Tour de France Scorito

1 2 ... 229 ... 283 284
janstof

naar een korte vakantie weer terug en tot mijn verbazing sta ik inmiddels 178e van de gehele Scorito deelnemers, ondanks de uitvallers Porte, Sagan, Demare en Majka! Daarbij kan ik dus concluderen dat veel mensen deze renners hebben gekozen of renners als Valverde/Cav hebben.

Mijn team was als volgt:

Froome
Porte
Aru
Yates
Majka
D Martin
Meintjes
Bennett
de Gendt
Pauwels
Küng
Kittel
Demare
Kristoff
Bouhanni
Matthews
Sagan
Groenewegen
Mclay
Petit

Op papier gekozen voor 7 AK mannen. geen plaats voor Uran, helaas. Gekozen voor Yates en Meintjes omdat ik ze beide verwacht op plek 1 en 2 voor jongerenklassement wat gewoon 'zekere' punten oplevert. Grootste twijfel van de AK mannen was Majka, maar i.c.m. Sagan wilde ik hem toch graag hebben.
De aanvallers was voor mij een grote gok. De Gendt was iemand die graag wilde hebben, zag hem als grote favoriet voor de bergtrui. Helaas heeft hij nog teveel last van zijn pols. Gegokt en verloren, hopelijk kan hij nog een etappe pakken in week 3!
voor Bennett gekozen omdat hij een goeie voorbereiding had, en n.a.v. een interview van Gesink was ik helemaal overtuigd om deze man voor 750K te nemen. Dat hij nu goed staat voor het AK en ook voor de top 10 plaats meedoet is leuk meegenomen, die gaat zijn 750K waard zijn.
Pauwels was echt een gok, helemaal omdat weinig mensen die hebben, helaas pakt dat nog niet heel goed uit.
Sprintploeg presteert gewoon goed! ondanks het uitvallen van Sagan en Demare blijf ik hier behoorlijk sterk!

elstupidoloco

'@goalgettert

zo zie je maar, vooraf kan het dom zijn om budget te besteden aan types als Cimolai en Selig, en achteraf ben je spekkoper

goalgettert

Niet dat Cimolai nou de wereld kostte... Ik heb hem er meer bijgenomen als opvulling, vgm was die maar een half miljoen

hartstikkebedankt

Nee Cimolai was 750K

Edd1e

Het is gewoon een rare tactiek om iemand te kiezen en hopend dat een ander uitvalt.
Bij EBH kan ik het nog begrijpen met zijn tijdrit en punch en een onzekere Cavendish. Met Cimolai totaal niet, voor 750k kies je een Petit, Vanspeybrouck, Pasqualon of een Bennett die sowieso punten gaan pakken.

Bidonhouder

Grappig dat je Bennet tussen de sprinters zet. Bennet was van tevoren natuurlijk geen zekerheid voor punten. Nu, na zijn goede prestatie van zondag kun je dat natuurlijk makkelijk roepen.

Zadelpen

Ik had Selig. Mocht Sagan groen, Buchman wit en of Majka bollen krijgen. Selig zou ook een basisspeler zijn in de heuvels. Ook had ik het vermoeden dat heel veel mensen voor al die bonuspunt opties voor Majka en of Buchmann zouden gaan. Dat was voor mij ook een reden om dan juist voor Selig te gaan.

Probleem met die 750k renners was, dat als je er 1 neemt, je er nog 1 moet nemen. Tenzij je geen probleem hebt dat je wat budget over houdt. En ik wilde er eigenlijk nog wel een van 750, maar dan had ik er dus 4 moeten nemen. En dat kon ik maar niet inpassen. Ik vond het wel jammer dat er geen 12,5k renners waren.

Laatst gewijzigd
Awakenings83

Ik zou wel eens willen horen hoe het met Cummings is. Iemand ergens iets gehoord in het circuit?
Die heeft de eerste week wat snipperdag genomen zeg. Had hem wel verwacht.

hartstikkebedankt

Geen idee maar hij zal er zeker een keer goed bij zitten, ik verwacht in etappe 12 of 15 en anders misschien in 13, 17 of 18.

Poeksel

Niemand die het opviel dat de uitspraak om 11:14 '21 x 6 schamele puntjes zijn natuurlijk wel 121 schamele puntjes.' niet klopt? :) Met de strekking ervan ben ik het overigens eens.

Ik had voor mijn budgetteam Selig overwogen, maar ben toch voor McCarthy gegaan. Met het uitvallen van Sagan had ik niet echt rekening gehouden...

Zadelpen

Ik twijfel een beetje wat ik nu moet doen met die magere ploeg. Proberen te consolideren en hopen dat ik net dat scorito bekertje nog kan pakken? Of gaan gokken op scenario's die weinig hoop van slagen hebben, om toch nog een gooi te doen om hoger te komen? Met de kans dat ik nog veel verder weg zak en helemaal met lege handen sta.

Vandaag een kleine test, ben voor Kwiat gegaan in de hoop dat die een Pöstelbergertje doet. ;-)

hartstikkebedankt

'@Zadelpen, klinkt als een soort kamikaze maar weet niet welke renners je nog over hebt om in te spelen op dergelijke scenario's. Zou trouwens wel leuk zijn, een Pöstlbergertje..

