Tour de France Scorito

1 2 ... 189 ... 283 284
kevinraar

gaat pertit vandaag wel meesprinten?

Bode80

De etappe-uitslag van gisteren geeft wel stof tot nadenken. Meeste AK-ers zaten er goed bij. Simon Yates viel wat tegen. Fuglsang, Thomas en Majka zaten er juist goed bij. Ik ben bang (voor Scorito) dat Thomas nog lang in de top 5 zal blijven hangen...

Casey

Colbrelli, waar was je gister!?

hartstikkebedankt

Had Demare gisteren wel opgesteld, maar Fuglsang dan weer niet. Waar waren Gilbert, Colbrelli en Swift gisteren.. die had ik er wel bij verwacht.

Jasperdewaal11

Vandaag maar is afwijken van Kittel als kopman en voor Demare gaan, die zit er al dichtbij dus eens moet hij de goede kant op vallen

Mittavic

Keuzes... Kittel of Demare als kopman. Lastig!

raymankapeens

Froomey of Gilbert als 9e man.

Froome 16P volgens mij en Gilbert maar 6 plus 10 als kittel wint

Blaudzun

'@oscarito
Het blijft afwachten met Quintana en Pinot. Quintana verwacht ik wel op het podium eigenlijk. Mijn gedachte bij Pinot was: Beter 1 goede dure vluchter dan 3 goedkope waarmee je moet afwachten. Ik ben dan ook erg blij met het tijdverlies van Pinot vandaag.

Ook erg blij met mijn cannondalekoppeltje Clarke en Bevin. Met de bergtrui in het bezit van Cannondale toch 6 zekere punten voor vandaag!

Wollage

'@raymankapeens: Froome kan inderdaad 16 punten halen, maar alleen als Sagan of Matthews(of EBH) niet top 3 rijden vandaag. Het is ook zeker niet zo dat Kittel met 100% zekerheid de groene trui blijft houden na deze rit. Altijd kiezen voor Froome dus.

Jeffrey81

Zo, omdat iedereen twijfelt tussen Kittel of Demare als kopman, ga ik lekker eigenwijs voor Griepel :)

Ook al omdat in mijn vriendenpooltje niemand die heeft en ik al wat voorsprong op ze heb

Lage rugpijn

Zo,zie je maar weer. Alle bespiegelingen dat,ak renners weinig punten zouden pakken kunnen de prullenbak weer in.

BarryE1

Eerlijk is eerlijk, credits aan degene die zeiden dat Démare wel eens mee zou kunnen in de slotfase. Geluk bij een ongeluk is dat ik geen keus had, anders had ik hem hoogstwaarschijnlijk niet gekozen.
Had Fuglsang hier nog wel even ter discussie gesteld maar net als de meesten niet echt een punch van Fuglsang op het netvlies staan.

Meest logische keus is vandaag op Kittel als kopman te spelen. Won met een niet optimale trein de etappe dus laat staan als de trein wel op stoom is. Een gok om het verschil te maken zou idd op de man in vorm Démare kunnen zijn.

Wollage

Wat wordt er op dit forum toch snel geoordeeld zeg. Eerst al dat Swift zeker z'n geld waard ging zijn(wat ik overigens ook wel denk, maar we eerst nog maar moeten afwachten) en dat mensen hem misschien zelfs voor 2 miljoen wel hadden gehaald. Natuurlijk heb ik ook nagedacht over Swift, maar hij zou mijn 9e sprinter worden. Ik schatte toch zeker 10/12 sprinters hoger in dan Swift, dus voor die paar extra puntjes die die kan halen in vergelijking met iemand met een trui was het mij niet waard. Nu stel ik Froome op voor 12/16 punten. Als Swift weer 7e wordt is die het wel waard, maar hij kan ook zo maar eens 15e worden vandaag.

En nu weer dat de stelling dat AK renners weinig punten zouden pakken de prullenbak in kan... Omdat AK renners op de 2e rij eindigen(met uitzondering van Dan Martin) in een punchetappe kan die stelling de prullenbak in? Ik had ze hier ook wel opgeschreven voor plekje 10 tot 20 (En Valverde en Dan Martin nog hoger). Ik denk dat het merendeel daar wel rekening mee had gehouden, maar dat wil toch niet direct zeggen dat nu de klassementsrenners opeens veel punten gaan halen? Het is nog maar afwachten hoe veel bergetappes er voor de klassementsrenners worden.

ben_pronk

beter dan 96,3 %.

