Tour de France Scorito

1 2 ... 216 ... 283 284
DeNescafe

'@lage rugpijn

Waarom toch dat gezeur over geluk? Misschien moeten we daar eens mee ophouden.
Het is een koers van 3 weken en je weet van te voren dat er enkele of meerdere renners uit je team gaan vallen.
Natuurlijk speelt geluk een (grote) rol, maar het hierop anticiperen door het selecteren van prijs/kwaliteit technisch gezien de beste renners, kan geluk aardig weg balanceren. Iedereen heeft geluk en pech.
Dat wil niet zeggen dat de grootste wielerkenner automatisch de nummer 1 wordt, want sommige factoren kun je helaas niet op anticiperen. Echter, we weten allemaal dat als de strijd op het scherpst van de snede is, er onverwachte dingen gaan gebeuren. Degene die wint is in mijn mening degene met én veel wielerkennis, én geluk dat hij/zij de juiste gokken heeft genomen. Dat geldt niet alleen voor de scorito poule, dat geldt voor alle poultjes en sport weddenschap. En dat is van te voren duidelijk.

Enfin, mooie koers gezien vandaag. Had het Barguil wel gegund moet ik zeggen. Hopelijk valt het mee met Porte, want man man man, die ging hard op zijn smoel...

IL DON

Oei, mijn daling gaat nu inzetten met Scorito. Ik heb uiteraard Porte, Majka en Demare. Een klein gelukje is dat ik Rolland had opgesteld, waarmee ik nog wat teampunten krijg voor Uran. Maar er zijn natuurlijk mensen die geen Porte hebben (of Majka en Demare) en wel Uran hebben. Die gaan de komende (berg)etappes zwaar over me heen denderen. Nu zak ik van 62 naar 80, dus voor nu valt de schade nog mee. Maar ik hoop wel dat ik top 500 en top 1000 nog kan halen. De Tour blijft een loterij met al die valpartijen, elk jaar vallen de renners letterlijk weg. Dat is toch altijd weer jammer.

Klootje Kriekeljon

Tuurlijk moet je mazzel hebben. Tis een loterij. Maar tis nog steeds kennis dat je doet winnen, niet mazzel.

Lage rugpijn

'@ pietje precies en desnescafe:
Kletsverhaal. Natuurlijk moet je iets van basiskennis mbt de koers hebben, ong 20% en 80 % is mazzel. Helemaal niet erg want dat is het kenmerk van sit soort pouletjes.

Lage rugpijn

'@ klootje: Niet mee eens. Het is kennis dat ervoor zorgt dat je relatief hoog eindigt en het geluk zorgt ervoor dat je ook daadwerkelijk nr 1 wordt. De winnaar zal altijd zeggen dat het kennis is en de verliezer stelt dat hij pech heeft.
Zo komt ook iedereen hier melden dat hij " op het laatste moment een renner heeft gewisseld of kopman heeft gemaakt" ...Dat is dus een gebrek aan kennis?

wesley1983

'@ildon: jouw vergelijking Porte-Uran had ik al na dag 1 met Valverde-Matthews om sprintploeg te versterken. Ochja na vandaag Porte, Thomas en wss ook Majka kwijt, ik kan het helemaal schudden nu, enkel nog proberen eerste te blijven in vriendenpoule is de boodschap.

barcasportz

Inderdaad lage rugpijn

Pietje Precies

Echt onzin. Misschien is 25% wielerkennis, 60% parcours & puntentelling kennis (want door allerlei previews, bookmakers, PCS wordt wielerkennis steeds minder belangrijk) en 15% geluk. En dan heb ik het over je kans om écht hoog te eindigen.

Want als je poule goed in elkaar steekt eindig je zelfs met pech altijd bij de beste 10% op Scorito.

Het is puur de trade-off die je vooraf maakt. Ga je voor solide hoog eindigen (en dus back-up renners) of ga je voor kans op écht hoog eindigen (en spreid je meer qua type renners om potentieel overal goed te kunnen scoren etc). Voor optie 1 pak je een extra GC voor een paar miljoen, voor optie 2 pak je een tijdrijder of aanvaller voor dezelfde prijs, etc.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Ja precies, puntentellingkennis. Das ook kennis.

barcasportz

'@pietje en de mensen op dit forum zorgen er weer voor dat kennis van puntentelling en parcours vrijwel niet meer nodig is :(

wesley1983

Eens met lage rugpijn

vasnd

Thomas is toch wel het voorbeeld van randomness in dit spelletje.
Scoort tegen verwachting in zeer hoog in het begin en nu valt hij uit. Allemaal los van elkaar door minimaal 1 persoon juist voorspeld (geldt voor elk scenario) maar deze situatie specifiek had niemand aan zien komen.

