Tour de France Scorito

1 2 ... 219 ... 283 284
vasnd

'@peterpaprika
Haha je hebt gelijk. Route du Sud was het, de rit naar Gavarnie. Ik ben daar zelf op vakantie geweest en was enthousiast over die etappe, dat woog sowieso mee ;).
Wat klootje al zei, het seizoen was degelijk genoeg voor mij om hem als klassements-darkhorse mee te nemen. Ook omdat hij het zelf uitsprak en het parcours niet slecht voor 'm is. Reed sinds 2009 minimaal 1 rit top 10 in elke grote ronde overigens, dat woog ook mee.

Dat hij de koninginnenrit ging winnen, nee, daar was ik niet van uit gegaan.

Lage rugpijn

'@ klootje: Ben ik met je eens hoor waarbij mijn stelling is : Met kennis en kunde scoor je waarschijnlijk hoog en als daar geluk bij komt win je.

@ kevin: vallende zal valverde zijn denk ik? Op zich een prima ploeg. De sprinters hadden wel wat duurder mogen zijn denk ik want met colbrelli en vanspeybroek heb je iets te weinig snelheid in vlakke sprints. En verder is het inderdaad ook een kwestie van geluk hebben. Als je v avermaet nog een paar keer opstelt en hij wint loop je alweer wat in.

Klootje Kriekeljon

En daar komt bij dat hij rap aankomt voor een klassementsman. En aangezien er weinig bergop aankomst waren en de kans dus groter is dat je met groepjes die bij elkaar gekomen zijn in de afdaling aan de meet komt.

Laatst gewijzigd
Lattiv

Even een reminder vooral die mensen die geen Uran hebben:

29 juni 2017 om 13:08 BEWERKEN | REACTIE

Lattiv

Weet je welke naam ik hier nooit voorbij hoor komen? Uran!

Die heeft klassementambities, rijdt stiekem een prima voorjaar en heeft eigenlijk nooit echt teleurgesteld in de grote ronden. In elke grote ronde die hij rijdt pikt hij meerdere top 10 plekken mee. IN totaal is hij sinds 2012 maar liefst 35 keer bij de eerste 10 van de etappe geeindigd…

Zadelpen

Ik vergeet zelf door alle chaos en commotie ook iets net. Ik heb natuurlijk een hele andere tacktiek dan de meesten hier. Die gingen voor +- 100 punten per miljoen dat je uit geeft.

Ik ging er voor elke dag 250+ punten te scoren. Dat kan ook schelen of je wel of niet Thomas overweegt.

Maar goed... hij is naar huis... ik hoop dat ik ondanks alle valpartijen een beetje kan slapen. Morgenochtend mijn wonden likken en weer door. Dan toch maar zo hoog mogelijk zien te eindigen.

Wanneer krijg je een bekertje achter je naam? Hoeveel % moet je dan halen? Kan nog een doel zijn eventueel.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Voor hetzelfde geld neemt Porte Uran mee i.p.v Martin in zijn val (Uran kon maar net die 2 ontwijken)en wint Martin de etappe, wil maar zeggen pech zit in een klein hoekje.

Edd1e

Als je sowieso al geen 8 en misschien zelfs 9 sprinters hebt, ben je al verkeerd bezig.

Edd1e

'@zadelpen

99%
Ik vraag me dan ook af hoeveel aanvallers je hebt, in de tweede en derde week ga je dat niet halen met alleen klassementsrenners.

Lage rugpijn

'@'Lattiv: Kijk, dan heb je recht van spreken!:-)

Zadelpen

99% ? Ok.... dat gaat heel krap worden dan denk ik , 99,7 nu. Toch wel de moeite waard om nog eens vol aan te gaan.

Heuvelaanvallers bedoelt u? Daar had ik sagan voor, en gilbert, kwiat, selig, matthews, roglic, swift, demare misschien. Dat soort spul. Valverde en thomas erbij die de sprint van het restpeletonnetje winnen en ik had een heel aardig heuvelteampje zo. Nu wordt het puntjes sprokkelen vrees ik.

Laatst gewijzigd
Masterw

Majka ook klaar zo te lezen, veel schaaf plekken en kneuzing

christidoc

'@Lattiv
Door die reactie heb je mij nog even naar de uitslagen van Uran laten kijken dit jaar en toen heb ik hem toch in mijn team gepakt. Dank je!

