Tour de France Scorito

1 2 ... 24 ... 283 284
Random wielerliefhebber

Bouhanni is enige kopman in de sprints

WCEendT

'@Poeksal
Sagan + Majka
Kittel + Martin

Zouden wel de Gaviria + Jungels koppeltjes van de tour kunnen worden, maar daarnaast zie ik niet veel andere koppeltjes mede doordat ik anders sprinters niet zie tippen aan Kittel.

Wel typisch Quickstep die top koppeltjes, want bijvoorbeeld Trentin, Gilbert of zelfs Stybar zou je ook nog kunnen nemen.

Laatst gewijzigd
Pantano

Ondanks zijn overtuigende Dauphine twijfel ik over Porte. Hij heeft dan wel vaak moeten knechten, maar ondanks een 5e plek vorig jaar (weinig punten) heeft hij nooit goed gepresteerd in het algemeen klassement.

Omdat Froome/Porte/Valverde samen te duur zijn in combinatie met andere renners (vooral sprinters) denk ik eraan om Porte toch te laten vallen. Froome wint normaal gesproken en Valverde pakt ook nog veel punten in puncheretappes.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Crashtester

'@Pantano: Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf welke renners je allemaal op wil stellen in de bergetappes. Hoeveel uit de groep van Aru, Bardet, Chaves, Yates etc. wil je opstellen?

Elke keuze die je maakt is afhankelijk van je volledige ploeg. Als je iemand er uit haalt, wie komt er voor in de plaats in de etappes waarin je die renner eigenlijk op wilde stellen en hoeveel punten verwacht je dat je dit gaat kosten? Hoe ga je die terugpakken?

Daar is geen algemeen antwoord op te geven.

vasnd

Dit is het eerste volledige jaar ná de ploegwissel van Porte. Draai gevonden, fiets en voeding gefinetuned, voorbereiding optimaal. Ploeg die er vertrouwen in heeft.
TdF 2016 is zéker geen maatstaf van wat maximaal mogelijk is.

WCEendT

Terugkomend op sprint teams, zelf zit ik te denken aan Gilbert + Kittel + D.Martin aangevuld met 6 sprinters naar keuze. Aangezien deze twee quickstep renners toch een must-have zijn binnen mijn team.

Pantano

'@vasnd: vorig jaar en de jaren ervoor had Porte ook een sterke voorbereiding, maar drie weken Tour is toch een ander verhaal.

Hij zal best sterker zijn geworden, maar de Tour winnen geloof ik niet eigenlijk. Zo sterk is zijn team ook niet om hem heen, Sky is veel sterker.

snoek1974

'@ wc eendt

Die optie zit ik ook aan te denken , alleen betreft die 6 sprinters ben ik nog in dubio ( fitheid van bepaalde sprinters en welke sprinters worden nog toegevoegd , alleen Sagan en Matthews , 4 andere sprinters nog nader te bepalen

snoek1974

'@ pantano maar Porte heeft verleden jaar ook genoeg punten gescoord , hij hoeft m ook niet per se te winnen om m erbij te pakken , denk wel grootste concurrent van Froome dit jaar

vasnd

Nou Pantano, als Froomey een slechte dag heeft of onderuit gekegeld wordt is Porte toch gewoon huizenhoog favoriet? Kan gewoon. Ik verwacht als ze beiden goed zijn en rechtop blijven ook een 60/40 kansverdeling op eindwinst ten faveure van Froome overigens.

gesink/dekker

'@WCEendt en Snoek1974,
Ik neem aan dat jullie die 3 renners willen opstellen naast 6 sprinters voor in de sprintetappes?
Martin snap ik dan nog wel, kan hoog staan in het klassement en daardoor zelf ook punten pakken. Maar de keuze voor een Gilbert snap ik in een sprintetappe niet. Kan je dan niet beter kiezen voor de laatste man van Kittel? Zo duur zal die renner niet zijn en verdient misschien nog wel een aantal ´extra´ etappe punten. En Gilbert wel meenemen maar opstellen in de bergetappes inclusief Kittel en Martin?

