Tour de France Scorito

1 2 ... 218 ... 283 284
jsprunk

Thomas was ook één van de eersten die mijn team haalde, maar is er na research (en menigen op dit forum) uit gegaan. Route du Sud was dramatisch, hij had motivatieproblemen en gaf zelf vorige week aan niet zo goed te zijn als voor de Giro.
Hetzelfde overkwam me met Jungels in de Giro: misschien moet ik gewoon stoppen met me inlezen vooraf en vertrouwen op mijn gevoel/inzicht.

wesley1983

'@zadelpen: ja in die sprintetappes was die wel barslecht he 😂😂😂

Lage rugpijn

'@'wesley en zadelpen: Ik denk dat wollage op de giro doelt.

fringale

Gitzwarte dag voor m'n ploeg, alsof het noodlot er zich mee gemoeid heeft. Thomas en Porte uit koers, Majka fel gehavend en D. Martin die tijd en plaatsen verliest...en zoals zovelen ook Demare kwijt. Samen met Valverde en Sagan is dat zowat de helft van m'n budget dat eraan is. Anderzijds, Richie Porte, hoe klein was de kans dat die 3 weken zou recht blijven ? Thomas lijkt ook de fakkel van VDB overgenomen te hebben.

nasibal

Kom net van de Chat af. Uiteraard ook zelf naar boven gefietst, wat een ellendig ding is dat.

Vanavond in het hotel maar eens rustig de aftermath en mn scorito checken. Dat het een bende is wordt me iig wel duidelijk uit alle verhalen haha.

Zadelpen

Dat begreep ik er wel uit Lage. Maar als jij 2de wordt in een giro TT, dan ben je prima in orde hoor. Althans, daar ben ik vanuit gegaan.

Laatst gewijzigd
FC Bal in de Sloot

Als maar ook een wielrenner na vandaag nog durft te rijden is ie kneťtergek. Jezus! Ik kijk veel sporten maar wat ik vandaag heb gezien slaat nergens op. Voor hetzelfde geld kunnen froome bardet uran martin en porte nooit meer lopen. Wat een ongelofelijk zieke crash.

Dan ook nog gesink met die mori die het uitschreeuwde. Majka ook op zn bek gegaan. Thomas...

En dan nog te Bedenken dat ze een scheintje verdienen als je het vergelijkt met voetballers en basketballers.

christidoc

'@Lage rugpijn en vasnd
Geluk speelt zeker een grote rol als je gaat vergelijken met mensen die ongeveer evenveel wielerkenner zijn als jijzelf. Maar als je nu laag staat, 10000+ ofzo, dan heb je ook wel echte fouten gemaakt.

Maar hoe schatten jullie nu Uran in je team in? geluk of kunde? half om half? 60% kunde, 40% geluk?

Edd1e

Thomas is ook zo'n achteraf geval. Wint Roglic de tijdrit dan zegt ook iedereen zie je wel en nu is het een miskoop.

Ik had Thomas er ook in staan in het begin, maar na een slechte Route du Sud is 2 miljoen veel voor een onzekere renner die normaal gesproken deze tijdrit niet wint.

FC Bal in de Sloot

Kreuziger niet opgesteld wordt ie gister 4e. Rolland de Gendt felline pakken geen punten

Zadelpen

Ik denk dat het nog te vroeg is om dat te beoordelen christi. De renners die nog wel mee doen, kunnen ook nog pech krijgen, ziek worden, vallen ed. We zijn pas een week onderweg. Je zou het haast niet zeggen, want je leest veel dat het een saaie tour is. Maar man, wat is er veel gebeurd deze week.

Laatst gewijzigd
vasnd

'@christidoc
Dat ie z'n 1m waard zou zijn kunde. Via klassement of na matig rijden via de aanval. Want in de Dauphiné kwam hij sterk naar voren.
Voor de rest moeten we nog zien, Parijs is nog ver. Als hij hoog eindigt dan is dat een beetje van beiden. Je hoopt er op.
Een alternatief als Ulissi had geen klassementskansen bv en paste minder goed in mijn team.

