Tour de France Scorito

1 2 ... 223 ... 283 284
ONCE

'@ treenert

Heb jij een zoontje van 11? Schatte jou eigenlijk hooguit 18 ^^

Maargoed ja in dit soort spelletjes eindigen ook gelukszoekers wel eens hoog en kenners laag. Om te winnen heb je sowieso geluk nodig hoeveel verstand je er ook van hebt, en welke opzet het spel ook is. Het is immers een spel, niemand heeft een glazen bol. Is toch ook allemaal niet erg mensen, we hebben het over een spelletje. En zeg nou zelf de geluksfactor valt ook weleens in je eigen voordeel uit en dan voelt toch ook wel s lekker

Jeffrey81

'@Treenert...dat zeg ik: de 0,01% deelnemers die er totaal geen verstand van hebben.... ;)

En schandalig dat je dit je zoon niet gewoon gunt! Hahaha

Wielrennertje

Vind het jammer dat sommigen gewoon stellig beweren dat 'Uran echt een no-brainer was'. Daarmee kraak je anderen als het ware af die er anders over dachten en hem niet hadden. Toen Uran zei dat hij voor etappes ging had ik hem wel, toen hij zei dat hij voor het klassement ging heb ik hem er juist uitgehaald met de gedachte: 'wordt weer niks'. Heb toen als alternatief Wellens gekozen die zei flink aan te gaan vallen. Nu blijkt dat dat er nog niet is uitgekomen, is dat dan dom geweest van mij? Nee, want Wellens had het ook gewoon prima kunnen doen. Kan moeilijk geloven dat er echt mensen waren die gelijk dachten: 'Uran, die neem ik.' Overigens kan het nog allemaal veranderen en kan Wellens nog prima rijden, daar niet van.

Laatst gewijzigd
ONCE

'@ hartstikkebedankt

Hetzelfde budget en dan 3 renners meer ga je over het algemeen niet meedoen voor de winst. Jullie bekijken het teveel in een vacuum, veel te veel reactie na deze tour. In hoeveel vorige rondes is deze massale uitval nou aan de orde geweest? Ik had de Giro volgens mij geen enkele uitvaller, en vorige rondes een keer hooguit 2 (Even de afgelopen giro buiten beschouwing gelaten waar je weet dat er bepaalde sprinters afstappen)

Starlynk

'@hartstikkebedankt: klinkt leuk, maar volgens mij is het dan altijd gunstig om 3 gokjes in die reserves te knallen, zeker als je daar dan nog uit mag kiezen. Of ook leuk: de back-up sprinter bij de reserves en hem kiezen als de sprint kopman uitvalt en anders lekker bij de reserves laten zitten (denk Laporte/Bouhanni of zelfs EBH/Cav) . Dan moeten ze weer met dat soort tactieken rekening gaan houden bij de pricing.

hartstikkebedankt

'@Wielrennertje Ik heb een beetje hetzelfde. Die man heeft me in het verleden wel eens teleurgesteld in poultjes. Dacht nu voor 1 miljoen, oke dat is het overwegen waard. Toen ineens de berichten voor een gedeeld kopmanschap met onze andere vriend Talansky en ik dacht oke laat maar zitten dat wordt weer een matig klassement en de tijdrit is ook niet meer wat het geweest is, hebben we nog om gelachen hier op het forum, ik geloof met nasibal. Heb hem daarom maar lekker thuis gelaten en in mijn Scorito budgetteam opgenomen waar ik toch wat creatiever moest zijn, het gokje heb gepakt en dat pakt nu mooi uit voor 1 miljoen. Zo maakt iedereen zijn eigen keuzes.

Starlynk

'@wielrennertje: denk dat je niet te zwaar moet tillen aan dat "no-brainer". Daar wordt niet mee bedoeld dat degene die Uran niet kiezen "no brain" hebben, maar dat diegene zelf daar niet al te lang over hoefde na te denken.

Als ik in een restaurant kan kiezen tussen een brownie of kaasplankje als toetje dan is dat voor mij ook een no-brainer (ben gek op chocola en allergisch voor kaas), maar daarmee wil ik niet zeggen dat de mensen die het kaasplankje kiezen dom zijn ;)

Bidonhouder

'@Starlynk
Ze zijn wel dom als ze in jouw schoenen staan :)

ONCE

Uran was voor mij een no-brainer om het niet mee te nemen. Ik geef het eerlijk toe, ik heb m langs zien komen en dacht " zal wel, volgende" .
Zat ook een stukje emotie bij. Uran heeft mij toch altijd teleurgesteld in de poultjes en Cannondale was tot voor kort eigenlijk ook een beetje het zwarte schaap van wielerspelspelend Nederland. Maar de cannondale-vloek is dit seizoen toch wel opgeheven lijkt me!

