Ik ben vandaag met de hakken over de sloot de top 200 binnengeslopen. In de sprintetappes zal ik mogelijk nog wel stijgen, maar zonder Bardet en Uran wordt het voorlopig nog even billenknijpen in de bergen. Aru en Yates heb ik dan weer wel.
Mocht Uran er doorheen zakken dan zit een top 100 er met een beetje mazzel nog wel in.
Op koers voor de fiets dus ;)
@Geurtje
Wielerkennis is uiteraard zeker een vereiste, maar persoonlijk ben ik van mening dat het "doorgronden" van Scorito minstens net zo van belang is. Teampunten, truipunten, etappepunten, Akpunten, kopmanpunten, de verschillen daartussen etc etc. Er wordt zo nu en dan aangehaald dat dingen "niet kloppen", zoals bijvoorbeeld iemand die 2e wordt maar toch meer punten haalt dan zijn teamgenoot die 1e wordt. Of iemand die 6x anoniem 6e wordt, maar daarmee wel een sloot meer punten pakt dan iemand die 2 etappes pakt. Er zijn zo vele dingetjes en truucjes die je in de loop van tijd vanzelf doorkrijgt en enorm bijdragen aan je prestaties op scorito.
Met Fuglsang die onzeker wordt, is een bergploeg met Froome, Aru, D.Martin, Meintjes, Buchmann, Ulissi wel heel krap. Ik sta nu 426 algemeen. miskopen tot op heden: Colbrelli met stip op 1, Greipel laat toch wel te weinig zien. categorie jammer: Demare, Sagan, Porte, Majka, Buchmann, Izaguirre. grootste meevaller: Matthews. Al met al ga ik redelijk steady. Tactiek qua verdeling in budget sprintploeg (26,5 miljoen)/bergploeg (22miljoen) klopt denk ik aardig, alleen de renners binnen dat budget valt wat tegen
Geurtje
Ik ben vanaf dag 1 al kansloos met valverde en izagirre. Heb ook eea aan risico's genomen om binnen bepaalde subpoultjes hoger te komen maar dat mocht niet baten. Sta nu rond plek 1500 omdat ik nog wel redelijk scoor in de sprintetappes. Demare en Sagan hadden de meesten wel en met Gilbert en D martin kan ik het nog redelijk aanvullen.
Morgen maar weer gokken op roglic als kopman
Heb voor ak ook alleen nog maar Froome, Martin en Fuglsang maar na morgen ook al niet meer ben ik bang wat betreft laatst genoemde.
'@nasibal.
Scorito doorgronden is me aardig gelukt hoor. De punten en teampunten zit in mijn hoofd, ik doe dit spel al jaren. En wat de anonieme renner betreft daar heb je helemaal gelijk in! Alleen dat is dit jaar tot nog toe schaars.
Ik heb een Fuglsang en een Uran in mijn team en die presteren tot nog toe geweldig maar ik kan er weinig aan doen dat Valverde na 8km tour uitvalt. Porte, Thomas, Gesink en Contador die ken ik ondertussen wel, dat is een pech meer dat die onderuit gaan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.