Hierbij mijn eerste berichtje op dit forum, ik dacht de eerste week goed doorgekomen te zijn en toen kwam de zondag.
Mijn team
Kittel
Froome
D.Martin
Matthews
Demare
Aru
Greipel
Groenenwegen
Ebh
Sagan
Majka
Yates
Meintjes
Colbrelli
Porte
Bennett
Gesink
Trentin
Swift
Buchmann
Nog maar 14 renners over, een prestatie die ik hoop niet meer te evenaren. Ik sta nu nog 328ste in de algeme poule en 152ste in de wielerflist poule. De daling is ingezet en ik ben benieuwd waar het stopt.
Wat ik me afvroeg, hoe doen de teams het die er voor kozen om 4 renners van 5 teams te selecteren. Het is namelijk niet een tactiek die mij persoonlijk aanstaat, al heb ik wel drie jongs van bora en qsf. Hopelijk kan buchman nog wat inspiratie opdoen van zijn kopman
https://twitter.com/NBCSNCycling/status/884826688785350657
Meer ingezoomd en langzamer. Op basis van deze beelden is het niet echt slaan (beetje slaan met platte hand ofzo). Maar een straf van 1 min in GC en 200 Zwitserse frank is natuurlijk een lachertje voor een sprinter.
Van zo'n klapje met de platte hand val je natuurlijk niet van de fiets, maar alleen de intentie al is voldoende om die bontkraag op wielen uit koers te halen. Die actie voor de laatste bocht gaat natuurlijk ook helemaal nergens over. Moedwillig andere renners in gevaar brengen vindt de jury dus normaal, maar proberen op je fiets te blijven zitten is reden voor uitsluiting. Totale willekeur! Corrupte bende...ik doe niet meer mee.
C. Froome
D. Martin
M. Kittel
M. Matthews
N. Bouhanni
S. Colbrelli
D. Groenewegen
B. Swift
A. Petit
Morgen toch weer voor Petit gaan ondanks dat Boudat vandaag mee sprintte? Weet iemand wat er Petit was, werd 151e op 51 seconden? Of is het slimmer om voor zekere punten te gaan van bijvoorbeeld Aru?
Een getergde Matthews vandaag als kopman. Tempting..
@jeffrey
Zowel Greipel als Matthews gisteren zo zuur als wat om hun prestatie en willen hun ploeg wat gaan bewijzen. Die zullen dus sowieso op de afspraak willen zijn. Degenkolb gaat lekker opzich en Katusha rijdt altijd. QS hoeft ze alleen binnen schootsafstand te houden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.