Tour de France Scorito

1 2 ... 246 ... 283 284
Lage rugpijn

'@ elstupidoloco: De ervaring leert dat ook in ritten als vandaag klassementsrenners vooraan zitten maar goed, volgende week zondag maken we de balans op. Het parcours is a typisch inderdaad maar de punten lijken typisch verdeeld.

joern00

Ik zie Hagen, net als Swift, hier niet meedoen hoor. Beiden hebben 1 of meerdere ploegmaten die hier meer kans maken mijns inziens. Dinsdag en vrijdag is het terug aan hen

Rob94

Ik heb de odds er ook even bij gepakt. Laat hem toch maar vallen, hopelijk weer net zo'n mooie dag in de poule als gisteren

Marco1976

Waar vinden jullie die odds v d renners?

kevinraar

ik ga toch maar voor wat meer zekerheid kies bardet als kopman

Stuff

'@Marco1976

https://m.oddschecker.com/m/cycling/tour-de-france/tour-de-france-stage-15/winner

nasibal

maar in de aanloop werd in het forum voor mijn gevoel wel erg benadrukt dat een paar klassementsrenners wel voldoende was.

Er werd inderdaad soms wel wat 'kort door de bocht' over gedaan, maar ik denk dat het hem inderdaad vooral zit in de subjectieve opvatting van 'paar'. Normaal gepsroken ging ik altijd naar de Tour met pak 'm beet 6 topsprinters, 2 goedkope b/c sprinters en 1 aanvulling vanuit de rest van mn selectie. Mijn AK team bestond altijd uit 9 klinkende namen en de rest van mijn selectie werd dan aangevuld met verrasinkjes, veelzijdige renners, teampuntenpakkers, etc. De tendens was naar mijn gevoel dit jaar om dat precies om te draaien: 8 a 9 klinkende namen voor je sprintteam en juist je AK team laten bestaan uit een solide basis + aanvulling. Iets wat de huidige nummer 1 ook laat zien.

Uiteraard kan je je afvragen wat jongens als Valverde, Izagirre, Porte en ja, ook Thomas, nog bij elkaar hadden kunnen sprokkelen en of het dan niet heel anders geweest was. Als je de prijzen van die jongens echter bij elkaar optelt dan kan je echter alleen tot de conclusie komen dat je dan ergens anders (waarschijnlijk óók in je AK team) flink had moeten besparen. Onder aan de streep zou het elkaar redelijk uitcancelen denk ik.

Het parcours is a typisch inderdaad maar de punten lijken typisch verdeeld.

De punten zijn pas 'typisch verdeeld' als de AK mannen in de top-scorito-teams voor het grootste gedeelte van de punten zorgen. Dat is nu simpelweg niet het geval en lijkt het ook niet te gaan zijn. Dat de AK mannen straks onder aan de streep niet onderdoen voor de sprinters kan natuurlijk wél zo zijn. Daarmee is het dus echter nog niet 'typisch' .

Laatst gewijzigd
christidoc

'@Lage rugpijn

Zoals het nu lijkt heb je vooral sprinters en klassementsmannen nodig, maar geen aanvallers. Alleen in de rit waar Gesink 2e werd bleven aanvallers vooruit en Barguil heeft wat leuks laten zien. De rit van eergisteren waren verder klassementsmannen die wat achterstand hadden.

gesink/dekker

Valverde was naar mijn idee wel echt een must have deze tour. Zeker als je nu kijkt naar de verschillen en het aantal ''sprints'' tussen de klassementsmannen. Een tour die voor Valverde was gemaakt. Ook gezien de huidige vorm van Nairo, had Valverde zijn eigen plan mogen trekken. Helaas zullen we nooit weten wat Valverde had gepresteerd.

Marco1976

'@Stuff, bedankt!

Lebbes

Hoe doet het team van wielerflits het eigenlijk?

Poeksel

'@Lebbes: het zou me niets verbazen als Youri met zijn team niet actief meedoet...

Lage rugpijn

'@ nasi: Bedankt voor deze, zoals gewoonlijk, heldere uitleg.

Klootje Kriekeljon

Het zou me echt verbazen als Youri voor de prijzen mee deed want die lijdt aan een zeer serieuze vorm van dark horseritis.

Zadelpen

Mij zou het dan weer niet verbazen als Kwiat vandaag een Pantanootje flikt. Daar ga ik dan ook voor.

kevinraar

Froome materiaal pech

nasibal

Snoept die duivelse Bauke me mijn Swift-puntjes af... ;)

Lage rugpijn

Wat een topprestatie zeg!

Icon

Wat een super dag voor mijn poule en voor Nederland! Vol voor de aanvallers gekozen met Roglic als kopman en bakelants, ulissi, Matthews en Naessen ook nog in de selectie. De rest aangevuld met trui punten en klassementsrenners.

In de bergen ga ik helaas weer wat plekjes verliezen maar toch weer even in de top 1% :).

JimKro

Prachtige etappe en eindelijk de puntjes binnengehaald met Roglic (kopman) en Ulissi.

Klootje Kriekeljon

Same here Jimkro, beste 1% nu! Hoe ist mogelijk... Allemaal dankzij het nieuwe kopman-systeem.. Speel je ineens elke Scorito met de besten mee.

Laatst gewijzigd
kevinraar

pas had ik roglic als kopman nu niet nu doet die het wel goed balen

jp.vanoosterhout

zie net dat de dagwinnaar ook nog roglic had,maar niet opgesteld !

JimKro

'@Klootje

Klopt, je kan zelfs met een minder team nog vrij goed aanhaken door nagenoeg perfect op te stellen en af en toe geluk te hebben met je kopmankeuze.

Lage rugpijn

Zelfs ik sta beste 3% nu, wat een weelde zeg....Als ik mijn tijd wat minder verdoe met grappen en grollen op het televisieforum en meer tijd besteed aan het kopmanschap wordt het nog wel wat....
@ klootje, wie was je kopman?

1 2 ... 246 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.