelf dat Jan het gaat doen ipv Naessen maar wel dat Demare er nog bij zit.
Eigenlijk zou ik Roglic er alleen indoen omdat ik anders die 2 mil helemaal weggegooid heb haha
Het is dat ik niet echt alternatieven heb maar anders had ik Démare waarschijnlijk heroverwogen. In die rit van Parijs-Nice ligt het zwaartepunt in de voorlaatste km, is het ook maar één km en de laatste km was zelfs licht naar beneden. Bovendien was het een relatief korte etappe. In de rit van vandaag is het 1,6 km, ligt het zwaartepunt ook in die laatste 1,6km en is de etappe langer en zwaarder. Al met al denk ik dat de etappe voor Démare net te lang is, de klim net te zwaar en er teveel concurrenten zijn die dit ook heel goed kunnen.
Overigens viel me op dat scorito Fuglsang waardeert als een 2-sterren puncher, die heb ik tot nu toe zelfs niet een heel klein beetje overwogen. Iemand die de waardering van scorito kan verklaren?
Wat ik verder wel interessant vind is dat Daniel Martin vrij laag staat in het lijstje van favorieten bij de bookmakers. Nu is hij bij mij ook niet de topfavoriet maar hij zou het zeker moeten kunnen, met 23x je inleg toch wel interessant?!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.