Lage rugpijn

'@ christidoc: Ik heb uran niet en daar had ik allerlei goede redenen voor en nu lijkt jet dat ik hem beter wel had kunnen nemen:-).
Ik feliciteer iedereen die hem wel heeft en die mogen van mij ook best zeggen dat het kunde is maar als ik eerlijk ben waren er volgens mij wel 25 gelijkwaardige keuzes voor uran. Ik heb ulissi vorig jaar geselecteerd en die won toen volgens mij 2 etappes , was gewoon mazzel:-).

Klootje Kriekeljon

vasnd, yup. En voor wat het waard is: wat interviews gelezen dat ie veel meer ok was voor deze Tour dan vorige jaren. En hernieuwde motivatie gevonden had. Ook volgens ploegleider.

Lage rugpijn, mwah. Ik gaf vooraf bijv. nog aan dat ik maar over 1 ding twijfel had en dat waren de miljoeners. Wilde er wel 5 van de misschien wel 7 kiezen die allemaal iets voor zich hadden spreken. Dat je dan uiteindelijk toch voor Uran gaat boven al die anderen.. zeg jij het maar wat dat is.

Laatst gewijzigd
Sonnycolbrelli

Uran en Thomas geen seconde overwogen en sta daar nog steeds 100% achter met de informatie van voor de tour.

Goozbabs

Uran rijdt het hele jaar toch al redelijk goed? Voor 1m zeker. Toen ik las dat hij voor het klassement ging was het 100% zeker voor mij. Maar de tour is nog jong.

Edd1e

Je kan over een individuele renner niet precies zeggen of het geluk of kunde is. Het gaat om de samenhang met de andere renners in jouw team.
Wat je je wel kan afvragen is hoeveel mensen er dachten dat Uran ook echt voor een klassement ging in plaats van ritzeges.

Starlynk

Etappe met dubbele gevoelens.. Mijn Scorito held Uran maakt het eindelijk waar na talloze mislukkingen in eerdere Scorito spellen ;) Aan de andere kant zakt mijn andere Scorito held Contador er gruwelijk doorheen, zoals gevreesd... En met Froome, die als enige dure renner nog niet er doorheen gezakt/gevallen is, en uiteraard bij mijn team ontbreekt vanwege de No Sky policy in mijn vriendenpoule, kan ik de algemene poules definitief gedag zeggen. Maar goed, toch nog bij de beste 96,5%, al met al prima zonder Froome. Focus op de vriendenpoule, waar mijn grootste concurrent een goede dag had omdat hij geen Porte en Majka had en ik wel. Wordt nog spannend!

nasibal

Uran is zon renner waar je voorbij scrollt en eigenlijk automatisch al laat gaan. "Zal wel niks worden". Denk dat je vooral naar de rest vab iemand team moet kijken om te bepalen of het geluk of kunde is. Uran selecteer je denk ik om 1 van de volgende 2 redenen:

-je bent totaal geen kenner en "herkent" de naam uit het verleden of de uitslagen op PCS
-je bent juist een kenner en maakt een zeer doordachte keuze. Oa op basis van de zaken die vasnd en klootje al noemen.

Dat Uran echter daarboven op ook nog eens boven verwachting presteert moeten we wel bekennen denk ik. Maargoed, die kans was er en daarom neem je hem mee.

Zelf heb ik Uran overigens niet. Hoewel ik er van baal weet ik niet hoe ik hem, zonder achterafgelul, had moeten inpassen in mn team. De enige AK man die ik "vooraf" had kunnen schrappen was buchmann, dan had ik nog ergens wat kleingeld vandaan moeten sprokkelen. Daarbij was de kans dat Uran meer punten ging halen dan Buchmann ook niet evident. Plausibel, niet evident.

