Tour de France Scorito

1 2 ... 22 ... 283 284
elstupidoloco

'@allieballie: in die categorie heb je ook Ulissi, net zo duur, klimt prima, zit wss vaak genoeg in de kopgroep, en heeft ook een prima tijdrit in de benen. En net zo weinig/veel kans op teampunten. Het voordeel is dat Ulissi lekker zijn gang kan gaan en Felline vast ook moet knechten. Ik zou dan altijd voor Ulissi gaan

jsprunk

Ulissi's tijdrit is toch wel een pak minder dan die van Felline, hoor.

gesink/dekker

'@Pantano,
Dus jij hebt de keuze gemaakt voor 6 klassementsmannen? En tijdens de bergen vul je je team aan met aanvallers of eventueel truipunten van een sprinter?
Het is inderdaad wel zo, dat klassementsmannen niet heel vaak in de top 5 rijden in een bergetappe. Zeker niet als de finish na een afdaling ligt. Maar dit brengt mij gelijk bij een lastig punt voor mij, wie ga ik wel selecteren als ´aanvaller´ en wie niet....

Starlynk

Ben er ook nog niet echt uit wat ik doe met sprinters vs. klassementsrenners. Gezien het parcours neig je er naar om te focussen op de sprinters, maar dat is wel gevaarlijk. De top 5 uit het klassement haalt altijd een hele sloot punten binnen en dat is lastig op te vangen, tenzij je een glazen bol hebt en precies weet welke aanvallers het gaan maken deze tour in welke etappe. Het missen van een of meerdere topsprinters is veel beter op te vangen omdat je ook prima kunt voorspellen welke andere renners de "top 20"-sprinters zullen zijn en je ook altijd nog de mannen met klassementspunten op kunt stellen om de schade te beperken...

Gelukkig hebben we nog even om er over na te denken :)

Niballie

'@ elstupidoloco @ jsprunk

Inderdaad, wat jsprunk zegt. Felline kan gewoon twee keer toptien rijden in de tijdritten, Ulissi misschien een keertje top15. Verder eens met je analyse over Ulissi. Als hij rijdt zoals hij doorgaans in de Giro doet, kan hij een grote puntenpakker zijn.

Treenert

Gaat Der Tony in eigen land de proloog winnen en zo een weekje in de gele trui rijden?

nasibal

Een weekje lijkt me niet, gezien etappe 5.

Matti

Mits Dennis niet meedoet, is Tony toch de grote favoriet voor het geel?

Ben ook wel benieuwd naar Swift..neem toch aan dat hij voor eigen kansen mag rijden in de sprint? Zeker gezien het aantal vlakke ritten is hij voor 1M een leuke optie.

Kay010b

Kan kittel top 20 rijden in de eerste tijdrit?
Verder heb ik ulissi en felline in mijn team, ook zit ik denken om de aanvaller Wellens mee te nemen.

Jasperdewaal11

'@Kay010B
Kittel kan dat zeker en schrijf Matthews ook maar op

hartstikkebedankt

'@Kay, Kittel zou het kunnen. Ik acht de kans aanwezig maar niet zeker, zeker niet gezien de vele sprintkansen. Als de tijdrit een meer proloogachtig karakter had gehad dan achtte ik de kans in ieder geval groter.

Laatst gewijzigd
Timdepunter

Ik gooi het balletje talansky op als een goede puntenpakker. Tijdrit, klimmen en een punch. Allemaal wel redelijk steady. Lijkt ook de kopman te worden bij de groenen.

ONCE

De vraag is of Kittel voluit wil gaan. Bij tt onder de 10km kan ie sws top 20 rijden. Bij 14km zou dat ook kunnen. Er is 1 maar.
De reden waarom hij dat zou doen is dat de verschillen bij een korte proloog klein blijven en hij zodoende met bonis het geel kan pakken in de sprintetappes. Bij 14 km zijn de verschillen al iets groter en dit jaar is er in rit 3 direct al een punch etappe en in rit 5 een bergop aankomst. dus in principe heeft Kittel weinig reden om voluit te gaan omdat geel niet te doen is.
Als ik iets over het hoofd zie hoor ik het graag

ONCE

Dat gezegd hebbende lijkt felline wel interessant. Die kan kort blijven en een gooi naar het geel doen

ONCE

Klopt. Misschien is de voorbereiding bij trek iets anders? Nog niet 1 trek heeft overtuigd

En een renner als felline moet 2x pieken. Voorjaar en tour. Net als valverde nog niet top was dus iets later dan de rest komt. Nu is felline geen valverde dus misschien is het ook wel teveel van het goede idd

Laatst gewijzigd
JimKro

Weet iemand waar ik het officiële rondeboek kan vinden met de profielen van de laatste km per etappe? Vandaag die van procycling in de bus gekregen maar daarin missen toch wel een paar cruciale details.

Laatst gewijzigd
peewee1972

en wat denk je van Gilbert, in hoeveel ritten gaat die een kans krijgen? rit 3 en rit 14 zijn volgens mij wel interessant voor hem, en evt. mee in
ontsnappingen ??

Mathieu Moller

'@Tompot
Dat van Avermaet in Luxemburg een goede proloog reed, betekent niet dat hij dat in het deelnemersveld van de Tour ook kan. Hij is zeker niet slecht, maar je kunt die twee koersen nou niet echt vergelijken.

ONCE

Tompot

Klopt. Je moet je niet teveel laten leiden door Suisse of dauphine. Je moet het gewoon meenemen in totaalplaatje, niet meer.
Zo komt Aru er bij mij niet in. Was wel goed in dauphine maar mist mi nog inhoud, kan niet anders na zo'n voorbereiding lijkt me.
Ik kan er natuurlijk ook weer helemaal naast zitten

Imbatido

De kans dat Kittel geel pakt lijkt me inderdaad uitgesloten. Dan moet hij eerst binnen 10 sec eindigen van de winnaar in de tijdrit, en vervolgens moet hij rit 2 winnen. Ik heb dan ook mijn twijfels of hij voluit zal gaan in de tijdrit.

Ook over de tijdrit van Felline op een vlak en niet technisch parcours ben ik niet overtuigd. Leek me eerst een zekerheidje, maar is dat inmiddels niet meer. Zou me niet verbazen als hij niet eens top 20 haalt.

gesink/dekker

Orica rijdt inderdaad niet heel goed. Chaves en Yates hebben mij nog niet overtuigd. Maar Chaves kan zomaar de verrassing van deze tour zijn. Maar wat ik wel raar vind, is dat als het je eerste koers is je toch wilt zien waar je staat. Het zelfvertrouwen van bijvoorbeeld Aru is nu toch veel hoger dan een Chaves.

Filipo

Sagan heer en meester in Zwitserland

Timdepunter

Koekkoek wat een celebration!!!!!!

Timdepunter

Mattews 6e

ONCE

Niet zo gek als ik het zo lees was Arndt de lead out van Sagan ^^

1 2 ... 22 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.