@klootje
Vergelijking met hold em vind ik mooi!

@rest
Interessante reacties komen langs. Duidelijk is wel dat het heel moeilijk te bepalen is of iets kunde/geluk is. Er komen zoveel factoren mee.

Wicky

4e plek nu bij de wielerflitspoule. Helaas wel Demare, Majka en Porte verloren vandaag dus ben bang dat ik weer ga zakken. Uran heb ik ook meegenomen. Daardoor paste rolland niet meer in mijn team. Die keuze pakt wel aardig uit.

Jeffrey81

137e algemeen Scorito inmiddels.... Een zeldzaam hoge positie voor mijn doen. Benieuwd hoe ver ik kan komen. Zo'n bekertje achter m'n naam zou wel vet zijn :)

Chaba

Uran was bij mij ook echt een bewuste keuze gezien zijn uitslagen in de bergetappes in de kleinere WT ronden. Misschien niet echt een top klassement gereden maar in iedere echte pure bergrit zat hij mee met de beste. (Romandie 5de Leysin, Baskenland 3de eibar, Tirreno 4de teminillo, ook zo lekker steil ding!).
En daar bovenop wilde voor de Ardennen klassiekers gaan. Die vielen tegen maar dit is over het algemeen wel een goede opbouw naar de Tour.
Maar eerlijk is eerlijk, hij overtreft wel mijn verwachtingen. :)

Geurtje

Vandaag een topdag gehad.
De nummers: 1,3,4,5,6,9 en 14.
Majka zag er slecht uit, ben benieuwd of hij de rustdag overleefd.

IL DON

Ik sta redelijk hoog in de AK-scorito, maar heb Uran en Thomas ook overwogen. Thomas heel lang in mijn team, maar uiteindelijk gewisseld voor Meintjes. Heb toen geprobeerd of beiden kon, maar dan moest ik Aru of een goede sprinter opofferen. Dat wilde ik niet.

Wat betreft Uran, deze heb ik ook in mijn team gehad. Ik had nog 1.000.000 over en er waren voor 1.000.000 zoveel opties. Uiteindelijk ben ik gegaan voor Rolland. Ik weet dat hij de Giro heeft gereden. Maar hij ging vrijbuiten/aanvallen in de bergen en mogelijk voor de bolletjestrui. En ik miste nog een aanvaller in mijn team. Dus vandaar deze keuzes. Valt best wat voor te zeggen.

Ik vind geluk wel een grote rol spelen. En dan met name idd om 1e te worden. Als je kennis hebt, dan moet je wel bij de beste 10.000 kunnen eindigen. Daaronder zijn de verschillen in kennis klein en heb je geluk nodig om het verschil met hen te maken.

IL DON

'@Zadelpen
Bij 97,5 procent krijg je een zilveren beker (daar heb ik er 1 van). En hoger dan 99 procent krijg je een gouden beker met een 1 ( daar heb ik er 4 van, 3x Tour en 1x Giro)

Ik zeg mijn prijzen er steeds bij, omdat ik er onwijs trots op ben. Net als mijn 5-sterren rank :D. Nee, zonder gekheid: ik ben er echt trots op :D

Los van mijn trotsheid. Geluk speelt wel degelijk een rol. Ik heb paar keer echt gewoon een goed team gehad, maar door valpartijen eindig je niet hoog. Altijd als mijn renners blijven staan (of vallen, maar de concurrenten vallen ook), dan eindig ik hoog. Zeker in de Tour, omdat daar ook een hele grote groep niet-kenners meedoen. Dus om in de wielerflitspoule hoog te eindigen of heel hoog algemeen te eindigen, heb je wel degelijk geluk nodig. En het zou mensen sieren, zeker de mensen die nu (heel) hoog staan, om dat ook gewoon te erkennen. Je staat voor een deel hoog, omdat het je ook meezit. En ik denk dat geluk zeker wel voor 30 procent bepaalt hoe hoog je eindigt.

Maar goed, degene die hoog staan zullen zeggen dat het door de kennis komt. En degene die laag staan, zullen zeggen dat het pech is. Dat is typisch menselijk gedrag. De waarheid ligt, zoals zo vaak, ergens in het midden.

