Tour de France Scorito

1 2 ... 35 ... 283 284
bramverbruggen

Kittel thuislaten met zó veel aankomsten waar hij nummer 1 kandidaat voor de overwinning is... Dat lijkt mij hetzelfde als Ronaldo niet opstellen in de champions league finale... Maar doe je ding Nasibal!

Twaburov

Daar gaan we weer..

Matti

Over Chaves: Hij heeft weinig aanknopingspunten, maar ik denk dat ik hem toch ga meenemen. Is (mits fit) duidelijk de betere klimmer tov Yates.

TrEb

Denk denk, team in grote lijnen klaar. Komt opeens de gedachte naar boven dat Bennett een parel kan worden in de tour. Twijfeltwijfel

Patrijs

'@Nasibal

Ik begrijp je overwegingen wat betreft Kittel wel. Heb hem zelf op dit moment ook niet in m'n team. Het is zeer zeker niet zo dat hij dit seizoen oppermachtig is en zomaar even vijf etappes gaat winnen of zo. Geen idee waarop de verwachte overmacht van Marcel is gebaseerd.

vasnd

Als hij goed afgezet wordt is hij in een rechte en vlakke/licht stijgende lijn gewoon veruit de snelste. Ook een man van gevoel trouwens die alleen vol gaat als hij denkt te kunnen, en wil, winnen. Dus zie ZLM alsjeblieft niet als indicatie van z'n vorm.. De Tour is zijn koers.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Twaburov

Daar gaan we weer...

Ja, die deja vu zat er aan te komen haha, heb ook even getwijfeld of ik het balletje wel op zou gooien. Het houdt me echter te veel bezig om het niet te doen. Excuus ;)

@nasibal: Nee geen last van. Misschien dat je Bardet thuis kan laten?

Laat Bardet nou inderdaad degene zijn die deze situatie veroorzaakt. De vraag is vooral of ik het verschil tussen Bardet en zijn vervanger groter acht dan het verschil tussen Kittel en zijn vervanger. Dat is vooralsnog wel het geval, ook op dit parcours.

@Patrijs

Het is zeer zeker niet zo dat hij dit seizoen oppermachtig is en zomaar even vijf etappes gaat winnen of zo. Geen idee waarop de verwachte overmacht van Marcel is gebaseerd.

Hang aan elke sprinter een procentuele kans dat hij élke sprintetappe bij de eerste 5 rijdt. Welke naam komt er bovendrijven? Daar kun je toch niet om heen . De andere kant van het verhaal is: Vooralsnog zijn er maar een paar klassementsrenners die ik sowieso wil hebben: Froome, Porte, Valverde, Bardet en Martin. Dat zijn er 'pas' 5 en mét Kittel kan ik er al 1 van die 5 net meenemen. Het kan natuurlijk wel, maar dan bespaar ik óf in de categorie 'Meintjes/Majka' (en daar heb ik al niet zoveel ruimte met maar 5 echte klassementsmannen) of ergens anders in mijn sprintequipe. Dat laatste zou dus een beetje vreemd zijn.

Laatst gewijzigd
Quick step minded

Maar vorig seizoen reed hij ook goed en in de tour slechts 1 rit. Een zekerheidje is het niet, maar hel thuislaten durf ik ook niet aan.

RubenVB

Wie wil je erin fietsen met het vrijgekomen geld Nasibal? Dat lijkt mij een stukje info om een beslissing te nemen of je Kittel wel of niet te nemen voor de derde lezer.

RubenVB

Zie nu je lange post! Laatste vraag kan je als niet verzonden beschouwen haha.

Shimmy88

Toch Greg er maar weer uitgehaald zodat Dennis erin kan voor 2M als hij op de lijst komt.
Ik zit heel erg met de vraag Aru of Bardet. Bardet is altijd goed in de tour en is een 'leuke' renner (valt altijd aan) maar Aru rijdt bij Astana en durf ik niet thuis te laten..

nasibal

'@Ruben

Bardet.

Eigenlijk komt het heel kort door de bocht hier op neer:

Roglic + Greipel + Bardet of Kittel + klimmer + 'iets'.