Bidonhouder

Kwiat zal geen top 20 rijden, maar hij pakt zijn truipuntjes van Froome. Kwiat opstellen is gewoon consolideren toch? :)

christidoc

Statistiekjes van Scorito.

74% Kittel kopman. Nog nooit zoveel geweest volgens mij.

Meest gekozen renners:
82% Froome
40% van Avermaet
35% Gilbert
32% D. Martin
31% Aru
30% Bardet

In de top 10 meest gekozen renners dus maar 4 sprinters(Kittel, Groenewegen, Matthews en Greipel). Het verbaast mij echt ontzettend.

Zadelpen

Mwaha! Kamikaze, ;-). Een vleugje Japanse onverbiddelijkheid moet mij dan maar gaan redden haha.

En wat bidonhouder zegt klopt, ik zet maar een paar puntjes op het spel natuurlijk. Maar het is wel heel dunnetjes nog, mijn sprintploeg.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

'@christidoc daarnaast het meest verbazende vind ik dat 40% van de mensen Van Avermaet vandaag heeft opgesteld en dus nog een hoger percentage dan 40 hem überhaupt heeft opgenomen in de selectie.

@Zadelpen ik dacht aanvankelijk dat je Kwiatkowski zelfs tot captain had getroond ghehe

BarryE1

Worden in het statistiekje van meest gekozen renners, de uitvallers ook meegenomen? Of is dat puur alleen de opstelling van vandaag?

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Haha!!! Nee, dat durf ik nog niet. Parijs is nog te ver weg voor dergelijke festiviteiten haha. Eerst maar eens zien hoe mijn sprintploeg zich houdt vandaag. Iedereen heeft zware klappen gehad deze week. Dus misschien kan ik op het vlakke nog net mee komen.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Komt niet enkel door het nieuwe puntensysteem. De etappes zijn ook echt te lang en te makkelijk om te controleren.

Dat zoveel mensen uit nood naar mannen als Froome, Aru, Dan Martin, etc grijpen vind ik wel logisch. Wel maf dat meer mensen Gilbert dan Dan Martin hebben (die nota bene ook meer punten pakt, dus zal vooral te maken hebben me de algehele selectie) en inderdaad zo belachelijk veel mensen v Avermaet hebben.

Ik heb gelukkig met Bouhanni, Colbrelli en Hagen nog drie mannen die niet tot de meest gekozen top-10 behoren. Hopelijk rijden ze flink in de punten!

Laatst gewijzigd
Icon

'@Pietje Precies,

Vergeet niet de ongelooflijk grote groep die zonder te kijken naar het parcours hun poule maken. Die denken dan, GVA en Gilbert waren super in vorm dit jaar, die gaan vast ook knallen in de Tour.

Pietje Precies

Ja, dat lijkt me inderdaad de (trieste) verklaring. Heb overigens zelf vandaag ook Gilbert (en Dan Martin). Vind vooral het % van Martin erg laag.

Laatst gewijzigd
BarryE1

'@Pietje Precies Gilbert is "maar" 1 miljoen he. Wat hem in mijn ogen zeer interessant maakt is dat je hem in het vlakke kunt opstellen als extra sprinter achter Kittel. Daarnaast interessant op overgangsetappes, scoort sowieso truipunten en zal zijn dagen ook nog wel uit gaan zoeken. In etappe 3 zou hij eventueel zelf nog kunnen scoren of door Dan Martin. En als Dan Martin goed presteert in het AK ook daar nog de punten van. Bovendien is het een renner die bekend is bij het grote publiek. Enerzijds een renner die je tactisch dus zou kunnen kiezen, anderzijds een renner die de "niet-kenners" ook veel pakken. Dus ik snap wel dat hij hoog staat.

Jeffrey81

Zeg mannen, en een zijspoor.... maar ik hoor hier op tv daarnet de naam van Chaves vallen, en voor mij gevoel was dat de eerste keer dat ik die naam weer hoorde/zag sinds het selecteren van mijn Scorito team. Ik was vergeten dat ie uberhaupt mee deed eigenlijk.....

Is er iemand die het heeft aangedurft om hem te selecteren? En hoe staat de pet er bij die persoon nu bij?

hartstikkebedankt

Ik had Chaves willen nemen voor maximaal 1,5 miljoen en hij was 3(?) miljoen geloof ik. Had niet het idee dat hij een klassement kon rijden gezien ook de interviews die ik heb gelezen, dus had hem dan willen inzetten als aanvaller in de bergen en heb hem opgeschreven als één van de favorieten voor de bergtrui. Al met al was het geen serieuze overweging voor mij voor 3 miljoen.

Zadelpen

Ik heb Chaves ook nooit overwogen, niet fit. Alleen ik heb helaas Yates over dezelfde kam geschoren. En daar heb ik wel spijt van. Of ik die nu wel of niet had gekozen, dat is gewoon een verkeerde inschatting geweest. Die is beter dan ik had verwacht, veel beter. En dat is mooi voor Yates.

1 2 ... 229 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.