Je snapt het nog steeds niet. Daarnaast een mooi staaltje rekenwerk om kittel 4 keer te laten sprinten en demare voor het gemak 3x. Dat is precies het omgekeerde waar ik het over heb.
Kittel is wat gepolariseerder dan demare of sagan. Hij heeft een probleem met positioneren dus is de kans groter dat hij er eens niet bij zit. Daarnaast zal hij ook vaker winnen ja. Maar we hebben het over een spel als scorito. Niet een to win
'@Icon
Je voorbeeld dat Kittel er een stuk achter finished is onzin. Als bij Demare de rest van zijn ploeg op de grond ligt en hijzelf zoveel snelheid verloren heeft dat hij een flink gat heeft voor zich was hij er ook nooit meer bij gekomen. Pak een voorbeeld waar Kittel slecht gepositioneerd zat en toen liet lopen. Dan heb je een argument.
'@Christidoc,
Ik geef het toe, ik heb ze ook niet zo allemaal zo op een rij. Maar na ff snel zoeken: https://www.youtube.com/watch?v=QZfYWLeXKD8
BTW, ik zeg ook niet dat Kittel snel laat lopen(ik zou het niet eens weten). Maar wilde vooral ONCE zijn beredenering onderschrijven, dat een renner die wat sneller laat lopen of af en toe gewoon geen uitslag rijdt echt minder is dan iemand die altijd derde wordt.
Aru en EBH er op zaterdag uit halen om Valverde toch te kunnen behouden.. het zal me waarschijnlijk de hele tour blijven achtervolgen.Vooralsnog nog op 98.7%, maar dat zal waarschijnlijk wel wat minder gaan worden.
Hoop overigens wel dat hij deze grinta behoudt voor de komende weken. Dan kunnen we tenminste nog een paar mooie koersen zien. De hele dag wachten op een korte klim/sprint is wel een beetje zonde natuurlijk.
Voelde als een waardeloze etappe voor mijn team, maar toch weer wat gestegen. Prima dus en mijn team zit vol met diesels, dus die derde week gaan de punten pas echt binnenstromen :p Zonder gekheid, koppositie in de vriendenpoule enigszins geconsolideerd. Alleen de valsspeler met Froome is wat ingelopen, maar die heeft geen Aru, dus dat viel nog mee. In de algemene poule blijft het een kansloos verhaal zonder Sky, maar op een of andere manier toch weer wat gestegen. Ben benieuwd of Dan Martin het dit keer wel vol kan houden.. Heb hem altijd in mijn team en dan zakt ie er toch weer hopeloos doorheen in de laatste week. Dit keer niet in mijn team, maar hoop echt voor hem dat ie een keer top 5 kan rijden :) Voor de rest alleen Yates die me pijn kan doen, maar moet ook nog zien of die het 3 weken volhoudt...
Vandaag top 5 + Meintjens, Fuglsang, G Martin en Buchmann. 332 punten en zo opgeklommen naar de algehele 130e plek. Voor morgen mijn overgebleven 7 sprinters + Froome (13 punten) en D Martin (8 zekere punten + evt 10). Aru zou ook kunnen met 12 zekere punten. Andere twijfel is Demare of Kittel als kopman.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.