Tour de France Scorito

1 2 ... 23 ... 283 284
hartstikkebedankt

Zou het leuk vinden als Cannondale Patrick Bevin meeneemt

Koenniiee

Ook maar een analyse van mijn kant. Pin me er niet op vast, schiet me niet lek, houd het netjes. Sil vous plait!

Ik denk dat de klassementmannen slechts in drie etappes gaan uitmaken wie de winnaar daarvan wordt (12, 17 en 18). De aanvallers zullen met de zege er vandoor gaan in etappe 5, 8, 9, 13 en 15. De massasprintetappes zullen er 5 (zeker!) zijn. Ik denk dat drie etappes op zeker voor de punchers zijn (3, 10 en 14). De twee tijdritten spreken voor zich. Dit maakt dat ik etappe 11, 16 en 19 overhoud omdat ik twijfel over de type winnaar. Dit gegeven leert mij dat bijna 30% van je punten behaalt worden door pure sprinters, 30% door aanvallers en slechts 16% door klassementrenners.

Ik denk dat ik daarom voor een beperkt aantal AK's ga (hooguit 4/5), een boel aanvallers (a là Wellens, Gilbert, Ulissi, Felline), Roglic (als Rohan niet meedoet) en aanvullen met sprinters.

Laatst gewijzigd
Wielrennertje

Matthews werd verrast door Arndt, daarom maar plek 6. Had denk ik meer ingezeten. Als je ziet hoe Sagan trouwens die sprint wint lijkt me duidelijk dat de geruchten dat Sagan geen goede vorm heeft ook de ijskast in kunnen.

Poeksel

Heb je eindklassementpunten ook meegerekend, Koenniiee?

city17

'@Koennie Naast wat Poeksel zegt over het eindklassement is het ook nog zo dat die 4/5 AK ritten wel zekerder zijn dan die aanvallers. Of Porte of Froome nou wint, ze zullen allebei hoog eindigen, terwijl je het met Ulissi, Wellens etc nooit weet, zeker als je ze niet allemaal op kan stellen heb je grote kans ze niet in die specifieke etappes op te stellen waar ze het goed doen.

ONCE

Beetje rare berekening. De ritten die door aanvallers gewonnen worden rijden Ak mannen vaak ook gewoon top 10 of 20. Trui en teampunten laat je er buiten en Porte en Froome zullen in de tt ook wel punten scoren.
Daarnaast lijkt me etappe 5 helemaal niet zeker voor een vlucht. Aanloop leent zich daar niet voor en historie in gts wijst uit dat zo'n 1e etappe met vlakke aanloop en bergop aankomst vaak voor ak is

Laatst gewijzigd
Koenniiee

'@ Poeksel; Nee dat niet. Het betreft slechts een rittenanalyse en wie daar voor de punten gaat zorgen.

@ City17; Jup, dat is zeker zo. Kans is klein dat die namen (Ulissi, Gilbert, Wellens, Felline, GvA etc.) er telkens bij zullen zitten, waar je om bepaalde AK mannen zeker niet heen kunt. Maar daarom kies ik wel bewust voor die namen van hierboven, kunnen op meerdere parcours van waarde zijn. Wellicht dat ik nog eens goed naar teampunten moet gaan kijken om koppeltjes te zoeken, dat mis ik een beetje nu, maar ik betwijfel ook de grote waarde hiervan!

vasnd

Consistentie, zekerheidjes én 50% goed gokken. Ik zeg het nog maar een keer. Uran vs Wellens vs Ulissi vs Brambilla vs Gilbert vs Atapuma vs Latour vs Benoot vs Naesen.. Zeg het maar :D

Laatst gewijzigd
David1977

Once

Haha typfoutje😉

Laatst gewijzigd
Koenniiee

'@ONCE; jij denkt dat Froome en Porte al zo vroeg in geel willen rijden? Ik betwijfel dat ten zeerste. De druk wordt er niet minder om..

zomaareens

Wie gaat er sprinter bij orica?

ONCE

Koeniee

Als froome daar tijd kan pakken op concurrentie wil ie het maar al te graag doen.
Etappe 6 en 7 is aan de sprinters om te controleren en etappe 8 geeft ie geel maar al te graag weg aan een vluchter. Zoveel veranderd er niet voor Sky hoor

ONCE

Pinot voor de bollentrui en een rit of 2. Ik hoor z'n naam weinig. Hoeft in de sprintploeg van fdj nergens rekening mee te houden en kan.vrij koersen. Eerste 2 bergritten veel tijd verliezen en hij kan z'n gang gaan.
Maarja met 2m wel duur natuurlijk

Koenniiee

Ik ben vanwege de 'teamkoppel druk' maar wat rond aan het kijken, maar het zal bijzonder lastig zijn om die goede koppels te vinden. Sagan en Majka is in potentie misschien wel de beste, maar dan moet alles meezitten (Majka al heel snel op grote achterstand in AK). Zie ik niet gebeuren. Ik neig naar een Roglic met Bennett, Meintjes met Ulissi (& Swift).

