Tour de France Scorito

1 2 ... 228 ... 283 284
Connotador

'@ Lage rugpijn

Vanaf daar is het nog 40 kilometer. Als er al een achterstand voor Kittel ontstaat (deze tour sterker bergop) dan poefen ze dat wel dicht.

Starlynk

'@bidonhouder: eens met je verhaal hoor. Het is wel grappig om te zien dat keuzes worden bestempeld als kunde door iemand die zelf een (achteraf gebleken) goede keuze heeft gemaakt en als geluk als iemand anders een (achteraf gebleken) goede keuze heeft gemaakt, terwijl het toch nooit zo zwart/wit is. Was het slim om Porte niet te nemen omdat er vooraf toch wel twijfels waren over zijn daalcapaciteiten of is het "geluk" dat je hem niet hebt genomen en dat hij ook daadwerkelijk valt? Een beetje van beiden lijkt me, dus beetje onzinnig om daar eindeloze discussies over te voeren ;) Wat dat betreft is dit ook mijn laatste post over het hele Uran/Thomas gebeuren. Streep eronder! Gewoon respect voor de mensen die de juiste keuzes hebben gemaakt, ongeacht of het geluk of kunde is :)

@icon: ik stel zelf Naesen wel op ipv voor die paar zekere punten gaan. Is ook leuker kijken vind ik! ;)

fringale

Er is één zekerheid aan dit spel verbonden en dat is dat de renners die je gisteren dacht te missen in je team, zoals bijv. een Uran, vandaag weer anderen zijn. Wie weet staat er vandaag een renner ala Bevin op die de komende sprintetappes telkens top 7 sprint, of gaat Caruso nu volop voor eigen kansen, krijgt hij wat ruimte, wint die een bergrit en rijdt die naar een 6e plek in het eindklassement, en valt Aru in de eerstvolgende afdaling,...de tour is nog twee weken, de winnende samenstelling is nog lang niet gekend !

Icon

haha, ik moet sowieso al Naessen opstellen kom ik nu achter.

Ok andere vraag dan, Ulissi/Bakelants of Aru (8 truipunten) of misschien Roglic (4 tuipunten en misschien een aanvalletje?). Deze dan misschien toch Aru of gaat Ulissi nu wel eens aanvallen?

Laatst gewijzigd
user18281

Wat schatten jullie de kans in dat Kittel ook daadwerkelijk gelost wordt en niet meer terugkomt voor de eindsprint?

Icon

'@Sven,

Ik schat die kans niet heel groot in. Onder de 5%.

Dat hij wellicht met mindere benen moet sprinten durf ik daarentegen niet over te zeggen.

user18281

'@Icon

Dan ga ik toch voor Kittel als Kopman. Matthews 2x 7e, 1x 9e en 1x 3e is het me dan toch niet waard. Jammer dat Demare niet meer in koers is anders had ik daar wel een gokje mee willen wagen. Kristoff is me ook een te groot risico.

Starlynk

'@icon: ik verwacht wel gewoon een sprint en zie Ulissi (eerder Swift van die ploeg), Bakelants (eerder Naesen) en Roglic (eerder Groenewegen) niet in de top 20 eindigen, dus zou Aru doen.

Jeffrey81

'@Icon:

Bakelants dan. Kan net zo goed in de aanval gaan, en dan heb je ook nog teampunten mocht Naesen winnen of andersom ;)

Aan de andere kant is het wel een grotere gok dan Naesen ipv die 6 punten van eerder. Als je kansen wilt spreiden zou ik dan voor de onzekerheid van Naesen en de zekerheid van Aru gaan. Maar met kansen spreiden wordt nooit iemand eerste natuurlijk....

Voor Ulissi vind ik dit niet echt een etappe. Te vlak.

Voor Roglic geldt een beetje hetzelfde. Die verwacht ik met name in de aanval daar waar bergpunten te verdienen zijn.

hartstikkebedankt

Zoveel renners heb ik niet meer over, maar toch lastig.

