Tour de France Scorito

1 2 ... 198 ... 283 284
Pietje Precies

Klein voordeeltje met een renner als Pinot/Gesink is dat ze ook vanuit het peloton een goede klassering kunnen rijden mits ze er voor willen gaan. Ondanks dat krachten sparen voor volgende etappes misschien logischer zou zijn, zie je het toch regelmatig gebeuren.

vasnd

Demare natuurlijk ook evt puntjes bij overwinning van pinot

Starlynk

Alleen hoe groot is de kans op een overwinning van Pinot? Ik zou toch maar uitgaan van die 8 punten in je keuze :p Dus als je iemand hebt waarvan je denkt dat ie top 15 gaat rijden en misschien top 10, dan zou ik die altijd boven Demare kiezen

Dom Tumoulin

'@vasnd jij bent degene die eerste staat in de subpoule Thomas Dekker niet? Ongeveer 100 punten meer dan ik op dit moment. Mits Colbrelli mee blijft sprinten moet ik met Majka/Colbrelli/Wellens/Roglic uiteindelijk meer punten kunnen halen dan Kristoff/Izagirre/Uran/T.Martin denk ik

romanoww

El Pistolero als kopman vandaag - tegen beter weten in. GO BERT!

embargo

'@romanoww, he gelukkig, dan ben ik niet de enige

Guillaumao

'@ Dom Tumoulin.

Onderschat de nr. 2 in de poule niet ;-)

ONCE

Mensen die Contador of Fuglsang of wie dan ook kopman maken snap ik niet. Stel ze stijgen wel boven hunzelf uit en ze worden 1e zullen Froome en Porte er niet veel posities achter finishen. Vice Versa is de kans vele malen groter dat er meer posities tussen zitten

Dom Tumoulin

Haha nee zeker niet. Was alleen een vergelijking met vasnd omdat we aan het begin constateerden dat we nagenoeg hetzelfde team hadden met uitzondering van de 4 namen die ik noemde. Die subpoule ga ik denk ik niet winnen. Geen Thomas en geen 8e sprinter gaat mij opbreken. Hopen op 2 etappeoverwinningen van Wellens + bollentrui :D

renzovandijk

Roglic of Démare is de vraag van vandaag..

Jasperdewaal11

'@ ONCE

Maar je maakt het verschil toch niet door de "veilige" keuzes Porte & Froome kopman te maken?? Tenzij je graag de grijze middenmoot wil zijn

Masterw

Roglic niet denk zal tussen de grote mannen gaan. Dit ivm de bonis en weinige kansen om tijd te pakke

Goozbabs

Dat verschil altijd willen maken, snap ik niet helemaal. Jullie gaan dus geforceerd een andere kopman kiezen, omdat iedereen Froome kiest die 9 van de 10 keer dit wint. Je kiest toch altijd diegene waarvan je denkt dat hij de etappe wint?

Ik denk dat Froome wint, zelfde met 3e etappe Sagan. 4e etappe heb ik fout gegokt en dacht ik weer Kittel (achteraf onlogische keuze met die puistjes en de vorm van Demare).

Maar dat: Je moet de massa niet volgen, klopt van geen kant. Als Froome dus wint hoor je vanavond: Mijn team kan de prullenbak in, tot volgend jaar.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@ONCE: dat had je natuurlijk gisteren ook kunnen zeggen over de mensen die Demare kopman maken ipv Kittel ;) Zoals jasperdewaal ook al zegt, je moet toch ergens het verschil maken en dan is vandaag op zich een leuke gok, omdat het nu nog relatief onduidelijk is wie er het beste bergop zal zijn.

Ik ga overigens zelf "gewoon" voor Porte ipv Contador vandaag. Als Contador echt de beste is, dan maak ik de rest van de Tour nog wel genoeg goed op de mensen die geen Contador hebben..

tvm

Heerlijk om zo vaak de naam van Roglic voorbij te zien komen. Wat een hype is dat zeg! Hij kan meer dan behoorlijk tijdrijden, dat is waar.
Maar bergop gaat hij toch echt te kort komen hoor! Wellicht in een overgangsrit dat hij kans maakt.

Icon

'@TVM,

Ik denk dat het komt omdat hij zijn geld nog moet waar maken. Ik heb zelf die neiging ook namelijk, terwijl ik heel goed weet dat er vrijwel geen kans is dat Roglic top 20 rijdt vandaag. Maar toch zit er steeds in je hoofd, ja maar wat als...

