Tour de France Scorito

1 2 ... 202 ... 283 284
Papa Bart

Na het in duigen vallen van mijn spelletje dit jaar door de bekende uitvallers (had ze allemaal), plus natuurlijk het bijna plichtmatig verkeerd kiezen van kopmannen, beloof ik jullie dit: ik zal een verbeten achterhoede gevecht leveren. Dat kan ik, omdat ik nog zo weinig keuzes kan maken dat ik dat bijna niet fout kan doen :-) heerlijk spel!

Dom Tumoulin

Sta nu op 99,5%. Wellens die de bollentrui pakt gaat mij de eindoverwinning opleveren!

vasnd

Van 33 naar 14 algemeen. Met een bergteam zonder Bardet, Majka, Contador, Quintana nochtans!

Met Aru, Martin, Froome, Porte, Uran, Meintjes, Fuglsang, Demare, Buchmann alles in de punten.

@Dom Tumoulin
Uran doet het vandaag uitmuntend tov Majka. Puntje voor mij ;).

Laatst gewijzigd
snoek1974

'@ de Nescafé

Het zegt het al teampunten , dus bij goed presteren van een teamgenoot qua trui .

Het vreemde is dat ik morgen meer punten krijg voor Thomas als nr 2 dan voor nr 1 Froome

Lage rugpijn

'@vasnd: Ja, als je die 4 had zou je die andere niet kunnen hebben....Ik begrijp even niet wat daar bijzonder aan is?
Wel gefeliciteerd met je prestatie natuurlijk!

IL DON

'@Zadelpunt,
Ja, haha. Graag gedaan, hoor. Ik rijd graag op kop voor je (zoals je merkt) :D

Maar niet stiekem mij op het einde gaan inhalen he..

DeNescafe

Dat is precies wat ik zeg snoek. Dat het op zich vreemd/onlogisch is dat je meer punten krijgt voor Thomas. Enfin, duidelijk zo denk ik.

vasnd

'@lage rugpijn
Even vergeten dat Aru natuurlijk meestal de man was die geslachtofferd is door de mensen met de bovengenoemde namen. Het zijn grote namen, onwennig om ze niet als uitgesproken favorieten te zien.

RubenVB

Wat mij trouwens wel verbaasde was het feit dat EBH in de kopgroep zat. :-/

Ik had verwacht dat hij nu de sprintkopman van Dd zou zijn. Misschien is hij dat ook, maar dit was geen logisch keuze. Ben benieuwd wat voor gevolgen dit heeft voor morgen.

Nielsbax

Ben Swift op twitter: ''Not the best night sleep but could have been a lot worse. More stiff in the muscles then cuts which is a good thing. Hopefully will spin out''

Starlynk

Hij sprintte gewoon mee bij de tussensprint, dus neem aan dat ie morgen ook gewoon meesprint.

elstupidoloco

Even aan iedereen de vraag of ze morgen weer Demare op de trui willen zetten. Dan kan ik gewoon Kittel nemen

Dom Tumoulin

'@vasnd Ja Uran zat daar toch prima bij! Hopen voor mij dat het bij deze etappe blijft.

Pantano

Hoe zit het morgen met de punten voor de groene trui? Blijft Demare in het groen als Kittel 1ste wordt en Demare 2e of 3e?

Pietje Precies

'@Once, excuses ik bedoelde natuurlijk 4x derde. Dan 2 punten minder. Had je wellicht zelf ook al ingevuld.

Verder zie ik jullie punt ook wel. Maar heb je toevallig ook iets van bewijs dat Démare daadwerkelijk zoveel 'constanter' is dan Kittel?

Mijns inziens laat Kittel namelijk zelden tot nooit lopen, ook niet als ie slecht zit. Enkel als de aankomst te lastig is, maar da's natuurlijk een ander verhaal. Hij zit denk ik wel vaker dan Démare slecht. En geloof dan ook best dat er meer verloop zit in zijn uitslagen, maar zoals gezegd is dat tot op beperkte hoogte ook toegestaan omdat ie dat in de andere etappes waar ie wel goed zit compenseert.

Anyway, leuke discussie. En favoriet in de match-up bij de bookies betekent inderdaad zeker niet automatisch ook een betere scorito-keuze. Drie keer 1 plek hoger en 1x 20 plekken lager levert je immers per saldo minder op. Echter hebben we het niet over de nummer 7 en 8 waar het verschil maar 2 punten is. De puntentelling loopt aan de top het hardst af. En zoals gezegd, hoeveel plekken eindigt Kittel nou echt lager wanneer ie slecht zit?

Initieel begon ik de discussie puur omdat ik het erg flauw vond dat mensen zichzelf achteraf even op de borst kwamen kloppen, nadat een (in mijn ogen) verkeerde keuze goed was uitgepakt... maar ja das ook een beetje mens eigen om vooral dan te posten.

Zie nu het Youtube filmpje, is denk niet echt een goed voorbeeld. Commentator maakt een opmerking over de lastige finale en ik zie nergens Kittel bewust laten lopen, was denk gewoon van niet kunnen (op een lastige aankomst?). En in een kleine koers i.p.v. de Tour. Als we het over Greipel zouden hebben, zou ik het helemaal eens zijn en qua Scorito-kopman was Sagan in het verleden altijd een verstandigere keuze dan Kittel. Maar volgens mij laat Kittel echt zelden lopen.

Laatst gewijzigd
Nielsbax

gegarandeerde punten voor morgen:
D.Martin = 8 (+ mogelijk teampunten Kittel)
C.Froom = 13
Aru = 12
mooi om lege plekken te vullen.
of gaan Fuglsang en Avermaet morgen in de top 20 eindigen?

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

Ik ben trouwens bang dat Aru ook uit de tour wordt gezet. Hebben jullie de beelden ook nog een keer bestudeerd? Aru week herhaaldelijk van zijn lijn af EN zwaaide nog meer met ellebogen dan Sagan

nasibal

'@Ruben

Zou me niets verbazen als EBH in de kopgroep zat voor de tussensprint. Zeg niet dat hij favoriet is voor het groen, maar met het wegvallen van Sagan ruiken er een hoop natuurlijk hun (unieke) kans.

De Bezemwagen

Twijfel voor morgen tussen Boudat, Bevin en Zabel voor de laatste plek in mijn team. Iemand nog advies?

snoek1974

'@ bezemwagen zou je 9de plek invullen door een klassement renner

RubenVB

'@Nasibal daar zat ik naderhand ook aan te denken. Ik denk alleen niet dat hij verwacht had dat het tempo zo hoog zou liggen haha.

De Bezemwagen

'@snoek1974 het gaat om een ander spel waarbij de hoogste klassering (Bevin, Boudat of Zabel) van belang is morgen.

WCEendT

'@Bezem
Boudat.

gesink/dekker

De vraag gaat eigenlijk zijn, verwacht je Boudat of Petit of beide? Als je Petit verwacht ik niet dat Boudat top 20 rijdt. Zabel kan dat wel. Vandaag in de tussensprint bleef hij ook doorrijden om punten van Demare af te snoepen

Pantano

Lees op twitter over Swift dat hij de hele dag af heeft gezien na zijn valpartij. Denk dat ie morgen nog niet genoeg is hersteld om fatsoenlijk mee te sprinten eerlijk gezegd.

1 2 ... 202 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.