Lage rugpijn

'@ klootje: in jouw geval: Kunde! :-)

Zadelpen

Het is ook altijd lastig om woorden en info die je voor de tour krijgt, goed in te schatten. Je bent er niet bij geweest, je weet niet wat waar is. En dan willen sommige renners nog wel eens bewust wat onduidelijk zijn over hun vorm. Haast niet te doen als Scoritoaan.

Ik las bijvoorbeeld vaak dat de mannen van Sky alleen in dienst rijden van Froome, niks mogen en geen risico's mogen nemen.

Eerste dag 5 man, geloof ik, in de top 10 waarvan 3 bij de eerste 4. Allemaal vol gas, in de stromende regen. En pakken meteen een gaatje en delen een enorme mentale dreun uit aan zowat iedereen op de fiets en die de tour volgt.

Iedereen gefopt. Nouja, bijna iedereen. Valverde bv, die had als een van de weinigen ook door dat je op dag 1 deze tour ook al zaken kon doen. Helaas iets te roekeloos in zijn zucht naar succes.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

LR, nee maar dat is dus wel een bewuste keuze, iets dat je beredeneert. Als je hier terugleest dan moet je sommige mensen ook gewoon de props geven voor vooraf aangekondigde overwegingen. Dat is enige dat ik wil zeggen.

Nasibal, precies. Maar juist omdat je voor Uran op papier veel betere alternatieven voor dezelfde prijs leek te hebben kun je dus wek spreken van een bewuste keuze.
Als ik voor mezelf spreek denk ik vooraf het langst na over 1 of 2 renners van wie je veel verwacht maar vooral ook van wie je verwacht dat anderen hem niet zullen kiezen. Uran dus.. en Petit ipv Swift was bij mij de 2e van dat soort. Je moet ergens onderscheid gaan maken.

Maar zo'n keuze kan net zo goed fout uitvallen. Dat is ook een vorm van mazzel. Over hold em poker is er een vergelijkbare discussie: of het een geluks- of vaardigheidsspel is. Gek genoeg zie je elk toernooi weer heel veel van dezelfde koppen aan de laatste tafels zitten, met hier en daar een fris gezicht. Bij blackjack of roulette is dat echter een ander verhaal. Maar Hold em poker is in tegenstelling tot pure geluksspelen dan ook een vaardigheidsspel met een flinke geluksfactor. Dus ingecalculeerd gokken.
Terugvertaald naar Scorito, weet ik zeker dat hier mensen zitten die inmiddels zoveel ervaring met het spel hebben en die ervaring zo goed gebruiken dat ze daarom elke keer weer hoog staan. Op een editie met teveel pech na.

kevinraar

Lage rugpijn dit is mij team
Froome
Bardet
Martin
Meintjes
Roglic
Buchmann
Kittel
Greipel
Colbrelli
Groenewegen
Vanspaybroeck
Petit
Matthews
Van avermaet
Uitvallers
Porte
Sagan
Gesink
Van Emmen
Vallende
Izagirre

vasnd

Zelfde met EBH overigens. Speculatie op en top want het had beide kanten op kunnen gaan. Cav reed best aardig voor z'n val en beide kanten waren vooraf te beargumenteren.
Wel was z'n keuze extra verdedigbaar omdat hij als backup voor z'n tijdrit en punch te gebruiken was.

Laatst gewijzigd
PeterPaprika

'@vasnd
Dat ie z’n 1m waard zou zijn kunde. Via klassement of na matig rijden via de aanval. Want in de Dauphiné kwam hij sterk naar voren.

Probeer je hier nu serieus te verkondigen dat het kunde was om Uran te selecteren op basis van zijn sterke Dauphine? Dat vind ik dan van heel veel talent blijken, Uran heeft namelijk helemaal geen Dauphine gereden.

1 2 ... 218 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.