Edit: conclusie: élke situatie is wel door íemand voorspeld, en die kan dan popiejopie slim gaan lopen doen.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Nou dan laat ik voortaan een aap Scorito invullen. Net zoveel kans als het toch vooral geluk is.

Dumoulist

Hopelijk kan ik nog 9 renners opstellen in Parijs... Vandaag voor mij Porte, Thomas en Demare weg en Majka en d. Martin zwaar gehavend.

Pietje Precies

'@barcasportz, klopt. Anderzijds komen er iedere ronde weer een hoop fraaie discussies op tafel + heb ik hier zelf in het verleden ook een hoop geleerd qua puntentelling in combinatie met dat je in het begin van iedere deelname weer wat leert.

Blijkbaar vind je het zelf hier stiekem ook best leuk gezien het feit dat je vrij frequent post (en dus denk ook alles meeleest) :)

Klootje Kriekeljon

Maar ik sta 62ste algemeen trouwens, maar in de wielerflits poule sta ik 31e. Kortom hier zijn wel de echte bazen van Scorito aan het werk..

Als geluk de allergrootste factor is, zou je dit hierboven ook niet zien toch?

Niet zo bescheiden wielerlflitsers, jullie hebben er gewoon kijk op.

Laatst gewijzigd
barcasportz

'@pietje

Mwa niet echt leuk om mee te lezen (eerder een marteling door de 99,9% onzinberichten en zogenaamde zekerheidjes als buchmann (wceendt) martin, sagan, porte, majka etc) , maar wellicht handig voor die 0,1% aan nuttige info/gouden bronnen die hier als warme broojes worden gedeeld met concurrenten.

In de vuelta ga ik dit forum dan ook mijden, heb er vertrouwen in dat mijn kennis minstens evenredig is aan die van een nasibal en t scheelt natuurlijk ook een hoop tijd om die 0,1% nuttige info te filteren uit 150 bladzijden. Dan verspil je eigenlijk een dag in je leven mijn inziens.

Lage rugpijn

'@ klootje: Tja, misschien was die aap niet zo dom geweest om aru kopman te maken ipv uran?

barcasportz

'@klootje

Niet meer dan logisch toch dat in de WF poule hoger staat in vergelijking met andere poules :O

Op deze site/dit forum waar de tips je om de oren vliegen en men samen hun team probeert samen te stellen ;)

Pietje Precies

'@barcasportz, dan rot je toch gewoon vanaf nu al op? Klinkt als voor beide partijen een stuk aangenamer als het hier allemaal echt zo'n kwelling is....

@lage rugpijn, een verstandige aap had Froome kopman gemaakt.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Vooraf gekozen voor combinaties Froome-Thomas (pakte heel goed uit) Sagan-Majka-Buchmann. Dit om zoveel mogelijk keuze te hebben in het opstellen per etappe. Porte gekozen boven Quintana omdat hij al giro gereden had en boven Contador omdat het over and Out is met hem qua ronde winnen. Valverde heeft al vorige jaren bewezen dat je hem altijd in je ploeg moet hebben. Alles valt tegen nu, heeft dit dan te maken met kennis of geluk.

barcasportz

'@pietje

Kan wat normaler gezegd worden he.
Maar kga mn tijd niet langer verspelen idd.
Had trouwens Froome als kopman ;)

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@ pietje precies: Natuurlijk kan barca oprotten maar omgekeerd kan natuurlijk ook , jij rot op en dan wordt het voor hem weer leuker hier...Yin yang.

RubenVB

Porte en Demare kwijt.

Uran fiets mij de top 500 in. Wat een baas. Als hij dit volhoudt is hij het koopje van deze Tour.

Jongens, je kan niet altijd alles goed kiezen. Of je nu wel luistert naar iemand anders of niet. Het is beide kanten op je eigen verantwoordelijkheid. Gisteren voor aanvallers gekozen ipv Meintjes en Buchmann. Dat scheelde mij heel wat puntjes. Lekker achteraf afgeven is makkelijk en je verantwoordelijkheid afschuiven.

WCEendT

Beetje kansloos weer :).

1 2 ... 216 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.