Tour de France Scorito

1 2 ... 30 ... 283 284
vasnd

Overigens: Vogelzang dit jaar voor de bollen, geen gek idee toch?

snoek1974

'@ malathion

Hangt af wat die jongere renners voor de rest presteren , twijfel bijv ook over Meintjes , wat mij betreft kandidaat nr 1 voor de witte trui , alleen kwam voorheen als laatste van de groep binnen en dat levert binnen scorito weinig punten op in de dauphine paar keer echt vooraan , maar kan je de dauphine nu wel zien als graadmeter . Vraag me trouwens ook af met die weinig berg etappes of de klassementrenners juist niet vroeger dan ooit de koers gaan hardmaken ipv de verwachte aanvallers die in theorie worden genoemd waardoor iedereen vrij hoog inzet op de vlakke etappes .

Zo blijf je puzzelen , ook omdat nog genoeg renners ontbreken op de lijst terwijl ze m wel gaan rijden

Malathion

'@jimKro Nee. Dat is een vorm van schrijven. Laat ik het dan maar stellen:

Majka als luitenant of als kopman zal een wereld van verschil maken. Bovendien wordt hij in de eerste tijdrit op een minuut gereden door bijvoorbeeld Porte en Froome. Maar een minuut is niet genoeg om in etappe 5 of de latere bergritten weg te rijden. Ik geloof zeker in zijn aanvalsdrang, maar hij zal de ruimte simpelweg niet meer krijgen.

Deze Tour heeft zeker niet het spectaculairste parcours, maar wel een grote troef: de tijdrit in rit 20. Porte en Froome kunnen daar tijd goed maken of weglopen. Voor de rasklimmers is zaak om een voor deze rit op voorsprong te staan. Ik schaar Majka onder die renners, maar gaat hij het dan beter doen dan Aru, Bardet, Valverde? Of Meintjes, Buchmann, Fuglsang?

En is hij dan met 2,5 miljoen niet net te duur?

Laatst gewijzigd
zomaareens

Kan iemand zijn licht laten schijnen over etappe 3? Welke sprinters kunnen mee? Sagan..?
Verder nog?

Charlie33

Felline, Degenkolb, Swift, Gilbert, Matthews, Lobato, Trentin, Colbrelli, Coquard, Demare

Laatst gewijzigd
Malathion

Matthews, denk ik. En verder echte, echte punchers en klassementsmannen: Valverde, Martin, GVA, Gilbert, Bakelants.

Phoenix0000

henao

Malathion

'@ Tompot Bakelants is ook een koopje. En een gok voor dit seizoen. ;-)

zomaareens

Degenkolb....?? Kan die mee?

Laatst gewijzigd
Quintana10

'@zomaareens
JA

Charlie33

Tuurlijk, kijk maar eens naar eerdere resultaten. Bijv. de dertiende etappe in 2015 heuvelop in het centraal massief (rodez)

http://www.procyclingstats.com/race/Tour_de_France_2015_Stage_13_Rodez

Laatst gewijzigd
zomaareens

Rodez 2015 was wel anders dan 3e etappe 2017. 500 meter aan 9.6 procent was die.. deze is langer..?

Lage rugpijn

In etappe 3 ga je klassementsmannen voorin zien omdat gekke alejandro natuurlijk weer vol aangaat en dan moeten ze wel mee. Elke seconde telt.

Sharkdyl

Voorlopig team staat, even in de wachtkamer nu.
Alle namen die ik heb geselecteerd zijn hier iig genoemd, weet alleen niet of dat nou zo rustgevend is.
Weet wel dat ik de mening van sommigen hier zwaarder mee laat wegen dan die van (heel veel) anderen ;)
Betrap mezelf erop meer waarde te hechten aan de mening van personen die sympathiek op mij overkomen en/of goede resultaten in het verleden hebben geboekt. Slaat natuurlijk als een tang op een varken.. Mijn valkuil misschien.

Zelf deel ik liever niet al te veel , voor zover al niet alles wordt prijsgegeven.
Tactiek/hersenspinsels delen in the heat of the game zit niet in mijn DNA. Daarvoor (alvast) mijn excuses :)

En waar blijven de ellenlange, onvolgbare hersenschimmen van ene heer.. Walsh was het?
Man man man.

