'@Once, als Démare echt zoveel meer zekerheid op een goede klassering (top 3 / top 5) zou zijn dan Kittel, zou de matchup tussen beide niet 65% vs 35% zijn in het voordeel van Kittel. Daarnaast zou de kans op Démare top 3 dan groter zijn dan de kans van Kittel op top 3.
Knappe zege van Aru, best een groot gat gepakt ondanks dat het daarachter nauwelijks stil viel. Uran fijn voor Scorito, kom zo in ieder geval boven de 99%.
Jawel, maar als het daadwerkelijk zo vaak zou gebeuren dat Kittel buiten de top-8 zou eindigen, dan zou ie:
- Ten eerste niet zo extreem favoriet zijn voor de ritzege
- Ten tweede qua to win weliswaar favoriet zijn, maar qua top-3 een lagere kans krijgen dan bijv. Démare
- Ten derde qua to win weliswaar favoriet zijn, maar in de matchup vs Démare bijna 50/50 of de underdog zijn.
Wat snap jij niet aan het feit dat de bookies (en dus de markt van vraag en aanbod) Kittel 65% gaven om voor Démare te eindigen & 35% het omgekeerde?
Daarnaast stel Kittel wint tweemaal, één keer 3e en één keer 10e. Das 162 punten.
Ook al wordt Démare dan driemaal 3e, dan nog pakt ie minder punten.
Bovendien Kittel laat praktisch nooit lopen, heeft ie ook deze Tour weer tweemaal laten zien.
Maar goed, ik hou erover op. Eigenlijk moet ik suboptimale keuzes van anderen enkel toejuichen.
Prachtig van Aru! Ik dacht weg te zakken na vandaag, maar ik stijg zelfs iets. Bijna top 100 weer. Als die sprints nu eens normaal verlopen, dan kan ik best nog een tijdje tussen de echte mannen poolen. Toch verwacht ik nog er doorheen te zakken. Het is ook nog even afwachten hoe mijn sprintploeg op het ontbreken van Sagan reageert.
Mooie koers vandaag.
'@Pietje Precies,
Wat snap je er niet aan dat Scorito echt wat anders dan een 1-op-1 bet bij een bookie?
Een Demare die altijd vlak achter Kittel finisht en 1 keer een stuk beter is (zeg 12 plaatsen beter). Is voor je Scorito poule beter.
Daarbij, ik denk dat een hele hoop mensen (waaronder ik) een stuk minder waarde hechten aan die bookies dan (naar het lijkt) jij dat doet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.