Tour de France Scorito

1 2 ... 25 ... 283 284
sprintgeit

'@jsprunk
Dan moet je 'm natuurlijk nog wel 17 keer opstellen, maar a la. Dit is trouwens dan ook gelijk al de bonus die je met Majka pakt tov bijvoorbeeld mannen als Aru, Bardet, Meintjes die geen compaan hebben met specifieke kwaliteiten.

WCEendT

Sagan moet eerst nog maar eens de groene trui winnen, beloofd dit jaar lastiger dan voorgaande jaren te worden.

gesink/dekker

'@Sprintgeit,
Aru heeft Fuglsang
Meintjes heeft vooral Ulissi
Bardet heeft eventueel Latour

Vooral van het koppel Aru en Fuglsang verwacht ik wat. Meintjes en Ulissi kunnen ook een gevaarlijk duo zijn, maar dan moet je ze allebei opstellen in een bergrit maar daar zijn denk ik betere opties voor. Vandaar dat ik Meintjes al uit mijn selectie haal

sprintgeit

Schat de kans op Fuglsang geel en Ulissi in de bollen toch wel significant lager in dan die van Sagan groen om het over Latour nog maar niet te hebben. Maar goed dat is ieder voor zich. Blijft nog een etappe overwinning over, dat levert inderdaad vast een keer 10 punten op in het geval van Ulissi en vooruit wellicht Fuglsang. Staat natuurlijk in schril contrast met de Sagan teampunten. Al is inderdaad ook die groene trui niet zeker.

zomaareens

Ff iets anders.. thomas geraint.. als die meegaat..dan gaat ie punten pakken?

ditisdavid

Buchmann is een ideale 9e man voor de 11 sprint/heuveletappes (afgezien van etappe 2) en een prima 7e/8e man voor de bergen. Als hij een miljoen had gekost had ik hem op z'n minst overwogen, nu een zekerheidje. Als Sagan naar zijn doen gemiddeld presteert heeft hij 19 etappes het groen en pakt hij 2 etappes, 1 heuveletappe plus de andere heuveletappe of een iets lastigere vlakke etappe verder in de Tour als de Kittels war vermoeider zijn en hij dus relatief meer snelheid over heeft. Buchmann kan in de 9 overige etappes vanaf etappe 3 behalve de tijdrit zelf scoren, dus je stelt hem 18 keer op terwijl Sagan het groen heeft, dat zijn al 108 punten, plus de 16 teampunten van de 2 etappes kom je al op 124 punten via Sagan. Buchmann zal vanaf etappe 5 bijna zeker in de topvier van het jongerenklassement staan, 4e lijkt me een veilige aanname (lijkt me voor plek 3 tussen Latour en hem te gaan), dus dat zijn nog eens 16 etappes met 2 punten. Tel daarbij de 40 punten op die je minimaal van hem mag verwachten van eigen succes in de etappes (dat zijn 4 16e plekken) en hij haalt bijna 200 punten. Het moet dus wel heel raar lopen (lees: Kittel heeft bijna de hele Tour het groen en Buchmann haalt zelf minder punten dan ik hier als vrij lage verwachting schets) wil Buchmann een miskoop blijken...

Edit: 19 etappes groen is bij nader inzien iets te ambitieus voor Sagan, anderzijds had ik hier geen klassementspunten aan het eind van de Tour meegenomen natuurlijk, dus dat compenseert elkaar min of meer.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Geraint Thomas?

Overweeg op het moment de optie Buchmann, Majka, Bodnar, Sagan. Door de twee 750K renners bespaar je redelijk wat geld en kun je weer op andere plaatsen je team versterken, voor mij persoonlijk in ieder geval een makkelijk kwartet om een team omheen te bouwen.

nasibal

op weg naar Luik (!!) en Nuits rijden ze zelfs om de heuvels heen…

Ik weet de route in Luik zelf niet goed, dus kan er naast zitten, maar: Vergeet niet dat in Luik zelf ook op en neer gaat. Als Kittel er daar wat doorheen zakt naar plaats 30/40 in het peloton dan is het met het draaien en keren niet vanzelfsprekend dat ze op tijd weer een treintje op de rails krijgen.