Ik heb 5 plekken te verdelen onder de volgende 7 mensen:

- Froome voor 10 zekere punten
- Aru voor 8 zekere punten
- D. Martin voor 8 zekere punten met kans op maximaal 18 punten bij winst Kittel
- Gilbert voor 6 zekere punten met kans op maximaal 16 punten bij winst Kittel
- Colbrelli voor 0 zekere punten tot ik schat in maximaal 30 punten (wat is er met hem aan de hand?)
- Swift voor 0 zekere punten tot ik schat in maximaal 30 punten
- Bevin voor 0 zekere punten tot ik schat in maximaal 24 punten

Daniel Martin, Colbrelli en Swift stel ik sowieso maar op denk ik, ga er even vanuit dat Swift weer aardig is hersteld; Aru neem ik dan niet.

Blijft over 2 plekken voor Froome, Gilbert en Bevin. Mensen hierboven overtuigen mij toch nog één keer voor Bevin te kiezen en dan neem ik de gok met Gilbert denk ik ook maar (kans op -4 of +6 t.o.v. Froome en acht de kans dat Kittel wint groter dan 50%).

Iemand die zich geroepen voelt om het betoog onderuit te halen is zeker welkom!

zomaareens

maar zullen dan de andere sprinters gewoon met kittel naar de streep rijden? zullen toch minstens proberen(sunweb,dd,katusha) om kittel te lossen?
Of het lukt is een tweede. maar niet proberen is kanslozer in mijn optiek

Ceramiche Ariostea

Kittel gaat echt niet lossen op een klimmetje van 2 kilometer a nog geen 6%. Afgelopen zaterdag naar Station des Rousses was Kittel na een oplopende eerste 45 km van de etappe ook gewoon present tijdens de tussensprint waar een hoop andere sprinters het al hadden laten varen. Kittel topfavoriet voor deze etappe

Starlynk

'@hartstikkebedankt: Zou D. Martin, Colbrelli, Swift, Froome en Gilbert doen. Bevin zou het eerst moeten bewijzen bij mij, maar dat is een keuze die je zelf moet maken.

@Zomaareens: Ik zie niet echt een andere optie dan met Kittel naar de streep te rijden. Waar zouden ze iets moeten proberen? Op die verkeersheuvel 40km van de streep gaan ze Kittel echt niet op minuten rijden.

skylimit

Sunweb heeft geen baat bij het naar de streep rijden met Kittel, tenzij Matthews denkt Kittel te kunnen kloppen. Andersom loopt het verschil in punten teveel op en gaat dat voor Matthews heel moeilijk worden die in te halen in de lastige etappes.

nasibal

21 x 6 schamele puntjes zijn natuurlijk wel 121 schamele puntjes. Schiet je van die 21x 2x raak met een verrassende puntenpakker ipv de "meintjes tactiek" zit je echter max op 100 punten.

Verhaal wordt natuurlijk wel genuanceerder naarmate je minder dan 21 etappes een opvuller nodig hebt maar daartegenover staat dat de 6 ook wel eens 10 kunnen zijn en de kans dat je 2x raak schiet met een verrassende winnaar (100 punten) ook niet heel groot is.

Iemand die 5x 6e wordt vind ik overigens geen "gok" en zou die natuurlijk wel altijd boven de schamele puntjes kiezen uiteraard.

Wielrennertje

'@Starlynk Ik hoorde mensen opperen dat Katusha, Sunweb etc. een man in de kopgroep moeten sturen en dan niet meerijden met een treintje. Zelf lijkt me die kans heel klein dat ze dat gaan doen. Er zijn trouwens al vaker sprinters dominant geweest (Cavendish,Kittel) en toen bleven andere ploegen ook gewoon rijden dus zou niet inzien waarom ze dit nu niet zouden doen.

Connotador

'@ skylimit

Sunweb heeft inderdaad geen baat bij het naar de streep rijden samen met Kittel (onder normale omstandigheden), echter biedt dit parcours tot aan de finale daar weinig oplossingen voor. Het grootste pluspunt van het parcours voor Matthews lijkt me de redelijk technische finale, wat het daardoor alleen maar aannemelijker maakt dat ze het op een sprint willen laten aankomen.