Kijk ik dan op de juiste manier naar de koppels of moeten de koppels ook echt op elkaar lijken qua type renner (omdat je beide opstelt in 1 etappe)? Wat zijn top koppels geweest voor Scorito van afgelopen jaren om voorbeelden aan te halen?

Laatst gewijzigd
vasnd

'@koeniee: Astana + Astana

ONCE

Ik denk dat orica geen sprinter meeneemt. Waarom zullen ze. Moeten een ploeg rond Chaves en yates bouwen. Cort zal wel vuelta gaan rijden. Is ook zwaar uit vorm atm?

Niballie

Majka, Sagan, Bodnar was vorig jaar een goed trio.

ONCE

Ik kijk vaak naar koppels als opvulling in sprintploeg. Dus bv jungels die je 21 etappes op kunt stellen.
Voor de rest moet je je er niet blind op staren. Scenarios lopen vaak anders. Maar 2 klimmers die ik even sterk acht kijk ik wel naar de eventuele extra teampunten om degene mee te nemen. Bijgevolg is vaak dat je de renner die die teampunten moet verzorgen je al in je selectie hebt omdat je in zijn kwaliteiten gelooft.
Een renner moet in eerste instantie eerst zelf punten kunnen halen imo

Laatst gewijzigd
zomaareens

Albasini voor de sprints misschien?

Icon

Ok, alle twijfels over Sagan zijn nu wel echt de deur uit. Wat een klasse overwinning!

Maar nu, zou het lonen om Arndt mee te nemen als extra sprinter? Hij is super in vorm lijkt het, maar trekt hij ook door als Matthews uit zijn rug springt om voor ons nog de nodige scorito punten te behalen?

Poeksel

Koenniiee, in de Giro won Gavaria zowel veel ritten en pakte hij ook snel de puntentrui. Dat betekende dat een willekeurige 500k-knecht van QSF in zo'n rit al aardig wat punten opleverde. Richeze (750k) pakte daarnaast in sommige sprintritten zelf ook punten. Jungels (3M geloof ik) leverde ook teampunten (reed even in het roze) op maar kreeg ze zelf ook vanwege Gaviria. Kortom, Gaviria, Richeze, Jungels en De Plus waren puntenpakkers.

In de Tour is het lastiger. Zelfs al rijdt Roglic een week in het geel, dan nog ben je niet per se spekkoper met Bennet, tenzij die zelf ook heel goed rijdt.

@Icon: vandaag liet Arndt het in ieder geval lopen.

Laatst gewijzigd
David1977

"Once"

De poule bestaat uit selectie van 12 renners, waar je het de hele tour mee moet doen.
Puntenverdeling is als volgt : elke dag verdien je punten als je renners bij de top tien eindigen van de etappe.
Nummer 1 : 30 punten en zo naar nummer 10.
De trui dragers verdienen elke dag bonuspunten
En wanneer je renner bij de top 20 is geëindigd in het eindklassement krijg je daar ook punten voor.
Nummer 1 : 150 punten
Nummer 2 : 75 punten
Nummer 3 : 50 punten en zo aflopend naar no 20
Ik snap en dat vind ik ook leuk om te puzzelen
Maar twijfel dus of het verstandig is om kung en bijv roglic te nemen ivm met de eerste etappe..stel Tony Martin sowieso op aangezien hij misschien wel 5 dagen de gele trui kan dragen, en verwacht dat hij 1ste wordt bij etappe 1.. Vandaar vraag ik je advies

Primavoormij

Als je maar 12 renners mag opstellen en geen budget hebt zou ik kung, martin en roglic absoluut niet overwegen. Kies de 12 duurste renners uit de lijst van scorito en je zit gebeiteld

Colbrolli

Hoe gaat de sprintverdeling bij cofidis zijn? Na Bouhanni ook Laporte en Van Genechten als interessante namen

vasnd

Bouhanni op plek 1,2 en 3. Als hij wegvalt was het vorige keer iig Laporte.

1 2 ... 23 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.