Klootje Kriekeljon

Christidoc, dan zal Kingstown hem wel jatten. :)

Il Don ik sta niet hoog. Dus dat scheelt.

El Matador

Ik lees dit forum altijd met zeer veel belangstelling. Zelf ben ik van mening - net als vele anderen - dat een zelfbenoemd wielerkenner toch wel op zijn minst bij de beste 10.000 zou moeten eindigen. Echter speelt de factor geluk in een spel als dit ook een grote rol. Uitvallers, renners die enorm tegenvallen; dit zijn situaties die van tevoren niet of nauwelijks te voorspellen zijn. Om hoog te eindigen (of zelfs te winnen) moeten jouw renners zo veel mogelijk op de fiets blijven zitten en jouw minder presterende renners niet volledig door het ijs zakken.

Daarnaast zijn er nog twee heel belangrijke aspecten die van grote invloed zijn op een hoge eindklassering, namelijk het selecteren van de juiste kopman, maar ook (en daar zit hem ook de onvoorspelbaarheid in) de eindklassering van renners als ze met een groepje aankomen. Een Valverde zal uiteraard altijd voor in een groepje eindigen en een Meintjes vaak achterin, maar in veel gevallen is dit vrij ''random''. Hierbij gaat het vaak om een verschil van 2 tot 10 punten en die kunnen natuurlijk erg van belang zijn. Vandaag had ik dat bijvoorbeeld met Roglic (wordt 19e, was ik al behoorlijk tevreden mee, maar eindigt in dezelfde tijd als de nummer 15) en als dit meerdere keren gebeurt kost het je toch een berg punten. Ik kan mijn renners dan ook wel over de finish duwen/schreeuwen soms.

Tot slot nog even over Uran. Ik vond hem persoonlijk voor €1 miljoen echt een koopje. Het is vaak erop of eronder voor die man, maar als een goede Uran komt opdagen heb je echt een koopje te pakken die ik vooraf zeker kans zag maken op een top 8-klassering. Vooralsnog presteert hij absoluut iets boven verwachting, maar dat hij dit in zijn mars heeft komt absoluut niet uit de lucht vallen. Mocht Uran tegenvallen verspil je ''slechts'' €1 miljoen en dat is nog wel te overzien.

vasnd

'@il Don
Ik zeg nochtans in meerdere berichten dat ik voornamelijk door geluk in de top 100 sta. Volgens mij heb ik ook niet veel andere mensen dat hier over hunzelf zien ontkennen. Dat ik vervolgens (en met mij een aantal anderen) bepaalde keuzes probeer te onderbouwen staat daar los van.

Het mes snijdt aan twee kanten. Waar we het eerder over eens waren dat gokjes twee kanten op konden vallen wordt er nu ineens om gelachen omdat het dom geluk is? Nah.

Er wordt hier de laatste tijd behoorlijk selectief (of helemaal niet) gelezen valt me op. Zo heb ik vanavond meermaals mijn eigen berichten van een pagina ervoor net even anders omschreven door mensen gepost zien worden, als stelling. Ook worden er regelmatig uitspraken in mensen (of 'de kenners hier' ) hun mond gelegd waardoor verkeerde sfeer ontstaat. Laten we het leuk houden, oke?

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@vasnd: Helemaal mee eens. Ik ben deze hele discussie gestart en onbedoeld liep het uit de hand:-). Aanleiding was gewoon de knotsgekke etappe van vandaag waarin volgens mij de onvoorspelbaarheid van de koers tot uiting kwam, niets meer en niets minder.
Maar soit, op naar overmorgen!

Pietje Precies

Qua onvoorspelbaarheid vandaag. Voor de top had je een Froome, Porte, Aru, Bardet, Fuglsang, Uran en een aanklampende Dan Martin. Qua Valverde, Ion en Majka zullen we nooit weten of ze daar ook bij hadden gezeten, maar als je van die 7 namen er 5 of 6 had heb je denk ik een fraaie poule. Dat Porte en Martin vervolgens crashen, is vooral botte pech. Al is de kans dat Porte zoiets gebeurt wel wat groter dan de andere namen. Wat een geluk dat Zakarin hier niet meerijdt...

