Tour de France Scorito

1 2 ... 27 ... 283 284
vasnd

Quintana blijft een interessant vraagstuk. Wil hij meedoen voor het klassement dan zal bij erg agressief moeten rijden. Ik verwacht veel van Movistar.

janstof

Hoe zwaar wegen de TT volgens jullie?

er zijn minder bergetappes, dat betekent dat de echte klimmers hun verschil in minder etappes kunnen gaan maken, en dat de TT zwaarder gaat tellen.
Maar hoe zal die verhouding zijn denken jullie? voldoende om mensen als Talansky, Izagirre mee te nemen i.p.v. een Chaves/Yates /Fugelsang ?
Wat verwachten jullie van mannen als Talansky, Izagirre in de bergen? Zou een Roglic zelfs in de buurt kunnen komen van een top 10 AK ?

Starlynk

'@Tompot: Boasson Hagen gaat sowieso mee, maar hij sprint alleen als Cavendish niet sprint (zie Tour vorig jaar), dus dat zijn een hoop meer punten als Cavendish uberhaupt niet start ;)

duimp30

Ik lees vaak dat dit de tour is voor de sprinters maar als ik kijk naar vorig jaar tour zie ik ook nagenoeg evenveel sprint etappes. Nu zijn er dit jaar wel meer heuveletappes waarvan de uitslag moeilijk te voorspellen valt.

Zie ik het nu verkeerd?

Poeksel

DD start in Slovenie met drie sprinters en ik begreep uit een interview met Cavendish dat er een goede kans is dat een van beide andere sprinters een kans krijgt en hij zelf alleen zijn conditie test. Als Cav niet in de Tour start, zouden ze best kunnen beslissen nog een sprinter mee te nemen, omdat EBH buiten Noorwegen dit seizoen nog geen enkele keer top vijf gereden heeft. En ze kunnen wel wat WT-punten gebruiken...

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Wie zou dat gaan zijn dan, Sbaragli? Lijkt me sterk dat ze Gibbons meteen een tweede grote ronde in het geweld laten rijden.

Niballie

Vorig jaar waren EBH en Cavendish er wel allebei, maar toen deed Cav de vlakke etappes en EBH de wat lastigere. Omdat Cav er vorig jaar vier pakte, haalde EBH in de vlakke etappes ook best wat punten binnen. Vraag is of dat weer gebeurt, als Cav meedoet. Ze doen elkaar dus geen pijn, maar sprinten ook niet per se naast elkaar.

lars91

Hagen heeft vorig jaar vooral veel teampunten gepakt. Die pakt hij dit jaar niet als Cav niet 100% fit is.

Poeksel

Reinardt Janse van Rensburg wellicht.

Starlynk

EBH lijkt me sowieso wel interessant voor dit bedrag. Worst case scenario rijdt Cav wel maar wint hij niks. In dat scenario kan ik me niet voorstellen dat Cav de Tour uitrijdt (eigenlijk uberhaupt niet gezien zijn trainingsachterstand) en op zijn laatst op de tweede rustdag afstapt (maar ik vermoed eerder). Dat betekent dat EBH etappe 16, 19 en 21 voor de knikkers mag rijden. Vorig jaar reed hij ook 3 sprints en pakte daar 88 punten. Daarnaast pakte hij ook nog punten uit een vlucht en in de TT en dus teampunten voor Cav.

Waarschijnlijk zitten die teampunten er inderdaad niet in dit jaar, maar wie weet stapt Cav wel eerder af of rijdt hij uberhaupt niet waardoor EBH veel meer kan sprinten. In dat scenario is hij natuurlijk super interessant en zelfs in worst case scenario loop je niet heel veel risico.

Jasperdewaal11

Ik vind het wel een interessante vergelijking: Demare, Bouhanni, Coquard, Kittel, Greipel, Kristoff, EBH. Als je die in stats gooit van dit seizoen komt Kristoff boven drijven en Coquard valt door de mand....

JimKro

Die head to heads zijn wel misleidend. Het houdt geen rekening met het type wedstrijd en de intentie/ rol in de ploeg van renners.

peewee1972

denk wel dat EBH van dit groepje de minste punten gaat pakken als Cavendish meegaat, of miskijk ik me hierop?