Wielrennertje

Froome eindigt in van die punchetappes toch ook best vaak nog aardig hoog. Mocht je die hebben kan je die ook opstellen. Natuurlijk Valverde en Sagan. Dan Martin, GvA, Sagan, Gilbert, Matthews, Coquard en Demare kunnen het ook.

vasnd

Ik vind dat Coquard het te weinig heeft laten zien op lastige aankomsten om 'm daarvoor te overwegen.

Clasotelli

'@Wielrennertje, Peter en Juraj? Want dan is de tweede wel een koopje voor 500.000 zeg!

snellerfietsen

Krijgen de renners ook punten voor de groene trui in de proloog?

Lancearmstronghero

'@snellerfietsen nee, in de tijdrit kunnen er geen punten worden gepakt.

lars91

Beetje kort door de bocht, wellicht zat hij ingesloten, materiaalproblemen etc.

Kan mij niet voorstellen dat Cav op tijd fit is, maar dit zegt ook weer niet zo veel.

janstof

Ik zit met de volgende twijfels:

Greipel VS Degenkolb

Greipel wint altijd wel één etappe, waar hij ook meedoet! alleen is Greipel niet iemand die meesprint als hij ziet dat hij niet meer kan winnen. zou me ook niet verbazen dat hij de ene rit heel hoog eindigt en de andere rit aan de onderkant van de score. Degenkolb had vorig jaar een slechte tour, een hele slechte maar toont dit jaar toch weer een redelijke vorm daarbij kan hij een heuvel over komen en volgens mij sprint Degenkolb altijd mee als hij kan (niet zeker van)?

Fugelsang VS Talansky

Fugelsang uitstekende periode met de winst in du Dauphiné, maar heeft hij niet te vroeg gepiekt? en daarbij kan Talansky een goeie tijdrit rijden! daarmee kan hij zeker tijd pakken op de concurrenten voor het AK + punten pakken in die rit. Maarja ben meestal niet overtuigd van Talansky in grote rondes, alleen vorig jaar 5e in de Vuelta, maar niet bijzonder veel punten gepakt.

Matt89

Greipel is 0,5m duurder dus dat vind ik wel een verschil. Dat achterwege latende zou ik op het blote oog gaan voor Greipel, die zal zeker een etappe pakken en wellicht nog een keer dichtbij zijn. Degenkolb zal in geen één etappe de favoriet zijn (ofwel Kittel en Greipel en nog diverse anderen zijn sneller in de vlakke sprint; ofwel Sagan, Matthews en nog diverse anderen zijn sneller in de 'heuvelsprint' ).

Verder zou ik de tijdrit van Talansky vooral niet overschatten.. Wat rijdt hij nou echt in tijdritten waarin vele kanonnen meedoen? Daarnaast vind ik hem een typische Cannondale renner voor wat betreft Scorito...;)

Laatst gewijzigd
Matt89

Ik vind vooral lastig hoe ik renners als Contador, Yates en Chaves moet inschatten. Op het eerste oog vind ik ze te duur en te onzeker (allen met een eigen reden). Yates had ik vooraf altijd in mijn team gezet maar ik ben niet meer zo zeker van zijn witte trui en 3m is dan aan de dure kant.

Daarnaast vind ik het net zo lastig hoe ik Pinot en Thomas moet inschatten. Pinot kan zo maar 8e in het algemeen klassement worden, de bergtrui winnen en twee etappes winnen maar hij kan ook in de 4e etappe afstappen omdat hij er geen zin meer in heeft. Thomas kan ook enorm goed uitpakken, zeker gelet op dit parcours en de teampunten van Froome, maar wat heeft die blessure en de halve Giro met hem gedaan.

Lastig lastig lastig..

Laatst gewijzigd
StijnvanA_

Mijn team tot nu toe:

Klassementsrenner: 8 € 24.000.000
Klimmer: 1 € 750.000
Tijdrijder: 2 € 2.750.000
Aanvaller: 2 € 2.000.000
Sprinter: 7 € 21.500.000

fietsumerin

wat vinden jullie van de sprinter Zabel is het een koopje van een half miljoen voor een aantal top-20 classeringen of gaat hij het niet redden in de tour?

1 2 ... 30 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.