Tour de France Scorito

1 2 ... 217 ... 283 284
Pietje Precies

'@Wesley, beide.

Geen idee meer wie, maar lang geleden werd hier door iemand al zeer terecht aangemerkt dat je voor teamgenootpunten tweemaal kans hebt op pech. Namelijk de renner zelf en de teamgenoot die punten moet gaan pakken kan iets overkomen. Niet te veel op bouwen dus.

Anyway, Sagan is iedereen verloren. Thomas was een twijfelachtige keuze op voorhand. Porte was een logische keuze (en zal bijna iedereen over Quintana en Contador hebben verkozen). Valverde en Majka heb je een boel pech mee. Buchmann zijn eigen kansen nemen nu toe, dat is netto wellicht zo verkeerd nog niet (vergeleken met scenario van Sagan en Majka beide nog in koers). Had je Démare of Ion ook?

Laatst gewijzigd
christidoc

Op iedereen die loopt te zeuren over de meest gelukkige bovenaan, de nummer 1 van Scorito had Thomas, Sagan, Izagirre en Demare. (En ook Majka en D.Martin) Nummer 2 ook 4 uitvallers + Majka en D.Martin. Nummer 3 ook 4 uitvallers en D.Martin. De hele top heeft al meerdere uitvallers. Gooi het niet daar op dat je het slecht doet.

wesley1983

'@Pietje: demare wel, ion niet. Kan je wel zeggen heb nooit getwijfeld over mijn ploeg toen die klaar was en zou terug hetzelfde doen!

kevinraar

ik heb nog 14 renners over hoeveel hebben jullie er nog over?

Klootje Kriekeljon

LR, daarom :D

Barcasportz, maar ook in de spellen met subleagues waar weinig tot geen inhoudelijke discussie waren staat WF toch echt bovenaan! En bij de Giro ook, en vorig jaar idem. En ga zo maar door. Er zitten hier gewoon een hoop relatieve kenners, de echte cracks.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Da's altijd een goed teken Wesley, al is een beetje twijfel vaak wel verstandig. Voorkomt dat je te geobsedeerd bepaalde keuzes maakt.

Maar als je andere keuzes verstandig waren sta je denk ik nog steeds best hoog, immers heeft Thomas zijn prijs er al wel behoorlijk uitgehaald lijkt me zo ;)

Nog niet aan bod gekomen, maar geluk met hoeveel etappes daadwerkelijk in een sprint eindigen of naar GC-mannen gaan is ook erg bepalend. Tevens ook tot op bepaalde hoogte een kwestie van goed inschatten.

Laatst gewijzigd
vasnd

'@christidoc

Ik ben die nr 3. Heel erg veel geluk speelt mee hoor. Dat bepaalt voor 100% of je top 100 of top 10 staat. Voor hetzelfde geld vallen mijn Aru en Uran en dan is het voor mij klaar.
Ik denk dat het gemis van Demare en Sagan weinig verschil maakt. Die 2 heeft zo'n beetje iedereen in de top 100 wel.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Zo.... De eerste 8 punten voor Roglic zijn binnen. Bijna de 2 miljoen al waard ;)

Hopen dat ie door blijft gaan voor de bollen nu!

kevinraar

ik ben sagan porte van emden gesink valverde en izagirre deze tour al kwijt wie heeft er ook mal 6 eruit of zelfs 7 of 8?

Lage rugpijn

'@ christidoc barca en de anderen: Nog 1 keer. Natuurlijk speelt kennis een rol en op dit forum komen over het algemeen lieden die de koers volgen. Met die kennis is de kans groot dat je bij de bovenste 10 % belandt maar het verschil tussen nr 1 en pakweg nr 1000 in scorito is niet zozeer een verschil in kennis maar een kwestie van geluk. @ christi: Die uitvallers zeggen niet zoveel want die renners had iedereen. Het gaat mij ook niet om afgunst ofzo want ik sta er nog prima voor alleen laten we onszelf nou niet al te serieus nemen. Het verschil tussen winnen en verliezen kan al zitten in het feit dat porte ipv martin uran meeneemt bijvoorbeeld.
Dit is van een andere orde dan conta en quint meenemen want daar zijn vooraf al genoeg twijfels bij.
En als laatste: De winnaar heeft natuurlijk altijd terecht gewonnen.

