Tour de France Scorito

1 2 ... 222 ... 283 284
Starlynk

'@Bidonhouder: Ja dat snap ik ook niet. Hij wilde zelf graag de tour rijden en beweert hier dat het parcours hem goed ligt: http://wielerrevue.nl/nieuws/ulissi-giro-tour

Ik heb soms het idee dat de renners en ploegen ook maar met een half oog naar het parcours kijken :p Bijvoorbeeld ook zo'n Colbrelli die een paar weken voor de Tour nog roept dat ie voor groen gaat....

Bidonhouder

'@ajvs
Ik heb precies hetzelfde. In de Giro neem ik hem niet en daar heb ik super veel spijt van. Nu in de tour besluit ik hem wél te nemen, omdat ik zeker 5-6 kansen voor hem zie, maar dan lijkt hij het niet waar te maken. Jammer!

Bidonhouder

Ja, die Colbrelli is ook echt 1 van dé flops van de tour. Al zal hij de komende 2 weken nog wel punten sprokkelen, aangezien het sprintersveld flink is uitgedund. Grappig ook in etappe 3. Zou zijn terrein moeten zijn, maar hij eindigt op plek 60 ofzo.

Jelmerbelkin

Wegens de rustdag misschien een mooi moment om tot nu toe terug te blikken. Ik sta op een mooie 63e plek, ondanks wat missers. De grootste reden voor mijn hoge klassering is het niet-hebben van Valverde, waardoor ik fe ruimte had om de beste klassementsmannen mee te nemen: Froome, Porte, Aru, Bardet, Fuglsang, D Martin. Aangevuld met Meintjens en Buchmann een aardig team om te scoren in de bergen. Ik heb gekozen voor een ploeg van 8 sprinters. Mede omdat etappe 1 een tijdrit was, zou ik altijd wel iemand kunnen opstellen met truipunten. Kittel, Sagan, Demare en Matthews waren voor mij zekerheidjes. Groenewegen en Greipel kwamen er ook snel in. Bouhanni en Colbrelli waren twijfeltjes, maar toch opgenomen. Vooraf leek Colbrelli me een prima keuze, alleen hem is niet verteld dat de finish belangrijker is dan de tussensprint. Colbrelli is nu nog een miskoop, maar dat kan nog veranderen natuurlijk.
Dan houd ik nog 4 plekken over. Ik wilde 1 tijdrijder en dat werd Kung. Ik verwachte een top 5, waarna hij in etappe 2 nog punten kon pakken. De 2e plek was een meevaller dus.
Met 2,5 miljoen over voor 3 plekken zijn er heel wat combinaties geweest. Uran-Bennett-Calmejane of Ulissi-Felline-G Martin was uiteindelijk de overweging. Bij de eerste combi leek mij de balans door te slaan naar het klimteam. Met Ulissi dacht ik een renner te hebben die van zijn team aanvallend mocht rijden. Felline is een alleskunner, waarvan ik ook een top 15 verwachtte in de tijdrit. Ik verwacht dat hij nog wel wordt uitgespeeld in de heuveletappes begin volgende week. Deze 2 hebben tot nu toe nog geen punten binnengehaald, dus vallen erg tegen. G Martin was voor 500k mijn inziens een koopje. Een 5e plek in het jongerenklassement leek mij haalbaar (10 + 1 * aantal etappes waar je hem opstelt). Schatte dit aantal vooraf op 5, dus al 15 punten voor een opvuller bij wat uitvallers. Ook zijn klimcapaciteiten leken mij een plek tussen de 15 en de 20 op te leveren wat gemiddeld zo'n 7 * 5 (aantal etappes) binnen haalt. Dan heb je al 50 punten in een voorzichtig scenario. Met zijn 3e plek is hij zijn punten al waard.
Al met al dus een goed begin met juiste kopmankeuzes (behalve eergister). Maar 3 uitvallers, dus hoop nog mee te kunnen doen om een top 50/100!

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

'@Frankschleckopznbek:

Klinkt precies als mijn tactiek, haha. Alleen heb ik dan nog Latour ipv Meintjes, en blijkbaar ergens dat miljoen verschil anders geïnvesteerd. Aanvallers heb ik ook amper. Alleen Ulissi en Roglic. En dan was de laatste eigenlijk ook vooral voor de tijdritten natuurlijk. EHB zou je ook nog een aanvaller kunnen noemen, maar die hoorde dan ook weer vooral bij mijn sprintploeg, omdat ik er eigenlijk van uit ging dat Cavendish het niet zo lang vol zou houden gezien zijn gezondheid.

