Tour de France Scorito

1 2 ... 264 ... 283 284
Lage rugpijn

Die Greipel wordt dus bewoon weer een serieuze kandidaat voor de champs elysee.

maxellis

Momenteel op plaats 174, maar met slechts twaalf renners over zal dit het maximum haalbare zijn.
Zijn er hier die het met nog minder renners moeten doen?

Connotador

'@ Maxellis

Op dit moment nog 11 renners over en op plek 143. Hopelijk breekt me dat niet op bij de eindafrekening en zit ik bij de beste 1%.

Laatst gewijzigd
maxellis

Misschien kom ik je nog pakken Connotador. Ik vrees dat we de rekening zullen gepresenteerd krijgen op het eind.

Stuff

Met dank aan Roglic wederom gestegen. 40 plekkies omhoog en nu rond de 600e plek. Met nog 13 renners over hoop ik toch wel binnen de 99% te blijven. Alleen Uran en in mindere mate Bardet is wel een gemis...

Treenert

Zou Mollema, zoals ik begin van de middag al zei, in de bus of hotel vanavond geroepen hebben:
"Hey Contador, ik had vandaag donders goede benen en had hier kunnen winnen. Mooi joh die 8ste plek. Godverdomme!?"

Zadelpen

Ik zak even wat af op de ranglijst. Snel een vers bidonneke aanpakken en mezelf naar die beker TT-en. Het kan nog! Zeker als Kwiat het morgen op zijn heupen krijgt. Zoals het er nu voorstaat, ga ik voor hem.

Laatst gewijzigd
kevinraar

Jullie hebben het hier over ee. Beker wan eer krijg je die?

Treenert

Als je je bij de eerste % kwalificeert in het eindklassement

kevinraar

Als je 99 procent acher he houd?

Stuff

Als je dat bekertje wint? Wanneer komt die dan achter je naam? Bij de volgende tour? Of bij alle wielerspellen? Of ook bij voetbal/tennis? Weet iemand dat?

city17

'@Stuff Schijnt dat je hem ook bij je LinkedIn account achter je naam kan zetten om wat extra indruk te maken bij je volgende sollicitatie

David1977

Kan roglic morgen hetzelfde presteren ?

Stuff

'@city17

Ik heb geen LinkedIn. Mocht ik bij de top 99% blijven, toch maar eens inschrijven daar dan!

Lage rugpijn

'@'Pietje precies: Wat een onzinnige berekening. Of een renner zijn geld waard is bepaald degene die hem heeft geselecteerd. Het enige objectieve criterium is het behaalde aantal punten. Wie hem wanneer heeft opgesteld doet niet terzake want je gaat bij froome er ook geen punten afhalen als hij vooraan eindigt in een heuveletappe. Sterker nog, sommige hebben vanaf het begin kittel opgesteld in bergritten ivm zijn groene truipunten, mag dat dan wel of niet?
Dat roglic presteert op onverwachte momenten compenseert de val in de rijdrit, toch?
Feit blijft, als je kijkt waar hij kwa punten staat begint hij redelijk te presteren. Sommige goedkopere renners scoren hoger en sommige duurdere renners scoren lager.

Lage rugpijn

'@ David1977: Dat zou kunnen maar misschien ook niet.

David1977

Misschien nog voor de bolletjestrui....

Mellamel

'@city17 Post van de avond voor mij! :D

Laatst gewijzigd
vasnd

'@city17
Hardop gelachen!

nasibal

'@Lage rugpijn

Zo gek is z'n gedachte echter niet. Je mag maximaal 9 renners opstellen. Stel je hebt 8 zekere renners en 2 renners voor plekje 9. Stel de renner die je kiest haalt 10 punten en de renner die je niet kiest 5. Praktisch gezien heb je dan inderdaad 10 punten gepakt met renner 1, maar slechts 5 meer dan het alternatief. Sterker nog, stel dat je alternatief 20 punten had gehaald. Heb je dan met je keuze 10 punten gepakt, of 10 punten verloren?

Als je in 5 etappes Roglic opstelt, elke keer in de hoop dat hij een succesvol een vlucht afrond, terwijl je in die 5 etappes ook Kittel had op kunnen stellen. Dan loop je 5*8 punten mis door Kittel niet op te stellen. Dan kan je roepen dat Roglic met zijn winst 50 punten pakt, wat hij ook doet, en daarmee onderaan de streep een betere keuze is dan Kittel. De vraag is echter hoe je dit benadert. Je had in al die etappes ook gewoon Kittel kunnen opstellen en 40 punten pakken. 2 miljoen in Roglic investeren levert je daarmee netto slechts 10 punten extra op, er van uit gaande dat de aanwezigheid van Kittel in je team los staat van de aanwezigheid van Roglic. Had je dan niet tóch beter je 2 miljoen anders kunnen investeren?

@Klootje

Nasi, als jij je grappen gaat verwijderen dan moet ik wel volgen helaas… ;)

Jij doelt op het Roglic topic? ;) Ben benieuwd wat jij gedwongen was om te verwijderen ;)

WCEendT

'@Nasibal
Of ik selecteer gewoon Kittel en Roglic? Aangezien mijn AK team non existing is tegenwoordig.

Morgen moet ik dus Roglic en EBH doen nu :/.

JimKro

Ik rij al de halve tour rond met alleen Froome, Martin en Meintjes in de bergen. Dus de punten voor Roglic vandaag en zondag kwamen mij prima uit. Ik heb geen enkele keer zekere punten hoeven inleveren om hem op te stellen. De kans zit er dik in dat Roglic bij mij gewoon tegen de 300 punten gaat binnenslepen aan het eind van de streep, dus het is gewoon een hele waardevolle toevoeging aan het team tot nu toe. Ook al had ik dat na de eerste rit niet verwacht.

Ik sta overigens nog prima bij de eerste 2%. Wat ook weer duidelijk maakt dat het verlies van Valverde toch echt wel het verschil tussen top en net niet top betekent.

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@ nasibal: Ik geef toe dat ik je berekening te ingewikkeld vindt om te volgen maar gezien je staat van dienst vertrouw ik erop dat hij valide is. Blijft bij mij wel een beetje het gevoel hangen dat je op deze manier alles stuk kunt redeneren want dan is bijv froome nooit zijn geld waard? Voor de prijs van froome had je elke etappe aru EN landa op kunnen stellen.

Lage rugpijn

'@ jimkro: Scherp gezien van jou! De top 10 heeft inderdaad valverde niet.

Starlynk

'@Lage rugpijn: dat klopt in het geval je nu naast Froome iemand opstelt die 0 punten haalt, dan had je idd beter Froome en die 0-punten renner kunnen vervangen door Aru en Landa (en dan had je nog minimaal 1m over gehouden :p)

Simpelweg 1 renner vervangen door 2 kan natuurlijk niet omdat je maar 9 plekken hebt.

1 2 ... 264 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.