Pipi112

Met een beetje geluk kan ik nog 9 renners opstellen als we in Parijs aankomen :)
Wat een slachtveld vandaag weer.

Klootje Kriekeljon

LR, daar kan ik het helemaal mee eens zijn.

kevinraar

lage rugpijn ik sta 14000 waardoor komt dat ? door pech dat ik al 6 renners kwijt ben?

Laatst gewijzigd
LutsenkoFan

Izaguirre, Valverde , Sagan, Porte en Demare nu kwijt.

4 daarvan heb ik niks aan gehad.

Leremo

'@Lage rugpijn, ik ben het deels met je eens, maar aan de andere kant, het uitvallen van renners die iedereen heeft, heeft wel degelijk gevolgen, zo kunnen renners die normaal gesproken achter een Porte, Sagan, Demare, Thomas, Valverde eindigen hierdoor een paar plekken in een etappe opschuiven en ook in een geel/groen klassement. Een Benett wordt bijvoorbeeld nu 7e, met mannen als Porte, Thomas en Valverde was hij dan 10e geworden....

Zadelpen

Ik verbaas me heel erg dat Thomas hier zo onderschat wordt. Wordt zelfs een toevalstreffer genoemd. Daar snap ik niks van. Zat als een van de eersten in mijn ploeg. Heeft mij totaal niet verrast dat die veel punten haalde in het begin. Heeft niks met toeval te maken. Meer met een dijk van een TT, een hele goede ploeg, de absolute top favoriet aan zijn zijde en kan zelf ook nog eens mee in zowel punch als berg etappes.

Ja inderdaad, heel gek dat die veel punten scoort....

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@ leremo: Daar heb je gelijk in. Ik reageerde op iemand anders maar wat jij stelt klopt natuurlijk en is een extra bewijs van de geluksfactor.

@ kevin: Moeilijk te zeggen want ik ken je hele ploeg niet. Je hebt zeker ook pech maar persoonlijk vind ik gesink, izag en v emden ook niet de beste keuzes.

Lage rugpijn

'@'zadelpen: Met je eens. Ik vind het selecteren van thomas ook zeker een goeie keuze. Heb hem zelf opnhet laatst gewisseld voor roglic en dat is dan ook geen pech voor mij maar gewoon slecht denkwerk.

Klootje Kriekeljon

Zadelpen klopt! En niet de eerste keer dat die in de eerste Tourweek een berg punten pakt.

WCEendT

Gedaald van plek in de top 1500 naar plek net buiten de top 3500... rampzalige dag, snel maar weer naar de sprint etappe's toe!

Zadelpen

Nog even over Thomas. Dat die 'uitviel' uit de giro was mijns inziens niet omdat die zo slecht was, maar juist omdat die nog hartstikke goed was. Ondanks die aanrijding. Die van Sky dachten, wacht eens even..... Thomas hier kansloos mee laten doen, of een schaduwkopman in form in de tour erbij.

Eigenlijk toen die 2de werd in de giro TT, en de dag er na de giro uit stapte, selecteerde hij zichzelf reeds mijn tourploeg in.

Maar ok, anderen kijken hier wellicht anders tegen aan. En uiteindelijk had je hem misschien beter niet kunnen nemen, want hij zit nu op de eerste hulp.

Maar helemaal toeval? Mwa... dan doe je de ongelukkige Thomas kiezers toch te kort denk ik.

Laatst gewijzigd
Wollage

Dat klopt niet helemaal wat je zegt zadelpen. Thomas heeft volgens mij na die ITT nog enkele (berg)ritten gereden, waar die de besten bergop niet kon volgen. Nu laat je het overkomen dat die daar nog steeds super goed was, wat niet het geval was.

wesley1983

'@Zadelpen: helemaal mee eens, zelfde mening waarom ik hem meenam en heeft vorige tours al bewezen wat hij van waarde was voor Froome, maar dacht echt dat het nog beter ging zijn dit jaar dan de voorgaande jaren. Zal het anders stellen, moest het Froome zijn die daar lag, denk ik dat hij zonder problemen het kopmanschap kon overnemen.

wesley1983

'@Wollage: spreek je nu enkel over etappe 5, waar hij 20 seconden na Froome en Porte binnenkwam?

Zadelpen

Hij heeft na de tt nog een paar dagen mee gereden, dat klopt.

1 2 ... 217 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.