Zelf vind ik het altijd erg tof om op voorhand een betoog te schrijven waarom ik tot deze selectie ben gekomen. Dan kan je ook 'eerlijk' terugblikken op je keuze's + tijdens het schrijven denk je soms 'verrek is dit wel zo'n handige keuze'. Zo voorkom je een beetje de hindsight bias.

Want tuurlijk is Thomas een enorme klasbak (had in de Giro denk heel ver kunnen komen), maar hoe groot was de kans dat hij in de TT in de regen vol mocht gaan? Hoe groot was de kans op zo'n topprestatie? Was ie ook voor GC blijven koersen als ie op dag 1 gewoon ergens rond plek 10 was geëindigd (heb hem immers in previews en bij bookies nauwelijks voorbij zien komen als kanshebber voor etappe 1)? Hoeveel punten had ie dan binnengehaald (zonder die sloot aan truipunten)? Überhaupt, wat was de volgorde van de trein bij Sky voor de ronde? Had Thomas nu dan niet ongeveer evenveel punten gehad als Landa/Henao? En hoeveel 'eigen punten' mocht je van die mannen verwachten? (Roglic/T Martin zege etappe 1 & Porte zege etappe 5 was namelijk ook zeer aannemelijk en dan had je dus voor vandaag nog helemaal geen renner van Sky in de gele trui gehad)

Hoeveel je zo'n renner waard vind is denk ik behoorlijk afhankelijk van hoe je bovenstaande vragen beantwoord. Ik verwachtte geen topprestatie van hem in etappe 1 (vind het eigenlijk ook bijzonder onverantwoord van vele knechten dat ze voluit zijn gegaan in de regen), daaruit voortvloeiend een dienende rol in de bergen (wellicht weer in roulatiesysteem zoals soms in het verleden i.p.v. iedere dag zelfde volgorde), met zoveel klasbakken in koers een hoop lui voor hem in de uitslag, een overwinning van Porte etappe 5, etc. Als dat scenario zich had voltrokken (wat allemaal volgens mij ook zo gek niet is) dan was ie nooit 2m waard geworden. Zelf zie ik het als een keuze tussen stabiliteit en variantie. Doe mij voor 2 miljoen dan maar een type Meintjes.

Qua Uran, die fietste zich in mijn team toen doorsijpelde dat hij voor het klassement ging. Heb destijds ook gelijk een weddenschap op hem gezet op top-10 voor een behoorlijk hoge quotering (die daarna ook vlot daalde). Ik wilde graag qua GC de 4 grote meneren hebben (Froome, Porte, Aru, Valverde) + goedkope leuke aanvulling (Dan Martin, Meintjes, Fuglsang, Uran, Rolland, Buchmann). Over Uran schreef ik: "voor 1 miljoen een leuke aanvulling op dit parcours". Vooral het parcours-gedeelte deed het hem en is misschien een onderschat element door sommigen.

Vandaag een paar kilometer voor de top ook kunnen profiteren van een slapende bookie en zodoende op Uran @151 kunnen inzetten. Helaas heb ik bij die bookie door vergelijkbare situaties in het verleden een enorme limiet.. mocht anderhalve euro ofzo inzetten. Maarja, toch leuk! Anyway, Uran heeft best wel die scorito-factor die ik bij mijn renners zoek, had denk ook nog wel 1.5m voor hem willen betalen.

Laatst gewijzigd
ajvs

Ik mag dan wel Uran in mijn team hebben, maar met Valverde, Sagan, Cavendish, Demare en Porte er al uit ben ik kansloos. Wel grappig, had me vooral op de sprint gericht maar verlies juist plaatsen in de sprintetappes en win plaatsen in de bergritten :P Wel de juiste AK mannen gekozen in de vorm van Froome, Aru, Fuglsang, Uran, D. Martin en Meintjes (en eerst dus ook Porte/Valverde) waardoor ik niet heel laag sta. Hopelijk gaat de Vuelta wat beter.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Man man, kon die Demare niet nét wat sneller die cols over, 1 van de weinigen die mij nog wat in het zadel hielden. Ook Porte en Gesink kwijt, ik heb nog maar 14 man over en hang inmiddels rond plek 2.500.

1 2 ... 219 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.