Na het in duigen vallen van mijn spelletje dit jaar door de bekende uitvallers (had ze allemaal), plus natuurlijk het bijna plichtmatig verkeerd kiezen van kopmannen, beloof ik jullie dit: ik zal een verbeten achterhoede gevecht leveren. Dat kan ik, omdat ik nog zo weinig keuzes kan maken dat ik dat bijna niet fout kan doen :-) heerlijk spel!
'@Once, excuses ik bedoelde natuurlijk 4x derde. Dan 2 punten minder. Had je wellicht zelf ook al ingevuld.
Verder zie ik jullie punt ook wel. Maar heb je toevallig ook iets van bewijs dat Démare daadwerkelijk zoveel 'constanter' is dan Kittel?
Mijns inziens laat Kittel namelijk zelden tot nooit lopen, ook niet als ie slecht zit. Enkel als de aankomst te lastig is, maar da's natuurlijk een ander verhaal. Hij zit denk ik wel vaker dan Démare slecht. En geloof dan ook best dat er meer verloop zit in zijn uitslagen, maar zoals gezegd is dat tot op beperkte hoogte ook toegestaan omdat ie dat in de andere etappes waar ie wel goed zit compenseert.
Anyway, leuke discussie. En favoriet in de match-up bij de bookies betekent inderdaad zeker niet automatisch ook een betere scorito-keuze. Drie keer 1 plek hoger en 1x 20 plekken lager levert je immers per saldo minder op. Echter hebben we het niet over de nummer 7 en 8 waar het verschil maar 2 punten is. De puntentelling loopt aan de top het hardst af. En zoals gezegd, hoeveel plekken eindigt Kittel nou echt lager wanneer ie slecht zit?
Initieel begon ik de discussie puur omdat ik het erg flauw vond dat mensen zichzelf achteraf even op de borst kwamen kloppen, nadat een (in mijn ogen) verkeerde keuze goed was uitgepakt... maar ja das ook een beetje mens eigen om vooral dan te posten.
Zie nu het Youtube filmpje, is denk niet echt een goed voorbeeld. Commentator maakt een opmerking over de lastige finale en ik zie nergens Kittel bewust laten lopen, was denk gewoon van niet kunnen (op een lastige aankomst?). En in een kleine koers i.p.v. de Tour. Als we het over Greipel zouden hebben, zou ik het helemaal eens zijn en qua Scorito-kopman was Sagan in het verleden altijd een verstandigere keuze dan Kittel. Maar volgens mij laat Kittel echt zelden lopen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.