Roglic wil ik eigenlijk niet, maar voor 4,5 miljoen vind ik ook niet echt een combo van 2 renners die ik graag wil hebben en nog niet heb. Van die 4,5 nog 3,5 aan Greipel uitgeven is geen optie, vanwege de balans in mn team. Zo kom ik dus toch elke keer bij Roglic + Greipel + Bardet uit en is Kittel ongewild het slachtoffer.

Laatst gewijzigd
Twaburov

Bardet die misschien 3-4 etappes top 5 kan rijden? Meintjes die hooguit een paar keer 15de wordt.. Is Kittel dan die 9 keer vol gas geeft dan niet fijn?

nasibal

Bardet die misschien 3-4 etappes top 5 kan rijden? Meintjes die hooguit een paar keer 15de wordt.. Is Kittel dan die 9 keer vol gas geeft dan niet fijn?

Kittel is in dat licht ontzettend fijn. Het zit hem in de verhoudingen. Ik kan prima 1 miljoen op Roglic besparen en Bardet daarmee in Kittel veranderen. Meintjes gaat z'n 2 miljoen er ook niet uithalen, die kan ook wel foetsie. Verhoudingsgewijs wordt het klassementsteam dan wel steeds magerder. Er is werkelijk waar op D. Martin na geen enkele klimmer waarvan ik geloof dat hij puntsgewijs z'n geld er uit gaat halen. Bardet is dan een van de weinige jongens waarvan ik denk: Die zou het nog wel eens waard kunnen zijn om teveel voor te betalen. Als ik in die categorie jongens al ga zitten schrappen, wordt het verrekte lastig om 9 constructieve namen op te stellen in die paar etappes waar je ze wél verwacht.

Nog zo'n renner die ik wel heb maar eigenlijk niet wil: Colbrelli. Ga ik er echter significant op willen besparen dan kom je bij een 1 miljoen renner uit die zijn plek in de sprintploeg moet vervangen. Swift is een hele onzekere optie en andere plausibele opties heb ik al in mn selectie. Ga ik hem echter willen upgraden dan ben je al snel een hoop méér geld kwijt, wat je ergens anders dan weer vandaan moet halen. Voor 500k meer heb je Bouhanni, maar wordt je daar nou echt gelukkig van t.o.v Colbrelli?

Er zitten zo ongeloveloos veel 'net niet-renners' voor een net te hoge prijs in het spel dit keer. Ik kom misschien net tot 15 zekerheidjes die ik in mn team wil hebben, de rest is van die net niet diarree. Je bent blij dat het nog enige vastigheid heeft, maar je zit er nog steeds niet op te wachten.

Laatst gewijzigd
Wielrennertje

'@nasibal Vind Roglic eigenlijk ook best wel een gok. Had hem eerst in mijn team, maar 2 miljoen vind ik aardig veel. Je weet niet precies wat hij gaat presteren, misschien kan hij alleen in de 2 tijdritten top 10 rijden. Dan vind ik 2 mil teveel. Zou ik eerder voor een D Martin gaan die toch ook wel top 10 kan rijden in bergetappes aangezien ze niet al te zwaar zijn en vaak nog een afdaling op het laatste hebben, ook heeft hij nog een sprint in de benen. Is dat geen alternatief voor Roglic?
Edit: lees nu net dat je hem sowieso in je team wilde, sorry ;)

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Wielrennertje

D Martin is inderdaad geen alternatief voor Roglic. Simpelweg omdat D Martin simpelweg als 1e op papier staat, nog vóór Valverde. ;) Ik twijfel nog om Pinot er in te gooien voor Roglic, maar dan moet Pinot al 2 keer in een succesvolle vlucht zitten en daarin top 5 rijden.