En idd wielrennertje. De definitie van no-brainer is "vanzelfsprekendheid"

Wielrennertje

'@ONCE&Starlynk Ik weet dat het betekent dat diegenen die hem een no-brainer noemden hem vrijwel gelijk namen en zonder veel te twijfelen. Maar de manier hoe diegenen het zeggen komt meer over van: Ja ik had hem gelijk hij rijdt nu goed zoals ik al had verwacht, raar van jullie dat jullie hem niet hebben. Nu ik het zo zie is het inderdaad een beetje vaag verwoord door mij.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Bidonhouder: haha goed punt.. metafoor is niet 100% sluitend maar het idee blijft dat vanwege je persoonlijke voorkeur/verwachting een bepaalde keuze vanzelfsprekend (dank voor het woord ONCE ;)) is, maar dat hoeft helemaal niet te betekenen dat dat voor iemand anders hetzelfde is, want gelukkig heeft iedereen verschillende voorkeuren en verwachtingen :)

Bidonhouder

Haha, was een flauw woordgrapje. Ik vind het juist leuk wanneer er verschillende keuzes worden gemaakt. Iedereen zal zijn eigen onderbouwing hebben. Als je Uran hebt, dan heb je een goede keuze gemaakt. Ik heb hem zelf ook en naar mijn mening maakt het niet veel uit of ik er lang over gedacht heb of niet. Zo heb ik lang nagedacht over Fuglsang of Izagirre. Uiteindelijk werd het Izagirre. Verkeerde keuze, kan gebeuren. Jammer. Ze heft de ene goede keuze de andere slechte weer op.

IL DON

'@Wielrennertje
Naar deze mensen moet je ook niet naar luisteren, want de meesten zeggen dat nu (achteraf). En achteraf is altijd makkelijk praten. Ik weet ook zeker dat ze bij het maken van hun poule ook echt niet zo zeker waren van hun zaak wat betreft Uran. Maar goed, dat heb ik hierboven ook al gezegd. En wat mij betreft is deze discussie gesloten, neemt niet weg dat ik het helemaal met je eens ben.

Klootje Kriekeljon

Wielrennertje, Uran was idd. geen no-brainer. Was zeker niet vanzelfsprekend om voor hem te kiezen in je ploeg. Dat gaat veel te ver.

ONCE

'@ Wielrennertje

Ach ja iedereen kan achteraf makkelijk lullen. Het zou ook fijn zijn als diezelfde mensen hun foute keuzes van bepaalde renners wel of niet selecteren komen toelichten maar daar hoor je over het algemeen niemand over. Yawn.
Precies de reden waarom ik zodra de ronde start een stuk minder actief ben in deze thread. Het gaat dan voornamelijk nog maar om "zie je wel" of "had ik maar" of ander gestaar in het achtereinde van een koe.

IL DON

'@hartstikkebedankt
Ik heb Uran ook vaak gespeeld in de Scorito-poule in grote rondes. Toen was hij altijd tegenvallend. Daarom ageer ik nu ook zo redelijk hard tegen mensen die beweren dat Uran een no-brainer was. En dat als je hem niet neemt, dat je dan een "domme" keuze heb gemaakt (zo hard hebben deze mensen het overigens letterlijk niet zo gezegd, maar met no-brainer zeg je het indirect wel). Het is gewoon pure onzin dat Uran een no-brainer is, ook al was hij maar 1.000.000 (wel een aantrekkelijke prijs, dat wel).

Starlynk

Zullen we het nu weer over Swift hebben dan? :p

Ceramiche Ariostea

Majka ook uit de tour !. Nog 14 renners over misschien komt er nog een dag dat ik alleen de kopman nog moet selecteren.

IL DON

Ja, Swift heb ik wel. Maar dat was zeker geen no-brainer. Daar heb ik echt lang over nagedacht/getwijfeld, haha

Alleen ik heb nog 0 pnt gescoord met Swift. Niet opgesteld wanneer het wel moest en andersom. De irritatie van deze Scorito-poule voor mij.

Als het zo doorgaat, dan had ik hem achteraf beter niet kunnen nemen. Maar dat wil niet zeggen, dat het een verkeerde keuze was. Swift sprint gewoon mee, maar is gevallen en is het koersverloop gewoon met pech verlopen. Ik denk dat hij vanaf nu wel punten gaat opleveren.

tvm

Il Don, als je hem achteraf beter niet had kunnen nemen, dan was dat dus duidelijk wel een verkeerde keuze.
En dat geeft niet.

Karsten

"No fractures for Rafal Majka, still the BORA – hansgrohe leader decided to leave the Tour de France." Aldus de BORA-site.

En nog eentje.....

Laatst gewijzigd
mackie

'@allen
Majka stapt af, zojuist bevestigd door BOH.
Nummer 8 van mijn scorito die ik kwijt ben.

Laatst gewijzigd
Pipi112

En toen hadden we nog 13 mannen om te selecteren :)
Wat is de tour toch wreed af en toe.

Jekke

Ze vallen als vliegen

Starlynk

Jammer, had gehoopt dat Majka nog zou proberen die vlakke etappes door te komen en dan aanvallen in de laatste week, maar helaas. Lijkt me verstandig dat hij naar zijn eigen gezondheid kijkt ipv onze Scorito pooltjes ;)

1 2 ... 223 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.