Het zijn trouwens ook gewoon 9 mogelijkheden voor Kittel. Etappes 2, 4, 6, 7, 10, 11, 16, 19 en 21.

Op papier wel. In 3 weken tour kan er veel gebeuren. Zeker met sprinters (meeste risico op valpartijen) en al helemaal de niet zo goed klimmende. Alhoewel de kans op een OTL'etje niet aannemelijk is zou ik niet klakkeloos aannemen dat Kittel er in 19 en 21 nog fris bij zit. Meer kans van wel, dan van niet, maar toch.

Eindpunten die je met Porte wel krijgt en met een sprinter niet.

Eens met je volledige redenering, maar er zijn natuurlijk wel een handvol sprinters die je misschien moet slachtofferen ten faveure van porte, die wél een kans op eindpunten hebben. Daarnaast kunnen deze namen zomaar de hele tour in de top 5 groene trui staan en stel je ze vaker op dan een Porte. Dit is dus geenzins zomaar een 'alles vs niets' vergelijking.

[/quote]Buchmann krijgt eventueel maar 6 punten per etappe voor de groene trui van Sagan[/quote]
plus 18 als Sagan hem mee naar huis neemt. Niet geheel onrelevant. Verder heeft hij ook echt nog wel (een kleinere) kans op trui en etappepunten via Majka.

Met een beetje team heb je altijd wel renners die in verwachting rond dat aantal punten kunnen scoren,
\
Heb je met een beetje team, in die 3 etappes die vrijwel zeker in een vlucht gaan eindigen 9 renners die zeker 6 punten gaan scoren? Overigens zijn het er meer dan 6. 6 van Sagan welliswaar, maar Buchmann heeft toch een aardige kans op top 5 witte trui. Daarnaast mogelijke truipunten van Majka en eventuele eigen punten in de betreffende etappes. Zie je Kung dat ook doen? Ook een beetje kort door de bocht dus om het zo te stellen.

Meintjes heeft vooral Ulissi

Hoewel ik deze puntentechnisch om zou draaien, zou ik de naam Ulissi sowieso vervangen door Swift. Zit denk ik minstens net zo vaak mee in de vlucht en heeft ook net zo vaak kans deze succesvol af te ronden.

Laatst gewijzigd
vasnd

Sprintgeit: Aru/Fuglsang kan leuk samen scoren :). Contador en Mollema, Froome en Thomas, Valverde/Quintana.

Niet per se trui combo's maar wel in etappes zelf.

Laatst gewijzigd
zomaareens

Ja geraint thomas ja.. rijdt altijd kort.. en tijdrit...en goed klassement

zomaareens

Of gaat die vlieger deze tour niet op?

WCEendT

'@Zomaar
Zal moeten knechten voor Froome hé.

ditisdavid

'@nasi
Na het klimmetje (dat weinig om het lijf heeft) op 15 kilometer van de meet in Luik is het alleen nog aflopend en vlak. Afgaande op het profiel van de laatste 5 kilometer ligt het hoogste punt in die laatste 5 kilometer 6 meter hoger dan het laagste. Mag geen probleem zijn voor welke sprinter dan ook, zo vroeg in de Tour.

Het is idd niet zeker dat Kittel aan het einde van de 3e week nog fris is en etappes 9 en 13 zouden voor bijna iedere sprinter een probleem kunnen zijn als de gashendel vanaf het begin vol open gaat, maar ik denk niet dat Kittel zoveel minder fris zal zijn dan de rest aan het einde van de rit dat hij (bijvoorbeeld) plotseling 8e, 35e en 10e wordt in de slotweek met 3 etappes op zak. Toegegeven, Sagan en Matthews zouden best een vlakke sprint kunnen pakken in de 3e week, maar denk niet dat Kittel daar heel veel prijs zal geven tov eerder in de Tour. Het zijn iig alle 9 mogelijkheden voor Kittel waarbij de kans zeer groot is dat hij meedoet, en als Kittel meedoet is het bijna altijd topvijf.