Laatst gewijzigd
Wielrennertje

'@Nasibal Voor mij zijn D Martin en Valverde ook gewoon zekerheidjes met dit parcours. Pinot zou zomaar kunnen verrassen door de bolletjestrui te winnen + evt. hoge noteringen. Als je hem dan hebt ben je spekkoper en kan hij zomaar net zoveel punten pakken als Majka vorig jaar. Helaas zou ik het verder ook niet echt weten. Heb zelf ook al last gehad van een plek van een bepaald bedrag waar ik dan enorm over te twijfelen zat. Dan besloot ik om gewoon een paar plekken helemaal te veranderen. Het blijft een hoop gepuzzel. ;)

ditisdavid

'@nasi
Greipel en Roglic inruilen voor Kittel en 1 miljoen tijdrijder (waarschijnlijk Castroviejo) of klimmer/aanvaller (De Gendt/Gesink/Latour/Rolland/Ulissi/Wellens/?) als je zowel Bardet als Kittel wil?

Shimmy88

Waarom heeft niemand het over Aru? is toch de goedkoopste 'topper' die de tour rijdt. Of zie ik iets over het hoofd?

RubenVB

'@Nasibal

Persoonlijk vind ik net zoals Wielrennertje een dure gok. Wint hij etappe 1 dan rijdt hij dagen in het geel en scoort hij ook nog onder een goed moraal nog punten in andere etappes. Alleen als hij niet wint zie ik hem top rijden in 2 tijdritten en voor de rest niets. Dan is 2 miljoen opeens heel veel. Hij zou het kunnen winnen hoor. Ik neem de gok niet. Moet blijken wat de juiste keuze.

Bardet is een mooie renner. Ook weer aan de dure kant. Miljoen besparen met Makja?

Daarnaast zie ik het niet in Greipel, maar ieder zijn ding. Ik zou gaan als je Roglic zou kunnen loslaten voor KITTEL-MAKJA-GREIPEL-TIJDRIJDER 500k

ONCE

Ik zit op het moment met hetzelfde dilemma als jij Nasibal. Bij mij is Porte het kind van de rekening geworden en misschien moet Bardet er ook nog aan geloven.
Ik denk dat Porte zn 4,5 nooit waard gaat zijn tov Froome zn 5m bv. Ook al is Porte goed

nasibal

'@David
Is absoluut een optie, al gooi je dan met Greipel ook weer veel punten weg. Je koopt er voor een miljoen mogelijk niet dusdanig veel punten mee dat je het verschil tussen Roglic en z'n alternatief echt gaat overtreffen. Die Roglic zou me toch eens gek gaan doen.

@Ruben
Ik wil hem dus eigenlijk ook niet. Majka heb ik al, dus dat is geen optie om te ruilen voor Bardet. Greipel vind ik ook een twijfelgevalletje, maar het parcours spreekt in zijn voordeel. Je stelt overigens wel een interessant optie voor om van Roglic af te geraken.

Laatst gewijzigd
ONCE

Hoeveel punten heeft D Martin meer gehaald dan Meintjes vorig jaar dan Nasibal? Meintjes is echt zon renner die ongemerkt genoeg punten voor je binnenharkt. Hangt er toch altijd bij en met zn witte trui punten tikt het dan ook wel aan.

vasnd

Stiekem denk ik dat Yates gewoon het wit meeneemt. Wat je al zegt Nasibal, weinig AK renners zijn hun geld 'waard'.

nasibal

'@Once
Porte gaat het t.o.v. een Froome inderdaad nooit waard zijn. T.o.v. elke andere naam (met uitzondering van D Martin) dan weer wel. Hell, zélfs Valverde vind ik aan de dure kant.

Wat me vorig jaar van Meintjes opviel is dat hij een van de sterkeren is op steile aankomsten na een lange klim. Bij de aankomsten bergop eindigde hij daardoor redelijk vaak vooraan, wat een puntenvoordeel opleverde. Daarnaast kon je hem in relatief veel etappes opstellen waardoor zn truipunten inderdaad de kans hadden om op te tellen. Deze tour stel je hem in minder etappes op en zijn er minder aankomsten omhoog. Ik moet nog maar zien of hij dan inderdaad het puntenaantal van Martin gaat benaderen.

@Vasnd
Yates vind ik een beetje een Makja. Zo'n renner die als hij er doorheen zakt er niet voor kiest om aan te blijven klampen, maar de rest van de ronde in de aanval trekt. Kan gaaf zijn voor je scoritopunten, maar het wit gaat het hem niet opleveren. Tenzij hij er níet doorheen zakt natuurlijk.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 35 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.