Ulissi is eigenlijk de enige die ik echt puur heb gekozen om in etappes op te stellen die bijna zeker voor de vluchters zouden zijn.

Treenert

Kan iemand SCORITO vertellen, of zouden ze meelezen, dat ze het spel op één punt moeten wijzigen? Dat als er iemand uit je team valt je een renner (zonder trui) van dezelfde waarde of minder mag opnemen?

Dan is het geen geluksspel meer wat het nu wel is geworden. Of is dat geen goed idee?
Ik weet wel dat ik Scorito niet meer open tot de Vuelta nu ik 4 toppers ((16,5 mln) kwijt ben. Zinloos, gelukszoekers winnen nu het spel.

ps. Ik heb ook D.Martin die na 2 valpartijen en een nieuwe fiets 9e wordt op 1,15. Hij was gewoon weer de beste schat ik in.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Geen goed idee Treenert. Uitvallers horen er nu eenmaal bij.

En die 4 toppers die je kwijt bent, is bijna iedereen kwijt, dus dat heft elkaar wel op. Het gaat er óók om wat je voor vangnet in je team hebt ingebouwd. Dat is gewoon onderdeel van het spel.

Als je alle uitvallers mag vervangen wordt het wel erg makkelijk....

edit: of bedoel je met gelukszoekers die 0.01% van de deelnemers die én geen Valverde, én geen Sagan, én geen Porte hebben (plus die 4e topper die waarvan ik niet durf te gokken welke het is) ? ;)

Laatst gewijzigd
ONCE

Nee het is prima zo. En ik denk dat gelukzoekers het spel alsnog niet winnen.

Porte eruit laten vanwege de afdalingen kan trouwens een bewuste keuze zijn. Ik heb het zwaar overwogen en hier nog over gehad. Niet dat ik zozeer een valpartij verwacht maar z'n slechte dalen gaf mij geen vertrouwen voor goede daguitslagen. Uiteindelijk natuurlijk wel weer opgenomen omdat ik geld over had en toch bang was dat ie nu wel veel punten zou halen.
Makkelijk achteraf praten natuurlijk en wil niet wijs komen doen, had 'm immers zelf ook, maar mensen die hem niet hebben ook per definitie als gelukzoekers afschilderen gaat ook te ver

siht

Wat leuk zou zijn is dat je 23 renners mag kopen (zelfde budget).
Waarbij de laatste 3 renners wissels zijn. Dus zodra er iemand uitvalt dan wordt renner 21 actief, dan 22, 23.

Icon

Waarom zou je invallers moeten hebben? Je hebt toch al een team van 20 renners tot je beschikking?

Edit: Ik vind het ook een beetje competitie vervalsing, je krijgt dan bijvoorbeeld EBH als reserve omdat er gespeculeerd wordt op uitvallen van Cavendish. Of men neemt 2 sprinters als reserve en dan heb je tijdens de Tour de tijd om te kijken welke het sterkste is en kan je die mooi opstellen bij je eerste uitvaller. (Dit zelfde geldt voor twee AK mannen natuurlijk.)

Geluk hoort nou eenmaal bij een poule, en dat maakt het naar mijn inziens ook het leukste.

Laatst gewijzigd
Bidonhouder

Een aantal jaar geleden mocht je op Scorito zelf bepalen hoeveel renners je selecteerde. Minimaal 16 en maximaal 20. Dit was een leuker concept, toen kon je echt een verschil maken door een andere tactiek toe te passen. Dit spelelement is er een beetje uitgehaald, doordat je verplicht wordt om 20 renners te selecteren. De optie dat je zelf mag bepalen hoeveel renners je selecteert zou het wel leuker maken. Zelfs zonder minimum of maximum. Dan zul je uiteenlopende teams zien variërend van 14 renners tot 24 renners o.i.d.

Starlynk

Helemaal eens met Icon. Het is nu je eigen keuze hoeveel je je risico spreidt en 20 renners vind ik persoonlijk meer dan genoeg.

Treenert

'@siht dat deden ze vroeger bij de krantenpoultjes wel ja, da's de oplossing!