Fundacion Euskadi

'@romanoww: gewoon Contador nemen, die man gaat vandaag alles aan gort rijden

renzovandijk

'@tvm @icon

Misschien hierom? http://www.procyclingstats.com/race/Tour_de_Romandie_2017_Stage_5

Edit: http://www.procyclingstats.com/race/Volta_ao_Algarve_em_Bicicleta_2017_Stage_2

Laatst gewijzigd
vasnd

Bert gaat het hoe dan ook proberen, maar zou me niets verbazen als Froome er de laatste 2 km weer overheen walst. Heb er zin in!

Starlynk

'@tvm: haha inderdaad, dat is dus precies het probleem met dat soort renners nemen en dan zeker voor 2m (voor 500k is het voor mensen vaak nog makkelijker om te denken "ach, gegokt en verloren"). Roglic zal vast nog ergens een keer punten halen, maar geen idee wanneer en elke keer dat je hem opstelt in die etappes waar hij eigenlijk alleen een long shot heeft verlies je punten, tenzij het toevallig net die etappe is.

Persoonlijk zou ik Roglic alleen nog opstellen in die tijdrit en mocht hij echt in de aanval gaan in de bergen, dan nog eens overwegen op te stellen als ik een gokje moet wagen om iemand in te halen in een pouletje. Maar goed, ik heb 'm niet ;)

Pietje Precies

'@Goozbabs, Kittel was een super logische keuze.

Ter ondersteuning: de bookmakers gaven Kittel een ontzettend veel grotere kans op zowel dagwinst als top 3 dan ieder ander. En ook in de matchup vs Démare was hij zwaar favoriet. Démare zagen ze overigens wel als nummer 2 voor de etappe.

Dan kunnen sommigen hier weer met geneuzel aanzetten dat die odds niet altijd kloppen bla bla. Sommige 'kloppen' inderdaad kort na online komen niet, maar alle bookmakers passen hun quoteringen aan op basis van inzetgedrag ((en op betfair exchange spelen nota bene mensen tegen elkaar i.p.v. tegen de bookmaker) en er wordt voor serieuze bedragen ingezet.

Dus hoe de quoteringen kort voor de etappe eindigen is hoe de 'markt van vraag en aanbod' er over denkt. Dan kan het alsnog prima dat je het zelf net iets anders schat, maar no way dat de markt er echt fors naast zit.

Als je constant de grootste kanshebber pakt maak je JUIST het verschil ten opzichte van de menigte. Soms is het natuurlijk lastig te zeggen of dat GC of kopgroep is, maar vandaag absoluut GC.

Ik zou het leuk vinden als Alberto nog een keer goed gaat zijn, maar de voortekenen zijn er totaal niet naar. Helaas schatten de bookmakers Contador vandaag ook vrij laag in (oa ook achter renners als Aru, Fuglsang, Bardet, Dan Martin, etc). Hij was eigenlijk enkel overal beschikbaar vs (de mogelijk kreupele) Bardet. Gelukkig was er 1 bookie waar ik Quintana vs Contador heb kunnen krijgen.

Laatst gewijzigd
daannnnn

Ik moet helaas wel voor Roglic gaan door het uitvallen van al mijn mannen. Moet daardoor Demare al opstellen en dan stel ik liever Roglic op dan ook nog Kittel voor 6 zekere punten.

MarnixBat

Kittel maakt natuurlijk ook nog kans op 10 extra punten indien D Martin wint.

Wollage

Helemaal eens met het verhaal van Pietje Precies over de bookmakers en het juist wel kiezen van Kittel. Demare was echt geen grotere favoriet dan Kittel.

Starlynk

Ok jongens, het idee van een gokje. Stel de volgende stand:

1. Jan 3100
2. Piet 3099

Stel Jan en Piet hebben precies hetzelfde team en het is de etappe op de Champs Elysees en ze kunnen kiezen tussen Kittel en Demare als kopman en stel Kittel heeft volgens de bookmakers 90% kans om te winnen en Demare 10%

Als je Jan bent kies je in deze situatie uiteraard altijd Kittel, maar wie moet Piet kiezen? Juist, Demare. Tuurlijk heeft Piet nog steeds 90% van de tijd meer punten als hij Kittel kiest, maar dan heeft hij ook 0% kans om Jan in te halen, terwijl als hij Demare kiest hij tenminste nog 10% kans heeft om Jan in te halen.

1 2 ... 198 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.