Tour de France Scorito

1 2 ... 232 ... 283 284
hartstikkebedankt

9,6% is aardig steil voor dat soort mannen maar Matthews moet het denk ik net kunnen omdat het een relatief korte muur is. Verbaasde mij bijvoorbeeld zeer dat Swift en Colbrelli helemaal niet van voren zaten in etappe 3 dus dat wordt voor hen dan helemaal lastig denk ik. Voor mij zijn Van Avermaet en Daniel Martin favoriet in Rodez, samen met Fuglsang, Ulissi en eventueel Kwiatkowski en Gilbert. De klassementsmannen zullen ook meedoen en kort zitten (Uran, Aru, Froome).

zomaareens

degenkolb en misschien hagen zie ik er ook nog wel bij

Lage rugpijn

'@"zomaareens: Volgens mij denken we al jaren dat sommige springers dit soort aankomsten aankunnen en blijkt ook al jaren dat het niet zo is , muv sagan natuurlijk.

Huggyfonz

zou een roglic daar misschien ook meedoen. of waar zien jullie hem nog meedoen buiten de tijdrit om

zomaareens

degenkolb reed kort toch 2015?

Starlynk

Yup. Degenkolb werd 4e, Matthews 17e.

EDIT: Greg 1e, Sagan 2e, Bakelants 3e, Degenkolb dus 4e, Martens 5e, Stybar 15e, Matthews 17e.. Rest van de top 20 waren klassementsmannen.

Laatst gewijzigd
Wielrennertje

Gisteren reed Degenkolb erg sterk. Maar over het algemeen heb ik het idee dat het bij Degenkolb allemaal wat minder wordt en bij Matthews juist beter de laatste tijd. Nu hoeft dat niks te betekenen. Degenkolb kan ook goed rijden en Matthews weer minder, maar dat blijft altijd de gok. Als je (een van) die 2 hebt zou ik ze wel nemen zaterdag.

Stuff

Hier de laatste km van 2015:

https://www.youtube.com/watch?v=o_z2GZ04Ptk

Lage rugpijn

Herstel. Degenkolb inderdaad wel maar ik heb gemerkt dat bij dit soort aankomsten de laatste jaren na afloop opvallend vaak de klassementsrenners toch de beste keuze waren.

Starlynk

Ik verwacht redelijk hetzelfde beeld als etappe 3. Dus de klassementsmannen aangevuld met wat sterke sprinters/klassiekerrenners/punchers (Matthews, Van Avermaet, Bettiol, Wellens, Benoot).

Zegt trouwens wel genoeg over de interesse in de sprintetappes dat we het nu al over de etappe van zaterdag hebben :p

BarryE1

Kunnen het ook wel over de etappe van vandaag hebben. Zijn er mensen die een andere kopman dan Kittel kiezen bijvoorbeeld, of het overwegen? Ik heb bijvoorbeeld heel even kort met de gedachte gespeeld om Groenewegen kopman te maken. Maar dat was eigenlijk puur uit chauvinisme.

Pietje Precies

Het nare aan de klassementsrenners is dat een paar van hen erg voorspelbaar zijn (Valderde, Dan Martin, Froome), maar van de overige GC-mannen het lastig te schatten is waar ze gaan eindigen tussen ongeveer plek 8 & 25.

Maar goed, tegen die tijd zullen de meesten van ons weinig keuze meer hebben qua wie te selecteren.

Neuj Barry. Tuurlijk zou een andere sprinter vandaag kunnen winnen, maar de kans dat Kittel wint is wel zo ontzettend veel groter.

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

Ik ruil vandaag het plekje van froome in voor kung. Het zal toch een keer zo zijn dat de sprintploegen zich misrekenen. Voor die 10 puntjes durf ik het gokje wel aan. Overigens gewoon kittel als kopman. Obv de afgelopen sprints zou ik niet weten waarom je op iemand anders zou willen gokken

flashke

'@elstupidoloco
Kung in de vlucht is een moeilijke zaak. https://sportnieuws.nl/wielrennen/tour-de-france/lotto-en-quick-step-verboden-bmcer-kung-om-ontsnappen/

Abdoe

Gisteren mocht er geen groepje met Kung weg, maar wie weet...

BarryE1

'@elstupidoloco op basis van de stand in de (sub-)poule zou je het kunnen overwegen. Of omdat je een stijgende lijn ziet bij bijvoorbeeld Groenewegen, of uit chauvinisme. Niet dat bovenstaande argumenten goede raadgevers zijn. Toch denk ik dat er net als mij mensen zijn die overwegen te "gokken" op Groenewegen, om wat voor een reden dan ook. Rationeel gezien is Kittel de beste keuze en die is vandaag ook weer mijn kopman.

