Tour de France Scorito

1 2 ... 195 ... 283 284
ONCE

De zwaarte van het gemis an sagan ligt een beetje aan hoeveel sprinters je hebt. Had je er 8 weegt 't zwaarder dan 9. Met een opvuller als froome of kung kon ik de 9e sprinter van de concurrentie behoorlijk compenseren. Vooral als het een b/c sprinter betreft. Nu is het mijn 7 tegen zijn 8 en gaat zijn 8e sprinter wel stuk meer scoren dan m'n 2e opvuller. (er van uitgaande dat de mijn 1e opvuller dezelfde is als zijn opvuller)

Laatst gewijzigd
Geurtje

Opstelling Etappe 5:

Aru
Bardet
Majka
Froome
Uran
Fuglsang
Meintjes
de Gendt

Wielrennertje

Wat een feest! Mijn berg en sprintteam zijn zwaar verminkt. Wordt moeilijk om nu mn selecties bij elkaar te krijgen elke dag. O ja ook leuk, 11 miljoen weggegooid. Sagan, Valverde en Izagirre

nasibal

Ik denk wel dat een vrouw nu die poule gaat winnen.

Kpenty

Voor morgen wordt het waarschijnlijk:

Froome
Porte
Yates
Majka
Martin
Fuglsang

Gesink
Kittel
Demare

Helaas met Izagirre al een klassementsrenner kwijtgeraakt.
Opties zijn nog om Gesink voor Castroviejo (teampunten Quintana) of Matthews voor een paar truipunten of eventueel nog een Gilbert voor teampunten Martin te ruilen. Hoop btw dat Gallopin zo snel mogelijk revalideert van zijn enkel dat ik deze ook nog in wat bergetappes kan opstellen.

Laatst gewijzigd
Awakenings83

Heb nog twee plekken vrij. Heb nog cummings, felline, roglic en ullisi. Of toch voor de truipunten gaan van demare? Wat is in deze de beste tactiek volgens jullie? Ik ga meestal vol voor de aanvallers maar helaas pakt dit zoals bij velen vaak verkeerd uit haha

snoek1974

Het gemis van Sagan voor scorito valt wel mee , want 93 procent van alle deelnemers had Sagan .

Zal m vooral als liefhebber missen deze tour

denise

Het is echt een gokspel. Wie had dit nu kunnen denken dat nà 4 dagen Valverde en Sagan naar huis zijn.

Guillaumao

Buchman & Majka worden inderdaad een pak minder interessant... :-( Ik was van Pech gespaard gebleven tot nu toe (Geen Valverde, Izagirre), Geen Cav ook maar dat was heel bewust, speciaal zelfs EBH meegenomen.

5de in de Forumpoule, op 99,9% in totaal.
Benieuwd hoe morgen de zaken evolueren.
Juiste kopman morgen is al een hele belangrijke... ik hoop op een pak aanvallen, Aru, Chaves voor ritwinst?

Laatst gewijzigd
DonQ.

'@Gids05, goed nieuws van Swift:
"Thanks for all the messages about how I am. I am happy to report that I think I got away with that one relatively un hurt."

bartje

Voor morgen:
Porte (c)
Froome
Talansky
Uran
Gesink
Majka
Buchmann
Martin
Demare
Beter kan ik het niet (meer) maken

snoek1974

het heeft meer gevolgen voor posities Majka en Buchmann , al kunnen die natuurlijk los ook nog wel pieken , maar met ontbreken teampunten Sagan en Valverde wordt het een lastig verhaal in de bergen .

Het is wel de tour van de (voor) vallen waardoor Sagan en Valverde al out zijn, Roglic valt ook tijdens proloog , Cavendish zie ik nog gaan voor etappe 6 en 7 en zou me niet verbazen als die het dan voor gezien houdt

snoek1974

Morgen

Froome (C)
Porte
Meintjes
D Martin
Majka
Buchmann
G Martin
Thomas
9 de positie Demare / alternatief is Amador , maar die brengt nog niet veel , maar misschien gaat die morgen in de aanval en heeft die daarom zich op minuten laten rijden

Starlynk

Het wegvallen van Sagan telt voor iedereen even zwaar (behalve misschien voor die verdwaalde collega, die ergens rond plek 50.000 staat). Oh ja, en als je jezelf enorm hebt rijk gerekend met teampunten en speciaal daarvoor Buchmann, Bodnar en Majka hebt genomen dan tsja... geeft maar weer het risico van speculeren op teampunten aan. Je verdubbelt je risico omdat zowel je verwachte truiwinnaar als de teampuntenpakker kan (uit)vallen...

Ben iig heel benieuwd naar morgen! Ga niet te veel puzzelen maar gewoon mijn klimmers de kans geven en niet voor zekere punten van Demare. Nog ff dubben over het kopmanschap. Porte is de 'veilige' keuze, maar die zal iedereen in mijn No Sky vriendenpoule wel nemen, dus denk ook over Contador of Fuglsang om wat meer een gokje te nemen. Deze 9 moeten het in ieder geval gaan doen:

Porte
Contador
Bardet
Aru
Majka
Meintjes
Fuglsang
Uran
Benoot

Jeffrey81

Precies wat Starlynk zegt: ik snap de mensen die nu zeggen dat Buchman en Majka niets meer waard zijn totaal niet. Die kunnen toch zelf ook gewoon hun waarde bewijzen? En groen voor Sagan was met de vele (potentiële) massasprints sowieso al niet vanzelfsprekend.