Starlynk

'@peewee1972: uiteraard is EBH de minste sprinter van dat rijtje qua pure snelheid maar hij is natuurlijk ook een stuk goedkoper. Daarnaast is hij wel redelijk steady en iemand die 2x 8e wordt heeft meer punten dan iemand die 1 etappe wint en 1 etappe gelost is of laat lopen.

Jasperdewaal11

'@ Jimkro
Daar heb je een punt maar je ziet wel in welke sprints zij gezamelijk hebben deelgenomen ;)

Poeksel

Voordeel van EBH is wel dat hij top 20 kan rijden in de eerste tijdrit.

WCEendT

Als Cav niet rijdt is EBH een must voor mij.

Fondista

'@JimKro: da's altijd met statistieken. Renner kan ook overgestapt zijn naar een ander team, een jaar geblesseerd zijn geweest of uit vorm (Degenkolb 2016)....je hebt idd heel wat bij te houden en te onthouden bij het maken van je keuzes :)

Overigens is alles wat hier op het forum wordt besproken een kwestie van meningen, inschattingen, zoektochten naar waarschijnlijkheid en (schijn)zekerheid...kortom: koffiedik kijken en houvast zoeken bij elkaar m.b.t. redeneringen over renners.

Ik probeer steeds meer het volgende te doen:
- op gevoel een eerste selectie te maken
- staven met PCS cijfers
- zoeken naar team doelstellingen m.b.t. renners, klassementen etc. (liefst niet de artikelen vd laatste week voor de tour, want dat is allemaal zandstrooierij waar Klaas Vaak jaloers op wordt)
- preview lezen m.b.t. parcours en favorieten
- schuif schuif schuif met renners
- definitieve selectie
- 1 uur voor de deadline tot 1 minuut voor de deadline: toch nog een laatste wissel doorvoeren obv een quootje hier of een forum-meninkje daar, en nóg 1, én nóg 1...waardoor ik uiteindleijk toch (weer) mn topteam verklooi.

Kay010b

Rijd Ulissi of Wellens top 20 in de TD?

jsprunk

Kwiatkowski is ook zo'n lastige vogel. Heeft het in interviews alleen maar over de teamdoelstelling (geel voor Froome).. als hij zelf mag rijden in de heuveletappes is hij een must. Als hij alleen gaat knechten, is 1.5M wat veel.

mcnuggets

Heel pittig dit. Ik zie het niet terug, maar ik heb nu een team staan met 30,5 M aan sprinters. Gezien de weinige aankomsten waar de AK mannen echt de dienst uitmaken (vluchtersgroepen het niet redden) en het feit dat er 11 etappes lang maar 1 bergrit is (hoe vaak vallen de AK mannen niet uit in de eerste week), denk ik zomaar dat hier het verschil gemaakt kan worden. De "obvious" 3 kannonnen neem ik wel, maar verder ofwel 2e mannen of longshots. Anderen die deze gedachten volgen?

Icon

'@MCnuggets

30.5 Miljoen!? Holy shit dat is een bak met geld, ik geef "maar" 22,5 mil uit. Maar begrijp je tactiek wel.

Ik denk dat ik die 3 (of zijn het er 4?) grote kanonnen wat lager inschat dan jij ze doet.

Starlynk

Tsja, met 30,5 miljoen weet je iig dat je een flinke smak punten binnenhaalt in die 9 sprint etappes, maar in de overige etappes incl. klassement zal het wat kariger zijn, tenzij je beschikt over een glazen bol voor de aanvallers.

Vorig jaar waren er ook 8 sprintetappes en gingen er van de bergetappes maar 3 naar de favorieten (2x Froome, 1x Bardet). Het zou dit jaar nog ietsje extremer kunnen zijn, maar zo extreem om 30+ miljoen in je sprintteam te steken?

TrEb

'@mcnuggets
Je hebt toch geen 10 sprinters? ;-)

Gids05

Wat denken jullie can colbrelli ? Zou die voor het groen kunnen gaan en zal hij mee sprinten enz

1 2 ... 27 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.