@Jeffrey81 ja dat bedoel ik

Jeffrey81

Mhwoa....die 0,01% mensen die die toppers allemaal niet hebben, als het er al zoveel ;) zijn, gaan alsnog niet hoog eindigen. De kans lijkt me enorm dat het dan om mensen gaat die er totaal geen verstand van hebben, of die "lolbroek"-teams hebben samengesteld met alleen Nederlanders, of alleen renners van onder de miljoen, of vul het maar in.....

Laatst gewijzigd
Starlynk

Ik vond dat vroeger maar suf in die pouletjes. Nam je Cippolini, stapte die lekker af als ze bij de bergen kwamen en kreeg je er een klimmer extra bij....

mackie

'@ Treenert
er zouden inderdaad reserve renners aan toegevoegd mogen worden. alleen ben ik bang dat ik met 3 reserve renners het dit jaar niet ga redden.
ben ondertussen Valverde, Izagirre, Trentin, Gesink, Cav, Sagan, Demare al kwijt en ben benieuwd of Majka nog opstapt. als het in dit tempo door gaat kan ik er dadelijk niet eens meer 9 opstellen. Aan de andere kant het is maar een spelletje en wij liggen niet met gebroken botten in het ziekenhuis.

Icon

'@Mackie, maar wel met een gebroken ego ;)

mackie

'@Icon

dat valt wel mee, ben alleen bang dat ik al mijn renners op mijn lijstje gejinxt heb.

Bidonhouder

Het zou toch leuker zijn als je zelf de keuze hebt of je 16 of 22 renners selecteert? Als je maar binnen je budget blijft.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Ai mackie, gelukkig had je Porte niet :p

Treenert

Ik zal het staven met een voorbeeld. Mijn zoon van 11 heeft véél verstand van voetbal maar (nog) niet van wielrennen. Hij wou toch graag meedoen omdat hij dat nou eenmaal leuk vindt.
Ik zou hem wel een beetje helpen, had ik beloofd. Rekenen kan hij fantastisch. Op papier maakte ik voor hem 3 rijtjes te weten:
12 sprinters, mocht hij er 9 van kiezen
12 klassementsrenners, 7 kiezen
10 aanvallers, 3 kiezen
3 tijdrijders, 1 kiezen (en hij kiest Küng)

Je raadt het al , geen Valverde, geen Porte en geen Sagan
Gevolg: een sloot punten meer dan zijn vader en nog 2 vervelende weken :)
Gelukszoekers bestaan niet? (nee in dit geval niet, maar het kan dus wel)

Icon

'@Treenert, eigenlijk doen wij het ook op die manier en proberen we allerlei keuzes te onderbouwen met aannames.

en je weet: assumption is the mother of all fuck-ups.

Patriickjoo

Vroeger was Scorito ook zo dat je zelf kon kiezen hoeveel renners je meenam, 16 was het minimum en 20 de max.
Daaruit kwam vrij duidelijk naar voren dat je minimaal 19 renners nodig had om hoog te kunnen eindigen, wellicht dat hierop besluiten is dit helemaal gelijk te trekken?

Bidonhouder

Ik vind het jammer dat ze de deelnemers niet die vrijheid geven. Als je bang bent voor valpartijen en 22 renners wilt selecteren, waarom niet? Je levert hiermee wel kwaliteit in. Toen er nog vrijheid was in de keuze 16-20 ben ik 13 geëindigd, omdat ik gekozen had voor 17 renners en meer kwaliteit. Ik had geluk, omdat ik in de hele ronde maar 1 uitvaller had. Dit jaar had degene met 21 of 22 renners waarschijnlijk meer punten gehaald. Wanneer ze deze vrijheid geven zijn er veel meer verschillende teams en wordt het verschil niet op 1 of 2 renners gemaakt, maar op een hele tactiek.

hartstikkebedankt

Ben al eerder meegegaan in dat idee van reserverenners en vind het nog steeds interessant. Mijn voorstel zou zijn met een vaste ploeg van 20 te werken voor een vast budget, maar dat je de mogelijkheid hebt om daar 21, 22 of 23 van te maken met nog steeds datzelfde budget. De 1, 2 of 3 reserverenners worden pas actief als je renners kwijtraakt --> valt 1 renner uit, dan kies je 1 van je reserves (tot max. de 3e uitvaller). Zo krijg je teams van 20 gekocht van in dit geval 51 miljoen waar ze de hele rit mee moeten doen, maar ook teams van 23, die dus mannetjes kunnen bijschakelen bij uitval. Lijkt me interessant.

1 2 ... 222 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.