Pantano

Ik vind dat jullie Buchmann onderschatten. Vorig jaar was hij al sterk en hij lijkt dit jaar alleen maar sterker te zijn geworden, kijk maar naar de Dauphine, hoe hij daar mee klimt met de klassementsrenners.

Sluit niet uit dat hij na Meintjes de nr 2 van het jongerenklassement wordt. Yates lijkt me overgewaardeerd en is zijn 3 miljoen niet waard.

city17

Ik vraag me alleen af in hoeverre Buchmann zelf punten kan pakken. Op de Tour site heb ik een interview met hem gelezen dat ze 100% voor Majka gaan deze tour, dus als hij zelf geen punten pakt als aanvaller, is hij het dan echt nog waard? In de categorie 750.000 heb je ook Bodnar, Bennett en Kung, niet helemaal dezelfde types natuurlijk, maar zie Buchmann nog steeds niet als een automatisch keuze.

Pantano

Hoor overigens niets over Tim Wellens. Is ook niet duur en gaat voor ritzeges deze tour. Heeft een goed voorseizoen.

zomaareens

Of thomas pakt t geel voor froome...

Twaburov

'@Nasibal: het gaat er niet om of die renners zeker meer dan 6 punten kunnen halen, maar in verwachting.
Maar buchmann lijkt verder ook wel een goede renner die top 20 kan rijden in etappes, dus sowieso wel interessant voor 750k in het team.

Ik bedoelde alleen dat mensen waarmee je in verwachting 8 punten scoort niet heel nuttig zijn, omdat je met een beetje team wel meer van dat soort knakkers hebt. Zoals bij de Giro bijvoorbeeld, het leek geen enkele keer interessant voor mij om Richeze op te stellen in een bergrit. Maar in dit geval van Buchman is het voordeel dat hij zelf zomaar behoorlijk kan scoren.

ditisdavid

Yates is niet zozeer overgewaardeerd, maar was tot 1 maand voor de Giro bezig met naar de Giro pieken, dat heeft zich vertaald in een slechte Dauphiné.

Denk trouwens niet dat Buchmann al te veel last gaat hebben van Majka. Bora zal normaal gesproken niet in de positie komen dat er kopwerk voor Majka gedaan moet worden en lijkt me sterk dat Majka moet lossen en Buchmann er dan én makkelijk bij zit én zich moet laten zakken.

elstupidoloco

Buchmann lijkt me ook een kandidaat die in de kopgroep zit in de etappes die naar de vluchters gaan. Naast mannen als Pinot, Rolland, Ulissi lijkt hij op voorhand een van de betere klimmers die niet in de top 15 zal staan van het AK en dus ruimte zal krijgen. Buchmann heeft de mogelijkheid om op verschillende manieren punten te pakken en is lekker meegenomen lijkt me

Charlie33

Buchmann is volgend jaar interessant, nu is het gewoon een middelmatige knecht van een middelmatige kopman Majka

elstupidoloco

'@Charlie: volgend jaar is Buchmann 1,5 miljoen, dus ik neem hem liever nu. Wat je zegt over Majka zou wel eens kunnen kloppen. Ik ben nooit zo fan van majka als klassementsrenner. Maar tegelijk heeft hij een paar streepjes voor op aru, chaves en bardet vanwege sagan. Wel vreemd trouwens dat majka zich niet voorbereidt via Zwitserland of de Dauphine

Imbatido

Grappig dat iedereen zich zo laat leiden door de Dauphiné. De enige garantie die je dan hebt is dat je sowieso niet gaat winnen.

ONCE

Heb op t moment 6-3-2-2-7 met 1 500k opvullertje die onder klimmen valt.
Wel 7 absolute topsrinters. Denk dat 6 wel 1 te weinig is.

ONCE

Ah ik had reactie 666 met die mededeling. Ik laat m'n selectie zo en ga jullie dus keihard ownen...

1 2 ... 25 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.