Op de langere termijn lijkt het toch ongunstig om nu tegen Kittel te gokken, ook als je op achterstand staat. Er zijn nog genoeg ritten waar je echt een wezenlijk verschil kan maken. Het hierboven besproken Rodez is daar één van en zo komen er nog wel een aantal ritten waarbij het niet evident is of je klassementsrenners, sprinters of vluchters moet hebben (en wie dan precies). In dat soort ritten kan je zo een punt of 100 pakken op je concurrenten. Dan is het zonde als je in makkelijker voorspelbare ritten al punten hebt weggegeven door tegen een waarschijnlijke uitslag te gokken. Eigenlijk het equivalent van 'tilten' in poker :)
'@flaske, abdoe, barry
juist omdat kung gisteren niet in de vlucht mocht, vermoed ik dat hij vandaag denkt: dan probeer ik het toch lekker met een late uitval. Als er 1 ploeg en 1 man is binnen die ploeg die dat zou kunnen doen, lijkt het me Kung. Het is natuurlijk ook gewoon leuk om op te hopen ;-) dan heb ik weer iets te doen tijdens het kijken van zo'n saaie etappe.
Het lijkt me dat Küng op wat meer geaccidenteerd terrein in de aanval trekt. Hij was ook al sterk in de heuvelrit van de Hammerseries.
Verder helemaal eens met Abdoe, gemiddeld gezien moet je altijd voor de topfavoriet kiezen en niet gokken.
Gokken moet je doen in de etappes waar duidelijk meerdere kanshebbers zijn.
Vandaag alle gokregisters open gezet. Het is en blijft een groot risico, maar mijn team rijdt vandaag geheel in dienst van de heer Kittel. Ik heb het idee dat die zijn zinnen op deze etappe heeft gezet.
Als dat maar goed gaat.... ;-)
Ps. 'Kwiat doet een Pöstlebergertje' act 2 is ook onderweg....
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.