Tour de France Scorito

1 2 ... 197 ... 283 284
embargo

Morgen Contador als kopman?
Moeten jullie trouwens even bedenken dat het maar wat fijn is om niet meer dat oude kopman systeem te hebben.
Dan was je er met Sagan en Valverde nu al 2 kwijt...

WCEendT

'@Pietje
Bij Demare ging ik mijn gevoel niet achterna, dus die trend moet ik blijven volhouden, gewoon de meest logische kopman kiezen en dan betaalt het vanzelf uit (hopelijk).

ONCE

Ik kan me niet voorstellen dat ze morgen net zo omhoog rijden als op de etna. Situatie is ook compleet anders. Als D. Martin bij froome en/of porte kan blijven geef ik een rondje

Laatst gewijzigd
jsprunk

Thomas en Froome komen met zijn tweeën boven. Thomas mag de etappe winnen.

Bode80

Thomas klimt echt niet beter dan Porte, Aru of Fuglsang. Ik geloof zelfs dat Thomas tijd gaat verliezen als ze er echt om gaan fietsen.

janstof

Persoonlijk heb ik zo'n gevoel dat we Sagan straks lekker zien meefietsen!

Voor vandaag:
Froome (C)
Porte
Aru
Yates
Majka
D. Martin
Meintjes

dan heb ik nog 2 plekken over voor:

Bennett
Pauwels
De Gendt

Mijn favoriet is de Gendt, maar die heeft al veel kopwerk gericht de afgelopen dagen, en volgens mij gaat die pas de laatste 2 weken aanvallen. Wie zouden jullie thuis laten? Bennett, Pauwels of de Gendt ?
Hopelijk dat Yates nu ook wat zien door goed mee te kunnen en top 10 te eindigen. komt hij gelijk weer goed terecht in het jongerenklassement.

Frankschlekopznbek

Froome (c)
Porte
Aru
Bardet
D. Martin
Fuglsang
Meintjes
Uran
Buchmann

Uran mag vandaag laten zien wat ie van plan is

Wielrennertje

Vandaag heb ik:
Froome (C)
Aru
Bardet
D. Martin
Fuglsang
Meintjes
Buchmann
Wellens
Démare

FC Bal in de Sloot

wat denken jullie van kreuziger? Rolland heb ik wel opgesteld, maar de gendt en kreuziger niet.

Filipo

Wat verwachten jullie van Cummings? Bij de bookies staat ie behoorlijk hoog. Mijn gevoel zegt dat ie de klassementsmannen niet bij gaat houden. Maar goed wie had verwacht dat Sagan en Valverde er nu uit zouden liggen...

KBuut

Froome (c)
Porte
Bardet
Aru
Yates
Meintjes
Fuglsang
Latour

Blijft er nog 1 plekje over.
Roglic, Amador, Küng'
Of Démare voor zekere punten.

Twijfel, twijfel, twijfel..

De Bezemwagen

'@filipo ik denk dat Cummings vandaag afgetekend wint en vanaf morgen 10 dagen in het geel rijdt.

Starlynk

'@Filipo: ik zag gisteren ook dat Cummings heel hoog staat bij de bookies.. geen idee waarom.. dit lijkt me helemaal geen etappe voor hem.

Jasperdewaal11

Na gister goed gegokt te hebben op Demare vandaag maar is inzetten op papa Fuglsang :)

ONCE

'@ Filipo

Dat Cummings zulke (belachelijke) odds krijgt heeft met etappe 7 van vorig jaar te maken. Dat ie de klassementsmannen niet bij gaat houden is ook geen gevoel maar een feit natuurlijk :D . Het zou dan ook uit een break moeten gebeuren

janstof

Lastige etappe dit. Een mooi etappe voor aanvallers, maar er zijn volgens mij weinig mensen die op een grote afstand staan. De Gendt staat wel op zo'n 6 minuten, maar die heeft veel kopmanschap gedaan afgelopen dagen, dus twijfel om hem mee te nemen.
Andere aanvallers zullen wel niet heel veel ruimte krijgen neem ik aan, een Bennett, Gesink, Pauwels etc. staan allemaal maar op een afstand van 1-3 minuten.

Filipo

'@Starlynk

Dat lijkt mij ook.

@ONCE

Dat vermoeden had ik ook al. Gezien het beperkt aantal bergetappes verwacht ik niet dat vluchters vandaag een kans krijgen. In de punch van maandag zaten de klassementsrenners er ook al bovenop.

city17

Zit ook te twijfelen tussen De Gendt en zekere punten van Demare. Probleem is dat De Gendt zo onvoorspelbaar is, je weet nooit wanneer hij gaat aanvallen, maar bijna zeker 1 of 2x deze tour veel punten gaat pakken. Denk dat het uiteindelijk beter is om 7x De Gendt op te stellen waarbij hij 2 keer veel punten pakt dan alsmaar een paar truipunten.

ONCE

Eigenlijk is dit helemaal geen mooie etappe voor aanvallers, omdat het door de aanloop heel makkelijk te controleren is. Deze etappe wordt voor de AK mannen.

ben_pronk

Mijn team voor vandaag:
Froome C
Porte
Thomas
Fuglsang
Aru
Meintjes
Martin
Quintana (Die hoor ik echt weinig, maar verwacht ik veel van!!!)

Als laatste twijfel ik.. Of Gesink of Demare als veilige puntjes. Hebben jullie tips?

Pietje Precies

'@WCEendt, beweer je daar nou tussen de regels door dat Démare een grotere kans had om voor Kittel te eindigen dan andersom?

Vind deze etappe trouwens totaal niet lastig qua selecteren (al heb ik ook amper aanvallers). Tuurlijk heeft de kopgroep een kans, maar welke klimmers gaan er met die makkelijke aanloop inzitten (behoorlijk een loterij) en hoe groot is de kans vervolgens dat ze wegblijven? Daarnaast denk ik uit het artikel op de website van BMC op te maken dat zij voor de etappe willen gaan rijden.

Vandaag moet je mijns inziens dus zoveel mogelijk GC-mannen selecteren en aanvallers enkel als opvulling inzetten.

@Benpronk, hoe sta je er voor in je poules? Denk je wat risico te moeten gaan nemen of denk je het met zekerheid te gaan redden ten opzichte van je concurrenten? Zou daar de keuze van laten afhangen. De vlakke aanloop maakt het lastiger voor renners als Gesink, maar hij is duidelijk in goede doen.

Laatst gewijzigd
KBuut

Ik denk niet dat dit een etappe is voor Gesink.
Ik citeer de NOS: ''Alle klassementsmannen zijn nog fris. Die willen zich laten zien en gaan hard rijden. Dat maakt het voor een kopgroep lastig."

Hij heeft ook nog 'maar' een achterstand van 3 minuten. Later zullen ze hem dus misschien eens laten lopen als hij nog meer achterstand heeft, maar nu nog niet.

ben_pronk

Thanks @Pietje Precies. Ik ga Demare opstellen en geen risico nemen. Van mijn vrienden (14) sta ik op 1 dus hoef ook geen risisco te nemen :) Nu ff hopen dat ik met deze mannen vandaag veel punten pak..

vasnd

De Gendt werd er simpel afgereden, die gaan we vandaag echt niet zien.

Blaudzun

Pinot verwacht ook een strijd tussen de AK mannen.
Voor teams als Ag2r/Astana zijn er niet zoveel kansen op een ritzege. Verwacht dat zeker Astana wel het gat wil dichten. Wellicht samen met BMC/AG2R/Orica.

1 2 ... 197 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.