vasnd

'@gesink/dekker de twijfel etappes waarin Kittel MISSCHIEN meespurt.

ditisdavid

Volgens mij zijn er dit jaar niet echt twijfeletappes voor Kittel? Alle 9 vlakke ritten zie ik nou niet echt ontregeld worden en zelfs de aankomsten die een beetje oplopen (Vittel, Romans-sur-Isère) zijn makkelijker dan zowel etappe 3 als 4 vorig jaar (etappe 3 en 14 dit jaar zijn gewoon heuvelaankomsten en neem ik dus niet mee in deze).

StijnvanA_

Wat verwachten jullie dan van Buchmann? Is er nog een andere, betere klimmer/klassementsrenner voor het geld (750k)?

Laatst gewijzigd
Crashtester

'@Tompot: In welke etappes van 2, 4, 6, 7, 10, 11, 19 en 21 zie jij Kittel lossen? Ik alleen misschien in 19. En dan heb ik etappe 16 nog niet meegenomen. Als het eerste uur daar relatief rustig verloopt zit Kittel er op het einde daar ook zeker nog bij. Dan zit je dus op 7 à 8 mogelijkheden voor Kittel.

Mardai

Mensen ik ga jullie een handje helpen! Pak Sagan! Hij is in bloedvorm!

Deze gratis tip wordt u mede mogelijk gemaakt door WC-eend

Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend

sprintgeit

Het valt mij op dat er erg weinig interessante renners in de categorie 1,5 tot 2 mln zitten. Ik kan hier en daar best 500k vrijspelen. Aru, Majka, Bardet, het is me een beetje om het even eerlijk gezegd..maar het is het niet echt waard om de een voor de ander uit te ruilen. Zoals anderen al aangaven..ik had liever een extra renner erbij gehad om nog wat meer 1 mln vluchtertjes te kopen :D

WCEendT

'@Mardai
Lol :P

@Gesink
Gilbert vanwege het feit dat hij Gilbert is en zelf punten gaat pakken, voor in sprintetappes puur als opvulling voor teampunten als Kittel (de beste sprinter imo) een etappe pakt, Martin inderdaad daarnaast vanwege klassement. Zoals ik al aangaf kun je ook kiezen voor een Trentin of Sabatini, maar die wil ik niet sowieso in mijn team, heb ik ook geen plek voor, Gilbert wil ik wel sowieso in mijn team.

nasibal

Wat Porte betreft:

Ik denk dat we er over eens zijn dat de klassementsrenners deze tour minder vaak 'etappepunten' gaan scoren dan in andere edities. Niet voor niets focussen we ons allemaal zo op de sprinters en aanvallers dit keer, ten koste van klassementsmannen. Dat gezegd hebbende lijkt het me geen rocketscience om in ieder geval voor klassementsrenners te gaan die ook in de tijdritten een goede uitslag kunnen rijden. Dat zijn toch weer 2 extra kansen op etappepunten.

De andere kant van het verhaal is dat het besparen op Porte je net een extra sprinter kan opleveren. Deze sprinter heeft dan 8 kansen op etappepunten en kan daarin mogelijk de twee tijdritten die je 'opoffert' + verschil tussen Porte en zijn vervanger overtreffen.