Laatst gewijzigd
christidoc

'@harstikkebedankt

Ik heb op Bevin na dezelfde renners waar ik er dan 4 uit moet kiezen.
Mijn 4 zijn Colbrelli, Swift, Martin en Gilbert.
Colbrelli heeft tot nu toe elke finale voorin gezeten, maar kwam er niet uit tegen het treingeweld. Met één ploeg minder (FDJ) en twee ploegen meerdere mannen verloren(Bora en DD) denk ik dat er minder snelheid is in de laatste kilometers en Colbrelli nu wel voorin kan blijven zitten en meesprinten.
Swift is een goede klimmer voor een sprinter en heeft denk ik redelijk kunnen herstellen. Bij tussensprints deed hij al mee en gok dat hij nu ook wel bij de eindsprint mee zal doen.
Martin vrij duidelijk en ik geef Kittel wel een 40% winkans om Gilbert boven Froome te kiezen.

Connotador

'@ christidoc

Ik denk dat FDJ alsnog sprint met Cimolai. Uiteraard wel met een kleinere trein na zondag ;)

Frankschlekopznbek

Keuze voor mijn laatste plekjes:
Dan Martin: 8-18 pnt
Gilbert: 6-16 pnt
Froome: 10 pnt
Swift: 0-30 pnt

Ik vraag me eigenlijk vooral af of iemand iets over swift heeft gehoord? Heeft ie lekker geslapen? Is zn vrouw langs geweest voor wat vertier? En bovenal, gaat ie sprinten vandaag?

Pietje Precies

Ik schatte Aru op plek 4 en Yates op plek 12. No-brainer voor mij dus :p

Zonder dollen vond ik 3m voor Yates wel erg gortig. Weliswaar een mooi parcours voor hem, maar was niet overtuigd van zijn vorm. Hij presteert voorlopig dus beter dan ik had verwacht.

Aru had ik ongeveer op dit niveau (misschien ietsje eronder) verwacht, verwacht dat die nog wel meer tijd op Froome gaat verliezen. Vond hem zondag al twijfelachtig ogen toen Froome en Porte aanzetten. Denk dat Uran die twee nog het makkelijkste kon volgen.

Laatst gewijzigd
ajvs

Same for me @pietje. Vooraf had ik geen vertrouwen in S. Yates, komt wellicht vooral door zijn matige Dauphine waar Meintjes juist zeer sterk was. Had oorspronkelijk Majka - McLay in mijn team, later McLay ingeruild voor Swift en toen kwam er 500k vrij om S. Yates of Aru te kiezen ipv Majka. Ook hier was de keuze voor Aru heel snel gemaakt, lijkt me ook alles behalve een foute keuze, ondanks dat S. Yates het momenteel zeer goed doet. Ben ook benieuwd of S. Yates deze lijn doortrekt, meen me te herinneren dat zijn laatste week in de Vuelta van vorig jaar ook wat minder was, dus ik acht Meintjes ook nog niet kansloos voor het wit.

Voor vandaag pak ik mijn 6 overgebleven sprinters aangevuld met Froome, Aru & D. Martin. Ik ga niet gokken op een kopgroep voor vandaag.

Quick step minded

Cimolai gaat vandaag en morgen alvast sprinten zegt hij net in een interview op de startlijn. Niet dat ik denk dat velen die hebben.

goalgettert

Laat ik nou net vooraf belachelijk gemaakt zijn door Cimolai te selecteren... haha niet dat ik verwacht dat die heel kort gaat komen maar goed ik zal het toch wel grappig vinden mocht die top 3 rijden

Pietje Precies

Tja, het probleempje is dat zelfs nu er al iets extreems is voorgevallen (uitvallen Démare, kleine kans op voorhand) Cimolai alsnog waarschijnlijk geen koopje gaat zijn :p

Wel een lekkere meevaller natuurlijk. Met Démare is echter helaas voor hem ook de lead-out verdwenen. Al zou ie op een aankomst als vandaag prima 8e moeten kunnen worden.

1 2 ... 228 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.