Ik reken er ook op dat Roglic geel pakt, als het niet na de eerste rit is, dan zeker wel in de derde rit. Voor mij is hij een zekerheidje. Heb mijn voorlopige team klaar staan en nu twijfel ik over Calmejane, die zit niet in m'n team maar eigenlijk verwacht ik wel wat van hem in z'n eigen land.
Tom Leezer heb ik een tijdje in mijn poultje gehad, maar uiteindelijk toch niet gedaan omdat ik denk dat hij in het echte hooggebergte tekort komt. Heeft iemand hier al gedacht over Cyril Gautier? Een echte kilometervreter die toch wel weer een aantal keer zal meespringen in de breakaway! 500k
'@Crashtester
Valide punt natuurlijk. Waarom nog een extra QS'er voor vlakke etappes meenemen als je D. Martin al in je team hebt? Echter, er zijn altijd van die etappes die voor 75% in een vlakke sprint kunnen eindigen, maar misschien ook wel eens naar een vluchtgroepje kunnen gaan. In dat soort ritten kan je beter Gilbert dan Dan Martin als 9e man hebben. Van de bergritten die beneden eindigen (en dat zijn er wel een paar) zijn er een aantal 50/50 voor vluchters/klassementsmannen. Gezien het eindschot van D Martin, lijkt Gilbert me daar ook de ideale 9e man om mee op 2 paarden te gokken. Dan wil je dus D Martin én Gilbert. M.a.w. D Martin staat denk ik niet in de weg om Gilbert óók in je selectie te hebben. Zeker niet met de huidige prijs van D Martin.
Zijn geld zeker. In twee echte punchetappes moet hij toch wel 2x aan de voorkant van de top 10 kunnen rijden. De 2x punten uit een verdwaalde overgansrit en mogelijk teampunten zijn dan 'bonus'. In dat geval zou hij best 1 miljoen waard kunnen zijn. Voor enkele alternatieven met dezelfde prijs geldt echter hetzelfde, dus dat is dan een keuze die hij maakt. Verder zijn plekje 19 en 20 in je selectie naar mijn mening heel weinig waard. Renner 1 tot en met 18 zul je verreweg het meeste opstellen. Renner 9 (en vaak ook 8) in je dagselectie wordt in praktijk meestal ook niet gevuld door een renner die sowieso top 10 rijdt. Dus ja, het plekje is hij ook wel waard in jouw voorbeeld.
Kan kung ook de bergen aan ? Of is hij alleen goed in de tijdrit ?
En wat ik opmerkelijk vind, dat ik hier niemand hoor over Tony Martin of Nairo quintana .
Aangezien hier veel kenners zitten over poultjes, heb ik een vraag over een andere poule, waarin je maar 12 renners mag opstellen, zonder budget ? Heeft iemand tips wat de beste keuze is voor deze tour ?
'@TrEb
Dat is inderdaad het scenario waar je op hoopt als je 'm neemt. Niet 100 procent onwaarschijnlijk, maar ook zeker geen zekerheid.
@Jdewaal
De bedoeling is dat je dat zelf bedenkt, niemand kan het weten. Als jij naar een quasi connaiseur hier gaat luitseren, dan baal je achteraf dat je niet gewoon zelf verkeerd hebt gegokt..dan was het tenminste nog je eigen gok. Het is maar een spelletje (al lijkt dat af en toe niet zo als je de berichten elkaar in razend tempo ziet opvolgen :P), durf te spelen. Dit forum is bedoeld om met elkaar van inzichten te wisselen, niet om gewoon maar naar inzichten te vragen.
En wat betreft je vraag over de budgetloze poule voor 12 man is het wel van belang dat je een puntentelling erbij zet anders kunnen we nog weinig zinnigs zeggen he mbt verdeling sprinters/ AK mannen. Sommige spellen zijn nogal top heavy als het op eindklassement aankomt.
Maar ik zie er de lol niet van in waarom je het voorgekauwt zou willen krijgen, het is toch juist de fun dat zelf uit te zoeken?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.