Ik denk dat de keuze daar een beetje op neerkomt. Voor mij maakt het niet uit. Mét Porte zit mijn sprintteam al vol en is met het besparen op Porte niet dusdanig uit te breiden dat ik er voordeel uit denk te kunnen halen.

ditisdavid

'@Tompot op basis van de profielen van de etappes en de details van de klimmetjes, allebei gewoon te vinden op de Toursite. Geen van die etappes leent zich voor waaiers (zou in theorie wel kunnen, maar we zitten niet echt in de goede regio's, plus dat waaiers Kittel (want Quickstep) juist in de kaart spelen, en er zit geen etappe in met de eerste tweederde heuvels tot middelgebergte zoals etappe 15 van 2015 waar Cavendish loste en niet terugkwam (16 en 19 is ook hooguit derde categorie allemaal), geen echt lastig vals plat zoals etappe 4 van 2016 (die Kittel gewoon won) en geen klimmetje in de laatste 20 kilometer dat echt het verschil kan maken zoals etappe 13 van 2012 (toen een geloste Greipel terugkwam en won in een sprint van 40 man). Veel en laffe sprints dit jaar - op weg naar Luik (!!) en Nuits rijden ze zelfs om de heuvels heen...

Het zijn trouwens ook gewoon 9 mogelijkheden voor Kittel. Etappes 2, 4, 6, 7, 10, 11, 16, 19 en 21. Hoe lang geleden is het trouwens dat de laatste week van de Tour meer sprintetappes dan bergetappes had? Het is al een jaar of 10 geleden dat we een serie vlakke (niet overgangs) etappes hadden om van de Alpen/Pyreneeën naar de slottijdrit te komen...

En ja, een etappe als 16 zou voor de vluchters kunnen zijn, maar het is de laatste jaren niet meer gebeurd dat de vluchters het peloton voorbleven in een vlakke etappe, afgezien van de coup van Sagan en Froome vorig jaar dan. Er zou best 1 van de 9 etappes naar de vluchters kunnen gaan, maar dat lijkt me niet zo heel relevant in deze...

Laatst gewijzigd
vasnd

'@nasi: juist.
Ik vergelijk Porte enkel met de andere GC jongens omdat mijn sprintploeg al zo goed als staat. Zit al ruim voldoende zekerheid in.

jsprunk

'@StijnvanA: mijns inziens is er geen betere keuze voor dat geld.
Stel:
- Sagan heeft vanaf etappe 12 de groene trui en wint het eindklassement
- Buchmann staat vanaf etappe 5 4e in het jongerenklassement en eindigt ook op die plek
- Je stelt Buchmann alleen op in bergetappes, maar hier eindigt hij nergens in de top 20.

Dan krijgt hij:
4x8 (etappe groene trui punten) + 18 (eindklassment Sagan) = 50 punten voor Sagan
17x2 (etappepunten witte trui) + 20 (eindklassement witte trui) = 54 punten voor hemzelf.
In totaal dus al 104 punten als hij niks geks doet. Hij zal echter echt wel wat etappepunten pakken in de bergetappes (3-4 keer top 15 moet gemakkelijk haalbaar zijn) en je kunt hem altijd nog als opvulling voor je sprintteam gebruiken indien nodig.

Eén en ander hangt natuurlijk af van de juistheid van mijn aannames, maar persoonlijk vind ik ze aan de veilige kant.

WCEendT

'@Nasibal
Eindpunten die je met Porte wel krijgt en met een sprinter niet. De top AK-renners lijken mij onmisbaar, de besparingen gaan vooral zijn op de AK mannen als Talansky, Majka, Martin etc. de AK-renners die niet top 5 gaan eindigen in het AK en daardoor niet onmisbare punten met zich meebrengen op de eindafrekening.

@JSprunk
Goede toevoeging :), bedankt!

Laatst gewijzigd
JimKro

'@jsprunk

Mooi inzicht. Maar hoe kom je op 17*2 punten voor de witte trui? Je stelt hem toch alleen in de bergetappes op in jouw voorbeeld?

Edit:

Vermoedelijk een typo of niet?

Laatst gewijzigd
Twaburov

Buchmann krijgt eventueel maar 6 punten per etappe voor de groene trui van Sagan, niet 8. Met een beetje team heb je altijd wel renners die in verwachting rond dat aantal punten kunnen scoren, dus aan zo'n Buchmann heb je dan vrij weinig. Beter iemand als Küng die je in de tijdrit op kan stellen.

1 2 ... 24 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.