Persoonlijk heb ik zo'n gevoel dat we Sagan straks lekker zien meefietsen!
Voor vandaag:
Froome (C)
Porte
Aru
Yates
Majka
D. Martin
Meintjes
dan heb ik nog 2 plekken over voor:
Bennett
Pauwels
De Gendt
Mijn favoriet is de Gendt, maar die heeft al veel kopwerk gericht de afgelopen dagen, en volgens mij gaat die pas de laatste 2 weken aanvallen. Wie zouden jullie thuis laten? Bennett, Pauwels of de Gendt ?
Hopelijk dat Yates nu ook wat zien door goed mee te kunnen en top 10 te eindigen. komt hij gelijk weer goed terecht in het jongerenklassement.
Lastige etappe dit. Een mooi etappe voor aanvallers, maar er zijn volgens mij weinig mensen die op een grote afstand staan. De Gendt staat wel op zo'n 6 minuten, maar die heeft veel kopmanschap gedaan afgelopen dagen, dus twijfel om hem mee te nemen.
Andere aanvallers zullen wel niet heel veel ruimte krijgen neem ik aan, een Bennett, Gesink, Pauwels etc. staan allemaal maar op een afstand van 1-3 minuten.
Zit ook te twijfelen tussen De Gendt en zekere punten van Demare. Probleem is dat De Gendt zo onvoorspelbaar is, je weet nooit wanneer hij gaat aanvallen, maar bijna zeker 1 of 2x deze tour veel punten gaat pakken. Denk dat het uiteindelijk beter is om 7x De Gendt op te stellen waarbij hij 2 keer veel punten pakt dan alsmaar een paar truipunten.
'@WCEendt, beweer je daar nou tussen de regels door dat Démare een grotere kans had om voor Kittel te eindigen dan andersom?
Vind deze etappe trouwens totaal niet lastig qua selecteren (al heb ik ook amper aanvallers). Tuurlijk heeft de kopgroep een kans, maar welke klimmers gaan er met die makkelijke aanloop inzitten (behoorlijk een loterij) en hoe groot is de kans vervolgens dat ze wegblijven? Daarnaast denk ik uit het artikel op de website van BMC op te maken dat zij voor de etappe willen gaan rijden.
Vandaag moet je mijns inziens dus zoveel mogelijk GC-mannen selecteren en aanvallers enkel als opvulling inzetten.
@Benpronk, hoe sta je er voor in je poules? Denk je wat risico te moeten gaan nemen of denk je het met zekerheid te gaan redden ten opzichte van je concurrenten? Zou daar de keuze van laten afhangen. De vlakke aanloop maakt het lastiger voor renners als Gesink, maar hij is duidelijk in goede doen.
Ik denk niet dat dit een etappe is voor Gesink.
Ik citeer de NOS: ''Alle klassementsmannen zijn nog fris. Die willen zich laten zien en gaan hard rijden. Dat maakt het voor een kopgroep lastig."
Hij heeft ook nog 'maar' een achterstand van 3 minuten. Later zullen ze hem dus misschien eens laten lopen als hij nog meer achterstand heeft, maar nu nog niet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.