Mijn mannen lijken in vorm: Fuglsang, Aru, Thomas en Martin :) Ik zie uit naar de rest

fringale

Niemand die zich zorgen maakt om Kittel wat betreft die 2 km klim aan 7,4% gemiddeld (of is de info in de voorbeschouwing mis ?) ? Als hij lost, komt hij niet meer terug hoor, dan gaat het vooraan volle bak naar de meet.

Wollage

'@fringale: 40km nog vanaf daar. Ik zie geen probleem voor Kittel om terug te komen dan.

FC Bal in de Sloot

pfff veel punten verloren door foorme, majka en bardet niet op stellen maar colbrelli felline en yates weer wel. Zonde

christidoc

'@Wollage. Swift 15e is ook 12 punten waard. Ik pak Swift boven Froome vandaag.

fringale

'@Wollega : terugkomen op een peloton dat jaagt op vluchters, in de wetenschap dat de beste sprinter (en mss ook Cavendish overboord) is ? Liquigas deed het ooit eens alleen, vanop een km of 70.

daannnnn

Ik ben het wel eens met Wollage. Iedereen had wel kunnen verwachten dat klassementsmannen vooraan zouden eindigen, alleen achter types die op het einde een eindsprint hebben zoals Gilbert, Ulissi, EBH, Felline, Colbrelli en Swift. Doordat deze renners er gisteren allemaal niet bij waren aan het einde hebben de klassementsmannen een aantal plekjes kunnen opschuiven.

Wollage

'@christidoc: Begrijpelijke keuze. Ik denk alleen dat het verschil niet heel groot gaat zijn tussen die 2. En die miljoen en extra plek die ik over heb heb ik weer ergens anders kunnen besteden.

@fringale: Tuurlijk het zou kunnen. Maar Kittel ligt er dan vast niet als enige sprinter af. Maar misschien is het voor vandaag veiliger om Demare als kopman te kiezen inderdaad. Die kan dat sowieso aan. Al verwacht ik Kittel vandaag ook mee te doen voor de winst.

christidoc

'@Wollage Ah, ik dacht voor de etappe van vandaag.

Maar Swift kost eigenlijk geen miljoen, maar 500k omdat je minimaal toch 500k aan een renner uit moet geven. Je hebt in ieder geval niet opeens een miljoen over. En eigenlijk verwacht ik nog wel een sprinter die uitvalt. En dan heb je een goedkope sprinter erbij die toch flink wat puntjes bij elkaar sprint.

Treenert

Sagan is vandaag door 102% van de mensen gekozen :)

Iemand een linkje naar Live beelden?

Wollage

'@christidoc: Dat begrijp ik niet? Als ik toch Swift niet neem, heb ik 1 miljoen over om bijvoorbeeld aan Gilbert te besteden. Deze kan dan als 9e man in mijn sprintteam zitten voor de eventuele groene trui en etappe punten van Kittel. En hij had van te voren ook zelf een grote kans om punten te halen in etappe 3 en 14 bijv.
Als er een sprinter uitvalt is het zeker heerlijk om Swift te hebben en als die steeds rond de 7e plek blijft sprinten ook, maar voor de tour was het echt niet raar om Swift niet mee te nemen zoals nu door sommigen gesuggereerd wordt. Kittel, Greipel, Bouhanni, Demare, Sagan, Matthews, Groenewegen, Kristoff, Cavendish schatte ik toch wel wat beter in dan Swift. Dan heb je nog een aantal sprinters a la Colbrelli die ik ook nog sterker inschatte dan Swift. De punten die je dan kan pakken met een trui zijn niet drastisch veel minder dan een Swift zou pakken. Ik wou meer aangeven dat het nu erg makkelijk praten is nu Swift zich 1x naar de 7e plek heeft gesprint.

Poeksel

Ik eet een groente die ik niet lust als Swift niet minstens 200 Scoritopunten haalt!
(Op voorwaarde van dat ie Parijs haalt, en volgens Scoritotelling)

1 2 ... 189 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.