Awakenings83

Zou froome morgen al in het geel willen komen? Van de andere kant ze dragen nu de koers al vanwege geel Thomas. Dalijk heeft sky gewoon de gehele tour het geel. Is dat uniek?

snoek1974

Denk ook niet dat Majka en Buchmann niks meer waard zijn maar de doorslag was voor beide wel de teampunten van Sagan .

Kies sowieso geen renners alleen maar voor de teampunten maar wel in combinatie met team punten zo is de keuze ook gevallen op Thomas ( goede tijdrit en kan in de bergen lang mee) , Gilbert voor de heuveletappes ( combinatie team punten Kittel) en zo waren de keuzes ook op Majka ( bolletjes / klassement) en Buchmann ( jongeren trui - bergen ) gevallen met combinatie Sagan .

Maar ben wel benieuwd of ze de druk aankunnen want normaal draagt Sagan die ploeg

Geurtje

Ben benieuwd naar Thomas de Gendt morgen.
Staat al 10min achter in het klassement, mooie renner!

Masterw

Roglic misschien in ontsnapping met gees?

elstupidoloco

'@Jeffrey

als je niet snapt waarom Buchmann en Majka minder (niet niks!) waard zijn zonder Sagan, moet je misschien even kijken naar de punten die Sagan, Majka en Kreuziger vorig jaar behaald hebben. Volgens mij heeft niemand gezegd dat ze niks waard zijn, het gaat er om dat ze minder waard zijn. Als je voorafgaand aan de Tour de kans inschat dat Sagan het groen pakt, kom je tot de conclusie dat die kans vrij groot is. Waarschijnlijk nog groter dan de kans dat Froome de gele trui pakt. Die kans neem je mee in de keuze van je renners. Scorito neemt die kans ook mee in de prijzen van de renners. Het is niet voor niks dat de knechten van de grote ploegen 750k zijn ipv 500k. Dat komt puur door de kans op teampunten. Wanneer dus de kans op teampunten wegvalt door het verwijderen van Sagan, kun je concluderen dat Majka en Buchmann een pak minder waard zijn, los van hoeveel punten ze zelf nog pakken.

timoo

Aru
Froome
Porte
Henao
Uran
Majka
Fuglsang
En dan buchmann of ulissi
Is de klim te zwaar voor ulissi?
Als captain ga ik denk op de gok voor 1 van de 2 Astana mannen

nasibal

Voorbeeldje buchmann:

De kans dat deze man zonder zelf een uitslag zou rijden al om en nabij de 75 punten zou pakken was redelijk groot. Hierbij is de exacte mate van 'redelijk' uiteraard discutabel, toch waren er niet veel renners van 750k waar dat voor gold.

Na het wegvallen van Sagan is dat voordeel weg voor Buchmann en is het simpel één van die vele 750k renners geworden die potentieel een uitslag kunnen rijden maar ook net zo goed aan het einde van de rit met 0 punten kan staan. Waar hij vooraf een hele reele kans had om een van de beste 750k gokjes te zijn, kan hij nu na het wegvallen van Sagan ook gewoon prima een van de slechtere blijken. Dat is toch een aardig verschilletje. Voor Majka lijkt het minder uit te maken maar Sagan + de 500k besparing hadden bijvoorbeeld een hele goede reden kunnen zijn om Majka boven Aru te verkiezen. Nu heb ik ze allebei, maar stel dat je in deze situatie zit mag je nu toch wel heel hard hopen dat Majka het beter gaat doen dan Aru.

Dus ja, hun specifieke waarde is absoluut weggevallen met het wegvallen van Sagan. Daar kan je denk ik niet om heen. Ze hebben nu alleen, net als het gros van de andere renners in hun categorie hun 'eigen' waarde. De vraag is nu inderdaad dus of dat het nog waard gaat zijn. Een gok die je neemt, ja, absoluut, maar ook denk ik een hele terechte constatering.

Laatst gewijzigd
Pipi112

Met 6 mannen voor in de bergen ga ik het niet meer redden om een hoge klassering vast te houden.
Mijn tourpoule ging al de mist in na 7 km tijdrijden ( uitvallen van Valverde en Izagirre) nota bene in dezelfde bocht.
Hopen dat we nog een mooie en vooral spannende koers te zien krijgen de komende weken .

WCEendT

'@pipi112
Er zijn mensen met Roglic, Valverde, Izagirre en Durbridge. Dus kop op!

Pipi112

'@WcEendT

Roglic heb ik ook nog in mijn team. Maar die verwacht ik nog wel een aantal keer de komende weken.
Durbridge heb ik geen moment overwogen.

1 2 ... 195 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.