Laatst gewijzigd
Treenert

'@ Pietje precies: schat maar rustig in dat de klassementsmannen allemaal top 15 rijden. Die er nu nog zijn kunnen dat bijna allemaal. Bardet? Ze zullen ook moeten gezien de geringe tijdsverschillen.
Uitslag toen, zie de verschillen, da's echt wel een heuveltje (Martens zat daar nog vanuit de ontsnapping):
1. VAN AVERMAET Greg 04h 43' 42''
2. SAGAN Peter + 00' 00''
3. BAKELANTS Jan + 00' 03''
4. DEGENKOLB John + 00' 07''
5. MARTENS Paul + 00' 07''
6. FROOME Christopher + 00' 07''
7. NIBALI Vincenzo + 00' 07''
8. CONTADOR Alberto + 00' 07''
9. VALVERDE BELMONTE Alejandro + 00' 07''
10. VAN GARDEREN Tejay + 00' 07''
11. GALLOPIN Tony + 00' 07''
12. QUINTANA ROJAS Nairo Alexander + 00' 07''
13. GESINK Robert + 00' 07''
14. THOMAS Geraint + 00' 07''
15. STYBAR Zdenek + 00' 17''
16. BARGUIL WARREN + 00' 17''
17. MATTHEWS Michael + 00' 17''
18. FRANK Mathias + 00' 17''
19. ROLLAND Pierre + 00' 17''
20. KELDERMAN Wilco + 00' 24''
21. KANGERT Tanel + 00' 28''
22. FONSECA Armindo + 00' 28''
23. HERRADA LOPEZ José + 00' 28''
24. PAUWELS Serge + 00' 28''
25. BARDET Romain + 00' 28''
26. CHEREL Mikael + 00' 28''
27. SANCHEZ Samuel + 00' 28''
28. GAUTIER Cyril + 00' 37''
29. DE GENDT Thomas + 00' 37''
30. BOASSON HAGEN Edvald + 00' 37''

Ooh ja, zal Felline dan zaterdag de eerste punten voor mij pakken?

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Treenert: volgens mij zat Kelderman in die ontsnapping en kwam Martens uit het peloton?

tvm

Kelderman was inderdaad in de aanval die rit.
Ik zie het al, het is aan de klassementsmannen die dag.

Over vandaag, het wordt sowieso spinrten. Voorlopig weer de laatste kans, dus waarom niet?
Quick Step, Katusha en Cofidis hebben in ieder geval een sprinttrein en weinig andere keuzes.
Geldt in mindere mate ook voor Soudal en Jumbo.

StonedCamel

Geen Kittel als kopman in dit soort ritten is wel de enige manier om nog wat verschil te maken met de renners die je hebt (iedereen heeft hem in de overtuiging dat hij wint). De kans is alleen levensgroot dat je 50 punten weggooit omdat hij dat daadwerkelijk ook doet (en daarmee jezelf juist op achterstand zet). Misschien dat ik op de Champs Elysees voor een andere ga als ik met zo'n greep de subpoule nog zou kunnen winnen :)

Treenert

'@ Starlynk video op de vorige pagina even bekeken. Scherp van je, dacht het anders te herinneren. Zie trouwens in dat filmpje van hoever en snel de klassementsmannen komen! Mannen als Wellens of Benoot die dag? Ik denk het niet. Froome ziet dit filmpje ook en herinnert zich de klim weer en denkt vervolgens: "Ach ik ben er toch, waarom dan niet ff zorgen voor de ritoverwinning?"
Of is hij dit jaar minder?

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

Tja, kittel geen kopman heeft alleen nut als er een vluchter wint en die moet je natuurlijk wel hebben geselecteerd. Als kittel een keer niet wint wordt hij waarschijnlijk 2 of 3 dus dan schiet je met een andere kopman weinig op.

Lage rugpijn

'@ Treenert: Iedereen herinnert zich dat anders omdat het ook toen al dagen op het forum ging over wie het allemaal aan zou kunnen....De dag erna las je 2000 reacties in de trant van " als ik mijn klassementsrenners had opgesteld was ik......" :-)

flashke

Groenewegen kopman in plaats van Kittel is niet eens zo'n risico. Zelfs als Kittel wint smijt je geen 50 punten weg. Stel: Kittel en Groenewegen worden 1 en 3, dan pak je met Groenewegen als kopman 80+50=130 punten. Met Kittel kopman heb je 100+40=140 punten. Je verliest maar tien punten. Als het omgekeerd is, win je er tien. Dat is bijna verwaarloosbaar.
Met Groenewegen als kopman kun je wel een goede zaak doen als Kittel om één of andere reden niet kan meesprinten. Stel, Groenewegen wordt derde, Kittel buiten de top 20, dan pak je met Groenewegen als kopman al 40 punten meer dan zij met Kittel als kopman. (Scenario kan ook omgekeerd, dan hang je).
Als je echt wil stijgen, moet je soms risico pakken. (Ik pak gewoon Kittel, sta te hoog in mijn vriendenpoule om te gokken)

Lage rugpijn

'@ flashke: Daar heb je natuurlijk gelijk in maar om te gokken op iets waar je niet in gelooft?

1 2 ... 232 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.